Novinky

Range Rover Sport debutuje s verziou PHEV a tiež s motorom V812. Máj 2022

Automobilka Land Rover predstavila nové luxusné, športové autá Range Rover Sport, ktoré prichádzajú už vo svojej tretej generácii. Nový Range Rover Sport (2023) prináša zmenený dizajn interiéru a aj exteriéru.

Inšpiráciu si nový Range Rover Sport našiel v luxusných, športových autách Rane Rover. Model má podobne zapustené kľučky dverí a hladký štýl. Tým ale podobnosti končia. Nové svetlá sú najtenšie aké kedy Land Rover použil. Veľké SUV má aj nízky koeficient aerodynamického odporu 0,29.

Základom nového Range Rover Sport (2023) je platforma Land Rover MLA-Flex, ktorú používajú aj luxusné, športové autá Range Rover (2022). Vo výsledku to znamená, že nový Sport obsahuje veľa rovnakých dielov podvozku, ako je napr. 7.3 stupňové riadenie zadných kolies. Dynamické vzduchové pruženie je pre model Sport štandardom.

Luxusné, športové autá Range Rover Sport idú do predaja s dvojicou mild-hybridných motorov V6 o objeme 3.0 litra. Model P360 ponúka výkon 360 HP a krútiaci moment 500 Nm. P400 SE Dynamic generuje výkon 400 HP a krútiaci moment 550 Nm.

Nad touto dvojicou stojí plug-in hybrid P440e Autobiography, ktorý ponúka výkon 440 HP a krútiaci moment 839 Nm. Land Rover hovorí, že dojazd čisto na elektrický pohon je asi 80 km. Kombinovaný výkon zaisťuje motor V6 o objeme 3.0 litra a 31,8 kWh batéria. Luxusné, športové autá Range Rover Sport P440e Autobiography majú zrýchlenie z 0-100 km/h za 5.5 sekundy.

Pre milovníkov športových schopností prichádza Land Rover s modelom Range Rover Sport P530 First Edition. Ten má pod kapotou biturbo motor V8 o objeme 4.4 litra, ktorý generuje výkon 530 HP a krútiaci moment 750 Nm. So zapnutým systémom Dynamic Launch dokáže toto luxusné, športové auto zrýchliť z 0-100 km/h za 4.3 sekundy.

Každá motorizácia je spojená s osemstupňovou automatickou prevodovkou a má pohon všetkých štyroch kolies. Čisto elektrická verzia Range Rover Sport by sa do predaja mala dostať aj spolu s elektrickou verziou Range Rover niekedy v roku 2024.

Interiér nového Range Rover Sport preberá usporiadanie z modelu Range Rover 2022, pričom je tu niekoľko výrazných rozdielov. Obrazovka informačného systému u modelu Sport a zakrivený displej s vysokým rozlíšením je umiestnený pod uhlom nad stredovou konzolou.

Pred šoférom je 13.7 palcový interaktívny displej. Apple CarPlay a Android Auto sú štandardom. Vo výbave nechýba ani bezdrôtové nabíjanie. Architektúra elektrických vozidiel Land Rover 2.0 umožňuje aktualizovať 63 elektronických modulov prostredníctvom bezdrôtových aktualizácii. Zvuk pochádza od spoločnosti Meridian so špičkovým zvukovým systémom Meridian Signature Sound System.

Automobilka Land Rover bude svoje luxusné, športové autá Range Rover Sport vyrábať vo svojom výrobnom závode v anglickom Solihulle. Model už je možné objednať, pričom termín dodania prvých modelov zatiaľ nebol oznámený.

zdroj: motor1.com


Nový Mercedes-AMG C 43 4MATIC má vyšší výkon a efektívnosť11. Máj 2022

Vďaka technológii, ktorá je priamo odvodená z Formuly 1, určuje najnovšia generácia luxusného, športového auta Mercedes-AMG C 43 4MATIC vo verzii sedan (kombinovaná spotreba paliva 9,1 - 8,7 l/100 km, kombinované emisie CO2 206 - 196 g/km)[1] a kombi (kombinovaná spotreba paliva 9,2 - 8,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 209 - 199 g/km) štandardy v oblasti inovatívnych riešení pohonu. Po premiére vo verzii Mercedes‑AMG SL 43 sa bude 2,0-litrový štvorvalcový motor AMG ako celosvetovo prvý sériový agregát s elektrickým turbodúchadlom odteraz používať aj v Triede C. Nová forma preplňovania zaručuje mimoriadne spontánne reakcie v celom rozsahu otáčok, čím ponúka ešte dynamickejší pocit z jazdy. Turbodúchadlo poháňa 48-voltový elektrický systém, ktorý napája aj remeňom poháňaný štartovací generátor (RSG). Agregát vo verzii Mercedes-AMG C 43 4MATIC dosahuje výkon 300 kW (408 k) a v určitých jazdných situáciách na krátky čas disponuje dodatočným zvýšením výkonu o 10 kW (14 k) štartovacieho generátora RSG. K dynamickému jazdnému zážitku prispieva aj sériové riadenie zadnej nápravy, stály náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC s rozdeľovaním sily s dôrazom na zadnú nápravu, prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G s mokrou rozjazdovou spojkou, ako aj podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL s adaptívnym nastaviteľným tlmením. Funkcie v rámci výbavy, ktoré sú charakteristické pre túto značku, ako aj dizajn exteriéru a interiéru vhodne zvýrazňujú charakter nového luxusného, športového auta Mercedes-AMG C 43 4MATIC s orientáciou na výkon.

„Trieda C bola vždy absolútne najúspešnejším modelom pre značku Mercedes-AMG. Inovatívnou technológiou elektrického turbodúchadla ešte výraznejšie zvyšujeme atraktívnosť najnovšej generácie. Nové preplňovanie a 48-voltový elektrický systém nielenže prispievajú k vynikajúcej dynamike jazdy modelu C 43 4MATIC, ale zlepšujú aj efektívnosť. Ukazujeme tým vysoký potenciál, ktorý sa ukrýva v elektrifikovaných spaľovacích motoroch. Sériový náhon na všetky kolesá, aktívne riadenie zadnej nápravy a prevodovka s rýchlym radením zvyšujú jazdný výkon typický pre AMG,“ uviedol Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

Srdcom pre nové luxusné, športové autá Mercedes-AMG C 43 4MATIC je 2,0-litrový štvorvalcový motor AMG, ktorý prepája inovatívne technológie a vysoký výkon s príkladnou efektívnosťou. Hnací agregát ostáva verný tradícii typickej pre túto značku: nielenže bol kompletne vyvinutý v prevádzke spoločnosti v Affalterbachu, ale bol vyrobený na úrovni kvality remeselnej výroby podľa zásady „Jeden človek, jeden motor“. Mercedes-AMG pritom spája remeselnú zručnosť vysokokvalifikovaných zamestnancov s najmodernejšími výrobnými postupmi „Priemyslu 4.0“ a vysokou mierou digitalizácie.

Hnací agregát s interným označením M139l (l znamená pozdĺžne zabudovanie) je celosvetovo prvý sériový motor, ktorý je preplňovaný elektrickým turbodúchadlom. Tento inovatívny systém bol odvodený priamo z technológie, ktorú už niekoľko rokov úspešne používa tím Mercedes-AMG Petronas F1 v kráľovskej kategórii motoristického športu. Nová forma preplňovania zaručuje mimoriadne spontánne reakcie v celom rozsahu otáčok. Prináša ešte dynamickejší pocit z jazdy a súčasne zvyšuje efektívnosť.


Predĺžená verzia Bentley Bentayga EWB ponúka luxusnú výbavu10. Máj 2022

Luxusné, športové autá Bentley Bentayga sú hnacím motorom predaja automobilky Bentley. Minulý rok Bentley predalo historicky najviac vozidiel (14.659 ks.), pričom tretinu tohto predaja tvoril práve crossover Bentayga. Teraz prichádza Bentley aj s predĺženou verziou populárneho SUV, ktorá pridáva 180 mm medzi nápravami a poskytuje tak výrazne väčší priestor pre cestujúcich vzadu.

Rázvor sa predĺžil na 3.175 mm, čím celková dĺžka vzrástla na 5.322 mm. Predlžené luxusné, športové autá Bentley Bentayga EWB ponúkajú priestor luxusnej limuzíny, pričom model získava aj funkciu Airline Seat s najpokročilejšími sedadlami aké boli do auta namontované.

Zadné sedadlo, ktoré je možné nastaviť najmenej 22 spôsobmi, má pri aktivácii režimu relax schopnosť sklopenia až o 40%. Tým sa tiež vysunie kožou potiahnutá opierka nôh v zadnej časti sedadla spolujazdca. Tá sa zároveň posunie dopredu, aby sa ešte viac uvoľnilo miesto pre nohy. Prípadne zapnutie režimu Business presunie sedadlo do vzpriamenej polohy, v prípade, že cestujúci chce pracovať.

Luxusné, športové autá Bentley Bentayga EWB majú tiež špičkový systém klimatizácie, ktorý dokáže nastaviť a meniť teplotu podľa toho, ako sa mení teplota cestujúceho a vlhkosť na chrbte. Okrem toho má systém aj detekciu tlaku na sedadlá, čím sa automaticky nastavuje správna poloha. Existuje neuveriteľných 177 zmien tlaku, ktoré je možné aplikovať v šiestich nezávislých zónach počas trojhodinového intervalu.

Crossover Bentley Bentayga EWB je možné špecifikovať v jednej z 24 miliárd kombinácii výbavy, ktorá generuje bilióny možných špecifikácii. Luxusné, športové autá Bentley Bentayga v predĺženej verzii ponúkajú ja vyhrievané zadné dverové opierky, lakťové opierky a tiež dvere s elektrickým zatváraním.

Novinkou je aj osvetlenie Ambiente vo dverách s 12 diódami vpredu a 22 vzadu. Tieto LED diódy vyžarujú svetlo prostredníctvom milimetrovej perforácie kože. Bentley Bentayga EWB tiež dostane iný dizajn prednej masky a exkluzívne 22´´ originál disky Bentley v dizajne 10 lúčov s lešteným povrchom.

Luxusné, športové autá Bentley Bentayga EWB idú do predaja v štvormiestnej alebo päťmiestnej konfigurácii. Pod kapotou je osvedčený biturbo motor V8 o objheme 4.0 litra, ktorý generuje výkon 542 HP a krútiaci moment 770 Nm. Model dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 4.6 sekundy, maximálna rýchlosť je 290 km/h. Bentley nehovorí nič o možnosti ponuky motora W12, každopádne predĺžené Bentley Bentayga pôjde do predaja na vybraných trhoch vo štvrtom kvartály tohto roka.

zdroj: motor1.com


Mercedes EQS ako definícia luxusu vozidla SUV9. Máj 2022

Luxusným, športovým sedanom Mercedes EQS a športovým biznis sedanom pre podnikateľov EQE vstúpila značka Mercedes-Benz do novej, plnoelektrickej éry aj vo vyššom trhovom segmente. Čoskoro bude v podobe SUV Mercedes EQS nasledovať tretí modelový rad s touto architektúrou, ktorá bola vyvinutá pre elektrické vozidlá. SUV v avantgardnom a zároveň luxusnom interiéri ponúka veľký priestor, komfort a konektivitu až pre siedmich cestujúcich. Vďaka výkonným elektromotorom, náhonu na všetky kolesá 4MATIC s rýchlymi reakciami a inteligentnému terénnemu jazdnému programu jazdí SUV Mercedes EQS suverénne aj v ľahkom teréne.

Nové SUV Mercedes EQS majú rovnaký rázvor ako luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS sedan (3 210 milimetrov), sú však o viac ako 20 centimetrov vyššie. Podrobné rozmery: 5 125/1 959/1 718 milimetrov (dĺžka/šírka[1, 2]/výška[3]). Z týchto veľkorysých rozmerov SUV a výhod účelového dizajnu prispôsobeného elektrickej platforme profitujú rozmery interiéru. Druhý rad sedadiel je možné sériovo elektricky posúvať. V batožinovom priestore je dostatok miesta až pre štyri golfové vaky. Na želanie je k dispozícii tretí rad sedadiel s dvomi dodatočnými samostatnými sedadlami, ako aj rozsiahla komfortná výbava pre všetkých cestujúcich.

Medzi sériovými luxusnými, športovými autami je Mercedes-Benz EQS sedan aktuálnym majstrom sveta v oblasti aerodynamiky. Jeho účelový dizajn s hladkým spodkom a vo väčšine prípadov zatvorenou žalúziou chladiča bol vhodným východiskom pre aerodynamické opatrenia na SUV EQS. Optimalizácia aerodynamických prvkov typických pre SUV priniesla doteraz jedinečnú kombináciu ponuky priestoru a aerodynamickej efektívnosti.

Všetky modely SUV  Mercedes EQS sú vybavené elektrickým hnacím ústrojenstvom (eATS) na zadnej náprave, verzie s pohonom 4MATIC majú elektrické hnacie ústrojenstvo dodatočne aj na prednej náprave. V prípade modelov 4MATIC sa funkcia Torque Shift postará o inteligentné, plynulé rozdelenie hnacích momentov medzi zadný a predný elektrický stroj, a tým aj o použitie toho najefektívnejšieho elektrického hnacieho ústrojenstva. Elektromotory na prednej a zadnej náprave sú permanentne aktivované synchrónne motory (PSM). K výhodám tohto druhu konštrukcie patrí vysoká hustota výkonu, vysoká účinnosť, ako aj vysoká výkonov konštanta.

Sedan EQS bol prvým modelovým radom od značky Mercedes-Benz, pri ktorom bolo možné aktivovať úplne nové funkcie vozidla vo viacerých oblastiach prostredníctvom aktualizácií vzduchom. V prípade Mercedes EQS SUV je táto ponuka výrazne rozšírená. Vďaka tomu je možné pre toto vozidlo dodatočne aktivovať aj asistenta pre manévrovanie s prívesom alebo rozšírenú realitu MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz) pre navigáciu.

S luxusným, športovým Mercedes EQS SUV robí značka Mercedes-Benz veľký krok smerom k mobilite bez emisií a ešte viac sa približuje k splneniu plánu Ambícia 2039. Model bude v plnej miere vyrábaný CO2 neutrálnym spôsobom. EQS SUV prináša reálne riešenia pre mobilitu bez emisií, inteligentné šetrenie zdrojov a zodpovedné obehové hospodárstvo na cestách.

Podvozok nového SUV EQS má nápravu so štyrmi ramenami vpredu a nápravu s priestorovým zavesením kolies vzadu. Štandardom je vzduchové pruženie AIRMATIC s kontinuálne nastaviteľným tlmením ADS+. Výšku vozidla je možné zvýšiť o niekoľko centimetrov. Okrem jazdných programov DYNAMIC SELECT ECO, KOMFORT, ŠPORT a INDIVIDUÁLNY sú verzie 4MATIC vybavené ďalším programom TERÉN pre jazdy mimo spevnených cestných komunikácií. Sériovo je vozidlo vybavené riadením zadnej nápravy s uhlom natočenia kolies do 4,5 stupňa. Táto technológia zabezpečuje dobrú manévrovateľnosť v meste a agilnosť mimo mesta.

Zásady integrálnej bezpečnosti, najmä zásady bezpečnosti pri nehode, platia nezávisle od platformy. Podobne ako všetky ostatné luxusné, športové autá značky Mercedes-Benz, aj SUV EQS je preto vybavené pevnou bezpečnostnou bunkou priestoru pre cestujúcich, špeciálnymi deformačnými zónami a modernými záchytnými systémami. Ako prvý model od značky Mercedes-Benz dokáže európska verzia SUV EQS rozpoznať, či sú zadné sedadlá skutočne obsadené. Ak cestujúci na zadnom sedadle nie je pripútaný, bude vodič o tom cielene informovaný. V prípade značky Mercedes-Benz je novinkou aj takzvané upozornenie na prítomnosť osôb. Tento systém dokáže upozorniť na deti ponechané v zadnej časti vozidla. Vo vozidlách pre Európu, Austráliu a Nový Zéland je toto upozornenie súčasťou sériovej výbavy.

Mercedes me Charge je jednou z najväčších nabíjacích sietí na svete: aktuálne disponuje viac ako 700 000 nabíjacími miestami s možnosťou nabíjania striedavým a jednosmerným prúdom, z toho viac ako 300 000 nabíjacích miest sa nachádza v Európe. Od roku 2021 Mercedes-Benz zabezpečuje dodatočnú kompenzáciu zelenou elektrinou, keď zákazníci v Európe nabíjajú prostredníctvom služby Mercedes me Charge. Vysokohodnotné potvrdenia o pôvode zabezpečujú, že sa do siete dostane toľko zelenej energie z obnoviteľných zdrojov, koľko sa odoberie prostredníctvom služby Mercedes me Charge. Pomocou funkcie Mercedes me Charge Pripojiť a nabíjať je možné pohodlne nabiť SUV EQS na verejných nabíjacích stojanoch, ktoré podporujú funkciu Pripojiť a nabíjať.

Navigácia s Elektrickou inteligenciou na základe množstva faktorov naplánuje najrýchlejšiu a najkomfortnejšiu trasu vrátane zastávok na nabíjanie a dynamicky reaguje napríklad na dopravné zápchy alebo zmenu spôsobu jazdenia. Patrí sem vizualizácia v infotainmente MBUX, ktorá informuje o tom, či je nabitie akumulátora dostatočné na návrat do východiskového bodu bez nabíjania. Pri výpočte trasy sa uprednostňujú manuálne pridané nabíjacie stanice na trase. Navrhnuté nabíjacie stanice je možné vylúčiť. Vypočítajú sa predpokladané náklady na nabíjanie počas jednej zastávky na nabíjanie.

Značka Mercedes-Benz sa funkciou ENERGIZING AIR CONTROL plus pri SUV EQS komplexne venuje téme kvality vzduchu. Systém je postavený na pilieroch, ktorými sú filtrácia, senzorika, koncepcia zobrazovania a úprava vzduchu. Filter HEPA (High Efficiency Particulate Air) na veľmi vysokej úrovni filtrácie odfiltruje jemný prach, drobné častice, peľ a ďalšie látky z privádzaného vonkajšieho vzduchu.

Vďaka učenlivému softvéru sa MBUX úplne prispôsobuje svojmu používateľovi a predkladá mu personalizované návrhy pre množstvo funkcií infotainmentu, komfortných funkcií a funkcií vozidla. Pri takzvanej nulovej vrstve sú najdôležitejšie aplikácie ponúknuté celkom hore v zornom poli podľa situácie a vo vzťahu ku kontextu.

Zaujímavosťou v interiéri je hyperobrazovka MBUX (mimoriadna výbava), ktorá sa elegantne rozprestiera takmer od jedného stĺpika A k druhému. Tri obrazovky sú umiestnené pod spoločným krycím sklom a vizuálne sa zlievajú. S displejom s technikou OLED s uhlopriečkou 12,3 palca pre spolujazdca vzniká vlastná oblasť zobrazovania a ovládania. V Európe a čoraz častejšie aj v iných krajinách si smie spolujazdec prezerať dynamický obsah aj počas jazdy. Mercedes-EQ sa pritom spolieha na inteligentnú logiku blokovania, ktorá je založená na kamerovom systéme: keď kamera zistí, že sa vodič pozerá na displej spolujazdca, tento displej automaticky stlmí dynamické obsahy.

Ozvučovací systém Dolby Atmos® posúva zážitok z prehrávania zvuku v SUV Mercedes EQS na novú úroveň. Jednotlivé inštrumenty alebo hlasy štúdiovej kompozície je možné umiestniť v priestore počúvania. To umožňuje nový druh animácie zvuku: kým bežné stereosystémy spravidla disponujú dynamikou orientovanou naľavo a napravo, Dolby Atmos® dokáže využiť celý priestor a vytvoriť 360-stupňový zážitok.


Dohoda medzi Audi a McLaren je stále menej pravdepodobná8. Máj 2022

formul 1-AudiV nedávnom rozhovore pre Automotive News Europe sa neznámy zdroj z Audi vyjadril, že vstup do Formule 1 je pre výrobcu luxusných, športových automobilov Audi stále menej pravdepodobný prostredníctvom tímu McLaren.

Nemenovaný kontakt vysvetlil, že cenové očakávania medzi oboma automobilovými gigantmi sú v tejto chvíli veľmi vzdialené. Šéf celej skupiny VW Group Gerbert Dies pritom v nedávnom rozhovore nazvanom ´´Dialog with Diess´´ odhalil plány výrobcovia luxusných, športových automobilov Porsche Audi (patria do koncernu VW) plánujú vstúpiť do Formule 1 od sezóny 2026.

Diess v rozhovore vysvetlil, že Audi a aj Porsche sa pripoja k F1, pretože tento vysoko konkurenčný priestor je dokonalým spôsobom ako propagovať luxusné, športové autá Audi a Porsche. Nadchádzajúce zmeny pravidiel v roku 2026 sú pritom ideálnou možnosťou ako do Formule 1 vstúpiť. Dôvodom je plán F1 postupne zavádzať udržateľné palivo do spaľovacích motorov, čo prispieva zameraniu VW Group a jeho zeleným plánom.

Audi a aj Porsche už začali pracovať na vývoji vlastných motorov, pričom ale stále nie je jasné, v akej forme chcú do F1 vstúpiť. Podľa povestí by sa mohla Porsche pripojiť k RedBullu a dodávať mu motory.

Luxusné, športové autá Audi by sa mali prezentovať ako súčasť tímu McLaren, pričom automobilka Audi by mala mať v tíme kontrolný podiel a dodávať aj motor. V súčasnej dobe zaisťuje pohonnú jednotku pre tím McLaren F1 divízia Mercedes-AMG.

zdroj: motor1.com


BMW hovorí, že veľké displeje môžu jedného dňa skončiť7. Máj 2022

Bez ohľadu na to, či sa to niekomu páči alebo nie, veľké obrazovky informačných systémov sú nutnou súčasťou dnešných automobilov. Vidieť v aute displeje s veľkosťou menšou ako 10 palcov začína byť teraz divné.

Niektoré automobilky to dokonca ženú do extrému. Mercedes-Benz predstavil vo svojom luxusnom, športovom aute EQS ohromujúci displej MUX Hyperscreen, ktorý sa skladá z trojice obrazoviek pod jedným sklom a rozprestiera sa od dverí po dvere. BMW naopak v novej rade BMW 7 a i7 ukázalo panoramatickú 31 palcovú 8K divadelnú obrazovku.

Aktuálne sa ale zdá, že obrazovková vojna už čoskoro skončí, aspoň podľa šéfa dizajnu interiérov luxusných, športových automobilov BMW, Matthiasa Junghannsa. Ten v rozhovore pre Car design News povedal, že automobilový svet dosiahol obrazovkového vrcholu. Skôr alebo neskôr sa obrazovky stanú minulosťou. Luxusné, športové autá budú stále inteligentnejšie a rozhranie sa objaví lne keď bude treba, keď bude posádka chcieť.

Podobný názor zastáva ja manažér interiérového dizajnu vozidiel Polestar Conny Bloome. Ten k tomu povedal: ´´Všetko má svoj vrchol a pravdepodobne sú to aj obrazovky. Väčšinu času v aute cestujeme a užívame si výhľad viac ako obrazovky.´´

zdroj: motor1.com


Mercedes chce do konca desaťročia znížiť emisie o viac ako 50%6. Máj 2022

Pri príležitosti svojej prvej konferencie ESG (Environment, Social and Governance; životné prostredie, sociálne záležitosti a vedenie spoločnosti) pre investorov a analytikov oznámil vynálezca automobilu rozsiahle opatrenia na zníženie emisií CO2 a vytvorenie trvalo udržateľnej hodnoty pre všetky zainteresované strany. Ako už bolo potvrdené na klimatickej konferencii OSN COP26 v novembri 2021, výrobca automobilov Mercedes-Benz sa usiluje o rýchlejší prechod na elektrické vozidlá. „Požiadavka na individuálnu mobilitu je čoraz silnejšia. Našou úlohou je splniť túto potrebu trvalo udržateľným spôsobom. Mercedes-Benz má jasný plán, ako sa stať klimaticky neutrálnou spoločnosťou. Do roku 2030 chceme dosiahnuť polovicu cesty. Na to, aby sme v oblasti ochrany klímy napredovali rýchlejšie, potrebujeme maximálne zapojenie a intenzívnejšiu spoluprácu medzi politickou sférou, hospodárskou sférou a celou spoločnosťou,” uviedol Ola Källenius, predseda predstavenstva Mercedes-Benz Group AG.

Cieľom spoločnosti je znížiť emisie CO2 na každé osobné motorové vozidlo v celom životnom cykle vozidla do konca tohto desaťročia v porovnaní s rokom 2020 minimálne o polovicu. Dôležitým nástrojom na dosiahnutie tohto cieľa je elektrifikácia autoparku, nabíjanie zelenou elektrinou, zlepšenie technológie akumulátorov, ako aj rozsiahle použitie recyklovaných materiálov a energie z obnoviteľných zdrojov vo výrobe. Do roku 2030 sa predpokladá, že viac ako 70 percent spotrebovanej energie vo výrobe pokryje energia z obnoviteľných zdrojov. Tento plán by mala pokryť výstavba zdrojov solárnej a veternej energie v niektorých prevádzkach a uzavretie ďalších príslušných zmlúv o odbere elektrického prúdu.

Elektrifikácia portfólia značky Mercedes-Benz už dlhú dobu napreduje veľkými krokmi. Cieľom je dosiahnuť 50-percentný podiel hybridných vozidiel dobíjateľných zo siete a akumulátorových elektrických vozidiel do roku 2025. Okrem toho chce byť koncern do roku 2030 plne elektrický všade tam, kde to trhové podmienky dovolia. Už dnes zahŕňa ponuka vozidiel šesť plnoelektrických modelov a čoskoro bude zahŕňať deväť plnoelektrických modelov. Doteraz predstavila značka Mercedes-Benz luxusné, športové autá Mercedes EQA, EQB, EQC (kombinovaná spotreba elektriny podľa WLTP 25 - 21,3 kWh/100 km; kombinované emisie CO2: 0 g/km)[1], EQS, EQE 350+ (kombinovaná spotreba elektriny podľa WLTP: 18,7 - 15,9 kWh/100 km, kombinované emisie CO2: 0 g/100 km) [1] a EQV. Ako ďalšie modely budú nasledovať luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS SUV, EQE SUV a EQT. Aj pri ľahkých úžitkových motorových vozidlách chce spoločnosť vybudovať svoje vedúce postavenie v oblasti elektromobility pomocou pokročilej elektrifikácie všetkých konštrukčných radov.

V priebehu životného cyklu elektrického vozidla je nabíjanie elektrickým prúdom z obnoviteľných zdrojov energie podstatným faktorom znižovania emisií CO2. Mercedes-Benz umožňuje zelené nabíjanie[2] na všetkých približne 300 000 verejných nabíjacích miestach siete Mercedes me Charge v Európe. Výrobca automobilov Mercedes-Benz tým zabezpečuje prísun rovnakého množstva elektrického prúdu z obnoviteľných zdrojov do siete pri každom nabíjaní.

Akumulátor je najvýznamnejší nástroj na znižovanie emisií CO2. Pri súčasnom energetickom mixe v EÚ pripadá viac ako polovica emisií CO2 v celom životnom cykle na dodávateľský reťazec a výrobu. Tento podiel je možné výrazne znížiť použitím obnoviteľných zdrojov energie. Prechodom na výrobu článkov s neutrálnymi emisiami CO2 je možné znížiť emisie pri výrobe celého bloku akumulátorov o 20 percent. Dodatočné úspory CO2 by sa mali dosiahnuť ďalšími opatreniami – napríklad zlepšením procesu výroby anód a katód. Strategické partnerstvá pomáhajú vyvíjať a industrializovať vyspelé a konkurencieschopné technológie článkov. Anódy s vysokým podielom kremíka a s viac ako 800 watthodinami na liter na úrovni článkov ponúknu od polovice desaťročia vysoký potenciál zvýšenia energetickej hustoty. Mercedes-Benz chce súčasne vo svojich sériových luxusných, športovcýh autách používať akumulátory LFP s katódou, ktorá neobsahuje žiadny kobalt. Spoločnosť v spolupráci s výskumnými partnermi pracuje aj na akumulátoroch s pevným elektrolytom. V rámci celosvetovej stratégie recyklácie automobilových systémov akumulátorov buduje Mercedes-Benz v súčasnosti v meste Kuppenheim na juhu Nemecka[3] svoj vlastný recyklačný závod s neutrálnymi emisiami CO2. Návrh procesu patentovanej hydrometalurgie s úrovňami spätného získania viac ako 96 percent by mal umožniť holistické obehové hospodárenie s materiálmi akumulátorov.

Mercedes-Benz buduje dodávateľský reťazec zelenej oceľe[4], aby výrazne rozšíril používanie ocele produkovanej s nízkymi emisiami CO2 a bez emisií CO2. Spoločnosť spolu so všetkými dodávateľmi ocele vedome nestavia na kompenzácii, ale na zabraňovaní a znižovaní emisií CO2. Ako prvý výrobca osobných motorových vozidiel sa spoločnosť v roku 2021 podieľala na švédskom inovatívnom podniku H2 Green Steel (H2GS). Cieľom je priniesť zelenú oceľ na trh v rôznych modeloch vozidiel už v roku 2025. Presadzovaním obsiahlej koncepcie pre obehové hospodárstvo by sa mal podiel sekundárneho hliníka priebežne zvyšovať. Okrem toho sa spoločnosť ako prvý výrobca vozidiel zaväzuje, že pre svoje lisovne a odlievárne v Európe bude v budúcnosti nakupovať už len primárny hliník s certifikáciou Iniciatívy za dohľad nad hliníkom (Aluminium Stewardship Initiative ASI). Tým bude zaručené, že sa suroviny budú získavať a spracovávať zodpovedne a ekologicky nezávisle od krajiny pôvodu – od ťažby cez hutnícke spracovanie a zušľachtenie až po brány závodov Mercedes-Benz. Tento zámer by sa mal v strednodobom meradle rozšíriť aj na iné prevádzky mimo Európy.

V niektorých modeloch vozidiel sa už sériovo používajú trvalo udržateľné materiály. Medzi ne patria poťahy sedadiel zo 100-percentne recyklovaných PET fliaš, ako aj podlahové krytiny z priadzí, ktoré sa získavajú z rybárskych sietí a zo zvyškov kobercov. Kanále káblov v EQS a EQE sa už vyrábajú z recyklovaných skládkových odpadov. V EQS dosahuje celková hmotnosť konštrukčných dielov, ktoré sa vyrábajú šetrne k prírodným zdrojom z recyklovaných a obnoviteľných surovín, už viac ako 80 kilogramov. Uplatňovaním princípov Dizajn pre životné prostredie a Dizajn pre obehové hospodárstvo pri výbere materiálov chce Mercedes-Benz do roku 2030 zvýšiť podiel recyklovaných materiálov v jednom vozidle na 40 percent.

Mercedes-Benz od tohto roku vyrába vo všetkých svojich vlastných závodoch s neutrálnymi emisiami CO2. Okrem toho sa spoločnosť usiluje zvýšiť výrobu obnoviteľnej energie tým, že vo vlastných závodoch vybuduje kapacity pre veternú a solárnu energiu.

Mercedes-Benz sa pridržiava komplexnej koncepcie ESG vo všetkých svojich obchodných odboroch. Prechod na neutrálne emisie CO2 a s tým súvisiaci rozvoj elektrickej mobility prináša množstvo výziev, a to aj so zreteľom na použitie surovín, ako je napríklad kobalt alebo lítium, či na dodávateľské reťazce. V rámci systému rešpektovania ľudských práv výrobca automobilov Mercedes-Benz zvyšuje transparentnosť a v prípade potreby zavedie príslušné opatrenia vo vzťahu k 24 surovinám so zvýšeným rizikom. Cieľom je zabezpečiť dodržiavanie ľudských práv v celom dodávateľskom reťazci: od baní, v ktorých sa ťažia suroviny, cez spracovateľské prevádzky až po vlastnú produkciu.

Okrem trvalej udržateľnosti a integrity tvorí rôznorodosť základ trvalo udržateľnej obchodnej stratégie Mercedes-Benz. Táto spoločnosť je presvedčená o tom, že trvalo udržateľný úspech je možné dosiahnuť len v spolupráci s rôznorodými tímami. Manažment rôznorodosti a inklúzie pôsobí v oblasti podpory žien. Podiel žien v predstavenstve Mercedes-Benz Group AG dosahuje 37,5 percenta: traja z ôsmich členov predstavenstva sú ženy. Výrobca automobilov Mercedes-Benz chce mať vo vedúcich pozíciách viac kvalifikovaných žien a v rámci ďalšieho kroku sa usiluje dosiahnuť v roku 2030 podiel žien v takýchto pozíciách na úrovni 30 percent.

S prechodom na klimatickú neutrálnosť sa mení aj svet financií. Zelené možnosti financovania sú čoraz dôležitejšie. Preto budú trvalo udržateľné nástroje financovania ako zelené cenné papiere kryté aktívami a bilaterálne dohody o financovaní, ktoré sú spojené s trvalo udržateľnými kľúčovými ukazovateľmi výkonnosti, čoraz rozmanitejšie. Mercedes-Benz okrem toho do roku 2026 očakáva výrazný nárast investičných výdavkov, ktoré sú zosúladené s taxonómiou EÚ a sú v súlade jeho plnoelektrickou stratégiou. Analýza hodnotenia ESG značky Mercedes-Benz je dôležitý aspekt identifikácie a vyplnenia medzier v transparentnosti. V roku 2021 sa spoločnosti podarilo výrazne zlepšiť tieto hodnotenia ESG.


Jednorazové Ferrari SP48 Unica vychádza z modelu F8 Tributo5. Máj 2022

Po jednorazových modeloch poháňaných motorom V12, prichádza Ferrari s unikátnym luxusným ,športovým autom, ktoré má pod kapotou motor V8. Nový superšport vychádza z modelu Ferrari F8 Tributo, pričom treba povedať, že dizajn karosérie bol značne prepracovaný. Jedinečný kúsok vznikol na zákazku dlhodobého zákazníka Ferrari, ktorý sa podieľal na samotnom vývoji auta.

Úplne nová predná maska bola koncipovaná pomocou parametrického 3D modelovania. Mriežka má trojrozmerný efekt masky chladiča. V porovnaní s mriežkou akú ponúkajú luxusné, športové autá Ferrari F8 Tributo, 488 a lebo 458 ide o svieži dizajnový prvok.

V zadnej časti bolo úplne odstránené okno a štvorica zadných svetiel bola nahradená  tenkými LED lištami. Ďalšie zmeny sú vidieť pri pohľade z profilu. Okrem nových originál kolies Ferrari má toto luxusné, športové auto aj bočné prívody vzduchu namontované o niečo nižšie. Dizajnovo sú využité aj čierne bočné prahy.

Interiér vychádza z modelu Ferrari F8 Tributo, pričom okrem absencie zadného okna má model SP48 Unica aj špeciálny znak SP48 na palubnej doske. Sedadlá navyše využívajú laserom perforovanú Alcantaru, ktorá je aj na ďalších častiach interiéru.

Ferrari nehovorí nič o úprave motora, takže pod kapotu sa bude ukrývať klasický twin-turbo motor V8 o objeme 3.9 litra, ktorý používajú luxusné, športové autá Ferrari F8 Tributo. Model by mal mať zrýchlenie z 0-100 km/h za 2.9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 340 km/h.

zdroj: motor1.com


Night Edition pre Mercedes-Benz triedy E4. Máj 2022

Špionážne fotografie ukazujú, že automobilka Mercedes-Benz už usilovne pracuje na novej generácii triedy E, pričom to Mercedesu nebráni v aktualizácii aj stávajúcej verzie. Luxusné, športové autá Mercedes-Benz E dostali výbavu Night Edition, ktorá je kombinovaná s balíčkom AMG a je dostupná pre všetky štyri karosárske verzie. Mercedes zatiaľ ukázal len verzie kupé a kabriolet, keďže tie idú do predaja prvé. Sedan a kombi budú nasledovať čoskoro.

Ako už názov edície naznačuje, luxusné, športové autá Mercedes-Benz E Night Edition sú vybavené radou tmavých doplnkov. Napr. diamantová predná maska má čierne kolíky, rovnako v čiernej farbe sú aj koncovky výfukov. Predné blatníky nesú označenie ´´Night Edition´´. Mercedes hovorí, že luxusné, športové autá Mercedes-Benz E sedana/kombi budú dodávané s čiernym zadným spojlerom.

Interiéru balíčka Night Edition dominuje čierny strop s koženým čalúnením. Objednať je možné aj kombináciu Alcantara/koža. Vylepšené sú aj osvetlené prahy, ozdobné prvky v hliníkovom prevedení a ďalšie doplnky.

Stredová konzola je pokrytá jaseňovým drevom s otvorenými pórmi a hrdo nesie znak ´´Night Edition´´ vyrobený z lešteného hliníku s lesklým čiernym nápisom. Luxusné, športové autá Mercedes-Benz E s edíciou Night majú upravené rohožky a exkluzívne výšivky v danej edícii. Štandardom výbavy sú aj vyhrievané sedadlá a kožou potiahnutá palubná doska.

Luxusné, športové autá Mercedes-Benz E je možné si už objednať aj s balíčkom Night Edition, pričom ceny sa v závislosti od karosérie pohybujú v intervale od 5.295 až 9.222 EUR.

zdroj: motor1.com


Audi RS Q8 Signature Edition od ABT má 790 koní3. Máj 2022

Vzhľadom na postavenie v hierarchii koncernu VW, nebudú nikdy luxusné, športové autá Audi RS Q8 výkonnostne triumfovať Porsche Cayenne Turbo GT alebo Lamborghini Urus. V prípade, že ale zvolíte balíček od ABT, môže sa vám to podariť už s balíčkom Signature Edition.

Vylepšené luxusné, športové autá Audi RS Q8 Signature Edition ABT majú upravený motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý generuje výkon 790 HP a krútiaci moment 1.000 Nm. Vylepšený výkon zaistí zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.2 sekundy, čo je o 0.6 sekundy rýchlejšie ako štandardné Audi RS Q8. Maximálna rýchlosť modelu je 315 km/h.

Úpravou ABT prešiel medzihladič, turbo miešadlá a premapované bolo ECU motora. Medzi ďalšie úpravy patrí aj nový výfukový systém z nerezovej ocele s masívnymi koncovkami o veľkosti 105 mm. Dizajn úpravy zvýrazňujú uhlíkové vlákna, ktoré sú takmer všade, vrátane aerodynamického body kitu.

Výraznejší predný splitter, zadný difúzor, väčšie prahy a veľa ďalších doplnkov vylepšujú dizajn tohto luxusného, športového auta. Model jazdí na veľkých 23´´ originál diskoch ABT s pneumatikami 295/35 R23. Interiéru opäť dominujú uhlíkové vlákna, ktoré sú použité dokonca na páčke otvárania kapoty, na bokoch sedadiel alebo na zadnej strane stredovej konzole.

Luxusné, športové autá Audi RS Q8 ABT Signature Edition idú do predaja v obmedzenej sérii 96 kusov, ako odkaz na rok 1896, kedy bola firma z Kemtenu založená. Balíček ABT je v predaji za cenu 129.900 EUR. Spolu s cenou Audi RS Q8 sa tak celkovo dostaneme na cenu viac ako 316.000 EUR.

zdroj: motor1.com