Nové Lamborghini Revuelto s hybridným motorom V12 je oficiálne tu30. Marec 2023

S modelom Lamborghini Aventador bola automobilka Lamborghini na trhu vyše desať rokov a teraz konečne prichádza jeho nástupca. Privítajte Lamborghini Revuelto (2024), dvojmiestne luxusné, športové auto, ktoré Lamborghini považuje za “blízku budúcnosť” pre vysoko výkonný motorizmus.

Srdcom tejto vlajkovej lode Lamborghini je nový 6,5-litrový motor V12, doplnený tromi elektromotormi, ktoré produkujú kombinovaný výkon 1 001 HP. Výkon sa dostáva na všetky štyri kolesá prostredníctvom novej osemstupňovej dvojspojkovej prevodovky a pre tento plug-in hybrid je k dispozícii aj plne elektrický režim (jedna z trinástich rôznych konfigurácií, keď počítate nastavenia pohonu, batérie a regenerácie). Revuelto využíva nový monokokový podvozok, o ktorom Lamborghini hovorí, že je prvý, ktorý má prednú konštrukciu z uhlíkových vlákien.

Pokiaľ ide o výkon, luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto zvládnu zrýchlenie z 0-100 km/h za 2.5 sekundy a z 0-200 km/h za menej ako 7 sekúnd. Maximálna rýchlosť je až 350 km/h. A ak chcete pokojne prechádzať mestom, môžete zvoliť elektrický režim na približne 10 km jazdy, za predpokladu, že batéria je úplne nabitá.

Luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto predstavujú nový dizajnový jazyk pre automobilku Lamborghini. Ten prináša veľa divokých uhlov a niektoré klasické prvky zapečené do jeho tvaru, ako napríklad plávajúca čepeľ Diabla na zadných blatníkoch a šikmá predná časť Murcielaga. Pri pohľade na Revuelto v profile cítiť veľké vibrácie Aventadoru, ale cez to všetko uvidíte opakujúcu sa tému Y. Svetlomety a zadné svetlá majú konštrukciu Y. Veľké bočné prívody vzduchu smerujú dopredu ako šípka a vstrekujú do zmesi viac Y. Stred prístrojovej dosky obsahuje aj nápadný tvar Y.

Prečo práve Y? Lamborghini si to spája s modernými “leteckými prvkami” a keď sa pozriete na stíhačku F-35 Lightning II, dáva to trochu väčší zmysel. V kombinácii s hranatými líniami karosérie a šesťuholníkovými vzormi vzadu pre výfukové výstupy má Lamborghini Revuelto niečo ako dojem stíhačky stealth. Ani celá téma lietadla nie je náhodou – Lamborghini označuje šoféra Revuelta ako pilota, pričom spolujazdec je druhý pilot. Nie je to však všetko o budúcnosti. Keď pilot a druhý pilot vystúpia z vozidla, stále to robia pomocou nožnicových dverí, ktoré predstavil už 50-ročný model Lamborghini Countach.

Dizajn Lamborghini Revuelta nie je čisto cvičením v sci-fi. Bočné rebrá za prednými kolesami sú navrhnuté tak, aby pomáhali navádzať vzduch do nasávania pozdĺž konkávneho tvaru dverí. Zapustená strecha odvádza vzduch do zadného krídla a zároveň ponúka cestujúcim vo vnútri trochu viac priestoru nad hlavou. Predný splitter odvádza vzduch od predných kolies, zatiaľ čo vzadu najdivokejší zadný difúzor, aký bol kedy použitý na Lamborghini, vytvára prítlak pri chladení motora. Zadné krídlo je aktívne a automaticky sa prispôsobuje podľa potreby, alebo ho možno manuálne ovládať medzi tromi režimami pre minimálny alebo maximálny prítlak.

V porovnaní s Aventadorom Ultimae Lamborghini tvrdí, že Revuelto je o 61% efektívnejšie a generuje o 66% väčší prítlak pri vysokom zaťažení. To určite otestuje svoje na mieru vyrobené pneumatiky Bridgestone Potenza Sport, rozložené tak, aby mali rozmery 265/35 R20 vpredu a 345/30 R21 vzadu. K dispozícii je aj väčšia kombinácia kolies s pneumatikami 265/30 R21 vpredu a 355/25 R22 vzadu.

Ako už bolo spomenuté, motív Y je prítomný aj vo vnútri, ale sú to tri digitálne obrazovky, ktoré vynikajú. Žiadne nie sú veľké; Vodič dostane 12,3-palcový digitálny údaj s veľmi skromným 8,4-palcovým portrétnym displejom uprostred. Cestujúci však dostane úzku 9,1-palcovú obrazovku, ktorá zobrazuje aj dôležité informácie o vozidle. Všetky tri displeje môžu potiahnutím zdieľať svoje informácie, pričom Lamborghini zdôrazňuje úlohu pasažiera ako druhého pilota. Ovládaním vecí, ako sú funkcie klimatizácie, navigácia alebo výber hudby, sa vodič môže sústrediť na jazdu. A so siedmimi nastaveniami jazdy s rôznymi čiastkovými funkciami si môžete vybrať z 13 režimov.

Lamborghini sa tiež snaží byť s Revueltom šetrnejšia k životnému prostrediu. Automobilka má nové procesy na výrobu materiálov, ktoré sú efektívnejšie. Čalúnenie kombinuje rôzne kože s mikrovláknom vyrobeným z recyklovaného polyesteru. A podobne ako v exteriéri, pre kokpit je k dispozícii najmenej 70 farebných variantov.

Pokiaľ ide o pokročilé technológie, Lamborghini Revuelto nie je Mercedes-Benz S, ale má vylepšené technické systémy a bezdrôtové aktualizácie, aby bolo všetko čerstvé. To zahŕňa pokročilý navigačný systém a Amazon Alexa je pripojená, aby pomohla ovládať všetko prostredníctvom hlasových príkazov. Prostredníctvom aplikácie Lamborghini Unica môžu majitelia na diaľku pristupovať k funkciám, ako sú zámky dverí, alebo prednastaviť určité jazdné parametre, ktoré sa majú monitorovať. Ak dôjde ku krádeži vozidla, vstavaný sledovací systém vám môže pomôcť získať auto späť.

Je čas vrátiť sa k pohonnej jednotke Lamborghini Revuelta, pretože to je niečo. 6.5-litrový motor V12 znie povedome, ale je to úplne nový motor, ktorý je ľahší a výkonnejší ako jeho predchodca. Vyvíja výkon 813 HP pri 9 250 otáčkach za minútu bez potreby turbodúchadiel. Na hybridnej strane sú dva elektromotory pre predné kolesá a tretí motor namontovaný v novej osemstupňovej mokrej dvojspojkovej prevodovke, ďalšie prvenstvo pre Lamborghini. Je namontovaný priečne za motorom namiesto vpredu, čím sa vytvára priestor pre malú 3,8-kWh batériu v bývalom prevodovom tuneli.

Batéria je veľmi malá, ale stačí na to, aby luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto malo čisto elektrický dojazd asi 10 km. Je tiež dostatočne malá na to, aby ju motor nabil späť asi za šesť minút. Batéria tu zjavne nie je pre skromnú jazdu, ale namiesto toho ako doplnok výkonu k motoru, s pridaným bonusom prevádzky s nulovými emisiami na prístup do oblastí, kde by mohli platiť zákaz klasických motorov. Vďaka schopnosti pohonu všetkých kolies ponúka Lamborghini Revuelto kombinovaný výkon 1 001 HP alebo ľahkých 180 HP v elektrickom režime, pričom predná e-náprava a elektromotor namontovaný v prevodovke poskytujú pohon všetkých kolies s nulovými emisiami.

Lamborghini nazýva Revuelto “vysoko výkonným elektrifikovaným vozidlom” a vymenilo HPEV za PHEV. Ale bez ohľadu na to, aké slová použijete na jeho opísanie, Revuelto má intenzívny hardvér, ktorý mu pomôže ísť rýchlo v zákrutách, ako aj v priamke.

Najdôležitejším je v tomto smere nový systém riadenia zadnej nápravy, ktorý pomáha zlepšiť zatáčanie a stabilitu. Odozva je ďalej vylepšená tuhou konštrukciou – okrem robustného monokoku z uhlíkových vlákien boli prvky ako zadné tlmičové veže a kolíska motora integrované do jedného kusu, čím sa znižuje hmotnosť a flexia.

Prvýkrát môžete získať nejaké luxusné, športové auto Lamborghini s elektrickým vektorovaním krútiaceho momentu. Vzhľadom na pikantný názov Lamborghini Dinamica Veicolo 2.0 môže posielať špecifické výkony na každé koleso. Systém môže tiež aktivovať jednotlivé brzdy na vedenie vozidla, ale Lamborghini zdôrazňuje, že sa používa len vtedy, keď je to absolútne nevyhnutné na zachovanie efektívnosti a “prirodzenej jazdy”.

Keď už hovoríme o brzdách, okrem voliteľnej rekuperácie bŕzd využíva Lamborghini Revuelto v každej zákrute karbón-keramické brzdy. Desaťpiestikové predné strmene sa zahryznú do 16,1-palcových diskov. Štvorpiestikové strmene a 15,4-palcové kotúče zvládajú brzdenie vzadu, čo predstavuje nárast o 0,4 palca oproti predchádzajúcej vlajkovej lodi Lamborghini.

Celkovo je výsledkom auto s podvozkom, ktorý je o 10% ľahší, ale o 25% tuhší. Motor je ľahší, prevodovka ľahšia, ale Lamborghini ešte neprezradilo celkovú hmotnosť Revuelta. Pokiaľ ide o ďalšie technické funkcie, Corsa zostáva režimom maximálne útočnej jazdy, ale teraz existujú subrežimy Corsa, ako je Recharge, ktoré tiež uprednostňujú udržiavanie nabitej batérie. A áno, môžete vypnúť všetky systémy kontroly stability, ak sa odvážite.

Automobilka uvedie luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto do predaja ako modelový rok 2024, pričom ceny budú oznámené v pravý čas. Vzhľadom na to, že Aventador stál viac ako 450.000 EUR, keď bol začiatkom tohto roka prerušený, dá sa očakávať, že Lamborghini Revuelto bude mať cenovku viac ako 500.000 EUR.

zdroj: motor1.com