Novinky

Nové BMW 7 a i7 sa už začína vyrábať2. Júl 2022

Automobilka BMW zahájila vo svojom nemeckom závode v Dingolfingu výrobu luxusných, športových automobilov BMW 7 a i7. Obe verzie sa vyrábajú na rovnakej výrobnej linke. Vo fabrike v južnom Bavorsku sa vyrábajú aj luxusné, športové autá BMW 4, 5, 6, 7, 8 a iX. Ročná produkcia fabriky je asi 250.000 vozidiel.

Do prípravy zahájenia výroby novej vlajkovej lode BMW 7 a i7 investovalo BMW asi 300 miliónov EUR. Po dodaní úplne prvých kusov BMW 7 a i7 predajcom, ktorým slúžia ako predvádzacie vozidlá, začne BMW na jeseň dodávať tieto luxusné, športové autá aj zákazníkom.

Člen predstavenstva BMW AG Milan Nedeljkovic k novej vlajkovej lodi povedal: ´´Naše nové BMW 7 je prvým luxusným, športovým autom na svete, ktoré ide do predaja s tromi typmi pohonu. Či už ako čisto elektrická verzia, so spaľovacím motorom alebo čoskoro ako plug-in hybrid. Máme flexibilnú výrobu a vynikajúce integračné schopnosti, ktoré potrebujeme k efektívnej výrobe tak rozmanitej rady pohonov.´´

BMW využilo odstávku výroby k premene výrobnej linky na ktorej sa pôvodne vyrábal starší model BMW 7. Bavorská automobilka sa rozhodla nepostaviť úplne novú fabriku, ale miesto toho optimalizovať stávajúcu, čím ušetrila milióny EUR. Pre dvojfarebnú karosériu pre luxusné, športové autá BMW 7 bol napr. zavedený nový proces výroby, ktorý kombinuje štandardnú techniku sériovej výroby s ručným lakovaním.

BMW je tiež veľmi hrdé, že komponenty elektrického pohonu pre BMW i7 montuje priamo vo vlastnej fabrike. Niektoré súčiastky pohonu, ako napr. batérie alebo integrovaný elektrický pohonný systém, sú vyrábané v blízkej fabrike BMW Competence CEonter. V súčasnej dobe môže fabrika vyrábať komponenty pre viac ako 500.000 elektrických vozidiel ročne.

zdroj: motor1.com


F1 Edition ukazuje príbuznosť hybridnej technológie E PERFORMANCE1. Júl 2022

Luxusné, športové auto Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE (kombinovaná vážená spotreba paliva podľa WLTP: 7,9 l/100 km; kombinované vážené emisie CO2 podľa WLTP: 180 g/km; kombinovaná vážená spotreba elektriny podľa WLTP: 12,0 kWh/100 km)[1] je vďaka prenosu technológií z Formuly 1™ doteraz najvýkonnejší sériový model značky z Affalterbachu. Inovatívna hybridná koncepcia s elektrickým strojom a vysokovýkonným akumulátorom AMG na zadnej náprave je spojením prepracovaného systémového výkonu 620 kW (843 k), pôsobivej jazdnej dynamiky a vysokej efektívnosti. Značka Mercedes-AMG týmto mimoriadnym modelom potvrdzuje úzke spojenie s tímom F1 a do edície F1 Edition začleňuje exkluzívne prvky exteriéru a interiéru. Línia výbavy F1 Edition je ihneď k dispozícii za príplatok vo výške 24 000,00 eur s DPH.

Pri príležitosti 55. jubilea značka AMG orientovaná na výkonnosť a luxusné, športové autá s hrdosťou nehľadí len na svoju úspešnú minulosť, ale s modelmi Edition 55 oslavuje aj súčasnosť. Prostredníctvom mimoriadneho modelu F1 Edition zároveň značka Mercedes-AMG ešte výraznejšie ukazuje elektrifikovanú budúcnosť. Vďaka prenosu technológií z Formuly 1™ je Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE ideálnym poslom budúcnosti jazdného výkonu. Modulárne hybridné pohonné ústrojenstvo E PERFORMANCE bude čoskoro k dispozícii aj v ďalších modeloch Mercedes-AMG. Prechod na čisto elektrické pohony prostredníctvom derivátov AMG na základe platformy EVA2 a v budúcnosti aj prostredníctvom úplne samostatných modelov AMG na základe platformy AMG.EA bude minimálne rovnako napínavý ako uplynulých 55 rokov.

F1 Edition je možné na prvý pohľad rozpoznať podľa lakovania. Je to exkluzívna kombinácia jednovrstvového laku vo farbe alpínska sivá MANUFAKTUR, fólií s logom AMG, farebného prechodu zo sivej do čiernej farby, ako aj červených farebných akcentov. Kované originál disky AMG s priemerom 21 palcov s dizajnom piatich zdvojených lúčov, s čiernym matným lakom a červenými ráfikmi vychádzajú z farebnej schémy kolies oficiálneho záchranárskeho vozidla Official FIA F1 Medical Car™ od značky Mercedes-AMG.

V aerodynamickom tuneli vyvinutý aerodynamický balík AMG zlepšuje jazdné vlastnosti pri vysokej rýchlosti a vytvára základ pre ešte väčší jazdný výkon. Montované diely zvyšujú prítlak a zároveň znižujú odpor vzduchu. Pevné zadné krídlo je jasným vyjadrením túžby po výkonnosti bez kompromisov. Súčasti aerodynamického balíka AMG:

  • pevne stojace zadné krídlo vo vysokolesklej čiernej farbe
  • optimalizovaný difúzor, integrovaný do spojlera zadného nárazníka
  • rozsiahlo optimalizovaný spojler predného nárazníka s väčším predným rozdeľovačom prúdenia, ako aj prídavné prvky vedenia vzduchu na otvoroch prívodu vzduchu a predných podbehoch kolies
  • prvky usmerňujúce obtekanie vzduchu na bočných otvoroch na odvod vzduchu v zadných blatníkoch.

Aj exteriérový balík AMG Night a balík AMG Night II zvýrazňujú dynamický vzhľad edície F1 Edition. Vo vysokolesklej čiernej farbe sú vyhotovené predný rozdeľovač prúdenia a ozdobné prvky na predných blatníkoch, telesá vonkajších zrkadiel, ozdobná lišta línie boku a lemovanie okien. K tomu sa ešte pridávajú ozdobná lišta na spojleri zadného nárazníka, pochrómované dvojité koncovky výfuku výfukovej sústavy AMG v čiernej farbe a tepelnoizolačné tmavo tónované sklo. Stmavené obloženie chladiča špecifické pre AMG, ako aj označenie typu na veku batožinového priestoru a blatníkoch v čiernom pochrómovanom vyhotovení načierno pochrómované blatníky dopĺňajú exkluzívny vzhľad. Nové veko palivovej nádrže AMG v striebornej chrómovej farbe s nápisom AMG navyše vytvára pútavý kontrast.

Interiér sa podobne ako pri luxusných, športových automobiloch Edition 55 pre Triedu G, Triedu A a CLA vyznačuje kontrastom červenej a čiernej farby. Takýto športový vzhľad majú aj sedadlá AMG Performance s čalúnením z kože napa Exklusiv v čiernej farbe s červenými ozdobnými švami, ako aj červené bezpečnostné pásy a exkluzívne ozdobné prvky AMG z uhlíkových vlákien s červenými vláknami. K týmto prvkom sa dokonale hodí volant AMG Performance potiahnutý kožou napa/mikrovláknom DINAMICA s červeným ozdobným švom a nástupné lišty AMG s nápisom AMG s červeným osvetlením. To celé završujú exkluzívna plaketa Edition v interiéri a podlahové rohože špecifické pre AMG.

Na ochranu hodnotného luxusného, športového auta Mercedes-AMG každý zákazník navyše získa na mieru vyhotovenú interiérovú autoplachtu AMG s logom F1. So svojou priedušnou vonkajšou vrstvou z pevných syntetických vlákien a flanelovou antistatickou vnútornou vrstvou chráni vozidlo v garáži pred prachom a škrabancami.


Brabus ukazuje svoje tuningové kúzlo na novom Mercedese C30. Jún 2022

Brabus je špecialista na luxusné, športové autá Mercedes-Benz, pričom teraz do ponuky zaradil aj balíček pre nový model Mercedes-Benz C sedan a kombi. Vizuálne vylepšenie interiéru a exteriéru dopĺňa extra dávka výkonu.

Úprava Brabus je zameraná na luxusné, športové autá Mercedes- Benz C AMG Line, ktoré dostali od Brabus diely s agresívnejším dizajnom. Drobné vylepšenia obsahujú rohy spojlerov, ktoré majú tiež funkciu pri znižovaní zdvihu prednej nápravy pri vysokých rýchlostiach, čím zvyšujú stabilitu. Predné prívody vzduchu získali LED pásky slúžiace ako lokalizačné svetlá.

Pre verziu sedan je k dispozícii aj spojler veka batožinového priestoru, ktorý zníži zdvih zadnej nápravy a sedan s ním tiež vyzerá viac športov. Obe verzie karosérie môžu byť osadené 90 mm štvorhrannými koncovkami výfukov z čierneho chrómu, ktoré sú napojené na OEM výfuk. Majitelia Mercedesu C tiež môžu vymeniť pôvodné disky za 18-20´´ originál disky Brabus. Nové môžu byť aj pružiny, ktoré toto luxusné, športové auto znížia až o 30 mm.

Úprava Brabus by nebola kompletná bez vylepšeného výkonu. Model C300 4MATIC s preplňovaným benzínovým štvorvalcom dostane nárast o 42 HP a ponúka výkon 296 HP a krútiaci moment 450 Nm. S takto vylepšeným výkonom dokáže toto luxusné, športové auto zrýchliť z 0-100 km/h za 5.8 sekundy. Maximálna rýchlosť zostáva elektronicky obmedzená na 250 km/h.

Majitelia dieselového modelu Mercedes-Benz C300d môžu navýšiť výkon o 44 HP a krútiaci moment o 50 Nm. Úprava Brabus teraz ponúka výkon 306 HP a krútiaci moment 600 Nm. Zrýchlenie modelu z 0-100 km/h je 5.6 sekundy.

Brabus ponúka pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz C  celý rad možností pre úpravu interiéru. Od špeciálnej kože až po Alcantaru, hliníkové pedále alebo koberčeky. Majitelia  modelu si môže svoje auto individuálne upraviť.

zdroj: motor1.com


Koncept Volkswagen ID. Aero má dojazd 630 km29. Jún 2022

Evolúcia konceptu Volkswagen ID. Vizzion z roku 2018 sa teraz nazýva ID. Aero, pričom ide stále len o koncept luxusného, športového auta. VW ale poukazuje, že nový model je blízko k výrobe, pričom prichádza s nízkym koeficientom aerodynamického odporu 0,23. S elegantnou karosériou môže koncept prejsť až 620 km v cykle WLTP.

VW o technických špecifikáciách zatiaľ mlčí, hovorí len, že ID. Aero je takmer 5 metrov dlhé a jazdí na 22´´ originál diskoch VW. Luxusné, športové autá Volkswagen ID. Aero jazdia na platforme MEB, pričom pôjde o model vlajkovej lode VW. Bude postavené nad modelové rady ID.3, ID.4, ID.5 a ID.6 (model len pre Čínu) a nie je tak vylúčené, že ponesie označenie ID.7.

Za zmienku stojí fakt, že luxusné, športové autá Volkswagen ID. Aero sa začnú predávať najskôr v Číne, niekedy v druhej polovici budúceho roka. Až potom bude nasledovať predaj modelu v Európe a Severnej Amerike.

VW pôvodne predstavilo aj kombi verziu ID. Space Vizzion (2019), ktorá mala priniesť praktickejší pohľad na model strednej triedy. Teraz ale nie je jasné, či sa aj tieto luxusné, športové autá dostanú do predaja aj v sériovej podobe.

zdroj: motor1.com


Štvorvalec Mercedes-AMG SL 43 začína na cene 129.870 EUR28. Jún 2022

Nové luxusné, športové auto Mercedes-AMG SL 43 (kombinovaná spotreba paliva 9,4 – 8,9 l/100 km, kombinované emisie CO2 214 – 201 g/km)[1] s cenou od 129 870,00 eur s DPH predstavuje vstup do ikonického sveta športového roadstera. Za túto základnú cenu si záujemcovia môžu už teraz objednať vozidlo s konfiguráciou sedadiel 2+2 s agilným náhonom na zadné kolesá. Súčasťou rozsiahlej sériovej výbavy je elektricky ovládaná, viacvrstvová látková sklápacia strecha, 19-palcové originál disky AMG z ľahkej zliatiny, svetlomety DIGITAL LIGHT, vysokovýkonná kompozitná brzdová sústava AMG a aktívny systém regulácie vzduchu AIRPANEL. K prvkom výbavy patrí aj aktívny zadný spojler, hyperanalógový kokpit s infotainmentom MBUX a multimediálnym dotykovým displejom s nastaviteľným sklonom či komfortné sedadlá s čalúnením z imitácie kože ARTICO a látky. Množstvo doplnkov pritom prináša rozmanité možnosti individuálneho prispôsobenia. Štvorvalcový motor AMG s objemom 2,0 litra dosahuje výkon 280 kW (381 k) a poskytuje maximálny krútiaci moment 480 Nm. Celosvetovo prvýkrát sa v sériovom vozidle používa elektrické turbodúchadlo. Táto technológia pochádza z Formuly 1™ a zaručuje mimoriadne spontánne reakcie v celom rozsahu otáčok. Turbodúchadlo je poháňané 48-voltovým elektrickým systémom, ktorý napája aj remeňom poháňaný štartovací generátor (RSG), ktorý na krátku dobu umožňuje dodatočné zvýšenie výkonu o 10 kW (14 k). Zrýchlenie z 0 na 100 km/h trvá len 4,9 sekundy, maximálna elektronicky obmedzená rýchlosť dosahuje 275 km/h.

Dizajn exteriéru Mercedes-AMG SL 43 sa jednotlivými detailmi odlišuje od oboch modelov s osemvalcovým motorom. Tento model má  odlišný spojler predného a zadného nárazníka a namiesto hranatých koncoviek má okrúhle dvojité koncovky výfuku. K výrazným znakom dizajnu karosérie SL patrí veľký rázvor, krátke previsy, dlhá kapota motora, ďaleko vzadu umiestnený priestor pre cestujúcich s výrazne nakloneným čelným sklom a mohutná zadná časť. Výsledkom sú typické tvary SL. Otvorenie a zatvorenie trojvrstvovej látkovej sklápacej strechy vďaka priestorovo úspornému skladaniu v tvare Z trvá len 15 sekúnd a možno ho aktivovať až do rýchlosti 60 km/h.

Nový základný model roadstera s konfiguráciou sedadiel 2+2 sa orientuje aj na technicky mimoriadne zdatných kupujúcich. Vďaka kombinácii ľahkého štvorvalcového motora na prednej náprave a náhonu na zadné kolesá má SL 43 mimoriadne jazdné vlastnosti. Elektrické turbodúchadlo je fascinujúci príklad rozsiahleho prenosu technológie medzi Formulou 1™ a vývojom sériových luxusných, športových automobilov. Technika zvyšuje agilnosť a súčasne aj pôžitok z jazdy a zároveň zlepšuje efektívnosť pohonu.

Priamo na hriadeli turbodúchadla, teda medzi turbínovým kolesom na výfukovej strane a kolesom kompresora na strane nasávania čerstvého vzduchu, je integrovaný elektromotor so šírkou približne štyri centimetre. Ten priamo poháňa hriadeľ turbodúchadla, čím zrýchľuje koleso kompresora skôr ako pohon konvenčne prevezme prúd spalín. Spaľovací motor tak reaguje na povely akceleračným pedálom ešte spontánnejšie, vďaka čomu je celkový pocit z jazdy dynamickejší. Elektrifikácia turbodúchadla okrem toho umožňuje vyšší krútiaci moment pri nízkych otáčkach.

Prehľad údajov:

 

Mercedes-AMG SL 43

Cena

 

129 870,00 eur s DPH

Motor

Radový štvorvalcový motor s objemom 2,0 litra s elektricky podporovaným turbodúchadlom

Zdvihový objem

1 991 cm3

Maximálny výkon

280 kW (381 k) pri 6 750 1/min

Max. krútiaci moment

480 Nm pri 3 250 – 5 000 1/min

Pohon

Náhon na zadné kolesá

Prevodovka

AMG SPEEDSHIFT MCT 9G

Kombinovaná spotreba paliva[1]

9,4 – 8,9 l/100 km

Kombinované emisie CO2[1]

214 – 201 g/km

Zrýchlenie 0 – 100 km/h

4,9 s

Maximálna rýchlosť

275 km/h (elektronické obmedzenie)

Prevádzková hmotnosť podľa ES

1 810 kg


Mercedes-Benz eCampus- základný kameň plnoelektrickej budúcnosti27. Jún 2022

Výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz v areáli svojho kmeňového závodu Stuttgart-Untertürkheim slávnostne položil symbolický základný kameň nového centra kompetencií pre výskum a vývoj budúcich generácií akumulátorov a článkov akumulátorov. Takzvaný Mercedes-Benz eCampus by sa mal od roku 2023 postupne uviesť do prevádzky a na začiatku okrem iného poskytne priestory pre závod na výrobu článkov akumulátorov v malých sériách. Do polovice desaťročia eCampus dotvoria laboratórium pre bezpečnosť akumulátorov a rôzne skúšobné zariadenia pre testovanie nových generácií akumulátorov. Závod Untertürkheim si tým upevní svoju rolu high-tech prevádzky pre technológie pohonu v rámci koncernovej stratégie Electric Only. Investície do eCampus vo výške niekoľkých stoviek miliónov podčiarkujú budúcu životaschopnosť tradičného závodu s takmer 120-ročnou históriou.

Symbolického položenia základného kameňa sa zúčastnili títo hostia: Ola Källenius, predseda predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, Jörg Burzer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, zodpovedný za manažment výroby a dodávateľského reťazca, Frank Deiß, predseda Mercedes-Benz Drive Systems, vedúci výroby oblasti hnacieho ústrojenstva divízie Mercedes-Benz Cars a zodpovedný zástupca prevádzky Mercedes-Benz Untertürkheim, Ida Wolf, vedúca oddelenia ľudských zdrojov oblasti hnacieho ústrojenstva Mercedes-Benz AG, ako aj Michael Häberle, zástupca predsedu zamestnaneckej rady Mercedes-Benz Group AG a predseda zamestnaneckej rady v prevádzke Mercedes-Benz Untertürkheim. Výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz okrem nich pri tejto príležitosti privítal aj Winfrieda Kretschmanna, ministerského predsedu Bádenska-Württemberska, Franka Noppera, primátora Stuttgartu, a Susanne Bay, predsedníčku vlády správnej oblasti Stuttgart.

Ola Källenius, predseda predstavenstva Mercedes-Benz Group AG: „Tento základný kameň symbolizuje budúcnosť našej tradičnej prevádzky Stuttgart-Untertürkheim. Je to prevádzka, ktorá reprezentuje úspešnú históriu automobilu a značky Mercedes-Benz tak ako žiadna iná. Spoločne s našimi vysokokvalifikovanými a mimoriadne motivovanými zamestnancami vytvárame prechod do novej elektrickej éry. Untertürkheim bude aj v budúcnosti odborným centrom pohonných systémov pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz.“

Akumulátor je kľúčovým komponentom elektrickej mobily a neoddeliteľnou súčasťou architektúry vozidla. Spájanie a rozširovanie výskumných a vývojárskych činností v závode eCampus Untertürkheim tak preberá nadradenú rolu v stratégii pohonu značky Mercedes-Benz. Mercedes-Benz bude v budúcnosti v tejto lokalite komplexne pokrývať oblasť technológie akumulátorov – od (základného) výskumu cez vývoj až po výrobu akumulátorov.


Manuálna prevodovka bude v modeloch BMW M žiť ďalej26. Jún 2022

Navzdory trendu a klesajúcemu predaju modelov s manuálnou prevodovkou, ide BMW M proti prúdu, pričom sľubuje, že luxusné, športové autá BMW M budú aj ďalej používať aj manuálnu prevodovku.

Šéf BMW M toto uviedol na základe objednávok luxusného, športového auta BMW M2. Podľa Franka van Meela je 50% objednávok na BMW M2 s manuálnou prevodovkou. Vďaka tomu sa BMW rozhodlo udržať manuálnu prevodovku čo najdlhšie v predaji, aj napriek nevýhodám, ktoré tieto prevodovky obsahujú.

Van Meel k tomu povedal: ´´Z technického hľadiska nie je čo riešiť. Manuálna prevodovka je pomalšia a má vyššiu spotrebu. Zákazníci a fanúšikovia však manuál milujú. Poskytuje spojenie, ktoré im umo6ňuje predviesť svoje schopnosti, skrotiť túto beštiu. ´´

Ostatné spoločnosti už stanovali pomerne striktné termíny konca manuálnych prevodoviek. VW sa rozhodlo ukončiť ich využitie do roku 2023. Na druhej strane luxusné, športové autá Mercedes-Benz by mali s manuálom končiť už v roku 2023.

zdroj: motor1.com


Bentley ukázalo 40 rokov preplňovania svojich modelov25. Jún 2022

Aktuálne sú všetky luxusné, športové autá Bentley preplňované, nebolo tomu tak ale vždy. Prvý preplňovaný model bolo Bentley

Mulsanne Turbo z roku 1982. Pri príležitosti 40. výročia preplňovania svojich  modelov, usporiadalo Bentley prehliadku 10 modelov na Goodwood Festival of Speed.

Sprievod obsahoval tieto luxusné, športové autá: Bentley Turbo R (1991), Bentley Arnage Red Label (2001), Bentley Continental R Mulliner Final Series (2003), Bentley Brooklands (2010), Bentley Mulsanne (2010), Bentley Continental Supersport (2011), Bentley Continental GT V8 S (2014), Bentley Continetnal GT V8 S (2022) a Bentley Continental GT Mulliner (2022).

Podľa Bentley bolo myšlienkou Mulsanne Turbo podporiť predaj luxusných, športových automobilov Bentley. Hlavný inžinier Bentley John Hollings prišiel s nápadom preplňovať 6.75 litrový motor V8. S prirodzeným nasávaním ponúkal výkon 198 HP a po preplňovaní sa zvýšil na výkon 300 HP.

Plán zvýšenia predaja Bentley vyšiel. Za 9 rokov predaja automobilka vyrobila 4.111 kusov. Po príchode modelu Mulsanne Turbo v roku 1982, prišiel do predaja model Turbo R, ktorý kládol dôraz na vylepšenú ovládateľnosť veľkého sedanu. Luxusné, športové autá Bentley Continental R debutovali v roku 1991 s výkonom 355 HP.

Výkon 6.75 litrového preplňovaného motora V8 sa pre luxusné, športové autá Bentley Arnage Red Label opäť zvýšil v roku 1999. Model ponúkal výkon 400 HP. Sedan dokázal zrýchliť z 0-100 km/h za 6.3 sekundy.

V roku 2008 prišlo kupé Brooklands s twin-turbo verziou motora V8, ktoré ponúklo výkon 530 HP a krútiaci moment 1.050 Nm. Dvojdverový model dokázal zrýchliť z 0-100 km/h za 5.3 sekundy. Ten model ktorý sa zúčastnil prehliadky na Goodwood bol posledným vyrobeným exemplárom, ktorý opustil fabriku v roku 2010.

Bentley oživilo meno Mulsanne v roku 2010. Pod kapotou bol stále twin-turbo motor V8 o objeme 6.75 litra, ktorý ponúkal výkon 505 HP a krútiaci moment 1.020 Nm. Finálne Bentley s týmto motorom bola edícia Mulsanne z roku 2020. V tomto momente už Bentley vyrába len luxusné, športové autá s preplňovanými motormi W12 o objeme 6.0 litra a V8 o objeme 4.0 litra. V poslednej dobe začalo Bentley používať aj hybridné jednotky, ktoré kombinujú elektromotor s bitrbo motorom V6 o objeme 2.9 litra.

zdroj: motor1.com


BMW predstaví nový model M koncom tohto roka24. Jún 2022

Divízia BMW M oslavuje tento rok 50 rokov existencie a má rozhodne čo ukázať. Nedávno bol predstavený prvý model BMW M3 Touring a zdá sa, že tento rok nezostane len pri tom. Šéfovia BMW M naznačili, že do konca roka automobilka predstaví ešte jedno luxusné, športové auto BMW M.

Pravdepodobne pôjde o model BMW M Hommage, ktorý bol naznačený už minulý mesiac. Údajne pôjde o ostrejšiu verziu ako sú luxusné, športové autá BMW M4 CSL. Informácie naznačujú, že exkluzívny model dostane špeciálnu karosériu so zameraním na aerodynamiku, údajne aj s aktívnymi aero doplnkami.

Predpokladá sa, že BMW dodá novému modelu M žlté svetlá Matrix, ľahšie originál disky BMW M, nastaviteľné stabilizátory alebo tlmiče. Nové luxusné, športové auto BMW M by malo vyzerať výnimočne, ale nečakajte divoké krídla alebo bočné výfuky.

Nové BMW M by malo mať výkon okolo 600 HP a krútiaci moment 700 Nm. Celý výkon bude smerovaný na zadné kolesá cez osemstupňovú prevodovku ZF. Nečakajte pohon všetkých štyroch kolies, pretože by to zvýšilo hmotnosť.

BMW M Hommage by malo mať zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.5 sekundy. Maximálna rýchlosť neprekročí hranicu 320 km/h, ale bude okolo 300 km/h, keďže model sa zameria na prítlak a ovládateľnosť.

Luxusné, športové autá BMW M Hommage pôjdu do predaja údajne za cenu okolo 600.000,- EUR. Pravdepodobne sa už ale model nedá zohnať. BMW plánuje vyrobiť len 50 kusov.

zdroj: motor1.com


Bentley Continental GT Mulliner má unikátne vylepšenia23. Jún 2022

Bentley predstaví na Goodwood Festival of Speed nové luxusné, športové auto. Model Bentley Continental GT Mulliner spája balíček Azure a Speed, čo prináša vyšší výkon a množstvo luxusu.

Luxusné, športové autá Bentley Continental GT Mulliner majú pod kapotou motor W12 o objeme 6.0 litra, ktorý ponúka výkon 650 HP a krútiaci moment 950 Nm. Mierne vyšší výkon zaisťuje vylepšené zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.5 sekundy. Maximálna rýchlosť modelu je 335 km/h.

Nové, luxusné, športové autá Bentley Contiental GT Mulliner majú elektronicky riadené všetky kolesá, ktoré pomáhajú s riadením. Vo výbave nájdeme aj elektronický samosvorný diferenciál s aktívnym vektorovaním krútiaceho momentu. Bentley tiež prichádza so systémom Dynamic Ride a trojkomorovým aktívnym vzduchovým podvozkom.

Luxusné, športové autá Bentley Continental GT Mulliner sa od ďalších modelov Bentley oddeľujú jedinečnými vizuálnymi prvkami. Vpredu má Mulliner novú matricovú mriežku chladiča ´´Double Diamond´´ s rovnakým strieborno- čiernym dizajnom. Rovnaký dizajn je aj v predných vetracích mriežkach na blatníkoch. Unikátne sú aj kryty zrkadiel v saténovo striebornej alebo čiernej farbe. Jedinečné sú aj 22´´ originál disky Bentley.

Interiér prináša trojfarebné rozdelenie s primárnou, sekundárnou a akcentnou farbou. Mulliner pripravil osem takýchto farebných kombinácii, ktoré si zákazníci môžu spárovať s 88 typmi rôznych drevených dýh. Prešívanie Bentley Diamant obsahuje presne 712 stehov a celkove tvorí 400.000 stehov na sedadlách, dverách a zadných paneloch.

Bentley teraz ponúka model Azure pre zákazníkov, ktorí hľadajú pohodlie, zatiaľ čo pre tých, ktorí preferujú niečo športové, ponúka Bentley model GT S V8. K to chce čistý výkon, môže si vybrať model Speed s motorom W12. Všetky tieto luxusné, športové autá teraz sedia pod modelom Contiental GT Mulliner W12.

zdroj: motor1.com