Audi vyrobilo elektrické SUV s portálovými nápravami26. Január 2025

Tieto obrázky môžu vyzerať, akoby pochádzajú z generatívneho programu umelej inteligencie, ale sú skutočné. Audi skonštruovalo šialené terénne, luxusné, športové auto založené na jednom zo svojich mnohých nenáročných elektrických SUV. Tento divoký jednorazový koncept začal ako Audi Q6 Sportback E-Tron a potom prešiel kompletnou premenou, ktorá zahŕňala pridanie portálových náprav. Presne tak – Audi s portálovými nápravami.

Systém ozubených kolies umiestnených na koncoch náprav alebo ovládacích ramien v blízkosti kolies zvyšuje svetlú výšku pod nápravou. Táto konštrukcia zvyšuje stredovú čiaru nápravy, zdvíha diferenciál vyššie vzhľadom na montážnu plochu kolesa a súčasne znižuje kolesá vo vzťahu k diferenciálu a rúrkam nápravy alebo ovládacím ramenám. Audi neuvádza podrobnosti o svojom vysokom zariadení, ale hovorí, že portálové nápravy predstavujú nový vývoj.

Portálové nápravy na sériovom vozidle sú pomerne zriedkavé. Mercedes má najznámejšie luxusné, športové autá, konkrétne Mercedes G500 4×4², G63 AMG 6×6 a Unimog. Stojí za zmienku, že Toyota Mega Cruiser a Hummer H1 mali tiež túto technológiu odpruženia. Portálové nápravy sa zvyčajne nachádzajú vo vojenských vozidlách.

Obrázky zdieľané výkonnostnou divíziou Audi Sport ukazujú Audi Q6 Sportback E-Tron sediaci vysoko na terénnych pneumatikách Venom Power Terra Hunter X/T. Elektromobil sa môže pochváliť vypuklými oblúkmi a strešným nosičom s prídavnými svetlami. Pod hlavnými svetlometmi vyzerajú ďalšie LED diódy, akoby pochádzali z Volkswagenu Golf GTI. Zdá sa, že Audi trochu oholilo predný nárazník, aby ešte viac zvýšilo nájazdový uhol.

Audi nehovorí, či je jeho terénny automobil založený na bežnom Q6 E-Tron alebo pikantnom SQ6 E-Tron. V produkčnom prestrojení ponúka 483 koní z dvojmotorového nastavenia a pri použití ovládania štartu zrýchli z 0-100 km/h za 4.3 sekundy. Model má elektronicky obmedzenú rýchlosť 230 km/h. Luxusné, športové autá Audi SQ6 má pohon všetkých kolies a 94,4 kWh batériu s dostatkom šťavy na 607 km v cykle WLTP.

Čoskoro uvidíme viac tohto konceptu, ideálne s úplnými technickými špecifikáciami. Sériové Audi s portálovými nápravami by bolo pekné, ale v tejto chvíli je to len zbožné prianie.

zdroj: motor1.com