Novinky
Majiteľ Porsche 911 Dakar putoval cez Áziu na epický výlet17. Január 2025
Porsche limitovalo luxusné, športové autá Porsche 911 Dakar len na počet 2.500 kusov. Nechajte si ho ako investíciu namiesto jazdy v teréne, ako to Porsche zamýšľalo, a svoju hodnotu si udrží navždy. Našťastie sa Nguyen Hoang Anh nezdá byť typom vlastníka, ktorý by sa príliš zaujímal o návratnosť investícií. V priebehu niekoľkých týždňov po prevzatí Dakaru opustil Nguyen svoj domov na 20 000 míľ dlhú cestu do púšte Gobi a späť. To je jeden zo spôsobov, ako sa rozbiť vo vašej novej 911.
Nguyenova cesta sa začala v septembri 2023 v Hočiminovom meste vo Vietname s dvoma priateľmi v nákladnom aute a SUV. Vydali sa na cestu bez stanovenej trasy smerom k Laosu a čínskym hraniciam so zoznamom miest, ktoré chceli navštíviť.
Nguyen a jeho posádka vstúpili do Číny koncom mesiaca, ale to bol len začiatok dlhej cesty. O niekoľko týždňov neskôr dosiahli hranicu medzi Mongolskom a Čínou a koncom októbra púšť Gobi.
Cesta však nebola pre jeho luxusné, športové auto bez nebezpečenstva. Nguyen musel navštíviť opravovňu takmer dva mesiace po ceste po tom, čo narazil do zadného nárazníka o nejaké skaly a urobil si krátku zastávku v hlavnom meste Mongolska, aby to opravil. Táto obchádzka sa stala po tom, čo drsný terén púšte a ostré kamene rozrezali dve pneumatiky a spomalili posádku. Našťastie mali dve náhradné.
Nguyen sa vrátil domov začiatkom decembra po 75 dňoch na ceste a podrobil svoje Porsche 911 Dakar rôznym skúškam. Jeho cesta upútala pozornosť Porsche, ktoré pozvalo Nguyena na návštevu múzea Porsche a stretnutie s Achimom Lamparterom, projektovým manažérom pre luxusné, športové autá Porsche 911 Dakar. To nie je zlá ponuka na to, že sa jednoducho vydáte na odvážny výlet vo svojom novom Porsche.
zdroj: motor1.com
Bentley v roku 2024 výrazne zhoršilo svoje predajné čísla16. Január 2025
Úplné predajné výsledky koncernu VW za rok 2024 sú k dispozícii, čo znamená, že dodávky klesli o 2,3% na 9,03 milióna vozidiel. Čo však upútalo našu pozornosť, bol zaujímavý posun pozícií pre to, čo nemecký automobilový gigant nazýva “Brand Group Progressive”. Túto skupinu tvoria luxusné, športové autá Audi, Lamborghini a Bentley. Už sme vedeli, že Audi má hrozný rok, zatiaľ čo Lamborghini zaznamenalo rekordné predaje. Čísla Bentley sú teraz k dispozícii – a nie sú skvelé.
Značka so sídlom v Crewe klesla v roku 2024 o neuveriteľných 21,5% a dodala len 10 600 áut. Za posledných 12 mesiacov Lamborghini dodalo o 100 vozidiel viac ako jeho interný konkurent. Aj keď to na prvý pohľad nemusí znieť ako veľký problém, Bentley bolo v ére VW Group vždy ďaleko pred Lamborghini. Už nie.
V roku 2016, posledný rok predtým, ako sa Urus pripojil k zostave Lamborghini, predalo Lamborghini iba 3 465 áut. Bentley v tom roku zaznamenal zhruba trojnásobný. Ok, mohli by ste namietať, že to nie je férové porovnanie, pretože Bentayga urobila veľkú časť. Ale ešte pred príchodom britského SUV malo Bentley oveľa vyššie predaje ako Lamborghini, ktoré je všeobecne považované za exotickejšiu z týchto dvoch značiek. V roku 2014, posledný rok pred Bentaygou, Bentley predalo približne 11 000 áut, štyrikrát viac ako Lamborghini.
Pokiaľ ide o to, čo mohlo spôsobiť pokles Bentley v roku 2024, skončenie úctyhodného motora W12 určite nepomohlo. Čistý motor V8 tiež čelí vyhynutiu, pretože zostáva dostupný iba v modeli Bentayga. Aby sme nezabudli, že nový Continental GT vyšiel minulý rok a zmena generácie modelu zvyčajne spomaľuje predaj.
Obe spoločnosti plánujú rozšíriť svoje rady o elektrické, luxusné, športové autá. Špičkové značky VW Group však odložili uvedenie svojich elektromobilov na trh. Lamborghini Lanzador, dvojdverový, štvormiestny GT s vyššou svetlou výškou, bude uvedený na trh v roku 2029 namiesto v roku 2028. “Mestské SUV” od Bentley, menšie ako Bentayga poháňané benzínom, sa malo dostať na trh tento rok, ale bolo odložené na rok 2026.
zdroj: motor1.com
Takto vyzerá nový kabriolet Aston Martin Vantage (2026)15. Január 2025
Aston Martin odhalil nové, luxusné, športové autá Vantage takmer pred rokom. Teraz rozširuje zostavu o Vantage Roadster. Navrhnutý a skonštruovaný paralelne s kupé, umožnil Astonu udržať hmotnosť auta pod kontrolou bez toho, aby stratil príliš veľkú tuhosť konštrukcie. Kabriolet váži len o 60 kg viac ako jeho súrodenec s pevnou strechou.
Roadster využíva 4.0-litrový motor V8 s dvojitým turbodúchadlom od Aston Martin, ktorý má výkon 656 koní. Dokáže dosiahnuť rýchlosť 325 km/h a z 0-100 km/h zrýchli za 3,5 sekundy. Vodiči ovládajú osemstupňovú automatickú prevodovku s pádlami, ktorá smerujú výkon do elektronicky riadeného samosvorného diferenciálu a zadných kolies.
Brzdná sila pochádza z 15,8-palcového predného a 14,2-palcového zadného oceľového brzdového systému so šesťpiestikovými prednými a štvorpiestikovými zadnými strmeňmi. Aston Martin ponúka aj karbónovo-keramické brzdy s rozmermi 16.1 palca a 14.2 palca vpredu a vzadu.
Spoločnosť chcela udržať roadster čo najľahší v porovnaní s kupé, a tak sa rozhodla pre dizajn strechy z Z-fold, ktorý je ľahší ako tradičná strecha K-fold. Strecha tiež odstraňuje potrebu Aston Martin pridávať kryt batožinového priestoru, čím sa šetrí ešte väčšia hmotnosť a zároveň sa udržuje nízke ťažisko auta. Aston tvrdí, že Vantage Roadster má najrýchlejšiu skladaciu automatickú strechu kabrioletu na trhu – 6.8 sekundy od otvorenia po zatvorenie a naopak – pri rýchlosti až 50 km/h.
Aston Martin sa tiež obával konštrukčnej tuhosti auta a pridal čisté panely s optimalizovanou hmotnosťou, aby bočne vystužili konštrukciu. Spoločnosť tiež upravila spôsob, akým pripevňuje karosériu k zadnej časti auta. Aston Martin musel prekalibrovať softvér zadných tlmičov a preladiť uloženie prevodovky tak, aby sa prispôsobil zmene rozloženia hmotnosti. Napriek chýbajúcej streche a dodatočnému hardvéru dosahuje Aston Martin Vantage Roadster rozloženie hmotnosti 49:51.
Sklopná strecha zaberá priestor nákladného vozidla a ponúka 7.1 kubických stôp nákladného priestoru v porovnaní s 12.2 kupé. Auto je dodávané s 11-reproduktorovým a 390-wattovým zvukovým systémom, ale zákazníci môžu upgradovať na voliteľný systém Bowers & Wilkins.
Luxusné, športové autá Aston Martin Vantage sa začnú predávať koncom tohto roka s tromi novými farebnými možnosťami: Iridescent Sapphire, Satin Iridescent Sapphire a Bronze Flare. Aston Martin ponúkne strechu v čiernej, červenej, modrej alebo čiernej a striebornej farbe, pričom bude mať k dispozícii štyri 21-palcové dizajny originál diskov a sedem farieb brzdových strmeňov. Zákazníci budú mať tiež prístup k službám prispôsobenia spoločnosti Q by Aston Martin.
Aston Martin tvrdí, že dodávky sa začnú v druhom štvrťroku tohto roka, ale nezverejnil žiadne informácie o cenách.
zdroj: motor1.com
Predaj Porsche Taycan minulý rok prudko klesol14. Január 2025
Globálne predajné výsledky Porsche za rok 2024 sú oficiálne zverejnené a sú zmiešané. Celkové dodávky klesli o 3% na 310 718 kusov, ale luxusné, športové autá poháňané spaľovacími motormi vzrástli. Okrem toho Cayenne minulý rok prekvital natoľko, že rok skončil na prvom mieste. Panamera a Macan padli, aj keď ani zďaleka nie tak tvrdo ako Taycan. Posledných 12 mesiacov výkonných elektromobilov bolo hrozných, predaj klesol o 49%.
V minulom roku bolo zákazníkom dodaných iba 20 836 Taycanov. Porsche prineislo facelift modelu v polovici cyklu, ktorý zvyčajne veci spomaľuje. Okrem toho spoločnosť pripúšťa, že “nárast elektrickej mobility vo všeobecnosti postupuje pomalšie, ako sa plánovalo”. Inými slovami, boli príliš optimistickí, pokiaľ ide o vzostup elektromobilov. V dôsledku toho nemecká luxusná značka už pripustila, že by mohla umiestniť benzínové motory do áut pôvodne určených ako elektromobily.
Ďalší elektromobil Porsche, Macan druhej generácie, sa takmer vyrovnal predajom Taycanu. Crossover s nulovými emisiami zaznamenal 18 278 predaných kusov, aj keď dodávky sa začali až koncom septembra. EV má silný štart, ale má niekoľko obrovských výziev, ktoré musí naplniť. Napriek tomu, že bol Macan na benzín vytlačený z Európy kvôli novým predpisom o kybernetickej bezpečnosti, stále dosiahol 64 517 predaných kusov.
Pre objasnenie, dodávky prvej generácie Macanu sa v Európe skončili až v júli, keď nová legislatíva nadobudla účinnosť. Porsche by tak mohlo v prvej polovici roka 2024 stále predávať crossover so spaľovacím motorom v EÚ. Podľa najnovšieho oficiálneho vyhlásenia sa výroba pôvodného Macanu skončí v roku 2026. Nemuseli by sme však nevyhnutne vylúčiť predĺžený životný cyklus, aj keď to môže závisieť od popularity jeho elektrického nástupcu.
Inde Cayenne dosiahol v minulom roku šesťciferné čísla a rok 2024 skončil so 102 889 kusmi dodanými zákazníkom po celom svete. Väčšie SUV medziročne vzrástlo o 18%, čo bolo poháňané spustením dôkladného faceliftu v roku 2023. Čisto elektrický Cayenne je v prevádzke a očakáva sa, že pristane do konca desaťročia.
Luxusné, športové autá Porsche Panamera klesli o 13% na 29 587 áut, pričom Porsche uvádza nižší dopyt v Číne, kde sú sedany stále veľkým problémom. Rok 2024 bol pre značku v Číne zlým rokom, keďže celkové dodávky klesli o 28 %. Dopyt prudko vzrástol vo všetkých ostatných regiónoch, ale nie natoľko, aby kompenzoval masívny pokles v Číne.
Na začiatku sme spomínali klasické, luxusné, športové autá. Model 911 vzrástol o 2% na 50 941 kusov, zatiaľ čo Boxster/Cayman vzrástol o 15% na 23 670 vozidiel. Výkon 718 je obzvlášť pôsobivý, pretože podobne ako Macan prvej generácie, aj on bol v Európe zrušený kvôli predpisom o kybernetickej bezpečnosti.
Zaujímalo by nás, či predajný úspech Boxstera a Caymanu v minulom roku súvisí s ich blížiacim sa zánikom. Do konca roka nahradí benzínové luxusné, športové auto nástupca v podobe elektromobilu. Nedávna správa však uvádza, že vývoj elektrického športového auta nejde podľa plánu.
zdroj: motor1.com
Mercedes-Benz a Google Cloud rozširujú partnerstvo13. Január 2025
Mercedes-Benz a Google Cloud dnes oznámili rozšírenie svojho strategického partnerstva s cieľom predstaviť novú generatívnu umelú inteligenciu (gen AI), ktorá majiteľom luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz umožní využívať vo vozidle konverzačné vyhľadávanie a navigáciu. Mercedes‑Benz je jedným z prvých výrobcov automobilov, ktorý vytvoril vylepšeného asistenta generatívnej umelej inteligencie pomocou Automotive AI Agent od Google Cloud. Agent je prispôsobený pre automobilový priemysel s modelom Gemini na platforme Vertex AI a s podrobnými informáciami o miestach z Máp Google. Vďaka vylepšenému zážitku z tejto generatívnej umelej inteligencie dopĺňa vozidlo Mercedes‑Benz požiadavky pri vyhľadávaní bodov záujmu (BZ) podrobnejšími a personalizovanejšími konverzačnými odpoveďami.
Vodiči vozidiel Mercedes-Benz tak môžu vyhľadávať svoje obľúbené ciele pomocou hlasového asistenta MBUX. Prostredníctvom nového Automotive AI Agent od Google Cloud a rozsiahlych informácií o 250 miliónoch miest po celom svete z Máp Google obohatí Mercedes-Benz virtuálneho asistenta MBUX o nový zaujímavý rozmer, ktorý bude predstavený s novou CLA. Používateľom umožní viesť s vozidlom prirodzený rozhovor na jednoduché objavovanie cieľov a personalizáciu svojich jázd. Vďaka novej funkcii budú môcť používatelia vyhľadávať miesta prostredníctvom hlasu doposiaľ nepoznaným spôsobom.
Používateľ môže napríklad povedať: „Hľadám dobrú taliansku alebo grécku reštauráciu na výnimočnú narodeninovú večeru s rodinou.“ Keď systém odpovie, používateľ môže položiť ďalšie otázky, napríklad: „Má nejaké vyhlásené jedlá?“ alebo „Aké sú recenzie zákazníkov?“. Virtuálny asistent MBUX v záujme dosiahnutia maximálnej funkčnosti uchováva konverzáciu vo svojej pamäti až jednu hodinu, takže sa k nej používateľ môže neskôr vrátiť. Túto prídavnú vrstvu inteligencie možno využiť na akúkoľvek požiadavku pri vyhľadávaní miest, ako sú hotely, múzeá, športové štadióny, umelecké galérie alebo nákupné centrá.
Používatelia môžu svoje vyhľadávania v ďalšom dialógu ešte upresniť a nájsť tak ten najrelevantnejší cieľ. To znamená, že sa môžu opýtať, či je po ceste do múzea, ktoré plánujú navštíviť v ten istý deň neskôr, kaviareň s povoleným vstupom pre psov. Alebo zistiť, či sa v blízkosti domu priateľa nachádza kvetinárstvo s dobrými referenciami. Ak pre konkrétnu požiadavku na vyhľadávanie nie sú k dispozícii žiadne údaje, virtuálny asistent MBUX môže použiť internetové údaje a iniciovať telefonický hovor na získanie ďalších informácií.
„V Mercedes-Benz sa snažíme našim zákazníkom ponúknuť jedinečný digitálny zážitok. Naše partnerstvo so Google prinesie ďalšie zdokonalenie navigácie v automobile vďaka kombinácii sofistikovaných údajov o lokalite a generatívnej umelej inteligencie. Naša navigácia novej generácie, ktorá bude uvedená na trh s novým CLA, umožní vodičom a cestujúcim používať hlasové príkazy na získanie komplexných a personalizovaných informácií v priebehu niekoľkých sekúnd.“ Povedal Ola Källenius, predseda predstavenstva koncernu Mercedes-Benz Group AG
„Mercedes-Benz je známy tým, že poskytuje úžasný jazdný zážitok. Naše partnerstvo prinesie prelomový pokrok v oblasti umelej inteligencie, aby sa tieto zážitky ešte viac umocnili. Náš nový Automotive AI Agent pomôže vodičom navigovať a vyhľadávať pomocou asistentov vo vozidle, aby boli tieto interakcie prirodzenejšie a užitočnejšie. Toto je len začiatok toho, ako môžu schopnosti AI agentov zmeniť automobilový priemysel, a teším sa, že uvidím ako naše partnerstvo poháňa vývoj vpred.“ Povedal Sundar Pichai, CEO spoločností Google a Alphabet.
Dnes predstavený Automotive AI Agent od Google Cloud umožní výrobcom automobilov využívať silu generatívnej umelej inteligencie a veľkých jazykových modelov (LLM). Vďaka tomu môžu pomocou hlasového asistenta (first-party voice assistant) vytvárať a nasadzovať personalizovaný zážitok z umelej inteligencie so špičkovou kvalitou umelej inteligencie a robustnosťou. Automotive AI Agent bol vytvorený na základe modelu Gemini od spoločnosti Google a umožňuje multimodálne uvažovanie prostredníctvom interakcií v prirodzenej reči v kombinácii s navigáciou a vyhľadávaním.
Nová funkcia vyhľadávanie bodov záujmu vylepšená umelou inteligenciou a funkcia navigácie budú uvedené na trh s novou CLA od značky Mercedes-Benz neskôr tento rok. Nová CLA sa stane prvým modelom, ktorý bol navrhnutý s novým operačným systémom MB.OS od značky Mercedes-Benz. V pláne je, že aj ďalšie luxusné, športové autá Mercedes-Benz budú dodávané s hlasovým asistentom MBUX.
Tesla Model Y dostala konečne nový facelift12. Január 2025
Keďže začína svoj piaty rok predaja, najobľúbenejší model Tesla sa konečne dočká veľkého osvieženia. Toto sú nové, luxusné, športové autá Tesla Model Y, ktoré sa prvýkrát objavili na čínskej webovej stránke Tesla a začnú sa tam predávať v marci, ďalšie ázijsko-tichomorské trhy čoskoro potom. Nie je známe, kedy príde tento aktualizovaný model na ďalšie trhy, ale nemalo by to trvať príliš dlho.
Vizuálne sa Tesla Model Y vpredu veľmi mení so svetelnou lištou po celej šírke, ktorá si berie podnety z Cybertrucku a Cybercab. Skutočné svetlomety sa posúvajú nižšie do nárazníka. Vyzerá to tiež, že Tesla zmenila tvar prednej kapoty, takže tento facelift ide o niečo ďalej, ako je norma automobilového priemyslu pri zmene lacných plastových dielov, ako sú nárazníky, ale nie drahších kovových kúskov. Vzadu je ďalšia svetelná lišta v plnej šírke s Teslovým písmom pod ním. K dispozícii sú aj nové dizajny originál diskov Tesla a výber farieb. Vizuálne sa celkovo radikálne nelíši, ale líši sa od pôvodného Modelu Y.
Vo vnútri nové, luxusné, športové autá Tesla Model Y využívajú čistejšiu estetiku, ktorú prvýkrát ukázal minuloročný aktualizovaný Model 3 s novými sedadlami, novým volantom a ambientnou svetelnou lištou. K dispozícii je tiež samostatná obrazovka pre cestujúcich na zadných sedadlách. Je pozoruhodné, že auto si zachováva aj páčku smerových svetiel.
Mechanické aktualizácie sú podobné tým, ktoré sme dostali s Modelom 3. Tesla preladila odpruženie pre lepší jazdný komfort, čím vyriešila najväčší nedostatok predchádzajúcej verzie. Nová Tesla Model Y sa zdá byť o niečo efektívnejšia a v čínskom testovacom cykle zverejňuje lepšie údaje o dojazde.
Táto aktualizácia prichádza v čase, keď Tesla zaznamenala prvý pokles predaja za desať rokov. Tesla Model Y je stále jedným z najpredávanejších áut na svete a najpredávanejším elektromobilom, ale je tu väčšia konkurencia ako kedykoľvek predtým zo strany čínskych nováčikov aj starších výrobcov automobilov. Inými slovami, tento Model Y prichádza za päť minút dvanásť, ak nie už po dvanástej.
zdroj: motor1.com
Lamborghini malo v roku 2024 rekordné predaje11. Január 2025
Po tom, čo Lamborghini v roku 2023 prvýkrát predalo viac ako 10 000 luxusných, športových áut ročne, bolo posledných 12 mesiacov pre automobilku ešte silnejších. Dopyt vzrástol o 6 percent na 10 687 vozidiel. Značka nerozdeľuje predajné výsledky, ale dá sa s istotou povedať, že Urus urobil ťažkú prácu.
V Európe, na Blízkom východe a v Afrike sa dodávky zvýšili o 6% na 4 227 automobilov. V Amerike vzrástli dodávky Lamborghini o 7% na 3 712 vozidiel. V ázijsko-tichomorskom regióne sa dodávky zvýšili o 3% na 2 748 kusov. Budúcnosť vyzerá jasne, vzhľadom na to, že Urus je vypredaný do roku 2026, zatiaľ čo novo zadané objednávky na luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto budú splnené až v roku 2027.
Temerario neprispelo k rekordnému roku 2024 Lamborghini, pretože výroba jeho predchodcu sa ešte neskončila. Posledné exempláre Huracánu v príchutiach Sterrato, Evo Spyder, Tecnica, STO a STJ budú dodané koncom tohto roka. Akonáhle sa úplne nový model dostane na montážnu linku, Sant’Agata Bolognese bude vyrábať iba plug-in hybridné modely. Luxusné, športové autá Lamborghini Temerario a Urus sú V8 PHEV, zatiaľ čo Revuelto kombinuje V12 s nabíjacím portom.
Šéf Lamborghini Stephan Winkelmann nedávno oznámil, že plánované rozšírenie zostavy sa oneskorilo o rok. Štvrtý model, ktorý predviedol koncept Lanzador, dorazí v roku 2029 a nie v roku 2028. Hoci sa kedysi uvažovalo o štvordverovom sedane v rovnakom duchu ako ohromujúci Estoque, sériovým modelom bude dvojdverový štvormiestny grand tourer s veľkorysou svetlou výškou. Keď dorazí, Lanzador sa stane prvým elektromobilom značky.
V rozhovore v novembri minulého roka najvyšší predstavitelia Lamborghini predpokladali, že predaj Lanzadoru bude “viac-menej na rovnakej úrovni” ako predaj Temeraria. Dodal, že Urus bude vždy najpredávanejší, zatiaľ čo Revuelto bude najvzácnejší. Winkelmann naznačil, že elektrické hyperauto sa v dohľadnej dobe nestane, pretože to ”zatiaľ nie je niečo, čo sa predáva”.
Ako si niektorí z vás možno pamätajú, generálny riaditeľ spoločnosti Rimac pripustil, že Nevera sa ťažko predáva, a dodal, že bohatí ľudia, ktorí nakupujú luxusné, hyperšportové autá, majú tendenciu uprednostňovať spaľovacie motory.
zdroj: motor1.com
Podľa VW sú elektromobily oveľa spoľahlivejšie ako klasické autá10. Január 2025
Volkswagen je presvedčený, že predaj jeho elektrických vozidiel bude v roku 2025 konečne prekvitať. V Európe má viac objednávok na luxusné, športové autá Volkswagen ID.7 ako na Passat. Vedie v pretekoch predaja elektrických vozidiel doma v Nemecku a vlani v októbri bol najpopulárnejším výrobcom elektromobilov v Nórsku. Tento rok reálne očakáva, že autá s nulovými emisiami budú predstavovať až 25% dodávok v EÚ.
Šéf predaja spoločnosti Martin Sander v nedávnom rozhovore pre Automotive News vyzdvihol elektrické vozidlá. Na otázku, prečo by ľudia mali zvážiť elektromobil pred autom na benzín, člen predstavenstva VW pre predaj, marketing a popredajný predaj povedal: “Najprv musíte hovoriť o faktoch. Napríklad elektrické vozidlá sú oveľa spoľahlivejšie ako vozidlá so spaľovacím motorom. Ale jediný spôsob, ako zmeniť názory, je dostať zákazníkov do vozidiel.”
Najnovšia štúdia Consumer Reports však ukázala, že majitelia elektromobilov mali so svojimi autami o 42% viac problémov. Akokoľvek to môže znieť zle, v skutočnosti ide o veľké zlepšenie v porovnaní so štúdiou z roku 2023, keď mali elektromobily o 79% viac problémov ako spaľovacie motory. Najnovšia analýza, vydaná v decembri 2024, obsahuje odpovede od približne 300 000 majiteľov automobilov z modelových rokov 2022 až 2024. CR, ktorá má VW ID.4 na svojom zozname najmenej spoľahlivých nových vozidiel, tvrdí, že od majiteľov elektromobilov dostala viac spätnej väzby ako kedykoľvek predtým.
Sander dodal, že ľudia, ktorí sa zdráhajú kupovať elektromobily, by si ich mali jeden deň vyskúšať, aby “zistili, aké jednoduché je nabíjanie a aké rýchle môže byť nabíjanie”. Muž zodpovedný za predaj vo VW zašiel tak ďaleko, že povedal, že ID.3 “v kľúčových oblastiach prekonáva Teslu Model Y, VW Golf a BMW i4“. Vysvetlil, že elektrický hatchback v horúcej podobe GTX má väčší dojazd ako Model Y, lepší výkon ako Golf GTI a rýchlejšie nabíjanie o 10-80 percent ako luxusné, športové autá BMW i4.
Rozširovanie elektrickej zostavy VW bude pokračovať lacnejším autom ID.2. Cena od menej ako 25 000 EUR bude podľa Sandera “zmenou hry”. Ešte cenovo dostupnejší model, možno nazvaný ID.1, bude začínať na menej ako 20 000 EUR. Pre základný elektromobil bolo pôvodným plánom spojiť sily s Renaultom, ale obe spoločnosti sa nakoniec rozhodli rozísť. Skupina VW bude vyvíjať ID.1 vo vlastnej réžii, zatiaľ čo francúzska značka robí všetku prácu pre elektrické Twingo.
Keď dorazí koncom desaťročia, deviata generácia Golfu bude iba elektrickým modelom. Bude sa vyrábať vo Wolfsburgu, kde sa montuje súčasný model so spaľovacími motormi. Výroba hatchbacku a kombi ICE Golf v Nemecku sa však skončí v roku 2027 a výroba sa presunie do Puebla v Mexiku. Benzínové a elektrické golfy budú pokojne koexistovať niekoľko rokov. VW nevylučuje, že Mk8 ponechá v predaji do roku 2035.
zdroj: motor1.com
Porsche 911 Carrera S (2025) sa vracia bez manuálnej prevodovky9. Január 2025
Zostava 911 sa opäť rozrastá. Porsche včera oznámilo nové, luxusné, športové autá Porsche 911 Carrera S Coupe a Cabriolet (2025), ktoré sa majú umiestniť medzi základnú Carreru a novo hybridizované modely GTS. A bohužiaľ, Carrera S stráca svoju sedemstupňovú manuálnu prevodovku a namiesto toho ide iba na osemstupňovú dvojspojkovú.
Nie je úplne jasné, prečo Porsche upustilo od manuálu pre Carrera S, ale dúfame, že sa čoskoro dozvieme viac podrobností. Momentálne tak zostávajú iba luxusné, športové autá Porsche Carrera T a GT3 ako jediné modely 911 s manuálnou prevodovkou v predaji.
Carrera S však získava silu. Porsche vykonalo revízie svojho 3,0-litrového plochého šesťvalca s dvojitým turbodúchadlom, pričom výkon vzrástol na 473 koní. To je o 30 koní viac ako predchádzajúca Carrera S a možno nie náhodou aj to isté ako staré GTS. Porsche tvrdí, že motor dostane nové turbodúchadlá a dôkladne prepracované medzichladiče, ktoré pomáhajú zvyšovať výkon a znižovať emisie. S voliteľným balíkom Sport Chrono Porsche uvádza zrýchlenie z 0-100 km/h za 3,1 sekundy, čo je o 0,2 sekundy zlepšenie oproti predchádzajúcemu modelu. Zmeny pohonnej jednotky dopĺňa aj športový výfuk, ktorý je teraz štandardom.
Existujú aj ďalšie mechanické vylepšenia. Porsche Carrera S dostáva väčšie brzdy zo starého GTS so 408 mm kotúčmi vpredu, 380 mm kotúčmi vzadu a vylepšenými tlmičmi, o ktorých Porsche hovorí, že zlepšujú kvalitu jazdy. Voliteľné ako vždy sú nižšie, pevnejšie športové odpruženie, riadenie zadných kolies a karbón-keramické brzdy. Štandardom, rovnako ako predtým, je diferenciál s obmedzenou svornosťou a rozložené 20/21-palcové originál disky Porsche.
Vo vnútri Porsche hovorí, že auto má viac komponentov obložených kožou – aj keď stále existuje rozšírený kožený balík – a ďalšie vylepšenia vykonané pre túto novú 992.2 generáciu 911. To zahŕňa digitálny prístrojový panel a kontroverzne (ak vám na takýchto veciach tak veľmi záleží) štartovanie motora tlačidlom. K dispozícii je aj nový balík Exclusive Manufaktur Leather Interior, ktorý umožňuje 48 jedinečných farebných kombinácií. Rovnako ako ostatné nové luxusné, športové autá Porsche 911, aj pevná strecha je štandardne dvojmiestna, pričom zadné sedadlá sú bezplatnou možnosťou, zatiaľ čo kabriolet je vždy 2+2.
Porsche pravdepodobne čoskoro predstaví Carrera 4S s pohonom všetkých kolies vo forme Coupé, Cabriolet a Targa spolu s nespočetným množstvom ďalších modelových variantov, ktoré môžeme od 911 očakávať.
zdroj: motor1.com
Nový volant BMW bude hore nohami8. Január 2025
Aj keď môže byť vonkajší dizajn luxusných, športových automobilov BMW polarizujúci, jeho kabíny sú v porovnaní s tým pomerne klasické. Každé nové BMW má niekoľko obrazoviek, niekoľko tvrdých tlačidiel a kožu – nič nezvyčajné. Ale to sa čoskoro zmení.
S príchodom toho, čo BMW nazýva “Panoramic Vision”, ktoré pozostáva z head-up displeja po celej šírke premietaného pozdĺž základne čelného skla, budú interiéry bavorskej automobilky vyzerať úplne inak. A zatiaľ čo väčšina zmien je zaujímavá, nový volant zdá sa trochu mätie.
Keďže tu nie je žiadny prístrojový panel, vodiči už nepotrebujú výrez v hornej časti volantu, aby ho videli. BMW usúdilo, že je to dobrá príležitosť na vyplnenie tohto priestoru. Podobne ako to, čo sme videli na konceptoch Neue Klasse, BMW odzrkadľovalo spodnú opierku volantu k hornej časti, čo mení trojramenný volant na štvorlúčový. A vďaka tomu to vyzerá, akoby to bolo hore nohami.
Kredit pre BMW tam, kde je to potrebné: Interiér ako celok vyzerá zaujímavo a má zjavné výhody. Presunutie toho, čo bývalo na palubnej doske, na čelné sklo zlepšuje sústredenie vodiča a otvára priestor. Je zriedkavé, aby výrobcovia automobilov vytvorili taký nový, jedinečný priestor vo vnútri auta.
Nové príležitosti však môžu vytvoriť nezvyčajné riešenia a volant je jedným z takýchto prípadov. To, že dizajnéri vedeli, že môžu tento priestor vyplniť, neznamenalo, že museli. Použitie toho, čo sa zdá byť rovnakými dielmi dvakrát, a prevrátenie volantu hore nohami je mätúca voľba.
Či už ho milujete alebo nenávidíte, nový volant a s ním súvisiaci interiér budú tento rok k dispozícii v elektrických a spaľovacích vozidlách BMW Neue Klasse. Najskorší z týchto modelov by sa mal začať zavádzať koncom tohto roka.
zdroj: motor1.com