Novinky

Nový VW Touareg sa predstaví už 23. marca10. Február 2018

A2019-vw-touareg-1utomobilka VW predstaví tretiu generáciu luxusného, športového SUV Volkswagen Touareg už 23. marca v Číne. Automobilka zverejnila skicu ako bude nový model VW Touareg vyzerať, pričom dizajn zodpovedá špionážnym fotografiám.

Podľa oznámenia VW bude
nový Touareg vlajkovou loďou značky, čo sa týka dizajnu a ponúkaných špičkových technológii. Luxusné, športové autá Volkswagen Touareg by mali ponúkať celý rad sofistikovaných asistenčných systémov a pravdepodobne najväčšiu digitálnu prístrojovú dosku vo svojej triede.

2019-vw-touareg-2Nový Volkswagen Touareg
príde s výraznejším dizajnom, ktorý vychádza z väčšieho SUV VW Atlas. Predná mriežka bude prepojená priamo so svetlami a vytvorí tak jednotný vzhľad. Dizajn doplňuje veľa chrómových a leštených prvkov.

Nový Volkswagen Touareg bude stáť na platforme MLB Evo, rovnako ako luxusné, športové autá Porsche Cayenne, Bentley Bentayga a Lamborghini Urus. Objemovo síce nový Touareg podrastie, avšak aj vďaka novej platforme bude mať nižšiu hmotnosť. Motorizácie pre nový Touareg sú zatiaľ tiež neznáme, dajú sa ale čakať štandardné koncernové motory.

zdroj: motor1.com


Bugatti Chiron pôvodom zo Slovenska sa predalo za 3.3 mil. EUR9. Február 2018

Luxusné, športové auto Bugatti Chiron s nízkym počtom kilometrov a v krásnej modrej farbe Atlantic (hnedý interiér) sa predalo za rekordných 3.323.750 EUR. Jedná sa o nový aukčný rekord za model Bugatti Chiron.

Už pred aukciou vyšlo najavo, že model Bugatti Chiron predávaný v aukcii je pôvodom zo Slovenska. Dražobná spoločnosť RM Sothebys zverejnila podrobné fotografie tohto luxusného, športového auta, kde bolo možné vidieť aj nálepku z kontroly originality. Aj podľa VIN vozidla sa dalo zistiť, že vozidlo bolo prihlásené na Slovensku. Išlo o jedno z prvých dodaných Bugatti Chiron na svete, pričom majiteľ si ho prevzal už v apríly 2017.

Predávané Bugatti Chiron malo najazdených len okolo 1000 km, pričom polovica nájazdu sa počíta na testovacie kilometre priamo od výrobcu. Pred aukciou sa odhadovala cena za toto fakticky nové auto v intervale od 3.2 do 3.6 milióna EUR.

zdroj: motor1.com


Skúšobný Mecedes-Benz S sa ´´učil´´ jazdiť v rôznych krajinách8. Február 2018

Čiastočne automatizované luxusné, športové auto Mercedes-Benz S skúšobne jazdil päť mesiacov v Nemecku, Číne, Austrálii, Južnej Afrike a USA, kde svoju misiu zakončil na tohtoročnom veľtrhu elektroniky CES v Las Vegas. Počas náročnej cesty po piatich kontinentoch sa toto luxusné auto „učilo“ jazdiť v reálnej premávke za špecifických podmienok danej krajiny, čo je jedna z hlavných úloh na ceste k autonómnemu jazdeniu. Jazdy sa konali v rámci projektu značky Mercedes-Benz: Inteligentná jazda okolo sveta (Intelligent World Drive).

„Projekt Intelligent World Drive jasne dokazuje, že pre autonómne jazdenie sú potrebné rozvojové aktivity a skúšobné jazdy na celom svete,“ objasňuje Ola Källenius, člen predstavenstva spoločnosti Daimler a dodáva: „Automatizované a autonómne vozidlá potrebujú medzinárodný učebný materiál pochádzajúci z reálnej cestnej premávky, ktorý im umožní správne pochopiť dopravné situácie a pripraviť sa na rôzne scenáre.“

Osobitné požiadavky na snímače a algoritmy autonómne jazdiaceho vozidla kladú najmä rozdielne vlastnosti infraštruktúry (vrátane dopravných značiek a vodorovných značení), pravidlá cestnej premávky a správanie iných účastníkov cestnej premávky (napríklad chodcov) v konkrétnej krajine. Pre vývoj vyšších úrovní automatizácie sú dôležité aj mapy s vysokým rozlíšením, na príprave ktorých sa Daimler podieľa.

Všetky informácie a skúsenosti zozbierané v projekte Intelligent World Drive sa použijú pri ďalšom vývoji pokročilejších automatizovaných systémov na ceste k autonómnemu jazdeniu. Testovanie pokročilejších automatizovaných a autonómnych jazdných funkcií v reálnej cestnej premávke a ich následné použitie v sériových luxusných, športových automobiloch Mercedes-Benzsi ale vyžaduje tiež ďalšiu medzinárodnú harmonizáciu právneho rámca.


BMW M príde do Ženevy s novým konceptom7. Február 2018

bmw-8-2018-Najnovšie informácie naznačujú, že divízia BMW M, zodpovedná za výkonné luxusné, športové autá BMW, by mala na výstave v Ženeve predstaviť nový a tak trochu tajomný koncept. Identita modelu nie je známe, každopádne nepôjde o superšport.

BMW Concept 8 SeriesPredpokladá sa, že koncept nového modelu BMW M bude postavený na rovnakej platforme ako nová rada BMW 8. V Ženeve by ale nemal byť predstavený model BMW M8 Cabrio a ani M8 Gran Coupe. BMW má tento rok v pláne predaj luxusného, športového auta BMW 8 Coupe, takže iná karosárska verzia v podobe konceptu sa čakať nedá.

Zdroje naznačujú, že BMW M by malo prísť s vrcholnou verziou konceptu luxusného, športového auta BMW M8. Malo by ísť konkrétne o model BMW M860i, ktorý bude mať pod kapotou motor V12 o objeme 6.6 litra. Pôjde teda o vrcholnú verziu rady 8, ktorá bude ale spadať pod divíziu BMW M.

Koncept nového luxusného, športového auta BMW M by mal byť predstavený už 6. marca na autosalóne v Ženeve, kde by sa mal prezentovať aj spolu so sériovou rada nového BMW 8 Coupe.

zdroj: motor1.com


Nové Porsche 911 GT3 RS má 520 koní6. Február 2018

Po špionážnych fotografiách sa konečne ukazuje nové luxusné, športové auto, Porsche 911 GT3 RS, ktoré by malo byť pravdepodobne posledným modelom generácie 991, s atmosférickým motorom (pokiaľ nepríde nový Speester). Zdroje na internete hovoria, že vrcholná verzia ponúka oproti predchádzajúcemu modelu 20 HP navyše, takže atmosférický motor V6 teraz o objeme 4.0 litra teraz generuje výkon 520 HP.

Zatiaľ nie sú žiadne informácie o krútiacom momente, ale staršia verzia ponúkala 460 Nm a to bez ohľadu na to, či bola vo vozidle štandardná sedemstupňová manuálna prevodovka, alebo prevodovka PDK s rovnakým počtom stupňov.

V dôsledku vyššieho výkonu vylepšilo toto nové luxusné, športové auto zrýchlenie o 0.1 sekundy, takže zvládne zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.2 sekundy. Mierne aktualizované Porsche 911 GT3 RS bude mať maximálnu rýchlosť 312 km/h (o 2 km/h vyššia ako minulá verzia).

Okrem vylepšeného šesťvalca, ktorý točí maximálne 9.000 ot./min., premiestnilo Porsche aj systém riadenia zadných kolies a použilo niekoľko diskrétnych aerodynamických vylepšení. Sem patria nové prívody vzduchu v štýle NACA, upravený predný nárazník s rôznymi kanálmi pre prietok vzduchu a tiež zadný nárazník s novým kanálom pre odsávanie vzduchu. Koncové časti zadného krídla sú tiež trochu iné, pričom zmenou prešli aj zadné svetlá. Nové Porsche 911 GT3 RS jazdí na 20´´ originál diskoch vpredu a 21´´ originál diskoch vzadu. Na nich sú obuté vysokovýkonné pneumatiky 265/35 R20 a 325/30 R21.

Luxusné, športové autá Porsche 911 GT3 RS (2018) pôjdu za príplatok do predaja aj s voliteľným balíčkom Clubsport, ktorý zahrňuje šesťbodové bezpečnostné pásy, hasiaci prístroj a hliníkový rám karosérie. Interiér síce nie je k dispozícii, každopádne dajú sa čakať dverné výplne z uhlíkových vlákien, súťažné sedadlá a minimum doplnkov pre zníženie hmotnosti. Pre ten istý účel je k dispozícii aj nové veko motora s ľahkou konštrukciou.

zdroj: motor1.com


Mercedes si registroval nové označenia G73 a S735. Február 2018

Niekoľko nových ochranných známok, ktoré si nechal zaregistrovať Mercedes-Benz, naznačuje, že automobilka zvažuje revíziu označenia niektorých svojich luxusných, športových automobilov. Samozrejme zatiaľ ide len o špekulácie, ktoré sa nemusia zakladať na pravde. Automobilka sa novými registráciami môže len rezervovať určité označenia do budúcnosti. Nové označenia, ale tiež zodpovedajú nedávnym poverám ohľadom nových modelov Mercedes-Benz.

Mercedes-Benz si registroval tieto nové označenia pre svoje luxusné, športové autá:
- G 73, GLS 73, S 73
- GLC 63, GLE 63, GLS 63
- CLA 53, GLA 53, GLB 53
- CLS 50, GLC 50, GLE 50, GLS 50, SL 50, SLC 50
- A 40, CLA 40, GLA 40, GLB 40, GLC 40, GLE 40, SLC 40

Informácie naznačujú, že číslo 73 bude zodpovedať vrcholnej verzii biturbo motora Mercedes-AMG V8 o objeme 4.0 litra, ktorý bude doplnený o hybridný pohon. Kombinovaný výkon týchto luxusných, športových automobilov Mercedes-AMG by mal byť okolo 800 HP a krútiaci moment 1000 Nm.

Označenie 63 by mali voziť luxusné, športové autá Mercedes-AMG s modernizovaným biturbo motorom V8 o objeme 4.0 litra a výkonom 612 HP.

Označenie 53 je pomerne záhadné. Stávajúce vozidlá Mercedes-AMG CLS 53, E 53 a E 53 Cabrio ale majú pod kapotou turbo motor V6 o objeme 3.0 litra, ktorý dopĺňa 48 voltový elektrický systém s malým elektromotorom.

zdroj: motor1.com


Vernostný program Bugatti Veyron so zárukou až 15 rokov4. Február 2018

Automobilka Bugatti zavádza vernostný program pre model Veyron, ktorý pomôže majiteľom udržať toto luxusné, športové auto v perfektnom stave. Program je súčasťou predĺženej záruky Bugatti Extended Warranty a Extended Warranty Plus, ktorá je až 15 rokov. Bugatti dúfa, že pomocou programu dokáže znížiť extrémne vysoké prevádzkové náklady Bugatti Veyron.

Šéf Bugatti Certified a Financial Services Franco Utzeri k tomu povedal: ´´Kombinácia potvrdenia histórie, záruky a individuálnej podpory servisu Bugatti je pre majiteľov Veyronu viac ako len pečiatka Bugatti. Naším zákazníkom sme odhodlaní poskytnúť 100% podporu a skúsenosti s vlastníctvom tohto luxusného, športového auta.´´

Pre získanie certifikátu Bugatti musí Veyron prejsť internou kontrolou automobilky, kde sa preverí fakticky celé auto a prípadné poruchy sú odstránené, čo obsahuje aj výmenu mechanických častí, sviečok, etc. V rámci kontrolného procesu sa uskutočňujú aktualizácie a celý inšpekčný proces je zakončený udelenou rozšírenou zárukou certifikátom Bugatti.

Bugatti ponúka majiteľom luxusných, športových automobilov Veyron niekoľko balíčkov údržby, takže zákazník si môže vybrať presne to, čo vyhovuje jeho potrebám. Rozmanitosť má v tomto smere zmysel, pretože klientela majiteľov Bugatti Veyrone je veľmi rozdielna.

Chris Kelly zo zákazníckeho servisu Bugatti k tomu povedal: ´´Naši zákazníci používajú svoje luxusné, športové autá Bugatti Veyron veľmi individuálne. Veľa zákazníkov používa Veyron fakticky denné, zatiaľ čo niekto iný vidí svoje auto len v súkromnej zbierke. Zákazníci majú preto veľmi odlišné očakávania na naše služby. Tieto očakávania môžeme teraz splniť oveľa efektívnejšie v súlade s prianím našich zákazníkov.´´

Niekoľko výrobcov luxusných, športových automobilov ponúka vlastné servisné programy s nádejou toho, že udrží svoje vozidlá dlhodobo v tom najlepšom stave. Vernostný program Bugatti je v tomto smere prirodzeným krokom pre výrobcov superšportových automobilov.

zdroj: motor1.com


Nový Mercedes-Benz A definuje kritériá luxusných kompaktov3. Február 2018

Mladý, dynamický, vyspelejší a komfortnejší Mercedes-Benz A štvrtej generácie nanovo definuje moderný luxus v triede kompaktných vozidiel a spôsobuje revolúciu v dizajne interiéru (aj vďaka jedinečnej architektúre avantgardne tvarovanej prístrojovej dosky bez klenutia). Pri extrémnej redukcii prelisov či línií a puristickom zvýraznení plôch si naďalej zachováva luxusný, športový charakter. Vo svojom segmente je s hodnotou cw od 0,25 lídrom v oblasti aerodynamiky. Vôbec ako prvý má úplne nový mutlimediálny systém MBUX (Mercedes-Benz User Experience) schopný učiť sa vďaka umelej inteligencii, poskytujúci komplexnú koncepciu dotykového ovládania, inteligentné ovládanie hlasom aktivované slovami „Hey, Mercedes“, zobrazovanie navigácie s technológiou rozšírenej reality. Súčasne ponúka viaceré funkcie doteraz vyhradené len triede luxusných, športových automobilov (napríklad čiastočne automatizovaná jazda, svetlomety MULTIBEAM LED či balík viackrivkových sedadiel, prípadne systém PRE-SAFE® PLUS chrániaci aj posádku stojaceho vozidla pred nárazom zozadu jeho zabrzdením).

Mercedes-Benz A, ktorý sa dá objednať od marca 2018, dostane úplne nové účinné štvorvalce benzínové i dieselový – všetky pripojené na novú dvojspojkovú automatickú prevodovkou 7G-DCT, na želanie so systémom náhonu na štyri kolesá 4MATIC s plne variabilným rozdeľovaním momentu. Následne ponuku rozšíria aj ďalšie agregáty.

Prvá novinka – benzínový motor 1,4-litra (120 kW/163 k; 250 Nm), určený pre modelový rad A 200, s povrchovou úpravou NANOSLIDE®, využívajúci odpájanie valcov, ktorých hlava má deltový tvar. Bude taktiež k dispozícii so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. Druhou je benzínový agregát 2,0-litra (165 kW/224 k; 350 Nm), montovaný do A 250, s technológiou CONICSHAPE® (trúbkové lapovanie plôch valca), ktorý získal okrem iného systém časovania vačkového hriadeľu CAMTRONIC. Oba zážihové motory sériovo disponujú filtrom pevných častíc. Treťou novinkou pohonu je dieselový motor 1,5 litra (85 kW/116 k; 260 Nm), inštalovaný v A 180 d, so systémom na čistenie spalín (s technológiou AdBlue®) a s turbodúchadlom s optimalizovanou odozvou a chladením plniaceho vzduchu vodou. Sériovo majú všetky modely nádrž s objemom 43 litrov, na želanie 51 litrov.

„So štvrtou generáciou Mercedes-Benz A nanovo definujeme moderný luxus v triede kompaktných vozidiel. Spoliehame sa pritom na kombináciu nekompromisne dynamického dizajnu a intuitívnej koncepcie obsluhy,“ tvrdí Britta Seeger, členka predstavenstva Daimler AG, zodpovedná za odbyt divízie Mercedes-Benz Cars. „Nové technológie sa musia zameriavať na človeka a musia mu uľahčovať život. Nová Trieda A to v mnohých ohľadoch dokáže a stáva sa tak emocionálnym a inteligentným spoločníkom,“ dopĺňa Ola Källenius, člen predstavenstva Daimleru zodpovedný za koncernový výskum a vývoj divízie Mercedes-Benz Cars. „Nová Trieda A predstavuje ďalší krok našej dizajnovej filozofie zmyselnej čistoty a má potenciál uviesť novú dizajnovú éru,“ uzatvára charakteristické vlastnosti novinky Gorden Wagener, šéf dizajnu spoločnosti Daimler.

Nový Mercedes-Benz A je pri rozmeroch – dĺžka/šírka/výška/rázvor: 4 419/1 796/1 440/2 729 mm – oproti predchodcovi tiež priestrannejšia, poskytuje (vďaka o 10 percent nižšiemu prekrytiu stĺpikov) výrazne lepší výhľad, okrem iného má objem batožinového priestoru za zadnými sedadlami zväčšený o 29 na 370 litrov a otvor na nakladanie širší o 20 cm. Zadné operadlo možno v kombinácii s balíkom ložného priestoru nastaviť do vzpriamenejšej polohy, vďaka čomu možno uložiť napríklad aj neskladné kartóny.

 


Prach z Mesiaca vo farbe na Aston Martin Valkyrie2. Február 2018

Luxusné, športové autá Aston Martin Valkyrie by so svojím futuristickým dizajnom mohli hrať v nejakom sci-fi filme. Na vývoji týchto superšportov sa okrem spoločnosti Gaydon podiel aj tím Red Bull Advanced Technologies. Ak by ste mali o tento automobilový klenot záujem, máte smolu, keďže celá produkcia je už vypredaná. Jeden z majiteľov sa ale na instagrame pochválil zvláštnou výbavou jeho modelu.

Jeho Aston Martin Valkyrie bude mať červenú farbu Lunar, ktorá obsahuje prach z Mesiaca! Skutočná skala z mesiaca bude rozdrvená na prach a ten sa primieša do červenej farby.

Majiteľ tohto luxusného, športového auta nezverejnil cenu takejto špecifikácie. Jeho Aston Martin Valkyrie ale vychádza zo špecifikácie Pure, ktorá stojí viac ako 2 milióny EUR. Takto špecifický model s unikátnou výbavou bude ale určite výrazne drahší.

Aston Martin Valkyrie, majstrovské dielo konštruktéra F1 Adriana Neweyho, má pod kapotou atmosférický motor V12 o objeme 6.5 litra, ktorý je doplnený o elektromotor a ponúka kombinovaný výkon 1.130 HP. Hmotnosť tohto luxusného, športového auta je len 1030 kg, čo zaručuje, že o extrémne jazdné výkony nebude núdza.

Aston Martin plánuje okrem cestnej verzie Valkyrie aj 25 kusov modelu, ktorý bude určený na závodne trate. Pôjde o konkurenciu pre luxusné, športové autá Ferrari FXX K Evo a McLaren P1 GTR.

zdroj: motor1.com


Porsche vysvetľuje aké výborné má brzdy1. Február 2018

Automobilka Porsche chce, aby ste vedeli tri veci. Za prvé, luxusné, športové autá Porsche majú najlepší brzdy na svete. Vo videu, ktoré Porsche zverejnilo, používa slová ako jednoznačné, nekompromisné a vždy špičkovo znejúce. Týmito slovami svoje brzdy vo videu popisuje.

Za druhé, brzdy Porsche sú obrovské, takže samotná veľkosť môže viesť k tomu, ako sa rozdielne sa opotrebujú platničky, čo môže prinášať určitý zvukový prejav. Vo videu sa hovorí, že ´´je nutné, aby brzdy Porsche boli navrhnuté s veľkými kotúčmi a platničkami. V dôsledku veľkých povrchov sa môže meniť rozloženie tlaku pri nízkych rýchlostiach, čím sa mení sklon k podložke.´´

Treťou pozoruhodnou vecou bŕzd Porsche je, že niekedy kvíkajú. Väčšinou to ale znamená, že nejde o nič zlé. Porsche tento jav vysvetľuje vo videu, kde ho podrobne popisuje.

Podstatou celého javu je, že všetky veci vibrujú s rezonančnou frekvenciou a keď sa na brzdové strmene uplatní správne množstvo tlaku, môžu sa chovať ako reproduktory a vysielať zvuk. Väčšina brzdových doštičiek má úchytku, ktorá sa ľahko dotýka kotúča, keď je materiál opotrebovaný, čím sa môže kývať. V takom prípade je počuť klepanie, čo samozrejme nie je v poriadku.

Na záver treba povedať, že ak brzdy na vašom luxusnom, športovom aute Porsche trhajú, treba ísť na kontrolu. Ak len pískajú, naštartujte motor a užívajte si jazdu.

zdroj: motor1.com