Novinky

Vylepšené BMW 2 Active Tourer má veľkú mriežku a nový interiér6. Október 2021

Aj keď popularitu teraz zažívajú primárne vozidlá kategórie SUV, rozhodlo sa BMW predstaviť vylepšenú verziu minivanu BMW 2 Active Tourer. Kompaktné MPV dostalo veľkú mriežku, ktorá vysiela podobné vibrácie ako luxusné, športové autá BMW X7. Mriežka plynule nadväzuje na LED svetlá, ktoré je za príplatok možné objednať aj vo verzii Matrix. Profil odhaľuje aj nové kľučky dverí a bočné zrkadlá, ktoré pomáhajú lepšej aerodynamike. BMW 2 je ide od predaja na originál diskoch v rozmedzí od 16 až po 19 palcov. V zadnje časti pod nárazníkom je integrovaná koncovka výfuku, čo spolu s tenšími zadnými svetlami evokuje čistejší vzhľad.

V porovnaní s predchodcom je nové BMW 2 Active Tourer o 32 mm dlhšie a o 24 mm širšie. Rázvor zostal rovnaký (2.670 mm). Výška modelu je 1.576 mm. Vylepšené proporcie spolu s aktívnou technológiou nastavovania klapiek v hornej aj dolnje mriežke znížili súčiniteľ odporu na 0,26.

Tak ako sa na luxusné, športové autá BMW patrí, nové BMW 2 dostalo kompletne prepracovaný interiér, ktorý by vyhovoval operačnému systému BMW iDrive 8. Ten má 10.25 palcový digitálny displej šoféra a 10.7 palcový dotykový informačný displej. Predĺžená lakťová opierka obsahuje tlačidlá start/stop, aj spolu s radiacou pákou a elektronickou parkovacou brzdou. Doplnený je tu aj otočný gombík pre ovládanie hlasu.

U minivanu ide primárne o praktickú stránku, takže zadné sedadlá sa pohybujú až o 13 cm vpred a je ich možné sklopiť v pomere 40:20:40. Objem nákladu sa pohybuje od 470 do 1.455 litrov. Štandardom sú elektrické dvere vzadu a tiež dvojzónová klimatizácia. Za príplatok je možné si objednať napr. panoramatickú strechu alebo ozvučenie Harman Kardon.

Motorizácie začínajú modelom BMW 218i, ktorý má pod kapotou preplňovaný motor 1.5 litra s výkonom 136 HP a krútiacim momentom 230 Nm. Zrýchlenie modelu je z 0-100 km/h za 9 sekúnd a maximálna rýchlosť 214 km/h. Silnejšia verzia BMW 220i ponúka 170 koní a krútiaci moment 280 Nm, zrýchlenie z 0-100 km/h je za 8.1 sekundy a maximálna rýchlosť 221 km/h. Najsilnejšia verzia BMW 223i má pod kapotou motor s objemom 2.0 litra, ktorý generuje výkon 218 HP a krútiaci moment 360 Nm. Auto s ním dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 7 sekúnd a má maximálnu rýchlosť 241 km/h. Pre fanúšikov dieselových motorov BMW pripravilo model BMW 218d, ktorý má výkon 150 HP a krútiaci moment 360 Nm. Zrýchlenie je 8.8 sekundy a maximálna rýchlosť 220 km/h.

Všetky motorizácie majú pohon predných kolies cez sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku.  Nové BMW 2 sa do predaja dostane na začiatku budúceho roka, pričom o niekoľko mesiacov prídu aj menšie luxusné, športové autá BMW 230e xDrive, ktoré prinesú športovejší štýl a hybridný pohon.

zdroj: motor1.com


Bugatti Bolide bolo zvolené najkrajším hyperšportom na svete5. Október 2021

Automobilka Bugatti predstavila futuristický hyperšport Bolide s výkonovým pomerom 0,67 už v októbri minulého roka. Cez leto tohto roka Bugatti zahájilo výrobu produkčného modelu, pričom do predaja sa dostane len obmedzená séria luxusných, športových automobilov Bugatti Bolide v počte 40 kusov. Cena za kus viac ako 4 milióny EUR asi nikoho neprekvapí. Teraz navyše tento model získal aj jedno z najprestížnejších dizajnérskych ocenení.

Počas 36. ročníku festivalu Automobile International v Paríži dala porota profesionálnych dizajnérov ocenenie práve Bugatti Bolide, ktoré sa stalo najkrajším hyperšportom na svete. Pravidlá súťaže umožňujú kandidovať v tejto kategórii len luxusným, športovým autám (sériovo vyrábaným), ktorých predajná cena je viac ako 60.000,- EUR a majú športový dizajn a výkon.

Asi najlepším výsledkom krásneho dizajnu je ten fakt, že od konceptu až po reálnu podobu sa dizajn fakticky nezmenil. V skratke povedané, keď si chcete kúpiť luxusné, športové auto Bugatti Bolide, dostanete prakticky rovnaké auto, aké vyhralo cenu za dizajn. Bugatti pritom sľubuje, že aj po optimalizácii vecí nutných pre výrobu si toto luxusné, športové auto udrží nízku hmotnosť a bezkonkurenčný výkon.

Šéf Bugatti Design Nils Sajonz k tomu povedal: ´´Aj keď je Bugatti Bolide extrémne funkčné, prekypuje výraznou osobnosťou a tradíciou značky Bugatti. Jeho tvorba bola inšpirovaná filozofiou hmotnosti a sily mladého Ettore Bugatti, ktorý v 20. rokoch minulého storočia prevrátil motoristický svet tým, že navrhol ľahké a svižné autá, ako je napr. Bugatti Type 35, ktoré sa okamžite stalo bezkonkurenčné.´´

zdroj: motor1.com


Mansory vylepšilo luxusné, športové Audi RS7 Sportback4. Október 2021

Mansory určite patrí medzi najznámejších úpravcov na svete, pričom často sú luxusné, športové autá z dielne Mansory až brutálne a nie pre všetkých atraktívne. Aktuálne do ponuky Mansory pribudlo aj Audi RS7 Sportback.

Model Audi RS7 Sportback z dielne Mansory má základ v podobe Nardo šedej farby, ktorú oživujú doplnky z uhlíkových vlákien. Úpravou prešiel nový predný rozdeľovač a výrazný zadný difúzor, doplnený o malý spojler. Výraznejšie sú aj bočné prahy, ktoré sú rovnako z uhlíkových vlákien.

Trochu prehnané vyzerajú výčnelky po stranách predného nárazníka, ale tak to je Mansory. Luxusné, športové autá Audi RS7 Sportback z dielne Mansory prišli o oválne výfuky, tak typické pre verzie Audi RS.

Kontrastné modré akcenty exteriéru pokračujú aj v interiéri, kde sa elegantné Audi pýši dvojfarebným interiérom (modrá a čierna). Mansory sa zbavil loga Audi na volante a inštaloval tam svoje logo. Koža je dokonca aj na podlahe, Alcantara je na streche alebo stĺpikoch dverí.

Luxusné, športové autá Audi RS7 Sportback Mansory majú pod kapotou upravený biturbo motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý generuje výkon 770 HP a krútiaci moment 1.000 Nm. Vďaka vylepšeným parametrom dokáže model zrýchliť z 0-100 km/h za menej ako 3 sekundy.

zdroj: motor1.com


Tesla dodala v treťom štvrťroku rekordný počet vozidiel3. Október 2021

Automobilka Tesla zverejnila rekordné dodávky za tretí kvartál 2021. Tesla prekonala očakávania a v Q3 dodala 241.300 luxusných, športových automobilov Tesla Model Y, Model 3, Model S a Model X. Predpoklad bol pritom dodanie približne 222-233.500 vozidiel.

Tesla týmto vytvorila nový rekord dodávok svojich luxusných, športových automobilov, keďže doteraz rekordný počet 201.250 vozidiel za druhý kvartál 2021 výrazne prekonala.

Za Q3 2021 Tesla uvádza dodanie Modelu 3/Y v počte 232.025 kusov, zatiaľ čo kombinované dodávky Modelu S/X dosiahli 9.275 kusov.  Dúfajme, že výborné čísla povedú Teslu aj k ďalšiemu ziskovému štvrťroku.

Tesla k tomu dodala: ´´ V treťom štvrťroku sme vyrobili približne 238.000 vozidiel a dodali viac ako 240.000 vozidiel. Radi by sme poďakovali všetkým zákazníkom, ktorý si naše luxusné, športové autá objednali a majú trpezlivosť pri riešení globálnych dodávateľských a logistických problémoch.´´

zdroj: motor1.com


Reštaurovanie Lamborghini Countach LP 500 trvalo 25.000 hodín2. Október 2021

Automobilka Lamborghini ukázala oživené, pôvodné Lamborghini Countach. Ide o prototyp LP 500, ktorý debutoval v marci 1971 na výstave v Ženeve, pričom o 3 roky neskôr bol zničený pri nárazovom teste. Na oslavu 50. Výročia tohto superšportu Lamborghini predstavilo nielen nové, luxusné, športové autá Lamborghini Countach LPI 800-4, ale tiež reštaurovaný, prvý prototyp Countach.

Reštaurátorská dielňa Lamborghini potrebovala na dokončenie celého projektu viac ako 25.000 hodín práce. Tajomný majiteľ vozidla sa spojil s Lamborghini v roku 2017 so žiadosťou o možné vzkriesenie prototypu Countach. Aby sa to stalo, museli byť na aute použité originál súčiastky, niektoré boli kompletne prestavené.

Oživený model dostal repliky pneumatík Pirelli Cinturato CN12, ktoré mal pôvodný prototyp obuté pred pól storočím v Ženeve. Pneumatiky majú rozmer 245/60 R14 vpredu a 265/60 R14 vzadu. Pochádzajú z dary Pirelli Collezione pre klasické autá vyrábané v rokoch 1930 až 2000. Ide o nové pneumatiky, ktoré majú rovnaký dezén ako tie pôvodné, každopádne využívajú modernú štruktúru a zmes.

Pokiaľ ide o farbu, archív Lamborghini umožnil reštaurátorskému tímu identifikovať presný odtieň farby z roku 1971 (Giallo Fly Speciale). Na dokončenie nezameniteľných línii Countach bolo treba 2.000 hodín práce.

Lamborghini nezverejnilo cenu, je ale jasné, že zberateľ musel zaplatiť oveľa viac, ako aktuálne stoja nové, luxusné, športové autá Lamborghini Countach (viac ako 2 milióny EUR).

zdroj: motor1.com


LaFerrari získava predĺženú garanciu1. Október 2021

Automobilka Ferrari predstavila ponuku predĺženej garancie pre luxusné, športové autá LaFerrari. Je to vôbec po prvýkrát kedy Ferrari ponúka možnosť predĺženej garancie na jeden z modelov špeciálnej série.

Ferrari označuje tento program LaFerrari Power. Rozšírená garancia a údržba je dvojročný cyklus, ktorý platí pre akékoľvek luxusné, športové auto LaFerrari/Aperta, s akýkoľvek rokom výroby. Zákazníci si tento program môžu zakúpiť u všetkých oficiálnych dílerov Ferrari.

LaFerrari Power zahŕňa každoročnú údržbou technikmi vyškolenými priamo v Maranelle. Garancia sa vzťahuje aj na systém HY-KERS s vysokonapäťovou batériou.

Ferrari predstavilo luxusné, športové autá LaFerrari v roku 2013 ako prvý hybridný model značky. Elektrifikovaný motor V12 o objeme 6.2 litra generuje kombinovaný výkon 950 HP. Ferrari uvádza, že model dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za menej ako 3 sekundy, z 0-200 km/h za menej ako 7 sekúnd a z 0-300 km/h za 15 sekúnd.

Automobilka Ferrari pôvodne plánovala postaviť 499 kusov modelu LaFerrari. Po zemetrasení v Taliansku sa Ferrari rozhodlo postaviť ešte jedno jubilejné LaFerrari, ktoré bolo vydražené na charitatívnej akcii za 7 miliónov dolárov.

V minulom roku sa objavili špionážne fotografie maskovanej verzie modelu LaFerrari. Špekuluje sa, že ide buď o nástupcu LaFerrari alebo o model zo série Icona. V druhom prípade by sa mal nový model ukázať už v novembri tohto roka, pričom dizajnovo bude údajne brať inšpiráciu z pretekárskeho modelu Ferrari 330 P4 z roku 1967.

zdroj: motor1.com


Mercedes-Maybach oslavuje 100 rokov špeciálnou edíciou30. September 2021

Automobilka Mercedes-Benz oslavuje 100 rokov od prvého sériového modelu Maybach, ktorý dlhé desaťročia reprezentuje luxusné, športové autá. Jubilejný Mercedes-Maybach S Edition 100 vychádza z modelu s motorom V12, ktorý ponúka výkon 621 HP a pohon všetkých štyroch kolies. Jednoznačne rozpoznateľným znakom luxusného sedanu je ručne maľovaný exteriér, ktorý kombinuje farby Cirrus Silver a Nautical Blue.

Aby sa Mercedes-Maybach S Edition 100 odlíšil od ´´štandardných´´ luxusných, športových automobilov Mercedes-Maybach, jazdí na lesklých originál kolesách s nápisom Edition 100, ktoré jasne poukazujú na limitovanú sériu. Špeciálne sú aj logá na C- stĺpikoch. Hlavným klenom celej edície je exkluzívne kožené čalúnenie v krištáľovo bielej farbe.

Je jasné, že tieto luxusné, športové autá sú primárne určené pre majiteľov, ktorí sa vozia vzadu. Edition 100 obsahuje všetky luxusné funkcie, ktoré sa dajú vymyslieť, vrátane dokonale odhlučneného priestoru alebo zvukového systému Burmester 4D. Samozrejmosťou sú masážne a klimatizované sedadlá a niekoľko nápisov Edition 100.

Mercedes-Maybach oznámil, že do predaja sa dostane len 100 kusov tohto luxusného, športového auta. Ceny síce neboli zverejnené, každopádne určite nepôjde o lacnú záležitosť, keďže štandardný model Mercedes-Maybach S 680 s motorom V12 začína v Nemecku na cene 217.323,- EUR.

zdroj: motor1.com


Prvý vysokovýkonný hybrid od značky Mercedes-AMG29. September 2021

Prvé vysokovýkonné hybridné luxusné, športové auto od značky Mercedes-AMG sa dostáva do sériovej výroby a bude využívať technológie z Formuly 1. Koncepcia zahŕňa osobité usporiadanie hnacieho ústrojenstva s elektrickým strojom a akumulátorom na zadnej náprave, ako aj aj vo vlastnej réžii vyvinutý vysokovýkonný akumulátor. Mercedes‑AMG GT 63 S E PERFORMANCE (kombinovaná vážená spotreba paliva: 8,6 l/100 km; kombinované vážené emisie CO2: 196 g/km; vážená spotreba elektriny: 10,3 kWh/100 km)[1] svojím špeciálnym hnacím ústrojenstvom spája premyslený výkon a pôsobivú dynamiku jazdy s maximálnou efektívnosťou. Model E PERFORMANCE tak prenáša DNA jazdného výkonu AMG do elektrifikovanej budúcnosti. Kombinácia 4,0-litrového motora V8 biturbo a elektrického stroja vytvára systémový výkon 620 kW (843 k) a maximálny systémový krútiaci moment viac ako 1 400 Nm. Okamžitá odozva elektrického pohonu na zadnej náprave, rýchly nárast krútiaceho momentu a zlepšené rozloženie hmotnosti umožňujú nový, vysokodynamický jazdný zážitok. Ako vo Formule 1, akumulátor je cielene navrhnutý na rýchly výdaj a príjem výkonu. Elektrický dojazd 12 kilometrov umožňuje praktický akčný rádius, napríklad v meste alebo v obytných zónach. V rámci komunikácie elektrifikácie sa značka Mercedes-AMG spolu s ambasádorom značky will.i.am vydáva na nové cesty: celosvetovo známy hudobník a viacnásobný držiteľ ceny Grammy je protagonista v marketingovej kampani „Všetko, len nie tichý“ („Everything but quiet“). Podieľal sa nielen na koncepcii, ale pre uverejnené video zložil aj exkluzívnu pieseň.

„Prostredníctvom nového modelu Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE prenášame našu typickú DNA do elektrifikovanej budúcnosti. Vydávame sa pritom na vlastné technické cesty, vďaka ktorým bola značka AMG vždy výnimočná a obdivuhodná. Vysokovýkonné hybridné, luxusné, športové auto, ktoré bolo kompletne vyvinuté v Affalterbachu, ponúka fascinujúcu úroveň jazdnej dynamiky a právom nesie našu novú technologické označenie E PERFORMANCE. Prostredníctvom novej koncepcie sa otvárame aj novým cieľovým skupinám, ktoré budú môcť zažiť Mercedes-AMG ako značku vysokovýkonných luxusných, športových automobilov 21. storočia. Náš prelomový vstup do elektrifikácie typickej pre AMG podporuje veľkolepá kampaň. A mám radosť z toho, že sme na to vo hviezdnom hudobníkovi will.i.am získali aj výnimočného partnera, ktorého sa nám podarilo očariť našou technológiou,“ hovorí Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

Mercedes-AMG je od nepamäti symbolom najvyššieho výkonu a maximálnej jazdnej dynamiky. Pri vývoji našej hybridnej stratégie E PERFORMANCE preto bolo od začiatku zrejmé, že budeme presadzovať samostatnú koncepciu pre AMG, ktorá prepojí kľúčové hodnoty našej značky s vysokou efektívnosťou. Táto koncepcia sa teraz s novým modelom Mercedes-AMG GT 63 S E PERFORMANCE dostáva do sériovej výroby. Konštrukčné usporiadanie so spaľovacím motorom vpredu a elektrickou pohonnou jednotkou na zadnej náprave ponúka množstvo výhod. Optimalizované rozloženie hmotnosti, ideálne využitie krútiaceho momentu alebo veľmi spontánne dávkovaný výkon sú prísľubom najvyššej jazdnej dynamiky. To všetko ešte dopĺňa nami vyvinutý vysokovýkonný akumulátor, ktorý má v porovnaní s bežnými pohonnými akumulátormi dvakrát vyššiu hustotu výkonu. Podnetom pre jeho vývoj bola technológia z Formuly 1, podobne ako v prípade mnohých iných komponentov,” hovorí Jochen Hermann, technický riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.


BMW sa neponáhľa s ukončením spaľovacích motorov28. September 2021

Mercedes-Benz sľúbil, že do roku 2030 bude čisto elektrický (tam kde to podmienky trhu dovolia), zatiaľ čo Audi plánuje uvádzať od roku 2023 do predaj už len elektrické, luxusné, športové autá, až do úplného konca spaľovacích motorov v roku 2033. Tretí z rady prémiových výrobcov v Nemecku, BMW, bol zatiaľ ticho. Teraz sa automobilka ozvala s tým, že momentálne nie je schopná učiniť takýto záväzok, keďže spaľovacie motory stále v BMW žijú.

Šéf vývoja BMW Frank Wbere v rozhovore pre Automotive News Europe povedal, že prechod na elektrické vozidlá neprebehne zo dňa na deň, keďže je najskôr nutné vyriešiť niektoré otázky: ´´Kedy je systém pripravený absorbovať všetky vozidlá na batérie? Ide pritom o infraštruktúru nabíjania a obnoviteľné energie. Sú už zákazníci pripravení? Je pripravený systém? Je nabíjacia infraštruktúra pripravená?´´

Ďalším problémom je pracovná sila, pretože BMW, rovnako ako aj veľa ďalších automobiliek, má veľa ľudí, ktorí stále pracujú na vývoji tradičných pohonných jednotiek. Pracovná sila sa postupne presúva smerom k elektrickým modelom, každopádne ide o zložitý proces, ktorý si vyžiada čas, dokedy bude personál kompletne preškolený.

Medzitým sa blíži plnenie normy Euro 7, čo bude podľa Franka Webera jedna z posledných investícii do benzínových a dieselových motorov. Peniaze vložené do vývoja týchto motory zaistia budúcnosť najmenej do konca tohto desaťročia. Keďže zostáva ešte deväť rokov, šéf vývoja BMW tvrdí, že je predčasné hovoriť o stratégii opustenia klasických motorov v luxusných, športových automobiloch BMW.

Weber poukazuje na to, že BMW nechce nútiť zákazníkov k prechodu na elektrické, luxusné, športové autá, obzvlášť pokiaľ infraštruktúra dobíjania nie je zďaleka pripravená. Treba dodať, že BMW investuje aj do vývoja palivových článkov, nielen elektrických modelov.

zdroj: motor1.com


Prvých osem Bugatti Chiron Super Sport 300+ ide zákazníkom27. September 2021

Dva roky- to je doba, ktorú museli bohatí  majitelia čakať na svoje luxusné, športové autá Bugatti Chiron Super Sport 300+. Rekordne rýchly superšport prešiel počas dvoch rokov vývojom a testovaním. Prvých 8 majiteľov sa teraz dočká a svoj superšport konečne získa.

Šéf výroby a logistiky Bugatti Christope Piochon k tomu povedal: ´´Je to najrýchlejšie, luxusné, športové auto aké kedy Bugatti vyrobilo. Je dôkazom našej technickej vášne, znalostí, vytrvalosti a úsilia o výkone. Sme nadšení, že môže dodať prvých 8 kusov Bugatti Chiron Super Sport 300+ svojim zákazníkom.´´

Pripomeňme, že Bugatti dosiahlo rekordnú rýchlosť v roku 2019 so špeciálom Bugatti Chiron Super Sport 300+. Na trati Ehra-Lessien dosiahol model rýchlosť 490,484 km/h. Produkčná verzia tohto rekordného modelu si dáva za cieľ  nielen podporovať maximálnu rýchlosť, ale udržať si aj neskutočný luxus.

Na rozdiel od prototypu Longtail je produkčný verzia elektronicky obmedzená na 440 km/h. Treba povedať, že do predaja pôjde lem obmedzená séria 30 kusov tohto luxusného, športového auta. Každé auto bude začínať na cene 3.5 milióna EUR bez DPH. Bugatti zatiaľ nezverejnilo, kedy bude ďalších 22 kusov dodaných zákazníkom.

zdroj: motor1.com