Tesla predbehla BMW a predáva naviac luxusných áut v USA15. Január 2023

Prvýkrát za takmer 25 rokov je americká automobilka opäť jednotkou v predaji luxusných, športových automobilov v USA. Tesla prevzala korunu od BMW, pričom za kalendárny rok 2022 na svojom domácom trhu predala o 158 612 vozidiel viac ako nemecká automobilka. V roku 2021 BMW na základe odhadov porazilo Teslu o približne 23 000 vozidiel.

Podľa odhadov Automotive News Research & Data Center výrobca elektromobilov dodal v minulom roku v USA odhadom 491 000 svojich luxusných, športových automobilov, čo predstavuje nárast o 44 percent (Tesla prekročil 1 milión dodávok na celom svete). Tesla nerozdeľuje predaj svojich luxusných, športových automobilov podľa regiónu alebo krajiny. BMW predalo v minulom roku v USA 332 388 vozidiel, za ním nasledoval Mercedes-Benz na treťom mieste s 286 764 a Lexus na štvrtom mieste s 258 704vozidlami.

Audi sa umiestnilo na piatom mieste so 186 875 kusmi, zatiaľ čo šiesty Cadillac bol jedinou ďalšou americkou značkou v top 10 so 133 726 vozidlami. Acura a Volvo boli jediné dve ďalšie značky, ktoré prekročili 100 000 predaných kusov so 102 306 a 102 038 vozidlami.

Tesla prešla dlhú cestu od takmer zbankrotovaného startupu pred viac ako desiatimi rokmi k tomu, aby sa stala lídrom v segmente luxusných, športových automobilov v USA. Automobilke so sídlom v Austine v Texase sa podarilo ukončiť trojročnú vládu BMW nad americkým luxusným trhom, pretože zvýšila výrobu a ponúkla zľavy na niektoré modely.

Tesla, ktorá obsadila 1. miesto v predaji luxusných, športových automobilov v USA, ukazuje, že paradigma sa zmenila a elektrické vozidlá dominujú v luxusnom segmente, povedal pre Automotive News Tyson Jominy, viceprezident pre údaje a analytiku v spoločnosti J.D. Power.

“Nielenže solventní zákazníci chcú elektromobily, ale ten, ktorý predáva iba EV, je teraz lídrom predaja,” povedal a dodal, že dominancia predaja spoločnosti Tesla vysiela odvetviu nasledujúci odkaz: “Ak chcete byť na vrchole luxusného segmentu, musíte poraziť Teslu a musíte to urobiť s elektromobilmi.”

Výsledok spoločnosti Tesla je o to pozoruhodnejší, že celkový predaj luxusu v USA v roku 2022 klesol a širší trh klesol približne o 8%. Údaje o registrácii vozidiel v USA ukázali, že Tesla má do novembra náskok 124 786 vozidiel pred BMW. Výrobca elektromobilov pokračoval v rozširovaní svojho náskoku až do konca roka.

Do októbra Tesla velila takmer dvom tretinám segmentu EV v USA, viac ako zvyšok priemyslu dohromady, podľa registračných údajov sledovaných spoločnosťou Experian. Udržať si tento náskok však nebude jednoduché, pretože priemyselní giganti ako Ford, General Motors a Volkswagen elektrifikujú svoje vozové parky a budujú siete batériových a montážnych závodov v hodnote miliárd dolárov.

zdroj: motor1.com