Do Porsche Macan by sa mohli vrátiť benzínové motory24. Január 2025
Odkedy boli luxusné, športové autá Porsche Macan predstavené pred desiatimi rokmi, sú pre Porsche skutočnou dojnou kravou. Trvalo je to jeden z najpredávanejších produktov. Dokonca aj v roku 2024, keď bol z Európy vyradený z dôvodu zákonov o kybernetickej bezpečnosti, dosiahol predaj 64 517 kusov. Lepšie si počínalo len väčšie SUV Cayenne. Ale koniec benzínového Macanu je blízko. Výroba sa končí v roku 2026. Alebo možno ani nie.
Nová správa od Autocar cituje “staršieho” zasvätenca Porsche, ktorý hovorí, že spoločnosť si nie je úplne istá, že nové elektrické, luxusné, športové autá Porsche Macan môžu plne nahradiť benzínový model: “Prijatie nového Macanu [elektrického] bolo pozitívne, ale vzhľadom na neisté trhové podmienky ešte neuvidíme jeho dlhodobý výkon.” Porsche má dôvody na obavy, vzhľadom na to, že dodávky elektrického Taycanu v roku 2024 klesli o 49%.
Britský časopis cituje tú istú osobu, ktorá je oboznámená s agendou Porsche, že “pokles predaja Taycanu zdôrazňuje novú dynamiku trhu. Nemôžeme sa spoliehať len na tradičné predpoklady o správaní spotrebiteľov.” Hoci nemecká luxusná značka odmietla túto záležitosť komentovať, už pripustila, že budúce elektromobily by mohli dostať benzínové náprotivky. V novembri 2024 finančný riaditeľ Lutz Meschke vyhlásil: “V súčasnosti sa pozeráme na možnosť, že pôvodne plánované plne elektrické luxusné, športové autá Porsche budú mať hybridný pohon alebo spaľovací motor. Momentálne sme uprostred prijímania koncepčných rozhodnutí. Jasné je, že pri spaľovacom motore zostaneme oveľa dlhšie.”
Porsche už prijalo opatrenia na predĺženie životnosti Cayenne. Hoci v tomto desaťročí prichádza plne elektrický model, model s veľkým spaľovacím motorom V8 sa dožije roku 2030. Zasvätenec spoločnosti citovaný Autocarom hovorí, že udržanie benzínového Macanu nažive po roku 2026 je reálnou možnosťou a je to jeden z “produktových scenárov”, ktoré sa v súčasnosti analyzujú.
Ak by Porsche Macan so spaľovacími motormi zostal, boli by potrebné nejaké zmeny. Koniec koncov, crossover bol uvedený na trh už v roku 2014 a napriek niekoľkým následným aktualizáciám začína byť na trhu dho. Je príliš skoro povedať, či mu Porsche dá ďalší facelift alebo investuje viac peňazí do novej generácie. Porsche b y muselo natiahnuť svoj rozpočet, vzhľadom na to, že v súčasnosti konštruuje tri úplne nové elektrické, luxusné, športové autá: 718 Boxster/Cayman, Cayenne a trojradové SUV. Tiež vypúšťa náznaky o elektrickej Panamere, ktorá by koexistovala s benzínovým autom a Taycanom.
Logika hovorí, že benzínový Macan novej generácie by bol mechanicky príbuzný novému Audi Q5, ktoré využíva prémiové spaľovanie platformy (PPC). PPC už bolo možné vidieť v nových modeloch A5 a Q5 Sportback, pričom prepracovaný rad Audi A7 bude nasledovať koncom tohto roka.
zdroj: motor1.com