Novinky

Je Tesla prémiovou automobilovou značkou?28. Marec 2023

Automobilka Tesla je aktuálne významným hráčom v globálnom automobilovom priemysle. S viac ako 1,3 mil. dodaných vozidiel v minulom roku sa stala 16. najpredávanejšou automobilovou značkou na svete, pred Fiatom a za čínskym Changanom. Objem sa oproti roku 2021 zvýšil o 40%, čo znamená, že bol druhým najlepším hráčom v globálnej top 25, prekonal ho iba BYD s nárastom o 152%.

Ako sa elektrické vozidlá šíria po celom svete, Tesla začína nachádzať čoraz viac konkurentov. Spoločnosť je relatívne novou značkou v porovnaní s tradičnými, ktoré vyrábajú autá už storočie. Keďže sa však Tesla postupne presadzuje, je nevyhnutné porovnávať autá amerického výrobcu s autami iných značiek. Niektoré z nich patria do hlavného prúdu trhu, zatiaľ čo iné patria na prémiový trh. Sú však Tesly skutočnými luxusnými, športovými autami?

Hlavným dôvodom zaradenia modelov Tesla do prémiového segmentu je umiestnenie jej automobilov, ktoré zahŕňa nielen cenu, ale aj spôsob, akým spoločnosť komunikuje svoju výrobu verejnosti a funkcie, na ktoré sa zameriava. Spoločnosť Elona Muska má výhodu v tom, že je uznávaná ako inovatívny a avantgardný výrobca automobilov v porovnaní s ostatnými, pokiaľ ide o technológiu a efektívnosť elektrických vozidiel.

Toto umiestnenie a imidž, ktorý má medzi verejnosťou, umožňujú spoločnosti Tesla oceniť svoje autá na rovnakej úrovni ako iné prémiové značky automobilov, napr. ako luxusné, športové autá Mercedes alebo BMW.

Ako inovatívna a alternatívna firma, môže byť pre mnohých spotrebiteľov Tesla s istotou voľba na oboch stranách priemyslu, prémiovej aj mainstreamovej. Skutočnosť, že tieto autá predstavujú niečo ozaj nové a lepšie ako väčšina ostatných elektromobilov, je dobrým dôvodom na zaradenie ponuky modelov Tesla medzi prémiové, luxusné, športové autá.

Na druhej strane existuje subjektívna definícia kategórie luxusné, športové autá. Prémiové auto sa zvyčajne spája s nemeckým triom Audi, BMW a Mercedes-Benz, aj keď do tejto kategórie určite patria aj iné značky. Toto trio vo všeobecnosti predáva svoje luxusné, športové autá za vyššie ceny, pretože majú lepšiu povrchovú úpravu, pokročilejšie funkcie a jednoducho preto, že sú synonymom exkluzivity. Ich úspech inšpiroval mnoho ďalších výrobcov automobilov, aby sa na tento lukratívny trh dostali s mladšími prémiovými odnožami (Lexus, Acura, Infiniti a Genesis).

Jednoducho povedané, interiér modelov Tesla nie je elegantný. Môže mať veľa zaujímavých jazdných a softvérových riešení, ale interiér zvyčajne nie je taký elegantný ako interiér bežného prémiového auta. Palubná doska je nielen jednoduchá (jednoduchá môže byť aj prémiová), ale niekedy aj pomerne nekvalitná. Niekto by tvrdil, že aj sedadlá Tesla sú krokom späť od prémiových značiek.

zdroj: motor1.com


Fabrika Lamborghini v Sant'Agata Bolognese funguje už 60 rokov27. Marec 2023

V roku 1963 Ferruccio Lamborghini založil Automobili Lamborghini a postavil novú továreň v Sant’Agata Bolognese. Výstavba zariadenia prebiehala rýchlo. V októbri, keď Lamborghini odhalilo svoje prvé luxusné, športové auto, prototyp 350 GTV, bola hlavná štruktúra továrne už dokončená.

Dnes je Automobili Lamborghini svetovo uznávanou spoločnosťou s viac ako 2 000 zamestnancami, ktorá vyrába viac ako 9 000 luxusných, športových automobilov ročne. Za posledných 60 rokov prešlo sídlo spoločnosti Lamborghini modernizáciou, rozšírením a rekonfiguráciou na základe výrobných, environmentálnych a technologických potrieb. Nikdy však neopustilo svoju pôvodnú základnú štruktúru.

Výroba vzrástla zo 67 vozidiel Lamborghini v roku 1965 na 425 v roku 1971, čím sa ustálila na približne 450 vozidlách ročne. Počas tohto obdobia sa Lamborghini veľmi angažovalo v spoločnosti, prinášalo luxusné, športové autá, ako ohromujúce Lamborghini Miura, štvormiestna GT Espada alebo Countach. Do roku 1980 dosiahla výroba 470 automobilov a 300 lodných motorov.

V roku 1974 spoločnosť Ferruccio Lamborghini predala a prešla postupnosťou majiteľov. Spoločnosť Chrysler Corporation ju získala v roku 1987, keď sa dostávli do predaja luxusné, športové autá Lamborghini Diablo, ešte pred predajom spoločnosti malajzijskému konzorciu v roku 1994. Potom v roku 1998 ju získala spoločnosť Volkswagen AG, čo viedlo k obdobiu modernizácie a rastu. Spoločnosť otvorila Lamborghini Centro Stile o päť rokov neskôr, v čase jeho 40. výročia, a použila ho na prezentáciu klasických automobilov Lamborghini. Lamborghini do tej doby zamestnávalo 624 ľudí a vyrábalo viac ako 1 300 luxusných, športových automobilov ročne.

V roku 2008 sa továreň opäť rozšírila o moderné dokončovacie oddelenie a logistické centrum. Po týchto rozšíreniach nasledovali ďalšie zariadenia na vývoj novej karosérie z uhlíkových vlákien pre luxusné, športové autá Lamborghini Aventador, čím sa spustilo centrum výroby uhlíkových vlákien Lamborghini. Do roku 2012 výroba Lamborghini prekročila 2 000 automobilov ročne, pričom do roku 2020 vzrástla výroba ešte štvornásobne.

Veľká časť nárastu výroby sa pripisuje Lamborghini Urus. Tento športový crossover bol uvedený na trh v roku 2018 a rýchlo sa stal najobľúbenejším modelom spoločnosti. Aby sa fabrika prispôsobil novému modelu, plocha sa rozšírila na 160 000 metrov štvorcových, čo je viac ako 13-násobok veľkosti pôvodnej továrne v roku 1963.

V roku 1993 Ferruccio Lamborghini zomrel, ale stále uznával spoločnosť, ktorú založil. Aj dnes sídlo spoločnosti Lamborghini stále zostáva v regióne Sant’Agata Bolognese.

zdroj: motor1.com


Hlavný inžinier Land Rover Defender by chcel verziu pickup26. Marec 2023

Myšlienka pickupu založeného na novom luxusnom, športovom aute Land Rover Defender nie je úplne nová, v Land Rover sa o nej šušká už dlho. Sotva existujú nejaké solídne náznaky, že je skutočne vo vývoji, ale hlavný inžinier Defenderu nedávno hovoril potvrdil, že je to skutočne veľmi dobrý nápad. Model však zatiaľ nedostal zelenú.

“Je to niečo, čo by som ja osobne rád urobil, pretože si myslím, že značka Defender by sa veľmi hodila. A videli sme to najmä v histórii modelu Defender,” povedal pre Drive Stuart Frith, hlavný inžinier modelu Land Rover Defender. Bohužiaľ, Frith povedal, že nákladný Defender nie je niečo, čo britská automobilka v súčasnosti plánuje.

Pred viac ako dvoma rokmi, krátko po uvedení oživenej off-roadovej ikony, Nick Collins, výkonný riaditeľ programov vozidiel JLR, tiež naznačil, že Defender sa nakoniec rozrastie a stane sa “rodinou”. Odvtedy Land Rover pridal do svojej zostavy model Land Rover Defender 130 s dlhým rázvorom, ale nevieme, či mal Collins vo februári 2021 na mysli aj niečo iné – napríklad nákladný Defender.

S nákladným priestorom vzadu alebo bez neho sú luxusné, športové autá Land Rover Defender žiadané. Automobilka nedávno pridala tretiu zmenu na montážnu linku modelu na Slovensku, čo znamená, že terénne vozidlo sa teraz vyrába podľa 24-hodinového harmonogramu. Frith pre Drive povedal, že automobilka konečne dosiahla “správnu rovnováhu medzi ponukou a dopytom” s modelom Defender, čo pravdepodobne znamená, že vyriešila všetky problémy s dodávateľmi, aspoň zatiaľ. Prichádza teda nákladný model Land Rover Defender alebo nie?

“Vždy existuje rovnováha medzi výrobnou kapacitou a dopytom. Ak sa nadmerne zaviažete na kapacitu alebo máte príliš veľkú kapacitu, máte fixnú réžiu, ktorú je ťažké zvládnuť. A ak váš dopyt prevyšuje ponuku, potom ste sklamaním pre zákazníkov. Je tam zdravá rovnováha, čo je trik k zdravému podnikaniu,” povedal Frith pre austrálsku publikáciu.

zdroj: motor1.com


Elektrické vozidlá BMW M by mali do roku 2028 prekonať benzínové25. Marec 2023

BMW M zostáva urputné vo svojom prechode na elektrifikáciu a oznámilo, že už za štyri roky predá viac elektrických a plug-in hybridných luxusných, športových automobilov ako vozidiel s čisto spaľovacími motormi. Do roku 2027 klesne podiel čisto spaľovacích motorov v predaji modelov BMW M pod 50%.

Okrem toho BMW M očakáva, že do roku 2028 budú čisto elektrické, luxusné, športové autá BMW M tvoriť viac ako 50% predajných čísel, čím prekonajú predaj vozidiel vybavených spaľovacími motormi. V roku 2030 bude podiel spaľovacích motorov len okolo 10%. Oznámil to šéf BMW M Frank van Meel počas prezentácie modelov BMW M2 a XM, pričom bol podporený grafikou, informuje Bimmer Today.

Elektrický dojazd BMW M je v súčasnosti obsadený modelmi BMW i4 M50 a iX M60, ale tento rok ho doplnia aj luxusné, športové autá BMW i7 M70 (G70) a BMW i5 M60 (G60). Medzitým je v súčasnosti vo vývoji vysokovýkonný model BMW M s elektromotorom na každom kolese, ktorého testovacím zariadením je rozšírený model BMW i4 M50.

To je samozrejme v súlade s celkovým výhľadom spoločnosti BMW Group v oblasti elektrifikácie. V prezentácii začiatkom tohto mesiaca spoločnosť oznámila, že v nasledujúcich rokoch očakáva výrazný nárast výroby a predaja plne elektrických, luxusných, športových automobilov.

V súčasnosti má nemecká značka v ponuke približne tucet plne elektrických modelov. Do roku 2024 bude mať najmenej 20% nových automobilov vyrobených spoločnosťou plne elektrický pohon. Do roku 2025 by každé štvrté nové dodané vozidlo malo byť batériovým elektrickým vozidlom (BEV) a v roku 2026 každé tretie nové auto.

BMW je optimistické, pokiaľ ide o rozvoj nabíjacej infraštruktúry, ceny surovín a dostupnosť. Nová línia Neue Klasse bude v popredí tejto ofenzívy, ktorá by mala debutovať v roku 2025. V závislosti od týchto faktorov spoločnosť očakáva, že dosiahne viac ako 50% podiel BEV oveľa skôr ako v roku 2030.

Cieľom spoločnosti BMW Group je dodať zákazníkom do roku 2030 viac ako 10 miliónov plne elektrických vozidiel, pričom významný míľnik predaja 2 miliónov plne elektrických vozidiel by mal byť dosiahnutý v roku 2025.

zdroj: motor1.com


Novitec vylepšil Ferrari 296 GTB nielen o originál disky Vossen24. Marec 2023

Už v základnej výbave sú luxusné, športové autá Ferrari 296 silným športovým nástrojom. To však nezabránilo spoločnosti Novitec, aby tento populárny model Ferrari ešte vylepšila.

Nadšenci Ferrari  tentoraz nenájdu žiadne exteriérové doplnky, okrem sady vlastných viaclúčových originál diskov Vossen, ktoré by model odlišovai. Podľa spoločnosti Novitec boli vyvinuté v spolupráci so slávnym výrobcom kolies, aby dokonale vyplnili podbehy kolies Ferrari. S priemerom 21 palcov vpredu a 22 vzadu určite vyplnia dostupný priestor. Vpredu je sotva miesto pre ultranízkoprofilové pneumatiky.

Tentoraz sa dôraz kladie na výkon. Ako osvieženie, model Ferrari 296 GTB už poskytuje ohromujúcich 818 HP zo svojho hybridného pohonu, ktorý spája motor V6 s dvoma turbodúchadlami s jediným elektromotorom o výkone 164 HP. Ako sa dalo očakávať, Novitec ponecháva elektrickú stranu nezmenenú v prospech väčšieho ťahu spaľovacích motorov. Výfukový systém pre V6 je prepracovaný, od potrubia po katalyzátory. Na strane nasávania pomáhajú nové vstupy turbodúchadla motoru V6 nadýchnuť sa, čím sa celkový výkon zvyšuje na 856 HP. Na uľahčenie riadenia výkonu sú nainštalované športové pružiny s poklesom o 1,3 palca.

Ak jednoducho nechcete mať vyladené luxusné, športové auto Ferrari bez špeciálnej úpravy karosérie, Novitec tvrdí, že takéto diely sú v súčasnosti vo fáze návrhu. Po dokončení práce môžete očakávať doplnky z uhlíkových vlákien spolu so širším výberom špecializovaných originál diskov. Medzitým si budete musieť vystačiť so spojlerom, masívnymi bočnými saniami a mohutným zadným difúzorom, ktorý sa dodáva na luxusné, športové autá Ferrari 296 GTB.

zdroj: motor1.com


Lamborghini zaznamenalo za minulý rok rekordný zisk23. Marec 2023

Minulý rok bol pre automobilku Lamborghini vážne skvelý. Novo oznámené finančné výsledky talianskej automobilky ukazujú tržby vo výške 2,38 mld. EUR, čo bolo o 22% viac ako v roku 2021. Spoločnosť vykázala prevádzkový zisk vo výške 614 mil. EUR, čo predstavuje 56% nárast oproti roku 2021.

Začiatkom roka Lamborghini oznámilo, že v roku 2022 dodalo 9.233 luxusných, športových automobilov, čo bolo o 10% viac ako v roku 2021. Lamborghini predalo 5 367 kusov modelu Urus, 3 113 kusov Huracanu a 753 Aventadorov.

Najväčším trhom Lamborghini boli Spojené štáty s 2 721 dodanými luxusnými, športovými autami v roku 2022. Pevninská Čína, Hongkong a Macao boli druhým najväčším trhom s 1 018 vozidlami. Nemecko uzatvára prvú trojku získaním 808 vozidiel.

Lamborghini predstaví nástupcu za luxusné, športové autá Lamborghini Aventador vo veľmi blízkej budúcnosti. Nesie kódové označenie LB744 a dostane nový 6,5-litrový V12. Samotný motor má výkon 813 HP, ale vozidlo má aj tri elektromotory, ktoré dosahujú celkový výkon 1 000 HP. Pri čisto elektrickom pohone je výkon iba 180 HP. Monokok je o 10% ľahší a o 25% tuhší ako odchádzajúci model. Vo vnútri sa nachádza komplexný multifunkčný volant s rôznymi číselníkmi a tlačidlami. Vodiči si môžu vybrať režimy Recharge, Hybrid, Performance, City, Strada, Sport a Corsa.

Winkelmann hovorí, že náhrada za Huracan príde koncom roka 2024. Potvrdzuje tiež, že má pohonnú jednotku PHEV. Povesť naznačuje, že spaľovacia časť pozostáva z twin-turbo V8.

Lamborghini má tiež plug-in hybridný Urus, ktorý bude uvedený na trh v roku 2024. Zatiaľ o tom nie je k dispozícii veľa podrobností. Pohonnou jednotkou je údajne twin-turbo V8 s elektrickou asistenciou od Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid, ktorý v súčasnej podobe dosahuje výkon 671 HP.

Lamborghini predstaví svoje prvé luxusné, športové auto na elektrický pohon v roku 2028. Upútavky naznačujú, že model by mohol byť dvojdverový crossover so sedadlami pre štyroch cestujúcich. Plne elektrický Urus druhej generácie pribudne do radu v roku 2029.

zdroj: motor1.com


Špeciálne Porsche 911 GTS oslavuje 30 rokov predaja v Thajsku22. Marec 2023

Porsche uviedlo na trh špeciálne luxusné, športové autá Porsche 911 Carrera GTS pre Thajsko. Model oslavuje tri desaťročia prítomnosti Porsche v krajine. Auto je k dispozícii iba v jednej zo siedmich farieb, čím vzdáva hold thajskej kultúre a inšpiruje sa farbami týždňa v krajine.

Porsche vyrobilo sedem farieb prostredníctvom svojho programu Paint-to-Sample. Každý deň v týždni má zodpovedajúcu farbu v Thajsku. Luxusné, športové autá Porsche 911 Carrera GTS 30 Years Porsche Thailand Edition majú okrem vonkajšieho laku aj ďalšie prvky na mieru. Štandardné 20- a 21-palcové originál disky Turbo S sú dvojfarebné – čiernu dopĺňa zodpovedajúca farba karosérie vozidla. Hrebeň Porsche na stredových krytoch kolies dodáva farbu, pretože automobilka lakuje brzdové strmene čiernou farbou pre nenápadný vzhľad.

Porsche kombinuje svoje nové exkluzívne farby exteriéru s vysoko lesklými kontrastnými povrchovými úpravami na prednom nárazníku, bočných prahoch okien, vložkách zadného nárazníka, zadnom veku a vonkajších spätných zrkadlách. Na B-stĺpikoch má dokonca špeciálnu plaketu “30 rokov Porsche Thailand Edition”. Vzadu je päť lamiel nad motorom nalakovaných červenou, bielou a modrou farbou ako thajská vlajka, zatiaľ čo súčasné logo 911 sedí pod nápisom Porsche.

Vo vnútri dostávajú špeciálne luxusné, športové autá Porsche 911 kontrastné ozdobné prvky dokončené v zodpovedajúcej farbe exteriéru. Sedadlá majú čierne manšestrové vložky a lemovanie Pebble Grey, ktoré Porsche používa aj na zvýraznenie horných častí prístrojovej dosky, panelov dverí a zadného bočného obloženia oproti čiernemu koženému interiéru. Každé sedadlo má na opierkach hlavy jedinečné logo k výročiu.

Porsche vložilo všetky farby do jedného auta v jedinečnom inšpiratívnom aute. Automobilka predstavila GTS na slávnostnom podujatí oslavujúcom 30-ročnú históriu spoločnosti v krajine. Inšpiratívne vozidlo vystavuje všetkých sedem farieb použitých na modeloch špeciálnej edície. Porsche ho predstaví vo svojom stánku počas 44. medzinárodného autosalónu v Bangkoku 2023.

zdroj: motor1.com


BMW príde na Concorso d´Eleganza so špeciálnym modelom i7 M7021. Marec 2023

BMW sa už niekoľko rokov intenzívne zapája do každoročného podujatia Concorso d’Eleganza Villa d’Este v Taliansku ako sponzor a inak tomu nie je ani v roku 2023. V nedávnom oznámení automobilka zdieľala podrobnosti o tohtoročných aktivitách vrátane prezentácie svojich luxusných, športových automobilov.

Konkrétne sa odkazuje na tri nové luxusné, športové autá BMW, aj keď len okrajovo a bez konkrétnych mien. Môžeme bezpečne uhádnuť jeden z nich, opísaný ako “nový plne elektrický model M Performance BMW radu 7” s elegantnou dvojfarebnou povrchovou úpravou. Plne elektrický znamená i7 a je to takmer určite BMW i7 M70, ktoré bolo spomenuté pri debute radu 7 / i7 v apríli 2022. BMW s názvom uviedlo, že to bude budúci vlajkový model a tiež najvýkonnejší sériový model vôbec s výkonom viac ako 600 HP.

Toto oznámenie samozrejme prišlo pred debutom BMW XM, ktoré je aktuálnym výkonovým šampiónom BMW s výkonom 644 HP v štandardnom prevedení. Áno, je tu aj BMW XM Label Red s výkonom 738 HP, ale technicky vzaté, model ešte nie je v predaji. V každom prípade sa luxusné, športové autá BMW i7 M70 formujú na celkom super sedan, za predpokladu, že hovorí o špeciálnom elektrickom BMW radu 7.

V skutočnosti by Villa d’Este mohla byť kulisou pre výkonnejšie BMW i7 a XM Label Red. Ďalšie nové BMW spomenuté na výstave je “veľmi špeciálne luxusné, športové auto BMW M” bez uvedenia iného kontextu.

Pokiaľ ide o tretiu upútavku, táto by mohla byť zložitá. BMW ho jednoducho nazýva “elegantne športovou, jednorazovou poctou motorizmu pre dvoch”. Keďže ide o jednorazové vozidlo, mohlo by ísť o koncepčné vozidlo, ktoré vôbec nesúvisí s ničím iným v ponuke automobilky. Ale tu je zložitá časť – nemusí to byť vôbec BMW. Je dôležité poznamenať, že oznámenie o tohtoročnej Villa d’Este pochádza od spoločnosti BMW Group. To znamená, že ďalšie značky ako Mini alebo Rolls-Royce sú v hre. A všetci vieme, ako veľmi Rolls-Royce miluje výrobu jednorazových luxusných, športových automobilov.

Tohtoročné podujatie Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2023, ktoré sa koná na západnom brehu jazera Como v severnom Taliansku, prebieha od 19. do 23. mája.

zdroj: motor1.com


Bugatti strávi najmenej 600 hodín maľovaním a lakovaním auta20. Marec 2023

V časoch, keď automobilový priemysel pracuje na spôsoboch, ako optimalizovať svoju robotizovanú výrobu a znížiť výrobné náklady, zostáva len niekoľko výrobcov automobilov, ktorí robia veci ručne. Tieto značky však patria medzi najexotickejšie a najexkluzívnejšie, pričom Bugatti sa často uvádza ako príklad skutočného inžinierskeho remeselného spracovania. Francúzska automobilka sa zase veľmi rada chváli zložitými metódami, ktoré používa pri výrobe luxusných, športových automobilov Bugatti Chiron a jeho derivátov. V novej tlačovej správe Bugatti podrobne opisuje zložitý proces lakovania.

Zásadným faktom je, že v skutočnosti trvá približne 600 hodín, kým sa každé luxusné, športové auto zmontované v továrni Bugatti v Molsheime nalakuje, pričom celý lak sa nanáša ručne. Uvedenie tohto čísla do perspektívy, Bugatti hovorí, že za rovnaký čas by tradičný výrobca luxusných, športových automobilov, nie mainstreamový, postavil štyri alebo päť automobilov od začiatku do konca. Každý komponent na novom automobile Bugatti je nalakovaný samostatne a nie je inštalovaný na samotnom vozidle, takže každý povrch môže dostať najlepšiu možnú povrchovú úpravu. To je niečo, čo masovo vyrábané automobilky zvyčajne nerobia.

Samozrejme je toho oveľa viac, čo je potrebné urobiť predtým, ako sa nanesie prvá vrstva farby, číry náter alebo základný náter. Predtým špecialisti dôkladne skontrolujú drobné jamy a tento proces nezahŕňa žiadne stroje ani roboty – len prirodzené oko pre nedokonalosti a citlivý dotyk rúk špecialistov. Nasledujú dve vrstvy základného náteru s detailným pieskom medzi nimi.

Tieto samotné prípravy trvajú viac ako 100 hodín na každom luxusnom, športovom aute Bugatti. Ale ani v tomto bode nie sú povrchy zďaleka pripravené na maľovanie – tu začína zdanlivo nekonečná špirála čistejšieho náteru a brúsenia, opätovného čistého náteru a potom opätovného brúsenia. Bugatti to opisuje ako “prácu lásky, nikdy neuponáhľanú, ale vždy starostlivo aplikovanú a oddane vyleštenú”. Až keď majú všetky panely dokonalý povrch, špecialisti môžu prejsť do ďalšej fázy. Ale opäť to nie je konečný obraz.

Tím potom analyzuje každý panel individuálne, pretože Bugatti používa niekoľko rôznych typov materiálov po celom tele, z ktorých každý má svoje vlastné charakteristiky lakovania. Ak sa rozpozná aj najmenší rozdiel v odtieňoch medzi dvoma detailmi, je potrebné prefarbenie. A aj keď je celé luxusné, športové auto Bugatti nastriekané k dokonalosti, sú potrebné ďalšie štyri dni leštenia, čo je podľa Bugatti najkomplexnejší proces leštenia v celom odvetví. Celkovo vzaté, od A po Z, maľovanie nového Bugatti trvá 600 až 700 hodín.

“Ettore Bugatti bol muž, ktorý veril v krásu inžinierstva v automobilovom priemysle. Ettore vyrastal v rodine umelcov, plátno bolo automobilom, ešte predtým, ako ich ľudia považovali za umelecké diela. Tento étos si v Bugatti zachovávame dodnes a zabezpečujeme, aby bol každý aspekt dizajnu a výroby doplnený oddanosťou estetickej dokonalosti; prístup, ktorý sa nepochybne vzťahuje aj na naše lakovanie,” vysvetľuje Christophe Piochon, prezident spoločnosti Bugatti, základnú motiváciu zdĺhavého procesu maľovania.

zdroj: motor1.com


Mercedes-AMG SL63 od Mansory je prekvapivo mierny19. Marec 2023

Mansory predstavilo nový balík pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG SL63, ktorý je na prvý pohľad prekvapivo mierny.

Vpredu je vidieť prepracovaný nárazník s medenými akcentmi, pričom trojcípa hviezda je nahradená vlastným logom Mansory. Prepracované vetracie otvory sú samozrejme obklopené prvkami z uhlíkových vlákien, rovnako ako spojler predného nárazníka a kryt bočného zrkadla.

Podobná úprava je vidieť aj vzadu. Spojler, difúzor a niekoľko prvkov nárazníka dostali premenu z uhlíkových vlákien lemovanú medenými akcentmi. Aby toho nebolo málo, Mansory povedal, že 22-palcové originál disky sú k dispozícii v rôznych prevedeniach. Vo vnútri sa zdá, že Mansory vybavilo luxusné, športové autá Mercedes-AMG SL63 bielym čalúnením, ktoré zahŕňa aj bezpečnostné pásy.

Mansory a jeho balíček pre luxusné, športové autá Mercedes-AMG SL63 sa netýka výlučne vonkajších a vnútorných prvkov. Mansory bude balíček ponúkať aj s výkonovými verziami P720 a P850.

To znamená, že Mansory vyladilo Mercedes-AMG SL63 na 720 a 850 HP, čo je oveľa viac ako základná verzia modelu. Treba poznamenať, že dvojitý turbo motor V8 o objeme 4.0 litra ponúka výkon 577 HP. Úprava Mansory údajne zaistí zrýchlenie z 0-100 km/h za 3,2 sekundy a maximálnu rýchlosť 332 km/h.

zdroj: motor1.com