Novinky
Šéf AMG je presvedčený, že zákazníci s V8 prejdú na elektriku4. Október 2024
Po tom, čo sa muž zodpovedný za výkonnostnú divíziu Mercedes-AMG povedal, že kupujúci AMG prijmú štvorvalcové hybridy ako smartfóny, nadväzuje na rovnako kontroverzné vyhlásenie. V rozhovore s britským časopisom Autocar bol generálny riaditeľ AMG Michael Schiebe presvedčený, že kupujúci nebudú mať problémy s prechodom z veľkého starého motora V8 na elektrické, luxusné, športové autá.
“Zákazníci, ktorí prišli k značke kvôli V8, neprišli len preto, že chceli mať veľký motor. Prišli, pretože sa im páčila technológia, ktorú sme do auta vložili. Takže pokiaľ ide o elektrickú jazdu, som si celkom istý, že skočia do tejto novej technológie, pretože to bude najnovšia a najlepšia, akú môžete získať.”
Podstatou tohto vyhlásenia je, že AMG chce, aby sme verili, že klientelu Affalterbachu tvoria ľudia, ktorí uprednostňujú technológie. Ak najnovší vývoj nebude mať spaľovací motor, zákazníci zrejme prejdú na elektrické, luxusné, športové autá Mercedes. Skôr či neskôr sa filozofia “jeden človek, jeden motor” skončí a zdá sa, že Schiebe verí, že ľudia nebudú váhať prijať elektromobily, pokiaľ budú mať najnovšiu technológiu.
Motor V8 však v dohľadnej dobe neumiera. AMG prisľúbilo, že stále pracuje na nových osemvalcových modeloch. Nedávne špionážne video naznačuje, že Mercedes-AMG CLE63 by mohol byť ďalším v poradí, ktorý dostane motor V8. Správy uvádzajú, že najvyššia úroveň CLE mala mať zmenšenú elektrifikovanú pohonnú jednotku, ale slabý dopyt po C63 prinútil AMG vymeniť motor v neskoršej fáze vývoja.
Hoci presné údaje o predaji C63 nie sú k dispozícii, masívne zľavy v Nemecku naznačujú, že nie je práve populárny. C63 nie je jediným AMG, ktoré stratilo svoj V8, pretože GLC63 tiež upustil od 4.0-litrového agregátu s dvojitým turbodúchadlom. Okrem toho Mercedes už oznámil, že nové, luxusné, športové autá Mercedes-AMG E63 nebudú mať osem valcov.
S odkazom na plug-in hybridné 2,0-litrové nastavenie v predchádzajúcom rozhovore Schiebe pripustil, že niektorí zákazníci AMG ”si nájdu čas, aby boli skutočne nadšení pre túto technológiu”. Ďalej povedal, že “je dôležité byť otvorený, pokiaľ ide o technológie”. Pri pohľade ďalej do minulosti Schiebe obhajoval rozhodnutie spoločnosti vložiť do C63 štvorvalec tým, že jej plug-in hybridné nastavenie je ”veľmi, veľmi progresívne”.
Na obranu AMG vkladá peniaze tam, kde hovorí. Nielenže uviedla na trh niekoľko vysokovýkonných PHEV, ale vyvíja aj platformu elektromobilov na mieru. The AMG. Architektúra EA sa vyvíja niekoľko rokov a je jasné, že AMG pracuje na čisto elektrickom superaute. Zrejme to bude nejaký čas trvať (minulý rok bol predstavený koncept Vision One-Eleven), ale elektrický model by mal slúžiť ako duchovný nástupca elektrického modelu SLS AMG z roku 2013.
AMG už vylúčilo výrobu ďalšieho hyperauta poháňaného F1, ktoré by nadviazalo na One, kvôli čoraz prísnejším emisným predpisom. Nižšie v rozsiahlej zostave Mercedesu je stále veľa šesť- a osemvalcových modelov a dokonca aj masívny V12 v Maybach triedy S.
zdroj: motor1.com
Všetky superšporty Porsche Carrera GT dostanú nové pneumatiky3. Október 2024
Minulý rok spoločnosť Porsche Cars North America (PCNA) vydala zvolávaciu akciu a následný príkaz na zastavenie jazdy pre legendárne luxusné, športové autá Porsche Carrera GT. Automobilka zistila, že niektoré kĺby v odpružení môžu zlyhať, keď sú vystavené korózii solí. Ak by sa tak stalo, ramená zavesenia by mohli zlyhať a urobiť auto nebezpečným, aj keď sa to našťastie nikdy nestalo. Porsche trvalo viac ako rok, kým vyvinulo opravu, ale konečne je tu. Zaujímavejšia ako oprava komponentov odpruženia je však nová pneumatika, ktorú Porsche bude prezúvať na všetky luxusné, športové autá Porsche Carrera GT ako súčasť zvolávacej kampane.
Ako prvýkrát informoval The Autopian začiatkom tohto mesiaca, PCNA tu vybaví všetky Carrera GT novou verziou pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2 vyvinutou špeciálne pre toto luxusné, športové auto. Automobilový YouTuber a majiteľ Carrera GT Doug DeMuro vo videu o oprave stiahnutia poukazuje na to, že ide o veľmi šikovný spôsob riešenia konkrétneho problému pre Porsche.
Carrera GT má povesť zložitého riadenia. Možno je to prehnané, ale ide o superauto s motorom uprostred a pohonom zadných kolies s výkonom 612 koní, ktoré nemá kontrolu stability. V priebehu rokov došlo k množstvu pozoruhodných nehôd Porsche Carrera GT, vrátane tej, pri ktorej zahynul herec Paul Walker. Toto auto bolo vybavené pneumatikami, ktoré boli v tom čase staršie ako deväť rokov. Nedá sa povedať, či to bol definitívny faktor nehody – vodič predsa len išiel rýchlosťou okolo 150 km/h – ale jednoznačne je jazda na takých starých pneumatikách mimoriadne nebezpečná.
To je obzvlášť problém s autom ako Porsche Carrera GT, ktoré, ako hovorí DeMuro, nie sú autá, na ktorých sa jazdí často. Väčšina z týchto vecí sedí v bezpečných, klimatizovaných garážach po veľkú väčšinu svojho života, možno najazdia niekoľko stoviek kilometrov ročne. Pneumatiky sa teda neopotrebúvajú, ale guma sa zhoršuje.
Získanie nových pneumatík na aute je obrovským zlepšením bezpečnosti. A DeMuro poznamenáva, že Porsche bolo žalované za nehody Carrera GT – v roku 2017 sa Walkerova dcéra so spoločnosťou vyrovnala. Zatiaľ čo samotná automobilka zvyčajne nie je zodpovedná za zabezpečenie toho, aby jej autá boli na bezpečných pneumatikách, Porsche chce túto premennú jednoznačne vylúčiť z rovnice pre Carrera GT.
Navyše, Michelin Pilot Sport Cup 2 je oveľa modernejšia, priľnavejšia pneumatika ako čokoľvek, čo bolo predtým vyvinuté pre luxusné, športové autá Porsche Carrera GT. Technológia pneumatík sa výrazne posunula od Michelin Pilot Sport 2, s ktorými tieto autá prišli z továrne pred dvoma desaťročiami, a dokonca aj vylepšené Pilot Super Sport Porsche neskôr vyvinuté pre auto.
DeMuro tiež poznamenáva, že kampaň na stiahnutie z trhu je šikovná pri privádzaní majiteľov Carrery GT späť k predajcom Porsche, pretože mnohí majú svoje autá servisované u nezávislých špecialistov. Porsche ponúka aj servisný kredit vo výške 3 500 dolárov. To pomôže automobilke vybudovať dobré meno a zoznam potenciálnych zákazníkov pre hyperauto Mission X.
Oprava odpruženia je zaujímavá sama o sebe. DeMuro hovorí, že autá dostávajú nové titánové komponenty zavesenia v hodnote 109 000 dolárov na riešenie potenciálnych problémov s koróziou. Porsche tu teda míňa veľa peňazí.
Stojí za to zdôrazniť, že Porsche našlo iba jeden príklad Carrery GT so zlyhajúcimi komponentmi zavesenia, čo v prvom rade podnietilo zvolávanie. Vodič auta si problém ani nevšimol. Ich predajca to objavil, keď bolo auto v nesúvisiacej práci. Pred vydaním príkazu na zastavenie Porsche tiež skontrolovalo Carrera GT na koróziu, a ak sa žiadna nenašla, považovala tieto luxusné, športové autá za bezpečné na jazdu. To je dôvod, prečo DeMuro a mnohí ďalší majitelia ignorovali príkaz na zastavenie jazdy. Je veľmi ťažké si predstaviť, že mnohé Carrera GT sú vystavené veľkej korózii soľou.
Porsche je na Carrera GT veľmi opatrné, takže aj keď je to nezvyčajne rozsiahle (a drahé) na opravu stiahnutia, pravdepodobne to stojí za to. A ak to spoločnosti pomôže predať nejaké Mission X, tým lepšie.
zdroj: motor1.com
Aston Martin znižuje odhad predaja pre tento rok o 1000 kusov2. Október 2024
Aston Martin mal a jeho luxusné, športové autá mali v poslednom desaťročí pomerne veľa problémov s predajom. Nedávno však spoločnosť pod dohľadom Lawrenca Strolla zmenila veci s hviezdnymi novými produktmi, ako sú luxusné, športové autá Aston Martin DB12, DBX a Vantage. Ale ani s touto nedávnou sériou úspechov britský výrobca športových áut tento rok nedosiahne svoje čísla.
V nedávnom rozhovore pre agentúru Reuters novovymenovaný generálny riaditeľ Adrian Hallmark (ktorý pochádza z Bentley) uviedol, že spoločnosť tento rok vyrobí a dodá približne o 1 000 luxusných, športových automobilov menej, ako sa pôvodne odhadovalo, a nebude schopná splniť svoj cieľ hrubej marže okolo 40 % za rok. Aston Martin mal za cieľ dodať 7 000 áut v roku 2024, čo je výrazné zlepšenie oproti 6 620 vozidlám, ktoré spoločnosť dodala v minulom roku – ale to sa nestane.
“Na splnenie ambiciózneho plánu spoločnosti na rok 2024 bolo potrebné takmer dokonalé prevedenie,” uviedol Hallmark v rozhovore. “Je však jasné, že musíme prijať rozhodné opatrenia na úpravu objemu našej výroby na rok 2024.”
Hallmark uviedol problémy s dodávateľským reťazcom, konkrétne “povodne” a “požiare”, ktoré postihli niekoľko dodávateľov Aston Martin v celej Európe. Záplavy vo Švajčiarsku začiatkom roka zastavili výrobu u veľkého dodávateľa hliníka, čo ovplyvnilo aj luxusné, športové autá ako BMW, Jaguar Land Rover a Porsche.
Budúci rok by však mohol byť pre značku ziskovejší, pretože uvádza na trh produkty, ako sú nové luxusné, športové autá Vanquish a Valhalla, ako aj aktualizované SUV DBX. Aston Martin tiež posunul svoje ambiciózne plány na elektromobily a sľubuje, že bude pokračovať v predaji spaľovacích áut do roku 2030 – čo, dúfajme, udrží záujem nadšencov v nasledujúcich rokoch.
zdroj: motor1.com
V predaji je exkluzívna edícia Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+1. Október 2024
Značka Mercedes-AMG prezentovala v rámci Veľkej ceny Formuly 1™ v Singapure vysokoexkluzívnu edíciu luxusného, športového auta Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ „Motorsport Collectors Edition“ (kombinovaná energetická spotreba: 14,0 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 319 g/km). Prostredníctvom mnohých individuálnych dizajnových prvkov a prvkov výbavy vytvára úzke prepojenie s tímom F1 Mercedes-AMG PETRONAS. Už základná farba obsidiánová čierna metalíza je inšpirovaná aktuálnym pretekárskym vozidlom tímu Formuly 1™. To isté platí pre ručne lakovaný vzor hviezd so striebornými hviezdami Mercedes na zadných bočných častiach vozidla a filigránskymi ozdobnými pruhmi vo farbách PETRONAS. Siahajú od predných blatníkov cez líniu bokov až po strechu. K nim sa pridávajú ďalšie kontrasty vo farbách PETRONAS: vidno ich na prednom rozdeľovači prúdenia, na bočných otvoroch na prívod vzduchu spojlera predného nárazníka, na ozdobnom prvku bočného obloženia prahov a na nadstavci zadného difúzora.
21-palcové kované originál disky AMG s dizajnom krížových lúčov a matným čiernym lakom sú zvýraznené lemami ráfikov kolies vo farbách PETRONAS. Rovnako sfarbené sú aj strmene bŕzd keramickej vysokovýkonnej kompozitnej brzdovej sústavy AMG so 6-piestikovými pevnými strmeňmi vpredu a 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi vzadu, ktorá je súčasťou sériovej výbavy. Na prednej náprave sú použité 420-milimetrové brzdové kotúče. Súčasťou sériovej výbavy edície Motorsport Collectors Edition sú pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2R. Rozmery vpredu sú 295/30 ZR 21 a vzadu 305/30 ZR 21.
Sériový exteriérový balík uhlíkových vlákien AMG s predným rozdeľovačom prúdenia, ozdobnými lištami na bočnom obložení prahov, difúzorom a zadným krídlom z vysokokvalitne spracovaného pohľadového kompozitu z uhlíkových vlákien zdôrazňuje blízkosť k motoristickému športu. Súčasťou výbavy sú aj panoramatická sklenená strecha a aerodynamický balík AMG s pevným zadným krídlom na zadných výklopných dverách. Balík AMG Night II posilňuje individuálny vizuálny prejav edície
Motorsport Collectors Edition zahŕňa prvky v čiernej chrómovej farbe, vrátane obloženia chladiča, typografie a hviezdy Mercedes na zadnej časti tohto luxusného, športového auta. Na špeciálny status tejto edície taktiež poukazuje veko palivovej nádrže AMG v striebornej chrómovej farbe s nápisom AMG.
Interiér tiež zdobia mnohé prvky vo farbách PETRONAS. Čalúnenie sedadiel AMG Performance, ktoré sú súčasťou sériovej výbavy, je z kože napa/mikrovlákna MICROCUT v čiernej farbe s ozdobnými švami vo farbách PETRONAS a vyrazeným erbom AMG na opierkach hlavy. Ozdobné prvky AMG z uhlíkových vlákien harmonizujú s vyhrievaným volantom AMG Performance v kombinácii koža napa/mikrovlákno MICROCUT s ozdobným švom vo farbách PETRONAS. Tieto švy sa nachádzajú aj na obloženiach dverí, prístrojovej doske a stredovej konzole. Nástupné lišty AMG majú čierny povrch a sú osvetlené vo farbách PETRONAS.
Okrem toho je sériovou súčasťou výbavy veľmi bohato vybaveného mimoriadneho modelu špičkový 3D obklopujúci ozvučovací systém Burmester® s 15 reproduktormi a systémovým výkonom 1 170 wattov. Súčasťou je taktiež 360-stupňová kamera, interiérový asistent MBUX, balík asistenčných jazdných systémov a projekčný displej. Aplikácia AMG TRACK PACE vás prostredníctvom množstva dát podporuje pri jazdení na pretekárskej trati. Pomocou systému zdvíhania na prednej náprave možno prednú časť vozidla naddvihnúť pred prahmi alebo obrubníkmi. Náladové svetlo a balík ENERGIZING zlepšujú pocit pohodlia na dlhých trasách. Na obmedzenie exemplárov mimoriadneho modelu odkazuje na stredovej konzole plaketa edície s informáciou „1 out of 200“ (1 z 200).
Na ochranu cennej edície pred krádežou a vandalizmom je model vybavený funkciou monitorovania vozidla GUARD 360. Každý zákazník navyše získa na mieru navrhnutú interiérovú autoplachtu AMG vo vyhotovení špecifickom pre túto edíciu. Svojou priedušnou vonkajšou vrstvou z pevnej tkaniny zo syntetických vlákien a flanelovou antistatickou vnútornou vrstvou chráni vozidlo v garáži pred prachom a škrabancami.
Luxusné, športové auto Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ sa v rámci edície Motorsport Collectors Edition zameriava na automobilových nadšencov a zberateľov, ktorí hľadajú mimoriadne športový jazdný zážitok, ako aj fanúšikov Formuly 1™. Štvorlitrový motor V8 biturbo s výkonom 450 kW (612 k), aerodynamická optimalizácia so zníženým vztlakom a výkonnejšie chladenie posilňujú zvýšenú jazdnú dynamiku.
Hoosier predstavil svoju prvú pneumatiku na bežnú premávku30. September 2024
Hoosier, výrobca pneumatík známy výhradnou výrobou pretekárskych pneumatík, práve predstavil svoju vôbec prvú pneumatiku určenú pre luxusné, športové autá na bežnú cestu. Volá sa TrackAttack Pro a je navrhnutý tak, aby vynikal v suchých podmienkach a fungoval skvele na ulici aj na trati vďaka hodnoteniu opotrebovania 200 behúňov.
“Bolo to pre nás neprebádané územie,” povedal generálny riaditeľ a prezident spoločnosti Hoosier Joerg Burfien. Výrobca pneumatík využil svoje pretekárske skúsenosti na “posunutie hraníc toho, čo je pneumatika legálna pre bežnú premávku” v snahe spoločnosti vytvoriť pneumatiku pre “výkon na trati a každodennú jazdu na ulici”.
Hoosier vyzdvihol extrémne výkonnú letnú pneumatiku v krátkom promo videu, pričom poukázal na optimalizované stredové rebro pre zvýšený brzdný výkon a extra široké rameno pre lepší výkon v zákrutách.
TrackAttack Pro je k dispozícii v 46 veľkostiach pre ráfiky s priemerom od 15 do 21 palcov, čím sa pripája k preplnenému zoznamu konkurentov v obľúbenom segmente, ako sú Bridgestone RE-71RS, Yokohama A052 a Falken RT660. Pneumatiky pre luxusné, športové autá sú čoraz rýchlejšie a pre zákazníkov je lepších viac možností v kategórii a iných výkonovo orientovaných na výkon.
“Je určený pre nadšencov, ktorí chcú jazdiť na trať, dominovať svojim kolám a jazdiť domov na rovnakej sade pneumatík,” povedal Burfien. Uvidíme, ako to bude v porovnaní s konkurenciou.”
zdroj: motor1.com
Volkswagen nechce, aby jeho autá vyzerali príliš agresívne29. September 2024
Väčšina moderných dizajnov luxusných, športových automobilov je dosť agresívna. Nahnevané svetlá, masívne mriežky a spojlery a rozšírenia blatníkov. Volkswagen však nevyhnutne nechce, aby jeho luxusné, športové autá boli také agresívne. V rozhovore pre Top Gear šéfdizajnér Volkswagenu Andy Mindt povedal, že nie je nič zlé na tom, že dizajn je o niečo priateľskejší.
“Verím, že väčšina ľudí nechce byť najchladnejšia alebo pôsobiť agresívne na verejnosti,” povedal. “Chcú mať oblek a dobrý vonkajší vzhľad a zároveň byť šťastní a optimistickí. Aká je potreba byť agresívny? Naše jadro je takéto: buďte milí chlapci.”
Z väčšej časti sú návrhy VW v poslednej dobe celkom priateľské. ID.Buzz má charakteristické nahnevané oči VW, ale inak sympatickú retro estetiku. Väčšina SUV VW je tiež celkom priateľská a luxusné, športové autá Volkswagen Golf GLI a GTI – dokonca aj so sklopenými svetlometmi a veľkými mriežkami – nevyzerajú medzi konkurenčnou zostavou až tak nahnevane.
Mindt tiež uviedol, že spoločnosť robí veľa práce na svojich interiéroch novej generácie. Kabíny sa údajne ešte zlepšia tým, že “vykopnú” lacné ozdobné diely a minú viac peňazí na vysokokvalitné materiály.
“Pokúsime sa vykopnúť lacné plastové materiály a namiesto toho vložíme peniaze do látok a zlepšenia kvality,” povedal, “čo pomáha šetriť peniaze a znamená, že ich môžeme použiť inde.”
VW len nedávno debutoval s modelom Volkswagen Golf R a 2025 Jetta GLI, ale v najbližších rokoch plánuje uviesť na trh ešte viac produktov. Pravdepodobne najočakávanejším novým VW bude elektrické GTI, o ktorom spoločnosť hovorí, že bude “vzrušujúcejšie” jazdiť ako benzínová verzia.
zdroj: motor1.com
Ferrari Purosangue dovŕšilo dva roky úspešného predaja28. September 2024
Pred dvoma rokmi, 13. septembra 2022, Ferrari ohromilo automobilový priemysel novým luxusným, športovým autom Ferrari Purosangue: prvým sériovým štvordverovým modelom Maranello – a navyše “SUV”. Samozrejme, Ferrari nenazýva Purosangue SUV, ale určite je to konkurent segmentu SUV/crossoverov, kde už konkurujú iné luxusné značky.
Keď bol predstavený Purosangue, vyvolal poriadny rozruch. “Puristi” povedali, že je to svätokrádež, zatiaľ čo iní to videli ako dobrú príležitosť na preskúmanie nových segmentov. Aký vplyv však malo Purosangue na predaj a imidž Ferrari?
Dobrou správou je, že Ferrari v súčasnosti predáva viac luxusných, športových automobilov ako kedykoľvek predtým. Podľa polročných výsledkov zaznamenala značka v prvej polovici tohto roka nový predajný rekord s viac ako 7 000 dodanými kusmi. Celkovo talianska automobilka dodala 7 044 kusov, čo je v porovnaní s rokom 2023 nárast o 1,2%.
Hoci ide o najnižší nárast za obdobie za posledných desať rokov (okrem roku 2020 COVID), objem do júna 2024 bol takmer dvojnásobný v porovnaní s celkovým počtom dodaných vozidiel pred desiatimi rokmi, čo bolo 3 694 kusov.
Rast je pozoruhodný vzhľadom na vysokú cenu za ktorú sa luxusné, športové autá Ferrari predávajú a tiež mnohé geopolitické napätia, ktoré ovplyvňujú niektoré z jeho trhov. Dôvodom nárastu však nie je úplne Ferrari Purosangue – registrácie SUV sa začali až koncom tretieho štvrťroka 2023.
Podľa údajov spoločnosti JATO Dynamics, ktorá pokrýva 52 trhov po celom svete, boli luxusné, športové autá Ferrari Purosangue v období od januára do augusta 2024 tretím najpredávanejším Ferrari. Údaje, ktoré nezahŕňajú kľúčové trhy, ako je Blízky východ, hovoria, že Ferrari predalo do augusta takmer 1 500 kusov, čo je tretie miesto za Ferrari 296 (s viac ako 3 100 kusmi) a Ferrari Roma (s takmer 1 900 kusmi).
Purosangue okrem iného prekonal luxusné, športové autá Ferrari SF90, 812 a Portofino (ktoré bolo ukončené v roku 2023). Základná cena Purosangue je výrazne vyššia ako u Ferrari 296 GTB a Ferrari Roma. Okrem toho sa Purosangue predalo o 28% viac ako SF90, ale základná cena SF90 bola len o 16% vyššia ako cena Purosangue. To znamená, že Ferrari určite zvyšuje svoje príjmy.
Čo sa týka imidžu Ferrari, neexistujú žiadne dôkazy, ktoré by naznačovali, že sa meno Ferrari zhoršilo kvôli Purosangue. Značka je naďalej zďaleka lídrom v segmente superšportov. A zarába vďaka tomu veľa peňazí (zisk pred úrokmi a zdanením sa zvýšil z 28,3% v prvej polovici roka 2023 na 28,9% v prvej polovici roka 2024).
Medzitým ocenenie Ferrari dosiahlo nové maximum, pričom cena akcií bola k 27. septembru 2024 takmer 474 USD. Luxusné, športové autá Ferrari Purosangue sú teda jednoznačne ďalším úspechom Ferrari.
zdroj: motor1.com
Mercedes by mohol ukončiť predaj dvoch modelov SUV coupe27. September 2024
BMW predstavilo prvý príklad toho, čo bolo neskôr známe ako “SUV Coupé” pred viac ako 15 rokmi. Luxusné, športové autá BMW X6 debutovali v modelovom roku 2008 a štýl karosérie je odvtedy v tomto segmente dosť prehnaný (napriek tomu, čo by mohli naznačovať predaje). BMW však ukončuje svoj model X4 a teraz by Mercedes-Benz mohol nasledovať jeho príklad a ukončiť výrobu svojich dvoch SUV kupé.
Podľa správy nemeckého média Handelsblatt by luxusné, športové autá Mercedes-Benz GLC Coupe a GLE Coupe mohli byť na ukončené, pretože Mercedes-Benz pokračuje v orezávaní svojej zostavy. Alebo by sa tieto dva modely dali skombinovať do jedného efektívnejšieho SUV kupé. Informácie nie sú potvrdené, tak ich ale treba brať s rezervou.
Dávalo by to však zmysel vzhľadom na pokračujúcu snahu Mercedes-Benz o zjednodušenie svojej zostavy. Spoločnosť v roku 2023 ukončila kupé triedy C, kupé triedy E a CLS a namiesto nich predstavila jediný model: nové luxusné, športové autá Mercedes-Benz kupé CLE. Spoločnosť tiež v roku 2022 zabila sedan triedy A, aby uvoľnila miesto pre nové CLA Coupé.
Nová verzia GLC je údajne na ceste pre rok 2026, no nie je jasné, či si ďalšia verzia vôbec zachová štýl karosérie kupé alebo názov GLC. Mercedes-Benz práve aktualizoval SUV GLC pre rok 2024 – vrátane kupé – s obnovenými možnosťami pohonu a plug-in hybridným variantom s dojazdom až 120 km v európskom cykle WLTP.
zdroj: motor1.com
Úprava Mansory pre Ferrari Purosangue sa moc nevydarila26. September 2024
Mansory je opäť v tom. Nemecký tuningový úpravca, ktorý je neslávne známy premenou krásnych luxusných, športových automobilov na nerozoznateľné obludnosti, si tentoraz vzal do parády Ferrari Purosangue.
Mansory debutoval so svojím takzvaným “Pugnatorom” na Monaco Yacht Show, čo v latinčine znamená “súťažiaci”. Úprava ničí krásne línie a tvarované hrany Ferrari Purosangue a nahrádza ich širokotrupou súpravou, mramorovaným obložením z uhlíkových vlákien, vetracími otvormi, krídlami a masívnym spojlerom.
Kolesá sú vlastné ľahké kované originál disky FC.5 od Mansory s rozmermi 22 palcov vpredu a 23 palcov vzadu. Auto dostalo krikľavé čierne akcenty a mramorované obloženie z uhlíkových vlákien, pričom toto luxusné, športové auto Ferrari Purosangue má na sebe menej urážlivý lak Vermillion Red.
Mansory aspoň dal svojmu Purosangue viac výkonu. S rýchlou aktualizáciou ECU a novým ventilom riadeným športovým výfukom so štyrmi prúdmi produkuje Pugnator výkon 755 koní zo 6.5-litrového motora V12 Ferrari. To je slušný nárast oproti tomu, čo generujú štandardné, luxusné, športové autá Ferrari Purosangue.
Interiér vyzerá… Krajší. To však veľa nehovorí. Perforovaná biela koža s červeným prešívaním pokrýva takmer každý centimeter – a log Mansory je veľa. Volant a prístrojová doska majú červené akcenty z uhlíkových vlákien, ktoré ladia s úpravou exteriéru.
Samozrejme, Mansory vyrába polarizačné produkty už viac ako 35 rokov, čo znamená, že takmer určite sa nájdu kupci aj pre tieto luxusné, športové autá Ferrari Purosangue. Mansory ich plánuje postaviť iba sedem. Cena nebola zverejnená.
zdroj: motor1.com
Znie nový superšport Lamborghini Temerario dosť agresívne?25. September 2024
Po svetovej premiére minulý mesiac, kedy automobilka Lamborghini predstavila nové, luxusné, športové autá Lamborghini Temerario, sa tento superšport vrátil na Nürburgring na testovanie pneumatík. Videá z testovania ukazujú v akcii úplne nový motor V8, ktorý neznie úplne tak žiaduco, ako by sa dalo čakať u luxusného, športového auta Lamborghini.
Môže však existovať niekoľko vysvetlení, prečo 4.0-litrový motor nevydáva správne zvuky. Na začiatok existujú predpisy o hluku na trati, ktoré bránia autám prekročiť 130 decibelov. Preto boli prototypy Corvette na Nordschleife natočené s koncovkami výfuku smerujúcimi nadol.
Pre motor, ktorý sa točí až do 10 000 otáčok za minútu, V8 takéhoto prototypu jednoducho nie je dostatočne hlasné. Možno to súvisí s tým, že testovacie vozidlo je vyrobené v európskej špecifikácii s filtrom pevných častíc benzínu. Tak či onak, ide o úplne iný zvuk, aký vytvárajú luxusné, športové autá Lamborghini Huracan s atmosférickým motorom V10.
V8 je úplne nový vývoj, ktorý Lamborghini nezdieľa so žiadnou inou značkou z koncernu VW. Spaľovací motor sám o sebe odčerpá výkon 789 koní, kým ho hybridné bity dostanú na 920 koní. Čísla vyzerajú pôsobivo, ale dúfajme, že soundtrack bude zodpovedať výkonu, keď sa tieto luxusné, športové autá dostanú do produkcie.
Trochu tlmený soundtrack je pravdepodobne opraviteľný pomocou výfuku, ale to by nemalo byť potrebné, keď si kupujete luxusné, športové auto Lamborghini. Keďže sa však predpisy o hluku a emisiách na celom svete sprísňujú, výrobcovia automobilov ich musia dodržiavať, a preto mnohé z dnešných výkonných vozidiel neznejú ani zďaleka tak vzrušujúco ako ich predchodcovia.
Je škoda, že Lamborghini nedokázalo udržať atmosférický motor V10 nažive ešte jednu generáciu. Väčšie Lamborghini Revuelto má stále pod kapotou veľký motor V12 bez turba, ale to začína na cene viac ako 550.000 EUR. Nedávny únik z fóra Lamborghini-Talk naznačuje, že Lamborghini Temerario začne predávať na budúci rok s cenou približne 330.000 EUR.
zdroj: motor1.com