Mercedes-Benz dodal zákazníkovi prvý Mercedes-AMG One16. Január 2023

Uplynulo približne päť a pol roka, odkedy spoločnosť Mercedes-AMG predstavila na frankfurtskom autosalóne koncept Project One. Až v júni 2022 bola predstavená následná produkčná verzia tohto luxusného, športového auta, bez slova “Project”. A teraz sa konečne začali dodávky stroja s motorom F1. Mercedes-AMG odhalili trojicu obrázkov zobrazujúcich prvé zákaznícke auto.

Hyperauto, ktoré má na sebe nemecké značky “ON1″, je väčšinou čierne, ale so zelenými akcentmi Petronas a početnými bielymi trojcípymi hviezdami v zadnej časti. Všimli sme si tiež, že špička strešnej lopatky je zakončená červenou farbou a na prednej mriežke je výrazný biely nápis “AMG”. Skutočne pretekárske auto na ceste, najrýchlejšie pouličné legálne sériové vozidlo v okolí Nürburgringu, Hockenheimu a okruhu Red Bull je obmedzené iba na 275 kópií.

Nie je známe, kto vlastní prvý, ale jazdci F1 Lewis Hamilton, Nico Rosberg a David Coulthard podpísali objednávky, aby si kúpili ručne vyrobenú elektrifikovanú šelmu. V skutočnosti The Sun odpísal v septembri 2017, keď bol odhalený Project One, že Hamilton očakáva, že prevezme dodávku dvoch týchto luxusných, športových automobilov, z ktorých jedno bude darované jeho otcovi Anthonymu. Bolo tiež oznámené, že medzi 275 zákazníkmi sú realitný magnát Manny Khoshbin, herec Mark Wahlberg a tenisová hviezda Ion Țiriac.

Ako už bolo uvedené, výroba sa začala v auguste 2022 a luxusné, športové autá Mercedes-AMG One sa montujú v závode spoločnosti AMG v Coventry vo Veľkej Británii. Zložitá hybridná hnacia sústava s preplňovaným 1,6-litrovým motorom V6 a štyrmi elektromotormi pochádza z divízie vysokovýkonných hnacích sústav Mercedes-AMG v Brixworthe. S pomocou spoločnosti Multimatic bolo potrebné vytvoriť špecializované výrobné zariadenie, pričom každé z nich muselo prejsť 16 montážnymi a testovacími stanicami.

Určite jeden z najpozoruhodnejších luxusných, športových automobilov našej doby, Mercedes-AMG One s pohonom všetkých kolies, mal na ceste do výroby hrboľatú cestu. Splnenie predpisov ICE s výkonom 566 koní podľa normy Euro 6 bolo jednou z najväčších prekážok, s ktorými sa inžinieri stretli, V6, ktorá beží na voľnobeh pri 1 200 otáčkach za minútu namiesto 5 000 otáčok za minútu, ako je to v prípade automobilu F1. Spaľovací motor točí až 11 000 otáčok za minútu a musí byť prestavaný raz za 50 000 km, ale veľmi pochybujeme, že mnohé z nich budú vo veľkej miere využívané.

zdroj: motor1.com