Novinky

Maserati GranCabrio prináša jazdu bez strechy s výkonom 542 koní3. Marec 2024

Konečne je tu otvorená verzia Maserati GranTurismo. Privítajte luxusné, športové autá Maserati GranCabrio, ktoré toto leto štartujú vo výbave Trofeo a sú pripravené zhodiť strechu za 13,9 sekundy.

Takto dlho trvá GranCabrio, kým zníži svoju plátennú strechu, a to sa dá urobiť rýchlosťou až 50 km/h. Ak vás zastihne prekvapivý lejak, budete potrebovať trochu viac času – presne 14,1 sekundy – na odrazenie dažďa. A zatiaľ čo mnoho soft-topov je k dispozícii len v niekoľkých farbách, Maserati ponúka niekoľko odtieňov vrátane modrej, tmavočervenej, čiernej a dvoch odtieňov šedej. Kombinujú sa so šiestimi farbami exteriéru: Nero Assoluto, Blu Modena, Bianco Astro, Grigio Incognito, Grigio Maratea Matte a nešpecifikovaným odtieňom metalickej zelenej.

Ale nekúpite si Maserati GranCabrio, aby ste ho obdivovali so strechou hore. Pomocou dotykovej obrazovky vozidla vodič ovláda strechu gestami doľava alebo doprava. K dispozícii je tiež štandardný ohrievač krku pre cestujúcich na predných sedadlách. Ak sa ochladí, fúka teplý vzduch priamo zo sedadiel tromi nastaviteľnými rýchlosťami. Alebo, ak chcete celkovo menej vzduchu, je tu voliteľná veterná zátka, ktorá sa manuálne inštaluje za predné sedadlá. To znižuje turbulencie pre cestujúcich vpredu, ale efektívne robí zadné sedadlo zbytočným pre cestujúcich.

Mechanicky povedané, luxusné, športové autá Maserati GranCabrio odzrkadľujú svojho súrodenca Trofeo s pevnou strechou. To znamená 542 koní z dvojice turbodúchadiel z 3,0-litrového motora V6, ktorý poháňa všetky štyri kolesá cez osemstupňovú prevodovku. Kabriolet je asi o 100 kg ťažší, čo má za následok mierne nižšie výkonnostné štatistiky. Kabriolet zvládne zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.6 sekundy. Maximálna rýchlosť modelu je 325 km/h, čo je len o niečo menej ako jeho súrodenec s pevnou strechou.

Vnútorné usporiadanie je tiež rovnaké. Obsahuje 12,3-palcovú stredovú obrazovku infotainmentu, ktorá sa spája s 8,8-palcovou obrazovkou určenou pre funkcie, ako je digitálna klimatizácia. Vodič monitoruje vozidlo pomocou 12,2-palcového prístrojového displeja, pričom o palubné technológie nie je núdza. To zahŕňa multimediálny systém Maserati Intelligent Assist využívajúci Andriod Auto pre svoj mozog, hoci používatelia Apple majú stále konektivitu CarPlay. Maserati Connect ponúka všetky druhy pripojených funkcií pre domácnosť alebo auto a k dispozícii je široká škála asistenčných systémov vodiča úrovne 2.

Pri uvedení na trh budú luxusné, športové autá Maserati GranCabrio (2024) k dispozícii iba vo výbave Trofeo. Maserati oznámi ceny bližšie k dátumu uvedenia do predaja, čo bude niekedy v najbližších mesiacoch.

zdroj: motor1.com


Nový hyperšport McLaren by mohol prísť už tento rok2. Marec 2024

Uplynulo jedenásť rokov, odkedy McLaren ukončil výrobu luxusného, športového auta McLaren P1. Aj keď odvtedy prišlo veľa špeciálnych modelov z Wokingu, skutočný nástupca P1 ešte neuzrel svetlo sveta. Do konca roka sa však možno konečne dočkáme novej vlajkovej lode exotickej britskej značky – a stále bude mať spaľovací motor s veľkým objemom.

Podľa Automotive News Europe má nové, luxusné, hyperšportové auto McLaren interné kódové označenie “P18″ a používa plug-in hybridné nastavenie V8. Očakáva sa, že benzínový motor a elektromotor (elektromotory) poskytnú kombinovaný výkon viac ako 1 000 koní s úplne novým podvozkom z uhlíkových vlákien. Sedadlá sú údajne priskrutkované na podvozok, aby sa znížila hmotnosť a zvýšila tuhosť, zatiaľ čo niektoré komponenty odpruženia sú údajne vytlačené 3D.

Zatiaľ čo luxusné, športové autá McLaren sú známe svojimi dvojitými dverami, P18 bude údajne predstavovať odklon od normy prijatím krídlových dverí. ANE cituje zdroje blízke tejto záležitosti, ktoré tvrdia, že dlho očakávané pokračovanie P1 dostane aktívny zadný spojler spolu s ďalšími aerodynamickými prvkami odvodenými z monopostov Formuly 1. Vpredu má budúci člen zostavy “Ultimate Series” zapustené svetlomety v rovnakom duchu ako luxusné, športové autá McLaren Artura.

Nový korunovačný klenot prelomí kryt pred koncom roka 2024. Predpokladá sa, že hybridné nastavenie je nový vývoj, ktorý je až o 70% ľahší ako to, čo spoločnosť v súčasnosti používa v modeli Artura. Skutočnosť, že to nebude čisto elektrický model, nie je prekvapením, pretože generálny riaditeľ Michael Leiters povedal, že “skutočné superautá” bez spaľovacieho motora sa nezrealizujú skôr ako v roku 2030.

Existuje však už niektoré, vysokovýkonné, elektrické, luxusné, športové autá: Rimac Nevera, Lotus Evija a Pininfarina Battista, aby sme vymenovali aspoň niektoré. Nová Tesla Roadster údajne príde do konca roka, zatiaľ čo prvý elektromobil Ferrari bol potvrdený pre uvedenie na trh v roku 2025. Očakáva sa tiež, že Porsche dá v nasledujúcich mesiacoch zelenú produkčnej verzii konceptu Mission X

zdroj: motor1.com


Bugatti potvrdilo, že nový hybrid V16 nahradí súčasný motor W161. Marec 2024

Povesti boli pravdivé - Bugatti vkladá motor V16 do svojho ďalšieho luxusného, športového auta. Nástupca za Bugatti Chiron by mal prísť už v júni. Ako už predtým naznačili predstavitelia spoločnosti, spaľovací motor bude súčasťou hybridného pohonného ústrojenstva.

Bugatti zatiaľ nie je ochotné poskytnúť ďalšie podrobnosti. Predchádzajúce správy naznačovali, že nový motor vyvinul Cosworth s masívnym zdvihovým objemom 8,3 litra. Mohol by byť dokonca prirodzene nasávaný.

Niektorí hovoria, že otáčky dosahujú kričiacich 9 000 otáčok za minútu a pracujú s tromi elektromotormi, aby poskytli kombinovaný výkon 1 800 koní. Jediným potvrdeným faktom však je, že pohonná jednotka je hybridný V16. Viac oficiálnych informácií by malo byť zverejnených v mesiacoch pred veľkým debutom v júni.

Okrem motora sa očakáva, že francúzsky hyperšport bude skôr úplne novým modelom než evolúciou modelov Bugatti Veyron a Chiron. Bude to posledný model z pera riaditeľa dizajnu Bugatti Achima Anscheidta. Budúce luxusné, športové autá, ktoré prídu po nástupcovi Chirona, navrhne tím vedený Frankom Heylom.

Aj keď nás do svetovej premiéry delí už len pár mesiacov, bohatých zákazníkov, ktorí si chcú sadnúť za volant, čaká dlhé čakanie. Výroba a dodávky sa začnú až v roku 2026, pretože Bugatti má svoju výrobnú kapacitu plnú roadsterov Mistral a iba traťového Bolide. Toto sú posledné dve luxusné, športové autá s motorom W16, ale to neznamená, že nadchádzajúci model bol uhryznutý chybou zmenšovania. Šestnásť valcov bude prestavaných pre auto, ktoré sľubuje, že bude “neporovnateľné v každom detaile”.

Pokračovanie Veyrona a Chironu je ponúkané ako “čisté stelesnenie DNA Bugatti, vytvoreného nielen pre súčasnosť alebo dokonca budúcnosť – ale pour l’éternité (pre večnosť).”

zdroj: motor1.com


Rolls-Royce predstavil ďalší jedinečný model zo série Droptail29. Február 2024

Zoznámte sa s luxusným, športovým autom Rolls-Royce Droptail Arcadia, treťou zo štyroch zákaziek plánovaných pre opulentný, ultraexkluzívny roadster. Spoločnosť si pre tieto modely vyhradzuje niektoré zo svojich najzložitejších karosérií a tento sa vyznačuje mimoriadnou kombináciou úprav na mieru.

Arkádia odkazuje na miesto v gréckej mytológii, ktoré má predstavovať nebo na zemi. Kupujúci špecifikoval tento Droptail ako pokojný priestor, ktorý by ponúkol miesto na oddych po dni strávenom prácou.

Rolls-Royce prišiel s jedinečnou bielou farbou exteriéru Arcadie. Farba obsahuje častice hliníka a skla, ktoré spôsobujú, že sa telo trblieta vo svetle. Na rozdiel od predchádzajúcich zákaziek Droptail tento kupujúci špecifikuje zvyčajne exponované prvky z uhlíkových vlákien, ktoré majú byť natreté vlastným strieborným odtieňom. Rovnako ako ostatné luxusné, športové autá Droptail, aj zadné veko tohto skvostu má zakrivený panel pokrytý drevom.

Väčšina kabíny Arcadie je jedinečný biely odtieň, ktorý čerpá inšpiráciu z farby karosérie. Na mieru šitá hnedá farba kontrastuje s vonkajšími časťami sedadiel a opierkami hlavy. Drevené obloženie obklopuje cestujúcich, behá okolo palubnej dosky, výplní dverí a zakrivenej časti za sedadlami. Celkovo spoločnosť strávila 8 000 hodín výrobou rôznych kusov dreva.

Karosársky tím Rolls-Royce strávil viac ako dva roky vývojom a päť mesiacov montážou hodín na palubnej doske. Opracovaný tvár má 119 faziet, zatiaľ čo dvojité logo značky R je opracované z nehrdzavejúcej ocele. Ručne maľované značky hodín vyžadujú zväčšovaciu kameru, aby technik mohol aplikovať čiernu farbu.

Luxusné, športové autá Rolls-Royce Droptail sa zameriavajú skôr na luxus než na výkon, takže Rolls-Royce nevychvaľuje pohonné ústrojenstvo vozidla. Ale pre tých, ktorí musia vedieť, roadstery používajú 6.6-litrový motor V12 s dvoma turbodúchadlami, ktorý v tejto aplikácii dosahuje výkon 593 koní.

Rolls-Royce už dodal Droptail Arcadia svojmu majiteľovi v Singapure. Kupujúci špecifikoval auto s ľavostranným riadením, napriek tomu, že pravostranné riadenie je v krajine bežnejšie. Zákazník urobil toto rozhodnutie, aby mohol toto skutočne luxusné, športové auto ľahšie používať po celom svete.

zdroj: motor1.com


Posledné Lamborghini Huracan s motorom V10 dostane meno STJ28. Február 2024

Lamborghini Huracán možno dostane ešte jeden variant predtým, ako tieto luxusné, športové autá vyjdú z výroby. Nedávne prihlášky ochranných známok v Európe odhalili, že spoločnosť si vyhradila názov “Huracan STJ”. Podania tiež odhalili logo, ktoré by mohlo označovať tento nový, predtým neznámy variant Lamborghini Huracan.

Spoločnosť v máji 2023 oznámila, že luxusné, športové autá Lamborghini Huracan sú vypredané, pričom zostávajúca výrobná séria má byť dokončená v roku 2024. Takže ak je STJ skutočný, nečakajte masívny počet kusov. A ak ho chcete, pravdepodobne je už neskoro.

Ak by sme mali hádať, nový variant je pravdepodobne verzia už hardcore Huracan STO pripravená na trať alebo iba na trati. Dizajn loga STJ v patente je podobný znaku SVJ, ktorý sa používa pre najviac traťovo zameraný variant Lamborghini Aventador.

Lamborghini Huracan STJ by mohol sedieť medzi pretekárskym vozidlom STO a horúcejším pretekárskym vozidlom GT3 a ponúkať výkon len na trati v pohodlnejšom a kompletnejšom balení. STO obsahuje atmosférický motor V10 s výkonom 630 koní, ktorý dokáže poslať superšport z 0-100 km/h za 3,0 sekundy. Predpokladáme, že STJ sa pravdepodobne bude držať tohto nastavenia pohonnej jednotky.

STJ bude pravdepodobne posledná svojho druhu. Lamborghini uviedlo na trh Huracan pred desiatimi rokmi, pričom talianska značka pripravuje jeho náhradu na debut v roku 2024. Nástupca modelu Huracan bude takmer určite vybavený zmenšeným motorom, s najväčšou pravdepodobnosťou motorom V8 s dvoma turbodúchadlami a plug-in hybridnou technológiou.

zdroj: motor1.com


McLaren Artura Spider dostane výkon 690 koní27. Február 2024

Nové, luxusné, športové autá McLaren Artura Spider (2025) majú v porovnaní s kupé niekoľko vylepšení, vrátane prepracovaného dizajnu, ktorý sa prispôsobí zaťahovacej streche. Mnohé z aktualizácií dorazia aj na verziu kupé pre modelový rok 2025.

Hybridná pohonná jednotka M630 V6 s dvoma turbodúchadlami dosahuje kombinovaný výkon 690 koní, čo je o 19 koní viac ako predtým. Nové držiaky motora obmedzujú pohyb hnacej sústavy a zlepšujú stabilitu. Osemstupňová prevodovka má prepracovanú kalibráciu, ktorá prináša o 25% rýchlejšie radenie a posiela výkon cez elektronicky riadený diferenciál na zadné kolesá.

Luxusné, športové autá McLaren Artura Spider dokážu zrýchliť z 0-100 km/h za 3,0 sekundy, z 0-200 km/h za 8,4 sekundy a dosiahnuť rýchlosť 300 km/h za 21,6 sekundy predtým, ako dosiahne elektronicky obmedzenú maximálnu rýchlosť 330 km/h.

Nová funkcia “Spinning Wheel Pull-Away” umožňuje dramatické pretáčanie kolies pri akcelerácii z pokoja s veľkým vstupom plynu, zatiaľ čo čisto elektrický režim ponúka dojazd až 35 km. McLaren Artura obsahuje 7,4-kilowatthodinovú (použiteľnú) batériu.

Nový aerotermálny chladiaci systém McLaren zahŕňa nové brzdové chladiace kanály a zvýšené prúdenie vzduchu v motore. Mclaren Artura (2025) používa karbónovo-keramické kotúče a ľahké hliníkové strmene, zatiaľ čo prepracované ventily tlmičov zlepšujú jazdu a ovládateľnosť. McLaren zvýšil mieru odozvy odpruženého systému Proactive Damping Control až o 90%.

Napriek pridaniu zaťahovacej strechy váži Artura Spider iba o 63 kg viac ako kupé. Dizajnéri museli vyladiť vzhľad Artury tak, aby vyhovoval pohyblivej streche, pridali nové piliere a premiestnili chladiace vetracie otvory pohonnej jednotky. McLaren dokonca vylepšil lemovanie čelného skla.

Osem elektromotorov ovláda celú vec, otvára alebo zatvára strechu za 11 sekúnd rýchlosťou až 50 km/h za hodinu, čo uľahčuje počutie revidovaného výfukového systému s ventilmi. Strecha je k dispozícii aj s elektrochromatickým skleneným panelom.

Dodávky sa začnú v polovici roka. K dispozícii sú tri interiérové špecifikácie: Performance, TechLux a Vision. Nové strieborné originál disky s 15 lúčmi sú štandardom pre modelový rok 2025. Luxusné, športové autá McLaren Artura Spider sú k dispozícii s rozšírenou paletou farieb, ktorá obsahuje päť štandardných farieb, 20 farieb Elite a 18 povrchových úprav MSO. Strieborné odznaky sú bezplatnou možnosťou, pričom nové čierne odznaky Stealth sú štandardom.

Štandardný zvukový systém má päť reproduktorov, ale systém priestorového zvuku Bowers & Wilkins s 12 reproduktormi je k dispozícii s balíkom Technology Pack. Nastavenie obsahuje zadný stredový reproduktor medzi sedadlami.

McLaren sprístupňuje vylepšenia modelu Artura Spider aj pre kupé Artura, vrátane zvýšenia výkonu. Dorazí spolu s kabrioletom. Existujúci majitelia kupé budú môcť získať ďalších 19 koní zadarmo na návšteve svojho predajcu McLaren.

zdroj: motor1.com


Range Rover nebude vyrábať kolesá väčšie ako 23 palcov26. Február 2024

Ako sa autá zväčšujú, tak sa logicky zväčšujú aj kolesá, ktoré ich poháňajú. Chevrolet Silverado EV - monštrum vo svojej najobjemnejšej podobe – má prvé 24-palcové originál kolesá z továrne, zatiaľ čo ostatné automobilky prechádzajú na 22- a 23-palcové originál disky podľa potreby.

Niektoré automobilky však nechcú na svoje luxusné, športové autá obúvať niečo väčšie ako 23-palcové kolesá. Land Rover v nedávnom rozhovore pre CarThrottle povedal, že disky nebudú väčšie. “Zdá sa, že číslo 23 je o limite,” povedal pre webovú stránku Matt Becker, technický riaditeľ JLR. “Nechceli by sme ísť na oveľa väčšie… Nevidím veľa 24-palcových kolies.”

Pre spoločnosť, ktorá je synonymom luxusného luxusu, je prekvapujúce, že limit je 23 palcov, najmä s novým elektrickým Range Roverom na ceste. To znamená, že nový Range Rover Sport SV, ktorý má 23-palcové originál kolesá z uhlíkových vlákien – najväčšie svojho druhu a možnosť, bude stropom.

Originál karbónové kolesá staviame tak rýchlo, ako môžeme,” povedal v tom istom rozhovore Jamal Hameedi, riaditeľ značky SV. “Bolo to mimo grafu… Uhlík je najlepšou voľbou.”

Zatiaľ čo kolesá z uhlíkových vlákien môžu byť kontroverzné pre svoju krehkosť – najmä pri 23 palcoch – oholia celkovo asi 40 kg z celkovej pohotovostnej hmotnosti v porovnaní s bežnými kovanými jednotkami.

Ak sa rozhodnete, že luxusné, športové auto Range Rover Sport SV v cene cca 170.000 EUR je vaša voľba, budete musieť za tieto originál disky z uhlíkových vlákien priplatiť. Range Rover žiada ďalších 7.500 EUR za možnosť ľahších kolies.

zdroj: motor1.com


Prispôsobiteľný nabíjací systém Pro značky Mercedes-Benz25. Február 2024

Doma, na pracovisku alebo na dovolenke. Vnútri alebo vonku: prispôsobiteľný nabíjací systém Pro značky Mercedes-Benz slúži ako „prenosná nabíjacia skrinka“ a predstavuje perfektné a komplexné riešenie nabíjania v každej situácii pre elektrické alebo hybridné, luxusné, športové autá nabíjateľné zo siete. Umožňuje jednoduché a komfortné nabíjanie a v závislosti od dostupného vybavenia budovy, výbavy vozidla a adaptéra možno dosiahnuť nabíjací výkon až 22 kW. O maximálnu bezpečnosť nabíjania sa postará automatické rozpoznávanie a prispôsobovanie optimálneho nabíjacieho výkonu pomocou teplotných, bezpečnostných a iných integrovaných snímačov.

Vďaka rôznym adaptérom, ktoré sú súčasťou dodávky, možno vozidlo pomocou jediného kábla pripojiť takmer k všetkým typom európskych zásuviek, ako aj verejných nabíjacích stojanov. Prispôsobiteľný nabíjací systém Pro umožňuje jednoduché a komfortné nabíjanie aj pri cestách do zahraničia: pre rôzne európske krajiny a ich špecifické systémy zásuviek sú dostupné príslušné adaptéry. Nabíjací systém automaticky rozpozná rôzne adaptéry a nastaví optimálny výkon nabíjania. Zvlášť dodávaný nástenný držiak umožňuje montáž nabíjacieho systému na stenu a zaručuje ochranu proti krádeži.

Prispôsobiteľný nabíjací systém Pro bol rovnako ako všetko príslušenstvo značky Mercedes-Benz navrhnutý so zreteľom na maximálnu bezpečnosť: okrem iných prvkov sa o to postarajú aj rozpoznávanie chybného prúdu a snímač teploty. Okrem toho je dokonale izolovaný, vodotesný a dokonca je odolný aj pri krátkodobom ponorení do vody v súlade so stupňom ochrany IP67.

Univerzálnosť využitia sa však neviaže len na miesta nabíjania: prispôsobiteľný nabíjací systém Pro je kompatibilný so všetkými elektrickými vozidlami alebo hybridnými vozidlami nabíjateľnými zo siete, ktoré majú nabíjaciu zásuvku typu 2; na nabíjanie s maximálnym výkonom musí byť vo vozidle nainštalovaná tzv. palubná nabíjačka (kód 84B), ktorá umožní nabíjanie s výkonom až 22 kW. Rozhranie systému navyše umožňuje bezplatné využívanie siete WLAN a teda aj bezproblémové aktualizácie vzduchom v sieti zákazníka. Začiatok a koniec nabíjania možno pohodlne ovládať na diaľku prostredníctvom funkcie diaľkového spustenia a zastavenia.

Osobitný úžitok pre zákazníka ponúka nová aplikácia Mercedes-Benz Charger. Tá umožňuje komfortnú obsluhu všetkých procesov nabíjania: nastavenia nabíjania možno vopred definovať a uložiť. Takto možno napríklad určiť energetické ciele, nastaviť náklady na energiu alebo vyhľadať aktualizácie. Všetky nabíjania sa okrem toho ukladajú, podrobne dokumentujú a zobrazujú v histórii nabíjania. Ovládací panel umožňuje získať prehľad o aktuálnom stave nabíjania. Pre momentálny stav nabíjacieho systému možno teda vyvolať dôležité informácie ako aktuálny výkon, čas nabíjania, dodanú energiu a nabíjací prúd. Všetky informácie možno kedykoľvek graficky znázorniť alebo exportovať do mobilného telefónu.

Prispôsobiteľný nabíjací systém Pro je zabalený vo vysokokvalitnej taške s dizajnom značky Mercedes-Benz – takto sú všetky jeho súčasti vždy usporiadané a prehľadne uložené. Nabíjací systém vážiaci približne päť kilogramov sa dá jednoducho a komfortne prepravovať, čo umožňuje jeho rýchle a ľahké využitie pri každom nabíjaní.

Prispôsobiteľný nabíjací systém Pro značky Mercedes-Benz je k dispozícii pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz v krajinách EÚ, ako aj vo Veľkej Británii a Švajčiarsku. Dostupnosť v ďalších krajinách sa plánuje.


Mercedes pripúšťa, že s elektrifikáciou bol príliš optimistický24. Február 2024

Automobilka Mercedes-Benz priznáva, že bola príliš nadšená prechodom na elektrické, luxusné, športové autá. Počas tlačovej konferencie týkajúcej sa výsledkov za rok 2023 nemecká luxusná značka uviedla, že plug-in hybridné a elektrické vozidlá by mali do roku 2030 predstavovať 50% celkového predaja. V porovnaní s pôvodným plánom ide o päťročné oneskorenie. V júli 2021 spoločnosť odhadla, že PHEV a plné elektromobily budú do roku 2025 predstavovať polovicu objemu.

Stratégiu “Ambition 2039″, ktorá bola predstavená pred niekoľkými rokmi, pritom v jednom bode dlhého dokumentu upútala pozornosť mnohých novinárov: “Do konca tohto desaťročia chce byť divízia Mercedes-Benz Cars plne elektrická – tam, kde to trhové podmienky dovolia.” Vyhlásenie bolo trochu vágne, ale dostatočne jasné na to, aby zdôraznilo vznešené ciele značky v oblasti elektromobilov.

V novom dokumente pripravenom pre investorov Mercedes-Benz odhaduje, že hybridy a elektromobily budú v druhej polovici desaťročia predstavovať “až 50%”, ale tiež len “tam, kde to trhové podmienky dovolia”. Spoločnosť ďalej uvádza, že “bude schopná uspokojiť rôzne potreby zákazníkov až do roku 2030.” To je šikovný spôsob, ako povedať, že v nasledujúcom desaťročí bude pokračovať v čerpaní áut so spaľovacími motormi.

Medzitým generálny riaditeľ Ola Kallenius pripúšťa, že konvenčne poháňané autá zostávajú chrbtovou kosťou peňažného toku spoločnosti. Pre televíziu Bloomberg povedal, že nákladová parita medzi spaľovacími motormi a elektromobilmi “je vzdialená mnoho rokov”. Prezentácia pre investorov ukázala, že výrobné náklady na elektromobily v tomto desaťročí neklesnú na úroveň spaľovacích motorov. A to aj napriek tomu, že výroba benzínových automobilov bude drahšia, keď o pár rokov vstúpi do platnosti norma Euro 7.

V roku 2023 dosiahli kombinované dodávky vozidiel Mercedes PHEV a elektromobilov 401 943 kusov, čo je o 20,5% viac ako v predchádzajúcom roku. PHEV zaznamenali pokles o 12,5% na 161 275 kusov, zatiaľ čo elektromobily vzrástli o 61,3% na 240 668 kusov. Podiel PHEV a EV na celkovom objeme bol 19,7% (nárast zo 16,3% v roku 2022). Tohtoročným cieľom je, aby PHEV a EV tvorili 19 až 21% celkového objemu.

Pri pohľade do budúcnosti platforma MMA vyvinutá s ohľadom na elektromobily, ale s podporou spaľovacích motorov, bude základom najmenej štyroch modelov potvrdených v produktovom pláne: CLA, CLA Shooting Brake a GLB. Očakáva sa, že už aj tak teasované ”malé G”, ktoré slúži ako detský brat ikonickej triedy G, využije túto architektúru, keď príde v druhej polovici desaťročia.

Čisto elektrické, luxusné, športové autá Mercedes-Benz budú mať v cykle WLTP dojazd až 750 km a podporu nabíjania s výkonom 300 kW. Nabitie batérie na 400 km dojazdu bude trvať 15 minút. Mercedes sľubuje aj obojsmerné nabíjanie. V závislosti od verzie a modelu sa výkon bude pohybovať od 201 do 536 koní.

zdroj: motor1.com


Bugatti Bolide má historicky najväčšie keramické brzdy Brembo23. Február 2024

Bugatti poskytlo fotografie so svojho nedávneho testovania modelu Bolide na trati v Imole. Všetky vyzerajú úžasne, pričom je z nich vidieť, že luxusné, športové autá Bugatti Bolide sú absurdne rýchlé a s obrovským výkonom 1 826 koní je potrebná aj ohromná brzdná sila.

Táto brzdná sila pochádza od spoločnosti Brembo, konkrétne z “uhlíkovo-karbónového” usporiadania s osempiestikovými jednoblokovými strmeňmi vpredu a šesťpiestikovými jednotkami vzadu, z ktorých každá je vyrobená z hliníka potiahnutého niklom. Všetky štyri upínacie stroje držia 15,3-palcové karbónové disky, aj keď predná časť dostane o niečo hrubšie podložky a rotory. Na každom kolese sú tiež štyri podložky. Keď to všetko spočítate, získate najväčší karbónový brzdový systém, aký kedy vytvorila firma Brembo.

Výsledkom sú podľa Bugatti brzdy na rovnakej úrovni ako technológia používaná pre vozidlá LMDh a Formulu 1.

“Vývoj brzdového systému pre luxusné, športové autá Bugatti Bolide bol jedinečnou a veľmi vzrušujúcou výzvou pre výkonnostnú divíziu Brembo a sme hrdí na to, čo sme dosiahli,” povedal prevádzkový riaditeľ spoločnosti Brembo Mario Almondo. “Museli sme prepracovať celý systém, aby sme sa vyrovnali s neuveriteľnými, ale náročnými vlastnosťami a výkonom vozidla.”

Bugatti nedávno vzalo Bolide do Imoly – oficiálne známe ako Autodromo Internazionale Enzo e Dino Ferrari – aby vykonalo testovanie v mokrom počasí. Predstava riadenia auta s hmotnosťou 1.450 kg schopného výkonu viac ako 1 800 koní v daždi znie ako číre šialenstvo, ale Bugatti nie je ničím, ak nie vytrvalým pri hodnotení svojho extrémneho stroja vo všetkých klimatických podmienkach.

Naposledy sme počuli, že dodávky Bugatti Bolide zákazníkom by sa mali začať začiatkom tohto roka alebo práve teraz. Najnovšie oznámenie spoločnosti Bugatti neponúka žiadny pohľad na to, kedy presne majitelia začnú dostávať svoje luxusné, športové  autá. Nie je to však tak, že by naň čakali tisíce ľudí – vyrobí sa ich len 40, každý s cenovkou približne 4 milióny EUR.

zdroj: motor1.com