Tesla v Európe spomaľuje, konkurencia je stále väčšia1. August 2022

Európsky automobilový trh nezažil v prvej polovici tohto roka dobré časy. Najnovšie údaje spoločnosti JATO Dynamics naznačujú, že registrácie nových vozidiel klesli oproti roku 2021 o 14%, pričom dosiahli 5,54 milióna registrácii. V porovnaní s Čínou (+ 3,4%) ide o silný prepad, na druhej strane v USA trh prepadol až o 18,2%.

V predaji vozidiel zaznamenala dobé výsledky len kategória SUV a tiež elektrické autá. SUV prepadli ´´len´´ o 4%, pričom ale tvoria takmer 50% celkového predaja. Elektrické vozidlá sa v prvej polovici roka 2022 predali v počte 633.200 kusov, čo je oproti minulému roku nárast o 31% (485.000 kusov- 1. polovica 2021). Batériové vozidlá teraz predstavujú 11,4% z celkového trhu, čo je takmer o 4% viac ako pred rokom.

Nie všetkým automobilkám sa ale darilo rovnako. Luxusné, športové autá Tesla nedokázali tento rast zúročiť, aj keď registrovali viac vozidiel ako minulé roky. Za celkovým trhom ale zaostali. Dôvodov bude viac, ale na predaje mala určite negatívny vplyv odstávka fabriky v Číne. Tržný podiel v segmente elektrických modelov klesol Tesle z 13,75% v roku 2021 na 13,33% v polovici roka 2022.

Dôvodom straty podielu je aj silnejšia konkurencia. Hlavne luxusné, športové autá BMW i4 a Polestar 2 sú priamou konkurenciou Tesla Model 3, ktorej predaj prepadol o 76%. Na opačnej strane nová Tesla Model Y, ktorá sa stala najviac registrovaným elektrickým autom v Európe.

Do závodu o elektrifikáciu modelov v Európe sa zapojili fakticky všetky automobilky. Najrýchlejšie rastúcou značkou je BMW, ktorá v segmente elektrických luxusných, športových automobilov zaznamenal nárast podielu z 5.76% v roku 2021 na 8,37% v tomto roku.

zdroj: motor1.com