Novinky

Malé autá BMW s klasickým pohonom majú neistú budúcnosť2. Máj 2022

Automobilky po celom svete sa vrhli do elektrifikácie svojich modelových rád, pričom niektoré si vybrali razantnú cestu prechodu na čisto elektrický pohon a niektoré preferujú pozvoľný prechod s použitím hybridných pohonov. Isté ale je, že nie všetky modelové rady tento prechod prežijú.

Nové správy naznačujú, že niektoré modelové rady výrobcu luxusných, športových automobilov BMW s predným pohonom by mohli byť ohrozené. Spoločná architektúra UKL, ktorá podporuje niekoľko modelov BMW Group, vrátane budúcej generácie Mini a BMW X1, nebude ľahko schopná prijať väčšie hybridné pohonné jednotky. To by mala byť pritom požiadavka, ak chce BMW s predajom týchto modelov pokračovať v Európe.

Ďalším tlakom na zastavenie týchto modelov je údajne nízky predaj. Malé luxusné, športové autá BMW sa napr. na veľkom trhu v USA nepredávajú dobre, objem robí primárne Čína. Ak by sa BMW z tejto kategórie vozidiel stiahlo, celkom určite by prenechalo trh konkurencii.

Ďalším potenciálnym problém platformy  sú stále prísnejšie emisné limity v EU, ktoré by mohli viest k tomu, že výrobcovia budú do nových modelov musieť inštalovať stále väčšie katalyzátory. To je ale ďalší problém s ktorým sa inžinieri BMW budú musieť zaoberať pri stavbe svojich malých luxusných, športových automobilov vychádzajúcich z platformy UKL.

Plánovači nových automobilov musia tak trochu predpovedať budúcnosť, čo je pomerne zložité, keďže technológia batérii a nabíjania sa každým rokom vyvíja a zlepšuje. Očakáva sa, že nová generácia BMW X1 príde s mild- hybridným benzínovým a dieselovým pohonom a údajne aj plug-in hybridom.

zdroj: motor1.com


Mercedes podporuje el. mobilitu zjednodušenými tarifami nabíjania1. Máj 2022

Mercedes-Benz zjednodušuje elektrickú mobilitu: od júna 2022 bude existovať nový tarifný systém pre približne 300 000 nabíjacích miest v sieti Mercedes me Charge[ v Európe. Mercedes me Charge bude v budúcnosti ponúkať tri nové tarify za nabíjanie, ktoré budú nastavené podľa individuálnych potrieb. Vďaka tomu bude nabíjanie so službami Mercedes me Charge ešte jednoduchšie a transparentnejšie.

Mercedes me Charge ponúka zákazníkom prístup k viac ako 850 prevádzkovateľom nabíjacích stojanov v Európe. Po zavedení nového tarifného systému budú mať zákazníci k dispozícii aj pevné ceny, ktoré budú platiť nezávisle od prevádzkovateľa. Mercedes-Benz tak vytvára maximálny prehľad o cenách na verejných nabíjacích staniciach.

„Od júna budeme našim zákazníkom ponúkať vylepšenú ponuku na približne 300 000 nabíjacích miestach Mercedes me Charge v Európe. V závislosti od svojho osobného jazdného profilu si zákazník bude môcť v budúcnosti vybrať z troch taríf Mercedes me Charge tú, ktorá mu vyhovuje, a tým bude môcť transparentnejšie plánovať svoje náklady na nabíjanie. Prostredníctvom nových taríf Mercedes me Charge získajú naši zákazníci komfortný prístup k trvalo udržateľnej nabíjacej infraštruktúre pre elektrifikované vozidlá v Európe,“ uviedla Britta Seeger, členka predstavenstva Mercedes-Benz Group AG zodpovedná za odbyt.

Nový chytrý tarifný systém poskytuje vhodnú možnosť pre každú skupinu zákazníkov. Vďaka tomu môžu zákazníci prispôsobiť svoju tarifu individuálnym spôsobom nabíjania a optimalizovať náklady. Okrem toho budú mať zákazníci prístup k jedinečnému ekosystému Mercedes me Charge s množstvom ďalších zákazníckych výhod. Vďaka jednoduchému používaniu s rôznymi možnosťami autentifikácie sa z nabíjania nielen luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz stane príjemná záležitosť.

Všetky nabíjacie miesta v sieti Mercedes me Charge je možné používať bez mesačného základného poplatku. Náklady na nabíjanie sa riadia podmienkami príslušného prevádzkovateľa nabíjacej siete. Tarifa S je zaujímavá najmä pre zákazníkov, ktorí nabíjajú prevažne doma z vlastnej nabíjacej skrinky alebo v prevádzke zamestnávateľa a len príležitostne chcú využiť komfort a prístup k jednej z najväčších nabíjacích sietí.

Tarifa M s mesačným základným poplatkom 4,90 €[3] osloví napríklad ľudí, ktorí dochádzajú do mesta. Na všetkých nabíjacích miestach Mercedes me Charge je možné s tarifou M nabíjať vozidlo s pevnou cenou za kilowatthodinu, a to bez ohľadu na to, čo by si príslušný prevádzkovateľ nabíjacej siete inak účtoval za jednu kilowatthodinu. Tarifa M je vhodná pre zákazníkov, ktorí častejšie nabíjajú na cestách a pritom uprednostňujú pevné a plánovateľné náklady na nabíjanie. Zákazníci, ktorí si kúpia nové hybridné luxusné, športové auto dobíjateľné zo siete od značky Mercedes-Benz, v prvom roku základný poplatok neplatia.

Tarifa L je zaujímavá pre zákazníkov, ktorí cestujú na dlhé trasy, častejšie nabíjajú na cestách a pritom uprednostňujú pevné a plánovateľné náklady. Táto tarifa s mesačným základným poplatkom 17,90 € umožňuje ešte výhodnejšie nabíjanie s pevnými cenami v rámci nabíjacej siete Mercedes me Charge. Mimoriadne zaujímavé pre tých, ktorí radi šetria: s tarifou L je za najlepších podmienok k dispozícii aj super rýchle nabíjanie s výkonom 350 kW v sieti IONITY. Zákazníci, ktorí si kúpia nové plne elektrické vozidlo Mercedes-EQ, v prvom roku neplatia základný poplatok. V prípade luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz EQS so službou IONITY: Bez obmedzenia (IONITY Unlimited) môžu všetci zákazníci Mercedes me Charge v Európe využívať sieť rýchlonabíjacích staníc jeden rok od aktivácie bez nákladov na nabíjanie.

V sieti Mercedes me Charge je k dispozícii na celom svete viac ako 700 000 nabíjacích miest, z toho viac ako 300 000 v Európe. Prostredníctvom služby Mercedes me Charge získajú zákazníci prístup k množstvu verejných nabíjacích staníc, ktoré sa nachádzajú napríklad v meste, pri nákupných centrách, hoteloch alebo na odpočívadlách. Aplikácia Mercedes me pre chytrý telefón vám dopredu zobrazuje presnú polohu, aktuálnu dostupnosť a cenu na vybranej nabíjacej stanici. Tieto informácie sú dostupné aj prostredníctvom navigačného systému v plnoelektrických vozidlách a využíva ich Navigácia s Elektrickou inteligenciou na výpočet komfortnej a časovo efektívnej trasy vrátane zastávok na nabíjanie. Na nabíjacom stojane prebehne autentifikácia prostredníctvom zobrazenia v multimediálnom systéme MBUX, aplikácie Mercedes me, nabíjacej karty Mercedes me Charge alebo priamo prostredníctvom služby Pripojiť a nabíjať. Všetko ostatné možno úplne automaticky regulovať prostredníctvom služby Mercedes me Charge. Zákazníci profitujú z uloženej zmluvy o nabíjaní. Každé nabíjanie sa následne automaticky zaúčtuje – a to aj v zahraničí. Všetky nabíjania sa automaticky vyúčtujú raz mesačne. Zákazníci v Európe v závislosti od príslušnej rýchlosti nabíjania platia vždy cenu, ktorá je v danej krajine bežná. Táto cena sa môže v príslušnej krajine líšiť podľa zmluvných podmienok. Zákazník zo zahraničia počas cesty krajinou nabíja za rovnakých podmienok ako domáci používateľ.

Služby Mercedes me Charge umožňujú svojim zákazníkom na každej verejnej nabíjacej stanici v celej Európe, v USA a Kanade nabíjať svoje vozidlá ekologickým spôsobom. Zelené nabíjanie funguje prostredníctvom dodatočného vyrovnania nabíjania energiou z obnoviteľných zdrojov. Tým sa zabezpečí, že po nabíjaní sa do siete dostane príslušné množstvo zelenej elektriny. Okrem toho sa používajú vysokohodnotné potvrdenia o pôvode, ktoré preukázateľne potvrdzujú pôvod energie a slúžia ako rodný list elektriny pochádzajúcej z obnoviteľných zdrojov energie. Zelená elektrina je definovaná ekologickou značkou EKOenergy, ktorú poskytujú certifikované zariadenia na výrobu energie. Okrem toho sa vytvárajú stimuly na investovanie do obnoviteľných zariadení na výrobu energie. V sieti Mercedes me Charge sa nachádza viac ako 1 500 nabíjacích miest, ktoré sa prevádzkujú výlučne so zelenou elektrinou. Ich súčasťou je aj sieť rýchlonabíjacích staníc IONITY, ktorej spoluzakladateľom v roku 2017 bol aj výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz, a ktorej nabíjacie stanice sa nachádzajú na hlavných cestných ťahoch v Európe.


Porsche 911 Sport Classic je najvýkonnejší manuál značky30. Apríl 2022

Luxusné, športové autá Porsche 911 Sport Classic nie sú klasické len kvôli tradičnému spojleru a doplnkom. Interiér neponúka žiadne pádlo radenia pod volantom a v podlahovej časti nájdeme trojicu pedálov. Model neponúka možnosť automatickej prevodovky. Nechýba možnosť pohonu všetkých štyroch kolies, pričom šofér má k dispozícii výkon 543 HP, čo z tohto luxusného, športového auta činí najvýkonnejší model Porsche s manuálnou prevodovkou.

Šéf špeciálnych projektov Porsche Grant Larson model označil ako analógový superšport v digitálnom svete. Ďalšie označenie by mohlo byť, že ide o Porsche 911 Turbo S s manuálnou prevodovkou, keďže Sport Classic je založený na tomto Porsche. Výkon ide výhradne na zadné kolesá, štandardom sú keramické brzdy, dynamické riadenia podvozku, riadenie zadnej nápravy alebo aktívne pruženie.

Rozšírená zadná časť v podobe modelu Turbo S bola pre Porsche veľmi dôležitá, aby toto luxusné, športové auto dostalo retro štýl. Klasickému dizajnu výrazne pomáha aj spojler, ktorý vzdáva hold klasickému Porsche 911 Carrera RS zo 70tých rokov. Dvojitá bublinková strecha je spätným odkazom na Sport Classic z éry 997. Logo Porsche pripomína niektoré skoršie návrhy spoločnosti. Nedá sa tiež nespomenúť modernú interpretáciu klasických originál diskov Fuchs o veľkosti 20´´ vpredu a 21´´ vzadu.

Luxusné, športové autá Porsche 911 Sport Classic obsahujú množstvo výbavy, ktorá u iných modelov Porsche nie je bežne dostupná. Už spomínaná strecha je vyrobená z vystuženého plastu (CFRP), rovnako ako aj predná kapota. Možnosť takej to výbavy nenájdete ani v Porsche 911 Turbo. Pevný predný spojler a čierne svetlá LED-Matrix sú exkluzívnym prvkom Sport Classic. Pruhy po celej dĺžke auta sú jednoznačným dizajnovým prvkom Sport Classic, rovnako ako číselné označenie na dverách. Zákazníci si môžu vybrať ľubovoľné číslo od 1 do 99. Jedná sa o nálepky, takže v prípade preferencie menej pretekárskeho vzhľadu, môžu byť odstránené.

Vzhľadom na to, že pod kapotou sa ukrýva motor z luxusného, športového auta Porsche 911 Turbo S, možno prekvapí, že u Sport Classic chýbajú bočné vetracie otvory. Dizajnéri chceli hladký, neprerušovaný povrch a tak bolo vyrobené nové blatníky bez prieduchov. Porsche vysvetlilo, že vyladenie motora znamenalo, že nie je potreba toľko vzduchu. Navyše Porsche prepracovalo ďalšie vzduchové kanály, aby nebolo treba ventilačných prieduchov na blatníkoch. Konečným výsledkom je veľmi čistý, širokouhlý dizajn, ktorý je exkluzívny pre luxusné, športové autá Porsche 911 Sport Classic.

Pre účely tejto špeciálnej edície bol rovnako upravený aj interiér. Semianilínová koža bola použitá prvýkrát od modelu Porsche 918 Spyder, kde je kombinovaná s látkovými vložkami sedadiel, látkovými dvernými panelmi a dreveným obložením, aby model navodil atmosféru konca 60. a začiatku 70. rokov 20. storočia. Analógový otáčkomer je v retro štýle. Celý interiér dopĺňajú logá Porsche spolu s logom Porsche Exclusive Manufaktur. Model je stále štvormiestnym autom, keďže cieľom Porsche 911 Sport Classic nie je byt ostrým okruhovým vozidlom, ale zábavnou hračkou pre šoféra.

Luxusné, športové autá Porsche 911 Sport Classic idú do predaja v obmedzenej sérii 1.250 kusov. V ponuke budú štyri farebné verzie, čierna, šedá Agate, modrá Gentian alebo šedá Sport. Zákazníci budú mať tiež nárok na špeciálne hodinky s tematikou Sport Classic. Cena modelu zatiaľ nebola zverejnená, každopádne do predaja by sa tento superšport mal dostať koncom tohto roka.

zdroj: motor1.com


Vyladený Mercedes-Maybach GLS od Brabus má 900 koní29. Apríl 2022

Brabus predstavil svoje nové luxusné, športové auto, ktoré vychádza z modelu Mercedes-Maybach GLS 600. Celý rad vylepšení prebíja upravený motor, ktorý už ako názov napovedá (Brabus 900) ponúka ohromný výkon.

Pod kapotou sa ukrýva motor nazvaný Brabus Rocket 900 V8, ktorý má zvýšený objem z 4.0 litra na 4.5 litra. Dvojica väčších, na zákazku vyrobených turbo miešadiel zvyšuje plniaci tlak, čo upravenému motoru umožňuje dosiahnuť výkon 900 HP a krútiaci moment 1.250 Nm. Krútiaci moment je ale obmedzený na 1.050 Nm, čím sa snaží Brabus chrániť motor, ktorý má v tomto luxusnom, športovom aute záruku na 3 roky, resp. 100.000 km.

Úpravou Brabus prešiel palivový, resp. sací systém a pridaný bol aj vysokovýkonný výfuk z nerezovej ocele, to všetko tiež pomáha zvýšenému výkonu. Výfuk, ktorý je možné aktívne ovládať, prestupuje zadný difúzor s veľkými obdĺžnikovými koncovkami. Luxusné, športové autá Mercedes-Maybach GLS 600 od Brabus majú aj nové karbónové doplnky, ktoré zvyšujú prítlak pri vysokých rýchlostiach.

Dizajnovo je model Brabus 900 ľahko rozpoznateľný vďaka vylepšenej prednej a zadnej časti doplnkami z uhlíkových vlákien. Maska chladiča a vonkajšie obloženie je vo farbe Shadow Grey, rovnako ako obrovské 24´´ originál disky Brabus Monoblock M.

Interiér tohto luxusného, športového auta ponúka dvojfarebnú čierno – krémovú kožu. Brabus ale každý svoj model stavia na zákazku, t.j.  individuálne, takže úprava interiéru ponúka fakticky neobmedzené možnosti.

Brabus hovorí, že luxusné, športové autá Brabus 900 Mercedes-Maybach GLS dokážu zrýchliť z 0-100 km/h za 4.2 sekundy a majú maximálnu rýchlosť 320 km/h. Úpravou prešiel aj vzduchový podvozok, ktorý toto veľké SUV znižuje o 25 mm.

zdroj: motor1.com


Nový superšport Pagani by mal debutovať v septembri28. Apríl 2022

Už minulý rok Horacio Pagani podrobne informoval, že automobilka pripravuje nové luxusné, športové auto, ktoré dostalo kódové označenie C10. Teraz sa na verejnosť dostali informácie (zatiaľ oficiálne nepotvrdené), že nový superšport Pagani by mal byť odhalený 12. septembra.

Pagani ale potvrdilo, že nové luxusné, športové auto bude oficiálne predstavené v Museo Nazionale Scienza e Tecnologia Leonardo da Vinci v talianskom Milane.

Horacio Pagani toho o novom superšporte prezradil už pomerne dosť. Model by sa mal zamerať na zníženie hmotnosti, aby sa zlepšila ovládateľnosť. Dizajnové prvky by nemali byť v tomto smere dominantné. Luxusné, športové autá Pagani C10 by mali mať pod kapotou vylepšený preplňovaný motor Mercedes-AMG V12 o objeme 6.0 litra. Presný výkon nie je známy, ale oproti Pagani Huayra by mal byť nárast asi o 30-40 HP. K dispozícii bude manuálna a aj dvojspojková prevodovka.

Pagani plánuje vyrobiť asi 280 až 300 kusov nového superšportu, pričom potenciálny zákazník bude asi sklamaný, celá séria (coupe/roadster/špeciálne edície) je už vypredaná.

Luxusné, športové autá Pagani C10 by mohli byť jednými z posledných modelov značky s čisto spaľovacím motorom. Pagani verí, že minimálne do roku 2026 môže pokračovať vo výrobe a predaji modelov so spaľovacím motorom. Následne po sprísnení emisných limitov by malo Pagani začať používať hybridné pohonné jednotky.

zdroj: motor1.com


Malý van od Mercedes-Benz pre aktívny život27. Apríl 2022

Mercedes-Benz to nie sú len luxusné, športové autá. Automobilka rozširuje svoje portfólio modelov pre rodiny a ľudí, ktorí trávia svoj voľný čas. aktívne.

Priestor pre celú rodinu – na zadnej lavici je dostatok miesta až pre tri detské sedačky. Veľký ložný priestor pre voľnočasové a športové dobrodružstvá. Posuvné dvere pre rýchle nastupovanie a vystupovanie alebo flexibilné nakladanie. Moderný dizajn, rozsiahla bezpečnostná výbava a všestranná konektivita. „Život naberá na veľkosti“: výrobca automobilov Mercedes-Benz prostredníctvom novej Triedy T prináša do segmentu súkromných malých vanov prvotriedny komfort a zároveň umožňuje atraktívny vstup do sveta značky s hviezdou pre všetkých, ktorí potrebujú veľký priestor.

Celkom nový model v sebe spája viacúčelovosť a veľkú ponuku priestoru s vysokou úrovňou výbavy: od sériového infotainmentu MBUX a elektrickej parkovacej brzdy cez 17-palcové originál disky Mercedes-Benz z ľahkej zliatiny (na želanie), systém KEYLESS GO alebo náladové osvetlenie až po čalúnenie sedadiel z imitácie kože ARTICO/MICROCUT a rozličné ozdobné prvky – nová Trieda T ponúka v tomto segmente rozmanité kľúčové prvky výbavy, ktoré často nemajú ani luxusné, športové autá. Vďaka rozsiahlej sériovej bezpečnostnej výbave so siedmimi airbagmi a s množstvom asistenčných jazdných systémov je moderným, spoľahlivým spoločníkom pre rodiny a ľudí, ktorí trávia svoj voľný čas aktívne. Ceny začínajú pod 30 000 eur pre verziu T 160 (kombinovaná spotreba paliva podľa WLTP: 6,7 – 7,2 l/100 km, kombinované emisie CO2: 153 – 162 g/km)[2] s benzínovým motorom s výkonom 75 kW (102 k), manuálnou prevodovkou a v základnom variante.

„Novou Triedou T rozširujeme naše portfólio o ozajstný prémiový malý van, ktorý ako žiadne iné vozidlo v tomto segmente v sebe spája ponuku priestoru a funkčnosť so štýlom a komfortom,“ hovorí Mathias Geisen, vedúci divízie Mercedes-Benz Vans. „Trieda T je ideálna pre všetkých, ktorí potrebujú dostatok miesta – od aktívnych rodín až po športových nadšencov. Dôsledne tým pokračujeme v našom raste v prémiových segmentoch.“

Segment malých prémiových vanov v uplynulých rokoch výrazne narástol. Trieda T od Mercedes-Benz bola cielene vyvinutá pre rodiny a zákazníkov s orientáciou na voľný čas, ktorí potrebujú štedrú ponuku priestoru pre svoj každodenný život, ako aj pre víkendové výlety alebo športové aktivity a zároveň kladú dôraz na komfort a štýl.


Podľa šéfa dizajnu BMW, musia byť niektoré autá polarizačné26. Apríl 2022

Za posledné roky bola u niektorých modelov BMW pomerne kontroverzná veľká predná mriežka. Teraz sa do popredia dostáva debata o delených svetlách, ktoré BMW prvýkrát predstavilo minulý rok v koncepte XM. Nové delené svetlá už v sériovej podobe ukázali luxusné, športové autá BMW X7 Facelift 2023 a tiež nová vlajková loď BMW 7/i7.

Otázkou zostáva, prečo niektoré luxusné, športové autá BMW vyzerajú tak ako vyzerajú? Prečo má BMW M3 ľadvinky XXL, ale verzia BMW 3 ich nemá? Šéf dizajnu BMW Domagoj Dukec v rozhovore pre Car Magazine vysvetlil, prečo zvolil tento radikálny prístup. Dukec hovorí, že dve tretiny zákazníkov chcú elegantnú a harmonickú estetiku, čo je dôvod prečo veľkoobjemové výroby modelov BMW 3 alebo BMW 5 hrajú na istotu. Z tohto dôvodu už aj maskované verzie nových modelov BMW 3 a 5 ukazujú, že z hľadiska dizajnu nepríde k žiadnym drastickým zmenám.

Dukec ale hovorí, že zvyšných 33% zákazníkov chce vyčnievať z davu. To je dôvod prečo luxusné, športové autá BMW 4 alebo nové BMW 7/i7 chcú polarizovať. Dukec k tomu dodal: ´´V minulosti bola rada BMW 4 len športovou radou BMW 3. Táto skupina zákazníkov je ale iná, chcú iracionálnejšie auto a sú schopní a ochotní zaplatiť viac za tento emocionálny výraz a skutočne učiniť vyhlásenie.´´

Podobne pocity vyjadril aj šéf dizajnu BMW Group Adrian van Hooydonk:´´ Nemyslím si, že dobrý dizajn musí polarizovať, ale myslím, že koncept krásy polarizovať môže. Zákazníkovi sa to vráti a pokiaľ jeden druh zákazníkov hľadá krásne a nadčasové auto, určite také navrhujeme. Sú tu ale zákazníci, ktorí hľadajú niečo ako sú luxusné, športové autá BMW X6, ktoré pomerne polarizujú. Buď ich milujete alebo nenávidíte. Tento prístup ale nefunguje u rady 3 alebo rady 5, kde sa robia veľké objemy, takže je jasné, že nemôžeme prísť s jedným radikálnym riešením.´´

Dobrý alebo zlý dizajn, čísla nepustia. Automobilka BMW predala minulý rok 2.213.795 vozidiel, čo je historicky najlepší predajný rok. Konkurenciu v podobe Mercedes-Benz (2.093.476 kusov) a Audi (1.680.512 kusov) porazilo BMW pomerne jasne. Aj napriek kontroverznému dizajnu, oproti roku 2020 vzrástol predaj luxusných, športových automobilov BMW o 9.1%, takže BMW môže byť spokojné.

zdroj: motor1.com


Mercedes-Benz VISION EQXX ukazuje vynikajúcu efektívnosť25. Apríl 2022

Technológiami vybavené luxusné, športové auto VISION EQXX od značky Mercedes-Benz preukázalo svoj vynikajúci dojazd a efektívnosť na európskych cestách: počas jazdy na svojej prvej dlhej trase zo Sindelfingenu cez švajčiarske Alpy a severné Taliansko do Cassis na Azúrovom pobreží prešlo toto vozidlo viac ako 1 000 kilometrov v reálnej každodennej premávke – na jedno nabitie akumulátora. VISION EQXX začalo svoju jazdu v chladnom a daždivom počasí, cestovalo bežnými rýchlosťami a na nemeckých diaľniciach dočasne jazdilo aj rýchlosťou do 140 km/h v jazdnom pruhu na predchádzanie. Stav nabitia akumulátora po príchode do cieľa predstavoval približne 15 percent, zostávajúci dojazd bol teda približne 140 kilometrov. Priemerná spotreba prekonala všetky naše očakávania a dosahovala rekordnú hodnotu len 8,7 kWh na 100 kilometrov.

Luxusné, športové auto VISION EQXX tým preukázateľne posunulo dojazd a efektívnosť elektrického vozidla na novú úroveň – v reálnych podmienkach a s potvrdením od nezávislej inštancie. Počas jazdy na dlhej trase bola nabíjacia zásuvka zaplombovaná a jazdy sa zúčastnil nezávislý znalec TÜV Süd. Oficiálne tým bolo potvrdené, že nový prístup značky Mercedes-Benz k vývoju má veľký potenciál: komplexne a do posledného detailu premyslená efektívnosť presahujúca rámec hnacieho ústrojenstva a aerodynamiky a teraz ešte užšia spolupráca s externými partnermi presahujúca hranice jednotlivých odborov – táto koncepcia sa na 100 percent vydarila. Je to predloha pre konštruovanie automobilov, ktorá určuje nové štandardy efektívnosti a dojazdu elektrických vozidiel. Mnohé z technologických riešení vozidla VISION EQXX sa preto budú používať v budúcich sériových luxusných, športových automobiloch značky Mercedes-Benz.

„Dokázali sme to! Bez akýchkoľvek ťažkostí sme prešli viac ako 1 000 kilometrov na jedno nabitie akumulátora so spotrebou len 8,7 kWh/100 km v reálnych dopravných situáciách. VISION EQXX je najefektívnejšie vozidlo značky Mercedes-Benz, aké bolo kedy vyrobené. Technologický program tohto vozidla je míľnikom vo vývoji elektrických vozidiel. Podporuje naše strategické ambície dosiahnuť vedúce postavenie v elektrifikácii,“ uviedol Ola Källenius, predseda predstavenstva Mercedes-Benz Group AG.

Dlhé automobilové výlety sú už niekoľko desaťročí neoddeliteľnou súčasťou našich kultúrnych hodnôt – častokrát sa o nich spieva, s obľubou sa o nich píše a mnohokrát boli sfilmované. Cestné výlety majú vždy nádych slobody a dobrodružstva. Sú spojené s individuálnosťou a objavovaním sveta na štyroch kolesách.

Cesta za elektrickou mobilitou je tiež cestným výletom – je pútavá a plná výziev a sleduje jasný cieľ: maximálnu efektívnosť prostredníctvom inovácie. VISION EQXX je prejavom komplexného úsilia o ovplyvnenie spotreby energie pomocou inovácií vo všetkých technických oblastiach. „Úspešným cestným výletom do južného Francúzska sme ukázali, že efektívnosť je novou hodnotou. A tento úspech je aj jasným prejavom nášho nového spoločného procesu vývoja, do ktorého bolo začlenených množstvo poznatkov tímu Mercedes-AMG F1 a prvotriedne know-how v oblasti elektrických pohonov. VISION EQXX je výsledkom rozsiahleho technologického programu, ktorý poskytuje predlohu pre budúcnosť výroby automobilov. Mnohé z inovatívnych prvkov vývoja už sú integrované do výroby, niektoré z nich sú dokonca začlenené do nasledujúcej generácie modulárnej architektúry pre vozidlá nižšej strednej triedy a strednej triedy od značky Mercedes-Benz. A táto cesta pokračuje. S vozidlom VISION EQXX pokračujeme v skúmaní hraníc možného,“ hovorí Markus Schäfer, člen predstavenstva Mercedes-Benz Group AG, vedúci technologického oddelenia zodpovedný za vývoj a nákup.

VISION EQXX: najdôležitejšie vlastnosti v skratke

#MissionAccomplished: dojazd viac ako 1 000 km na jedno nabitie akumulátora v reálnej každodennej premávke umožňuje pohodlné jazdenie na dlhých trasách.
#EnergyWizard: opatrenia na zvýšenie efektívnosti prinášajú ohromne nízku spotrebu 8,7 kWh na 100 km.
#AeroChamp: vynikajúca práca v oblasti aerodynamiky a dizajnu exteriéru umožňuje súčiniteľ odporu vzduchu 0,17, ktorý predstavuje celkom nové kritérium a má pozitívny účinok na spotrebu najmä pri vysokých rýchlostiach na diaľnici.
#RollingEfficiency: pneumatiky s výrazne nižším valivým odporom ako je valivý odpor potrebný na dosiahnutie hodnotenia v triede A na štítku pneumatiky EÚ a so zlepšenou aerodynamickou geometriou v kombinácii s ľahkými diskami z horčíka zabezpečujú väčší dojazd.
#ElectricDrive: radikálne vynovená koncepcia pohonu, ktorú vyvinula značka Mercedes-Benz, dosahuje účinnosť 95 percent, od akumulátora až po kolesá, čo je v tomto ohľade novým kritériom.
#PassiveCooling: inovatívne pasívne chladenie hnacieho ústrojenstva prostredníctvom chladiacej dosky v podlahe.
#BionicEngineering: pokročilé digitálne nástroje umožňujú použitie inovatívnych odľahčených konštrukcií, ktoré zvyšujú efektívnosť a zväčšujú dojazd.
#SolarPower: ultra tenké strešné panely napájajú systém akumulátorov a zabezpečujú dodatočný dojazd až 25 km.
#SoftwareDriven: Softvérom riadený prístup ako kľúč k úspechu pri dosahovaní cieľov efektívnosti a pri rýchlom procese vývoja vrátane systému manažmentu akumulátora.
#GlobalResponsibleLeadership: prostredníctvom VISION EQXX zvyšuje Mercedes-Benz tempo v snahe o dosiahnutie vedúceho postavenia v oblasti elektrifikácie a vedenia v automobilovom softvéri, ako aj v snahe o stanovenie kritérií trvalo udržateľnej mobility.


Ferrari zvoláva v Číne 2.222 vozidiel kvôli problémom s brzdami24. Apríl 2022

Automobilka Ferrari sťahuje v Číne do servisu svoje luxusné, športové autá typu F142 a F142M kvôli možným problémom s brzdami. Zvolávacia akcia do servisov začne 30. mája 2022.

Podľa regulátora pre čínsky trh sa zvolávacia akcia vzťahuje na luxusné, športové autá Ferrari 458 Italia, 458 Speciale, 458 Speciale A, 458 Spider, 488 GTB a 488 Spider. Dotknuté vozidlá boli dovezené medzi marcom 2010 a marcom 2019.

Oznámenie v Číne je súčasťou celosvetového stiahnutia, ktoré prišlo do USA už na konci minulého roka. Týkalo sa približne 9.985 vozidiel, pričom problém bol s brzdovým systémom, ktorému potenciálne unikala brzdová kvapalina, čo malo za následok stratu brzdnej schopnosti.

Ferrari problém vyšetrovalo so svojim dodávateľom Bosch. Taliansky výrobca uviedol, že príčinou problémov je viečko nádržky, ktorá sa zle odvetráva. Z tohto dôvodu môže v nádržke brzdovej kvapaliny vzniknúť podtlak, ktorý môže mať za následok únik brzdovej kvapaliny.

Ferrari vo svojom vyhlásení uviedlo: ´´Bezpečnosť a blaho našich zákazníkov je našou prioritou. Pracujeme podľa prísnych bezpečnostných smerníc, aby sme vždy zaistili správne systémy a postupy.´´

Majitelia spomínaných luxusných, športových automobilov Ferrari by mali byť kontaktovaní priamo automobilkou, ktorá by im mala dohodnúť servisný termín na odstránenie spomínaného problému v autorizovanom servise Ferrari.

zdroj: motor1.com


Tesla ukazuje, že po Super Bowle jej vzrástli objednávky23. Apríl 2022

Tesla včera zverejnila výsledky na prvý kvartál 2022 a opäť výrazným spôsobom prekonala očakávania analytikov z Wall Street. Elon Musk v konferenčnom hovore potvrdil šialený dopyt po luxusných, športových automobiloch Tesla a zdôvodnil zvyšovanie cien. Zaujímavosťou bolo, že Tesla potvrdila zvýšený dopyt po jej modeloch po Super Bowle.

Tesla na svoje luxusné, športové autá nerobí reklamu. Už teraz má automobilka problém s plnením objednávok, takže ďalším navýšením dopytu by len zákazníci museli na autá  čakať dlhšie. Musk dal jasne najavo, že zvýšenie cien môže spomaliť dopyt po jej modeloch. Tesla to ale robiť musí, keďže premieta náklady na materiál bližšie ich dodaniu, čo môže byť viac ako jeden rok.

Bez ohľadu na to, čo Tesla robí pre obmedzenie dopytu, objednávky na luxusné, športové autá Tesla sa stále hromadia. Tohtoročný Super Bowl bol nabitý reklamami na rôzne elektrické vozidla od veľa značiek. Teraz keď sa elektrické autá dostávajú do hlavného prúdu, zákazníci si to začínajú všímať a elektrické auto si často identifikujú s Teslou. To zrejme hýbe dopytom aj po modeloch Tesla.

Miera objednávok po luxusných, športových automobiloch Tesla stúpla aj krátko potom čo začala vojna na Ukrajine a po náraste cien pohonných hmôt. Toto všetko podporuje Muskov komentár: ´´Samozrejme nie sme obmedzení dopytom, sme obmedzení výrobou.´´

zdroj: motor1.com