Novinky

Oceľové 19tky sú štandardom pre Audi Q4 E-Tron21. Júl 2024

Audi síce vyrába luxusné, športové autá, ale to nie vždy znamená, že dostanete tie najkrajšie veci – dokonca aj na základnom modeli. Vezmime si napríklad Audi Q4 E-Tron, elektrické SUV, ktoré slúži ako krajšia alternatíva k Volkswagenu ID.4. Základná verzia predávaná v Nemecku však nie je taká luxusná, pretože prichádza s oceľovými kolesami. Je to veľká 19-palcová súprava pribalená k nádherným krytom nábojov. Je iróniou, že ID.4 má na domácom trhu zliatiny.

Audi Q4 E-Tron má tiež bubnové brzdy na zadnej náprave, pretože Audi tvrdí, že kotúče nie sú potrebné. Systém rekuperácie energie vykonáva 90% brzdenia, zatiaľ čo predné kotúče sa vo veľkej miere starajú o zvyšných 10%. Predpokladá sa, že bubnové brzdy majú nižšie náklady na údržbu a znižujú riziko korózie. Keďže zadné disky by sa používali zriedka, predčasne by hrdzaveli.

Audi Q4 E-Tron a jeho súrodenec Sportback nie sú jediné luxusné, športové autá Audi predávané so štandardnými oceľovými kolesami v Nemecku. Supermini Audi A1 a subkompaktný crossover Audi Q2 tiež odstraňujú efektné zliatiny v úrovniach základnej výbavy. Prvý z nich dostane malú 15-palcovú sadu, zatiaľ čo druhý má o niečo väčšie 16-palcové kolesá. Oba modely žijú z požičaného času, pretože ani jeden z nich nebude obnovený pre ďalšiu generáciu.

V podstate Volkswagen Polo v smokingu, Audi A1 Sportback je k dispozícii už za 22 700 EUR v Nemecku, kde Audi chce najmenej 28 600 EUR za Audi Q2. Keďže Audi Q4 E-Tron je plne elektrické, je predvídateľne oveľa drahšie. Začína na 45 600 € a to len preto, že je tu nová základná výbava. Bol uvedený na trh tento týždeň a je k dispozícii aj pre Q4 Sportback E-Tron s cenou 47 600 €.

Predaj elektromobilov je náročná snaha, pretože Audi sa uchýli k ponuke Q4 s oceľovými kolesami a látkovými sedadlami. Vstupným bodom v rade je batéria s kapacitou 52 kWh, čo je výrazný pokles oproti predchádzajúcemu 77,0-kilowatthodinovému balíku. Tento nový Q4 35 E-Tron podhodnocuje Q4 45 E-Tron o 7 350 €. Ale tu je skutočný šok – dokonca aj drahší z týchto dvoch má tieto ocele kolesá. Áno, môžete si kúpiť nové Audi s oceľovými kolesami (a zadnými bubnovými brzdami) za 52 950 €.

zdroj: motor1.com


Audi sa zbavuje falošných výfukov20. Júl 2024

Počas predchádzajúceho desaťročia si Audi vyvinulo nepríjemný zvyk umiestňovať falošné koncovky výfuku na niektoré svoje luxusné, športové autá. Dieselové Audi S5 predávané v Európe bolo pravdepodobne najhorším príkladom, ale aj SQ5 a S6 boli rovnako zvláštne. Našťastie sú umelé výfuky minulosťou, pretože Audi sa zaviazalo zbaviť sa kontroverzného nastavenia.

V rozhovore pre časopis Auto Express hovorca Audi prisľúbil, že budúce luxusné, športové autá Audi s novou architektúrou Premium Platform Combustion (PPC) budú využívať “funkčné koncovky výfuku.” Dobrou správou je “spätná väzba od zákazníkov”, čo je zdvorilý spôsob, ako povedať, že ľudia falzifikátom pohŕdali.

Stále viac áut má koncovky výfuku zastrčené pod nárazníkom. Audi ich chce predviesť vo svojich nových vozidlách založených na PPC. Uvidí sa, či menšie vozidlá na platforme MQB budú nasledovať. Ak chce mať nemecká luxusná značka súdržný dizajn naprieč modelovým radom, lacnejšie vozidlá by mali mať tiež skutočné nastavenie.

Niekoľko ďalších modelov založených na PPC je na ceste, vrátane Audi Q5, A7 a Q7. Všetci traja pravdepodobne dostanú ošetrenie S a zaobídu sa bez krikľavých falošných koncoviek výfuku. Väčšie trojradové SUV, predbežne známe ako Audi Q9, prichádza ako oneskorená odpoveď na luxusné, športové autá BMW X7 a Mercedes GLS. Nie je jasné, či vrcholný model Audi A8 dostane ďalšiu generáciu so spaľovacími motormi. Ak áno, bude preznačený na A9.

Značka so sídlom v Ingolstadte aktualizuje svoju nomenklatúru presunom všetkých spaľovacích áut na nepárne čísla a elektromobilov na párne čísla. Preto stará A4 uvoľnila miesto novej A5. Nová generácia A6 s benzínovými a naftovými motormi sa stane A7. To umožní Audi uviesť na trh plne elektrický model Audi A6, A4 bez spaľovacích motorov, ktoré prídu neskôr v tomto desaťročí, pravdepodobne po veľkom chlapcovi Audi A8 EV.

Skutočné koncovky výfuku tu už dlho nebudú. Pokiaľ nedôjde k zmene plánov, Audi má stále v úmysle prejsť na čisto elektrický pohon do roku 2033. Výroba automobilov so spaľovacím motorom by mohla v Číne chvíľu pokračovať v závislosti od miestneho dopytu.

zdroj: motor1.com


Porsche predstavilo historicky najvýkonnejšiu Panameru19. Júl 2024

Niekoľko dní po vytvorení rekordu na Nürburgringu je najvýkonnejšie Porsche Panamera zo všetkých oficiálne tu. Porsche predstavilo luxusné, športové autá Panamera Turbo S E-Hybrid vybavené elektrifikovaným motorom V8. Nielen, že je silnejší ako jeho predchodca, ale prichádza aj s podstatným vylepšením batérie. Lepivé pneumatiky, aero súprava z uhlíkových vlákien a bohatý zoznam štandardnej výbavy zvyšujú jeho príťažlivosť.

Pod kapotou je ukrytý 4,0-litrový motor s dvoma turbodúchadlami s výkonom 591 koní. Elektromotor, zabudovaný do osemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky, má ďalších 187 koní. Obaja spoločne poskytujú výkon 771 koní, čo prepožičiava novému modelu Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid výraznú výhodu 81 koní oproti starému modelu.

Vďaka extra elektrifikovanému výkonu sú teraz luxusné, športové autá Porsche Panamera o dve desatiny sekundy rýchlejšie pri zrýchlení z 0-100 km/h. Čas 2,8 sekundy hovorí za všetko. Maximálna rýchlosť je 335 km/h, čo je o 13 km/h viac ako dosahoval starý model.
Porsche zvýšilo hrubú kapacitu batérie o 44% na 25,9 kilowatthodín, čo viedlo k vyššiemu elektrickému dojazdu.

Luxusné, športové autá Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid, ktoré sedia na vrchole potravinového reťazca dostanú štandardne bohatú výbavu. Keramické brzdy sú súčasťou balenia od štartu, rovnako ako kované 21-palcové originál disky Porsche so stredovým zámkom. V zozname možností, ktoré môžete začiarknuť, je stále niekoľko políčok, konkrétne aero kit a pneumatiky Michelin. Prvý zvyšuje prítlak o 60 kg pri rýchlosti 200 km/h, zatiaľ čo druhý je guma Pilot Sport Cup 2 na mieru.

Vylepšeniami prešlo aj Porsche Panamera GTS, ktoré má 493 koní alebo o 20 koní viac ako predchádzajúca generácia. Potrebuje 3.6 sekundy na dosiahnutie zrýchlenia z 0-100 km/h, takže je o desatinu sekundy rýchlejší. Okrem toho inžinieri zo Zuffenhausenu vylepšili ochranné tyče proti prevráteniu a pracovali na diferenciáli s obmedzeným preklzom pre pútavejšiu jazdu.
zdroj: motor1.com


Audi už nevyrába žiadny model kupé a ani kabriolet18. Júl 2024

Koniec pre dvojdverové, luxusné, športové autá Audi začal už v roku 2019, keď bol ukončený predaj Audi A3 Cabriolet. Letný smútok pokračoval aj minulý rok, keď roadster Audi TT vyrazil do príslovečného západu slnka a vzal so sebou aj kupé TT. Pred niekoľkými mesiacmi opustila montážnu linku posledná R8, ktorá prakticky ukončila superšport Coupe a Spyder.

Aktuálne sa skončila aj výroba dvojdverových modelov A5. To zahŕňa aj ich vysoko výkonné, luxusné, športové autá Audi S5 a RS5.

V skutočnosti to znamená, že Audi už nevyrába kupé a kabriolety. Výmena za menej praktické modely A5 sa neplánuje, preto sa neuskutočnili žiadne špionážne zábery prototypov, ktoré prechádzajú testovaním. Modelový rad novej generácie A5 pozostáva len z dvoch členov: sedan A5 (technicky je to liftback) a A5 Avant. Obaja už majú horúce verzie S5, po ktorých budú nasledovať aj luxusné, športové autá Audi RS5.

Audi naznačilo, že jedného dňa prinesie TT a R8 späť ako elektrické, luxusné, športové autá, ale bez poskytnutia konkrétneho časového harmonogramu. Nevkladali by sme príliš veľké nádeje do ďalšieho kupé alebo kabrioletu vo veku konvenčných motorov, pretože sa zdá, že táto loď už odplávala. Cieľom značky VW Group je do roku 2033 prejsť výlučne na elektromobily, takže už teraz dochádza čas na ďalšie vozidlo s dvoma dverami poháňané benzínom alebo naftou.

Konkurenčné značky stále majú vozidlá, ktoré sa vyhýbajú zadným dverám. BMW naďalej ponúka luxusné, športové autá BMW Z4, kupé/kabriolet radu 4 a kupé/kabriolet radu 8. Všetky však údajne o niekoľko rokov zmiznú. Našťastie menšie kupé radu 2 sa drží na dlhú trať.

V Mercedese zostali len CLE Coupe/Cabriolet, AMG GT Coupe a SL. Je to preto, že SLC, kabriolet triedy S a roadster AMG GT sa vydali cestou konca. Nová CLE efektívne spája dvojdverové modely triedy C a triedy E do jedného páru kupé/kabriolet.

Smutnou pravdou je, že kupé a kabriolety sa ťažko predávajú. Ľudia chcú pohodlie. Skladacia strecha tiež poškodzuje praktickosť tým, že znižuje dostupný objem nákladu. Napriek tomu by mnohí tvrdili, že značka tak veľká ako Audi by mala mať vo svojej ponuke aspoň jedno kupé alebo kabriolet.

Potreba čistejšieho chodu spaľovacích motorov, aby spĺňali čoraz prísnejšie emisné predpisy, si vyžaduje obrovské investície. To isté možno povedať o vývoji čisto elektrických modelov. Finančné počítadlá súhlasia s tým, že uvedenie ktovie koľkého SUV na trh namiesto kupé alebo kabrioletu je bezpečnejšou stávkou. Preto prichádza trojradový model, potenciálne ako Audi Q9.

Aby sme nezabudli, ostatné luxusné, športové autá Audi boli v posledných rokoch ukončené kvôli pomalému predaju. Trojdverové modely A1 a A3 sú už nejaký čas mŕtve a sedan A4 nemá priamu náhradu. Očakáva sa, že A4 sa vráti koncom tohto desaťročia ako elektrické vozidlo. Medzitým je nepriamou náhradou benzínového modelu nový sedan A5 Sedan.

V nasledujúcich rokoch Audi úplne vyradí supermini A1. Okrem toho subkompaktný crossover Q2 zomrie už po jednej generácii. Odstránenie týchto modelov zo zostavy umožňuje spoločnosti zamerať sa na to, čo sa predáva lepšie.

zdroj: motor1.com


Nová rada Audi A5 kompletne nahradí model A417. Júl 2024

Po 30 rokoch na čele ponuky malých výkonných benzínových a dieselových vozidiel Audi sa teraz končí púť modelu Audi A4. Model A5 – predtým luxusné, športové autá v verzii kupé – je teraz benzínovým sedanom Audi (alebo liftbackom) pre stredných manažérov. Audi A4 nezomiera úplne. Autá Audi s párnym číslom budú elektrické a jeho nepárne autá budú stále používať klasické motorizácie.

Nové, luxusné, športové autá Audi A5 prichádzajú so sviežim vzhľadom, aktualizovanými technológiami a dvojicou energických spaľovacích motorov, o ktorých Audi dúfa, že udržia vodičov spokojných bez ohľadu na ich rozpočet. Základný model má preplňovaný 2,0-litrový štvorvalec, ktorý prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej prevodovky posiela na všetky štyri kolesá výkon 268 koní. Variabilná geometria turbodúchadla zvyšuje účinnosť motora.

Vrcholný model Audi S5 má preplňovaný 3.0-litrový motor V6, ktorý posiela 362 koní na všetky štyri kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojky. Je to prvýkrát, čo Audi použilo túto prevodovku pre luxusné, športové autá Audi S5. Jeho systém pohonu všetkých kolies Quattro je pripojený k športovému diferenciálu Quattro s vektorovaním krútiaceho momentu.

V spojení s týmito výkonnejšími motormi Audi tvrdí, že vykonalo “rozsiahlu detailnú prácu na odpružení a riadení [A5 a S5].” Budete si môcť vybrať adaptívne tlmiče, ktoré vám umožnia nastaviť jazdu podľa vlastného uváženia.

V USA budú luxusné, športové autá Audi A5 a S5 k dispozícii v karosérii jedného sedanu. Mimo USA bude k dispozícii verzia kombi Avant každého z nich, ale nie sú žiadne plány na kupé alebo kabriolet. Je to prvé z mnohých vozidiel, ktoré využívajú novú lesklú architektúru Premium Platform Combustion od Audi, ktorá je nastavená pre pohon predných alebo všetkých kolies, ako aj priame benzínové alebo hybridné pohonné jednotky.

Nové Audi A5 je väčšie, aj keď nie také prevratné ako staré Audi A5 Sportback. Vpredu je široká mriežka lemovaná masívnymi vetracími otvormi a vzadu sú všetky koncovky výfuku skutočné.

S novým dizajnom prichádza nová technológia exteriéru. V tomto prípade denné LED svetlá osvetľujú prednú časť, zatiaľ čo druhá generácia diód OLED osvetľuje zadnú časť. K dispozícii sú dynamické svetelné efekty s až ôsmimi prispôsobiteľnými možnosťami.

To isté platí pre zadnú časť Audi A5. Panely OLED môžu byť tiež použité ako komunikačné svetlo, ktoré informuje ostatné vozidlá – prostredníctvom funky tvarov – o nebezpečenstvách, ktoré sú pred vami.

Vo vnútri Audi postavilo štyri kľúčové stĺpiky, ktoré ukotvia nový dizajn Audi A5. Prvým je dizajn zameraný na človeka, čo zhruba znamená “ľudia sem zapadajú a môžu jazdiť bezpečne”. Existuje niečo, čo sa nazýva “digitálna scéna”, pozostávajúca z dvoch displejov infotainmentu MMI, ktorá vysiela dôležité informácie na vodiča aj spolujazdca. Tretím na zozname je “Material Driven Design”, čo je odkaz na zmysel pre priestor a pohodlie, ktoré ponúka. Nakoniec je tu “vizuálna čistota” alebo ľahko použiteľné usporiadanie kabíny.

Vďaka dlhšiemu rázvoru je vo vnútri Audi A5 viac miesta. A dokonca aj so skloneným zadným profilom je v druhom rade slušný priestor nad hlavou. Luxusné, športové autá Audi A5 a S5 s americkou špecifikáciou sa štandardne dodávajú s tónovaným panoramatickým strešným oknom – nie je k dispozícii pevná strecha – zatiaľ čo balíky vyšších výbav majú stmievateľnú elektrochromatickú strechu, ktorú je možné nastaviť v šiestich segmentoch.

Nastavenie infotainmentu Digital Stage určite vyzerá pôsobivo. Skladá sa z voľne stojaceho, tenkého OLED MMI displeja a používa 11,9-palcovú virtuálnu obrazovku kokpitu spolu so 14,5-palcovým dotykovým displejom MMI. Pre cestujúcich je k dispozícii aj voliteľný 10,9-palcový displej. K tomu všetkému je tu konfigurovateľný head-up displej, ktorý po prvýkrát umožňuje vodičovi ovládať funkcie vozidla a infotainmentu. Je to rovnaká architektúra a technológia, akú majú aj luxusné, športové autá Audi Q6 E-Tron, a takmer určite sa objaví aj v iných modeloch.

Ako každé nové, luxusné, športové autá, aj modely Audi A5 a S5 majú veľa hračiek. Voliteľná obrazovka spolujazdca umožňuje druhému pilotovi hrať sa s navigáciou alebo sledovať streamovaný obsah počas jazdy. Nebojte sa, má špeciálny povlak, takže vodič nevidí obrazovku. Začiarknite správne políčka a môžete mať zvukový systém Bang and Olufsen, ktorý umiestni reproduktory do opierok hlavy. Nielen to, ale sú dvojzónové, takže cestujúci môže počúvať hudbu, sledovať filmy alebo robiť… Čokoľvek chcú robiť, zatiaľ čo vodič môže prijať hovor.

Nová A5 stavia na dedičstve A4 s vylepšenými funkciami, pôsobivými technológiami a mierne novým názvom.

zdroj: motor1.com


Dvaja majitelia Porsche 935 zlegalizovali na cestu svoje okruhové autá16. Júl 2024

Najnovší výtvor značky Lanzante posúva hranicu medzi pretekárskym a cestným autom. Dvaja majitelia Porsche 935 oslovili špecialistu na úpravy s jedinečnou požiadavkou: premeniť svoje okruhové Porsche 911 na luxusné, športové autá povolené pre cestnú premávku. Po 18 mesiacoch vývoja dvojica debutovala na tohtoročnom festivale rýchlosti v Goodwoode.

Porsche predstavilo nové 935 na Rennsport Reunion 2018. Na základe modelu 911 GT2 RS, traťový model 935 obsahoval 3,8-litrový plochý motor s dvoma turbodúchadlami s výkonom 700 koní. Porsche vyrobilo iba 77 exemplárov, ale všetky mali zostať na trati.

Proces vývoja trval 18 mesiacov, čo viedlo k tomu, že Lanzante urobil početné vylepšenia modelu 935, ktorý Porsche predstavilo so širším postojom, aerodynamickou a predĺženou zadnou časťou.

Úpravca dal Porsche jedinečné nastavenie odpruženia, vylepšené brzdy, ručnú brzdu a nové originál disky. Do aerodynamickej karosérie integroval aj na mieru šité svetlomety, ktoré sú nevyhnutnosťou pre použitie na ceste, s elektronikou vyrobenou na mieru, aby to všetko zvládol. Lanzante navrhol svoje vylepšenia tak, aby vyzerali ako pôvodná výbava vozidla, pričom jeden zakončil modernou interpretáciou karosérie Martini a druhý červeno-bielym dizajnom Marlboro chevron.

935-ky sú len dve luxusné, športové autá, ktoré Lanzante priniesol na festival. Predviedol tiež svoje driftovacie vozidlo McLaren P1 GTR s rotačnou výmenou a nový TAG Championship 911, doplnený skutočným motorom Formuly 1.

zdroj: motor1.com


Nové Lego Technic prináša ikonický McLaren P115. Júl 2024

McLaren P1 je jedinenčné luxusné, športové auto a teraz je to aj pozoruhodná stavebnica Lego. Ikonické hybridné hyperauto bolo oficiálne zvečnené ako model Lego Technic v mierke 1:8 a vyzerá fantasticky. Takéto detaily však vo svete Lega nie sú lacné. Stojí to 449,00 dolárov.

Za túto cenu získate 3 893 kusov, ktoré sa spoja v konkrétnom poradí. Ak nezmeškáte ani krok, budete mať dvojstenné dvere, ktoré sa otvárajú a odhaľujú pôsobivo dôkladný interiér. Ďalej vzadu je detailný 3,8-litrový motor V8 so sedemstupňovou prevodovkou, zastrčený do priestoru, ako by ste našli na skutočnom luxusnom, športovom aute McLaren. Jazdí na funkčnom odpružení a zadný spojler sa zdvíha alebo spúšťa podľa vášho vkusu.

Samozrejme, vyzerá to aj ako McLaren P1. Strecha má ostrý vrchol ako skutočné auto a bočné sacie otvory sledujú správne línie smerom dozadu. Dizajnéri Lega spolupracovali s McLaren na vyrobení všetkých detailov, vrátane správneho odtieňa žltej pre kocky. Nebolo však ľahké dostať všetky tieto P1 funkcie a funkčné prvky do malého Lego výtvoru.

“S naším modelom Lego Technic sme chceli zachytiť tieto detaily najlepším možným spôsobom a nechceli sme robiť žiadne kompromisy,” povedal Kasper Rene Hansen, dizajnér spoločnosti Lego Group. “Preto sme pracovali na viacerých variantoch vozidla, aby sme otestovali rôzne dizajny. Čelili sme tiež obrovskej výzve s ikonickými motýlími dverami, pretože potrebovali nový mechanizmus, aby zostali otvorené. Bol to skvelý zážitok znovu vytvoriť McLaren P1 a dúfam, že všetci nadšenci luxusných, športových automobilov sú pripravení preskúmať detaily a zložitosti skutočného McLarenu P1 vo forme Lego Technic.”

P1 je súčasťou série Lego Technic Ultimate Car Concept Series, ktorá sa pripája k ďalším pozoruhodným hyperautám ako Bugatti ChironLamborghini Sian a Ferrari Daytona SP3. Predaj začína v auguste; Každá súprava bude mať jedinečné sériové číslo a Lego Insideri môžu získať logo Technic McLaren P1, ak si ho zakúpia pred 7. augustom.

zdroj: motor1.com


Red Bull po dlhom čakaní predstavil svoj hyperšport RB1714. Júl 2024

Po rokoch klebiet a upútaviek Red Bull konečne odhalil svoje vôbec prvé zákaznícke, luxusné, športové auto, určené na okruhy, RB17, na festivale rýchlosti v Goodwoode. Dvojmiestne hyperauto so stredným motorom dosahuje výkon viac ako 1 200 koní vďaka elektricky podporovanému 4,5-litrovému atmosférickému motoru V10, ktorý je schopný otáčok dosiahnuť neuveriteľných 15 000 otáčok za minútu. Váži menej ako 900 kg, pričom Red Bull sľubuje automobilovú úroveň výkonu na trati Formuly 1.

Tento neuveriteľný údaj o hmotnosti pochádza z dvojmiestneho monokoku z uhlíkových vlákien RB17, ktorý využíva motor ako namáhaný prvok podvozku. Výkon sa dostáva na zadné kolesá prostredníctvom šesťstupňovej sekvenčnej prevodovky a hydraulicky uzamykaného aktívneho samosvorného diferenciálu. Neexistuje žiadny spiatočkový stupeň; Zálohovanie má na starosti elektromotor namontovaný v hnacom ústrojenstve.

Len tento elektromotor produkuje 200 z celkového počtu 1 200 koní, pričom motor V10 dodáva ďalších 1 000 koní. Všetku túto silu udržiava pod kontrolou štandardná kontrola trakcie s prítomnými protiblokovacími brzdami, ktoré zabraňujú vodičom zablokovať sa v ťažkých brzdných zónach. Najvyššia rýchlosť je viac ako 360 km/h.

Ako sa dalo očakávať pri vozidle vyvinutom inžinierskym géniom Red Bullu Adrianom Neweym, s RB17 funguje pôsobivá aerodynamika. Red Bull tvrdí, že auto produkuje až 1.700 kg prítlaku, čo je takmer dvojnásobok jeho vlastnej hmotnosti. Do karosérie sú zabudované systémy riadenia prebudenia kolies, ktoré vyhladzujú prúdenie vzduchu okolo pneumatík. Predné a zadné krídla tiež dostávajú aktívne prvky na nastavenie prítlaku pre rôzne scenáre.

Zvyšok vnútorností RB17 je rovnako inšpirovaný motoristickým športom. Vo všetkých štyroch rohoch je nastaviteľné odpruženie tlačnej tyče, ktoré je súčasťou aktívnej kontroly výšky a nakláňania, spolu s režimom zdvihu, ktorý pri nízkych rýchlostiach prekonáva nerovnosti. Vo všetkých štyroch rohoch je tiež hydraulicky podporovaný posilňovač riadenia a karbónové brzdy. Zaujímavé je, že iba zadné brzdy sú ovládané systémom brake-by-wire.

Tieto brzdy zahaľujú 18-palcové kolesá z uhlíkových vlákien s pretekárskymi slickami Michelin vyvinutými špeciálne pre toto luxusné, športové auto. Zákazníci sa tiež môžu rozhodnúť pre možnosť 20-palcových kolies zabalených do vysoko výkonných pneumatík s dezénom.

Red Bull skonštruoval RB17 tak, aby ste si ho mohli užívať ľahko a často. K dispozícii sú vlastné možnosti sedadiel, nastaviteľný pedálový box a vstavaný úložný priestor na veci, ako sú pretekárske kombinézy a prilby. Každé auto dostane záruku 2 roky/4 000 kilometrov (podľa toho, čo nastane skôr). Spoločnosť tvrdí, že toto luxusné, športové auto je dostatočne odolné na to, aby bežalo 24-hodinové preteky bez servisu. Bežný servis je možné vykonať v centrále spoločnosti Red Bull, v miestnom servisnom stredisku alebo u zákazníka. Hlavné služby sa uskutočňujú každých 8 000 kilometrov a musia sa uskutočniť v sídle spoločnosti.

Rovnako ako iní výrobcovia luxusných, športových automobilov, ako sú Ferrari a McLaren, Red Bull plánuje každý rok usporiadať niekoľko súkromných podujatí, aby zákazníci mohli používať svoje luxusné, športové autá na trati podľa plánu. Spoločnosť tiež plánuje pustiť majiteľov do svojho vnútorného kruhu a pozvať ich na oslavy Red Bull Racing, simulátory a spoločenské udalosti mimo trate.

“Premýšľal som nad myšlienkou prijať výzvu navrhnúť naše vlastné hyperauto, od konceptu až po dodanie, mnoho rokov a bol to veľkolepý projekt a cesta,” uviedol Newey vo vyhlásení. “To, že to bol konečne deň, keď stiahneme kryty a uvidíme zrod RB17, je skutočne pozoruhodné. Hyperauto RB17 zahŕňa všetko, za čím si stojíme: nepopierateľný výkon, rýchlosť a krásu. Je veľmi prispôsobivý vo svojich schopnostiach a uistili sme sa, že ho navrhneme ako dvojmiestne vozidlo, aby ste si vzrušenie z jazdy rýchlosťou F1 mohli vychutnať s priateľom alebo partnerom.”

Neexistuje žiadne slovo o cene RB17 (pravdepodobne ale cca 6 miliónov EUR), aj keď je bezpečné predpokladať, že je v sedemcifernom rozsahu. Niežeby na tom záležalo, pretože všetkých 50 exemplárov už bolo predaných. Očakáva sa, že výroba sa začne budúci rok.

zdroj: motor1.com


Nový Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ je teraz ešte agilnejší13. Júl 2024

Značka Mercedes-AMG predstavila v rámci festivalu Goodwood Festival of Speed najnovšieho člena rodiny AMG GT: luxusné, športové autá Mercedes-AMG GT 63 PRO 4MATIC+ sú určené pre automobilových nadšencov, ktorí vyhľadávajú mimoriadnu jazdnú dynamiku. Agilné reakcie na jazdné pokyny a celkový výkon pritom ponúkajú ešte športovejší jazdný zážitok, ktorý možno obzvlášť pocítiť aj pri príležitostnom jazdení na pretekárskej trati. Vyšší výkon, vylepšená aerodynamika s ešte viac zníženým vztlakom a výkonnejším chladením prispievajú k zvýšenej dynamike jazdy a rýchlejším časom na pretekárskom okruhu.

Nový model zároveň ponúka rovnaké výhody ako ďalšie luxusné, športové autá AMG GT. Na základe jasnej požiadavky zákazníkov po zlepšenej praktickosti pri každodennom používaní umožňuje AMG GT v druhej generácii v porovnaní s predchádzajúcim konštrukčným radom veľkorysý pocit z priestoru a dobrý výhľad na okolie vozidla. Okrem toho sa na želanie dodáva s konfiguráciou sedadiel 2 + 2. High-tech komponenty ako podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s aktívnou stabilizáciou nakláňania, sériové riadenie zadnej nápravy a aktívna aerodynamika navyše dodávajú jazdným vlastnostiam ešte ostrejší ráz. Športové kupé okrem toho prenáša svoj výkon na vozovku s plnovariabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+.

Štvorlitrový motor AMG V8 biturbo na vývojovej úrovni s výkonom 450 kW (612 k) zabezpečuje suverénny náhon. Dosahuje o 20 kW (27 k) vyšší výkon ako luxusné, športové autá Mercedes- AMG GT 63. Maximálny krútiaci moment zvýšili odborníci na motory z Affalterbachu o 50 Nm na 850 Nm pre ešte dynamickejšie zrýchlenie. Toto zvýšenie výkonu umožnila úprava riadiaceho prístroja motora. Model AMG GT 63 PRO presvedčí celkovým výkonom, najmä pri vyšších rýchlostiach. Z 0 na 200 km/h zrýchli model AMG GT 63 PRO len za 10,9 sekundy (o 0,5 sekundy rýchlejšie ako model AMG GT 63). Maximálna rýchlosť dosahuje 317 km/h.

Na to, aby sa hnacie ústrojenstvo neprehrialo ani pri zvýšenom zaťažení, posilnili odborníci na AMG GT vysokoteplotný aj nízkoteplotný okruh chladenia. V ľavom aj pravom prednom podbehu kolesa sú teraz umiestnené po dva chladiče. Vďaka nim sa zvyšuje chladiaci výkon hnacieho ústrojenstva, a tým aj celkový výkon vozidla na pretekárskej trati.

Nadstavené chladiče diferenciálov na prednej a zadnej náprave, ako aj chladiče rozdeľovacej prevodovky plnovariabilného náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+ sú teraz aktívne chladené. Pomocou elektricky poháňaných čerpadiel vody cirkuluje chladiace médium v príslušných okruhoch chladenia, vďaka čomu môže optimálne odvádzať zvýšené teplo, ktoré môže vznikať pri jazdení na pretekárskej trati, prostredníctvom nadstavených chladičov.

Nová geometria rozvádzacích lopatiek na spodku karosérie a prepracované krycie plechy bŕzd okrem toho privádzajú k brzdám viac vzduchu. Tým sa zvyšuje odolnosť a zabraňuje príliš vysokým teplotám bŕzd.

Aj vyladenie aerodynamiky zvyšuje celkový výkon v súvislosti s pozdĺžnou a priečnou dynamikou. Odborníci na aerodynamiku a jazdnú dynamiku v tejto oblasti úzko spolupracovali. Novonavrhnutý spojler predného nárazníka je teraz ešte dominantnejší. Ďalšie prvky vedenia vzduchu z pohľadových uhlíkových vlákien sú integrované okolo zväčšených bočných vstupov vzduchu. Aktívny aerodynamický profil na spodku karosérie, aktívny systém regulácie vzduchu AIRPANEL na spojleri predného nárazníka a aerodynamický balík s pevným zadným krídlom na zadných výklopných dverách takisto patria k sériovej výbave. Na prednej náprave sa vztlak znižuje o viac ako 30 kilogramov. Tak budú reakcie pri zatáčaní ešte presnejšie. Okrem toho má vozidlo AMG GT 63 PRO na spodku   ďalšie prvky vedenia vzduchu podobné tým v luxusnom, športovom aute Mercedes-AMG ONE. Tieto plutvy, ktoré sa vždy nachádzajú vo výške prednej a zadnej nápravy, zrýchľujú prúdenie vzduchu na spodku karosérie. Všetky opatrenia sú navzájom zosúladené a zakomponované do koncepcie zadného krídla, vďaka čomu sa na zadnej náprave zvýši prítlak o cca 15 kilogramov.

Keramická vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG so 6-piestikovými pevnými strmeňmi vpredu a 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi vzadu, ktorá je súčasťou sériovej výbavy, je na prednej náprave vybavená 420-milimetrovými brzdovými kotúčmi. Sú to momentálne najväčšie keramické brzdové kotúče, ktoré Mercedes-AMG dodáva v rámci sériovej výbavy. Podobne ako v motoristickom športe sú zadné strany výkonných brzdových doštičiek vyrobené z ľahkého a veľmi pevného titánu. Brzdová sústava znižuje hmotnosť a redukuje neodpruženú hmotnosť. Ďalšími výhodami sú ešte vyššia odolnosť a neznižovanie brzdného účinku pri vysokej záťaži (tzv. efekt vädnutia bŕzd) – garancia rýchlych kôl. Brzdová sústava boduje aj vysokou životnosťou a spontánnou odozvou. Aj pri každodennom jazdení v uliciach je to výrazný faktor  pre vysokú bezpečnosť.

Ľahké 21-palcové kované originál disky AMG Performance s dizajnom krížových lúčov sú exkluzívne nalakované matným lakom vo farbe himalájska sivá. V rámci sériovej výbavy ich zdobia pneumatiky Michelin Pilot Sport 5. Na želanie sú bez príplatku k dispozícii pohárové pneumatiky Michelin Pilot Sport Cup 2R. Predné rozmery sú 295/30 ZR 21 a zadné 305/30  ZR 21.

Sériový exteriérový balík uhlíkových vlákien AMG s predným rozdeľovačom prúdenia, ozdobnými lištami v bočnom obložení prahov, difúzorom a zadným krídlom s kvalitne spracovanými pohľadovými uhlíkovými vláknami zdôrazňuje blízkosť k motoristickému športu. Načierno nalakované strmene bŕzd, sedadlá AMG Performance s výrazným bočným vedením a volant AMG Performance v koži napa/mikrovlákne MICROCUT sú takisto súčasťou sériovej výbavy.


Trojnásobný úspech Mercedesu na AutomotiveINNOVATIONS Awards12. Júl 2024

Mercedes-Benz podčiarkuje svoje postavenie popredného výrobcu luxusných, športových automobilov: Renomované Centrum automobilového manažmentu (Center of Automotive Management, CAM) ocenilo značku s hviezdou na AutomotiveINNOVATIONS Awards 2024 hneď niekoľkokrát. V rámci svojej každoročnej inovačnej štúdie porota udelila značke Mercedes-Benz hlavnú cenu “Najinovatívnejšia prémiová značka”. Odborníci zdôraznili najmä inovácie v oblasti rozhrania a interiéru, konektivity a elektrického pohonu.

Na odborníkov CAM urobili nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz E dojem a udelili im titul “Najinovatívnejší model”. Trieda E bodovala inováciami v oblasti rozhrania a interiéru a konektivity, predovšetkým superobrazovkou MBUX a telekomunikačným modulom 5G na využívanie digitálnych doplnkov. Okrem toho Trieda E zaujala aj z hľadiska pohonu: Ako hybridná verzia dobíjateľná zo siete má najdlhší elektrický dojazd a najnižšiu spotrebu paliva vo svojom segmente.

Za úspechy v oblasti softvéru získala značka Mercedes-Benz navyše aj ocenenie “Najinovatívnejšia prémiová značka v oblasti infotainmentu a konektivity”. Toto ocenenie završuje trojitý úspech značky Mercedes-Benz.

“Opätovne je značka Mercedes-Benz víťazom v sérii a je tak najinovatívnejším výrobcom spomedzi prémiových značiek. Jasným ťažiskom v roku 2023 bola oblasť rozhrania a interiéru, ale Mercedes ponúka aj niekoľko svetových noviniek na poli hybridných modelov dobíjateľných zo siete.” Prof. Dr. Stefan Bratzel, riaditeľ Centra automobilového manažmentu (CAM)

“Trojnásobný úspech na AutomotiveINNOVATIONS Awards je odmenou za našu tvrdú prácu a zároveň motiváciou pre ešte inovatívnejšieho ducha. Skutočnosť, že sme boli poctení titulom “Najinovatívnejšia prémiová značka”, naša nová Trieda E titulom “Najinovatívnejší model” a ocenená bola aj oblasť konektivity, potvrdzuje cestu, ktorú sme si zvolili. Veľká vďaka patrí všetkým, ktorí vizionárskou silou a inovatívnymi nápadmi posúvajú každý deň individuálnu mobilitu vpred.” Markus Schäfer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, technický riaditeľ, vývoj a nákup

Od roku 2005 identifikuje Centrum automobilového manažmentu (CAM) v Bergisch Gladbachu v rámci AutomotiveINNOVATIONS Report vynikajúce inovačné úspechy v automobilovom priemysle. Podkladom pre rozhodnutie o udelení ocenení je databáza inovácii CAM. Inovácie automobilových technológií globálnych automobilových spoločností sú systematicky skúmané a vyhodnocované podľa kvantitatívnych a kvalitatívnych kritérií. Tento rok bolo preskúmaných približne 1 000 inovácií, ktoré môžu v podmienkach rastúcej konkurencie poskytnúť rozhodujúcu výhodu zákazníkom na globálnych automobilových trhoch.