Elektrický Mercedes G má štyri motory a obrovský krútiaci moment24. Apríl 2024

Nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz G namiesto spaľovacieho motora obsahujú čisto štyri elektrické motory – jeden pre každé koleso. Je to stále terénne vozidlo skrz-naskrz a v niektorých prípadoch je dokonca v teréne schopnejšie ako benzínový model.

Aj keď bol dizajn z veľkej časti prenesený, model Mercedes-Benz G580 s technológiou EQ skrýva pod svojou známou pokožkou veľké zmeny. Tieto štyri motory sú dobré pre kombinovaný výkon 587 koní a masívny krútiaci moment 1.164 Nm. To z neho robí nového kráľa terénu, ktorý má prekonáva aj luxusné, športové autá Mercedes-AMG G63. A pretože ide o elektromobil, krútiaci moment sa okamžite naštartuje.

Nastavenie štyroch motorov umožňuje zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy, alebo o štyri desatiny sekundy pomalšie ako verzia AMG poháňaná benzínom. Elektrický Mercedes G je elektronicky obmedzený len na 180 km/h. Triedu G však nekupujete pre zrýchlenie v priamom smere alebo najvyššiu rýchlosť. Terénne parametre zostávajú jeho hlavnou devízou. Mercedes tvrdí, že maximálna hĺbka brodenia je 85 cm. To je o 15 cm viac ako luxusné, športové autá Mercedes G550 a G63.

Elektrický model G dokáže stúpať bočnými svahmi až o 35 stupňov a medzi nápravami ponúka svetlú výšku 25 cm. Ľahko zvládne nerovný terén vďaka 32,0-stupňovému nájazdovému uhlu, 30,7-stupňovému nájazdovému uhlu a 20,3-stupňovému uhlu zlomenia. Podobne ako bežná trieda G sa môže vyšplhať až na 100% úroveň. Nie, to neznamená, že môže stúpať vertikálne. To sa rovná 45-stupňovému uhlu, pretože stupeň je funkciou stúpania nad behom.

Terénne dobroty sa líšia od režimu s nízkym rozsahom vďaka raditeľnej dvojstupňovej prevodovke až po funkciu plazenia. Funkcia nazývaná “G-Turn” je marketingový žargón pre otáčanie, ktorý odkazuje na schopnosť vozidla otáčať sa na mieste. Súčasťou sú virtuálne uzávierky diferenciálu, ktoré umožňujú vektorovanie krútiaceho momentu, ako aj adaptívne nastaviteľné tlmiče. K dispozícii je tiež funkcia G-Steeling, ktorá výrazne zmenšuje polomer otáčania a dostane sa z lepkavej situácie.

Model Mercedes-Benz G580 s technológiou EQ dostane nezávislé zavesenie kolies vpredu a pevnú zadnú nápravu spolu s ochranou podvozku, ktorá využíva karbón a iné robustné materiály na ochranu masívnej 116,0-kilowatthodinovej batérie zabalenej do rámu rebríka. Dojazd zostáva záhadou, ale vieme, že batériu je možné nabíjať výkonom až 200 kilowattov. Pri pripojení jednosmerným prúdom bude trvať približne 32 minút, kým prejdete z 10 na 80%.

Elektromobil, ktorý vyzerá okamžite povedome, si zachováva krabicový tvar a robustný štýl benzínového modelu, ale získava uzavretú mriežku chladiča s osvetleným obrysom. Nasleduje koncept EQG 2021 a môžete ho mať bez rezervnej pneumatiky namontovanej vzadu. Namiesto toho Mercedes namontuje krabicu, do ktorej je možné uložiť nabíjací kábel, snehové reťaze a náradie za predpokladu, že položky nepresiahnu 10 kg.

Aj keď to stále vyzerá skoro ako tehla na kolesách, došlo k niekoľkým jemným aerodynamickým vylepšeniam na zvýšenie účinnosti. Kapota bola trochu zdvihnutá a teraz sú tu vzduchové clony pre rozšírené podbehy zadných kolies. Okrem toho je na A-stĺpikoch rôzne opláštenie a strešná spojlerová lišta. Môžete tiež zaplatiť navyše a rozhodnúť sa pre čierny panel pre mriežku.

Interiér tiež výrazne čerpá z bežnej triedy G, a to natoľko, že nemôžete okamžite povedať, že je to inak. K dispozícii sú obvyklé 12,3-palcové obrazovky, rovnako ako rukoväť na strane spolujazdca na palubnej doske. Mercedes ponúka rovnakú funkciu “priehľadnej kapoty”, akú sme nedávno videli na benzínom poháňanom G, umožnenú 360-stupňovou kamerou. Umožňuje vodičom vidieť “cez” kapotu – rovnako ako na iných nedávnych modeloch, ako sú luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQE SUV a EQS SUV.

Pre modelový rok 2025 bude elektrická trieda G ponúkaná aj vo verzii Edition One. Dodáva sa v štyroch špeciálnych farbách Manufaktur (South Sea Blue Magno, Moonlight White Magno, Moonlight White Metallic, Arabian Grey) a obvyklej čiernej metalíze Obsidian Black. Bez ohľadu na to, pre ktorú idete; Všetky majú modré brzdové strmene a vložku ozdobnej lišty. Zadný box, ktorý sme už spomínali, je súčasťou štandardnej výbavy, rovnako ako AMG Line a Night Package s 20-palcovými originál diskami Mercedes a tmavými akcentmi karosérie.

Vo vnútri je modré lemovanie a prešívanie z uhlíkových vlákien, plus to, čo Mercedes nazýva “G-Roar”. Je to falošný hluk motora, ktorý pri akcelerácii napodobňuje zvuk Triedy G so spaľovacím motorom.

V roku 2022 Mercedes oznámil, že elektrická trieda G dostane zhruba rok po uvedení modelu na trh lepšiu batériu s chémiou kremíkovej anódy. Za predpokladu, že sa časový harmonogram nezmení, spustenie je naplánované na rok 2025. Odhaduje sa, že nové články prinesú 20 až 40% zvýšenie energetickej hustoty dosiahnutím 800+ Wh / l na úrovni buniek. Očakáva sa, že modernizovaná batéria zvýši dojazd “o významnú sumu”.

zdroj: motor1.com