Väčšina zákazníkov v Nemecku chce prejsť na elektrické vozidlo2. August 2022

Celkom 80 % vodičov prémiových luxusných, športových automobilov v Nemecku chce v nasledujúcich piatich rokoch prejsť na elektrické vozidlo. Väčšina z nich (66 %) by chcela svoje vozidlo nadobudnúť prostredníctvom tradičných finančných produktov, nie priamou kúpou. Tento výsledok vyplýva z aktuálnej ankety Kantar z poverenia Mercedes-Benz Mobility, ktorej sa zúčastnilo viac ako 2 500 vodičov v Nemecku, USA a Číne bez ohľadu na značku. Poskytovateľom finančných služieb a služieb mobility tým prináleží hlavná úloha na ceste za elektrickou mobilitou. Vo všetkých krajinách sú preferovanými partnermi pri prechode na elektromobil poskytovatelia finančných služieb výrobcu (celkovo: 73 %; Nemecko: 81 %; USA: 74 %, Čína: 64 %).

Aj digitálne ponuky sa tešia rastúcej obľube: online kontakt s poskytovateľom má čoraz väčší význam a väčšina respondentov ho medzičasom považuje za rovnako dôležitý aspekt ako osobný kontakt. Väčšia otvorenosť voči smart spôsobom platby vo vozidle (In-Car-Payment) sa momentálne prejavuje v Číne (46 %). Potenciálni používatelia služby v tom vidia jasnú konkurenčnú výhodu poskytovateľa voči iným účastníkom trhu. Podľa štúdie je najobľúbenejším nástrojom v oblasti finančných služieb aj naďalej financovanie prostredníctvom tradičných finančných produktov (46 %), po ktorom nasledujú krátkodobé prenájmy a operatívny lízing vozidiel. 45 % respondentov okrem toho uviedlo, že poskytovatelia finančných služieb výrobcu („captives“) zohrávajú veľkú alebo veľmi veľkú rolu pri rozhodovaní o tom, či ostanú verní značke.

„U používateľov vozidiel pozorujeme jasný posun k elektrickej mobilite a túžbu po väčšej finančnej slobode. Štúdia tak potvrdzuje našu stratégiu: flexibilnými možnosťami financovania chceme vydláždiť cestu k ekologickej mobilite,“ uviedol Franz Reiner, predseda predstavenstva Mercedes-Benz Mobility AG. „Digitálne predajné kanály pritom plnia čoraz dôležitejšiu úlohu, osobné poradenstvo zostáva však aj napriek tomu dôležité. Už niekoľko rokov posilňujeme digitalizáciu našej ponuky a integráciu digitálnych a fyzických kontaktných miest pre zákazníkov Mercedes-Benz Mobility, a tak našim zákazníkom poskytujeme ničím nerušený zážitok a komplexné služby vo všetkých odbytových kanáloch.“

Peter Zieringer, vedúci oddelenia pre vzťahy so zákazníkmi a člen predstavenstva Mercedes-Benz Mobility AG, zodpovedný za predaj a marketing, dodal: „Štúdia ukazuje, že poskytovatelia finančných služieb zohrávajú centrálnu rolu pri výbere značky vozidla. Z pohľadu zákazníka sú výrobcovia vozidiel a ich poskytovatelia finančných služieb výrazne prepojení. Rozhodujúcim faktorom úspechu je integrovaný zážitok zákazníka. Mercedes-Benz Mobility intenzívne spolupracuje s automobilovou značkou na vytváraní takýchto výnimočných skúseností zákazníka.“