Mercedes zastavil testovanie modelu EQS s 1.0- litrovým motorom17. Apríl 2024

Mercedes-Benz EQS je postavený na špeciálnej platforme pre elektrické, luxusné, športové autá, ale Mercedes sa pohráva s myšlienkou pridať k tomu benzínový motor. Nie na pohon kolies, ale ako generátor na odšťavenie batérie za chodu. Nová správa tvrdí, že testovanie prototypu bolo vykonané s malým 1,0-litrovým preplňovaným predlžovačom dojazdu. Tieto skúšky však boli údajne pozastavené.

Autocar cituje insidera z Mercedesu, ktorý tvrdí, že nemecká luxusná značka sa už neusiluje o elektrické, luxusné, športové autá predlžujúce dojazd. Považuje sa za “prechodnú technológiu”, ktorej výroba je nákladná a prináša len minimálne výhody. EQS mal údajne dvojvalcovú verziu štvorvalcového motora “M254″ s výfukovým systémom namontovaným v prednej časti vozidla. Energia pochádzala z elektromotora umiestneného vzadu s výkonom 268 koní, ktorý čerpal energiu z lítium-iónovej batérie inštalovanej v podlahe.

Vpredu namontovaný spaľovací motor by pravdepodobne nebránil praktickosti, pretože EQS aj tak nemá kufor. Pridanie spaľovacieho motora a malej palivovej nádrže by však zvýšilo hmotnosť už aj tak ťažkého auta.

Cenotvorba by bola ďalším problémom. Logika nám hovorí, že Mercedes-Benz EQS s predĺžením dojazdu by bol drahší vzhľadom na extra hardvér.

Spoločnosť nesúca legendárnu trojcípu hviezdu teraz smeruje svoje úsilie k bežným elektromobilom poháňaným batériami. Nedávno uvedený model Mercedes-Benz EQS (2025) je už dobrým liekom na obavy z dojazdu, pretože zväčšená batéria (zo 108,4 na 118 kWh) umožňuje maximálny dojazd podľa WLTP 820 km.

zdroj: motor1.com