Novinky

Porsche už pracuje na novej generácii Taycanu s dlhším dojazdom6. Apríl 2024

Hoci je to len pár mesiacov, čo Porsche aktualizovalo svoje luxusné, športové autá Taycan, práce na modeli druhej generácie už prebiehajú. Napriek tomu, že súčasný športový elektromobil výrazne vylepšil revíziu v polovici cyklu, pre ďalšiu iteráciu sa plánujú ďalšie vylepšenia.

Manažérka nabíjacích a energetických systémov Taycan, Sarah Razavi, potvrdila v rozhovore pre austrálsky časopis CarSales, že nové luxusné, športové autá Porsche Taycan sa už vyvíjajú. Priznala, že platforma J1, ktorá je tiež základom Audi E-Tron GT, bola posunutá na maximum a že Porsche musí prísť s niečím iným. Aj keď to nie je špecifikované, možno auto novej generácie prejde na už oznámenú platformu SSP Sport, ktorá bude slúžiť ako základ pre veľké trojradové elektrické, luxusné, športové SUV.

Razavi pripustil, že architektúra J1 “má určite určité obmedzenia” a že cieľom pokračovania dnešného Taycanu bude dosiahnuť väčší dosah. Medzitým revidovaný model predstavený vo februári sľubuje až 680 km dojazdu WLTP, čo je skok o 175 km alebo 35% viac.

Porsche by sa mohlo ľahko napchať do väčšej batérie, ale to zvyšuje hmotnosť už aj tak ťažkého elektromobilu. Razavi spomenul, že inžinieri musia “nájsť sladké miesto”, aby nepreťažili Taycan, ale tiež sa vyhli úzkosti majiteľov.

S potvrdenou druhou generáciou modelu Porsche Taycan sa pravdepodobne pýtate, kde skončia luxusné, športové autá Porsche Panamera. Správa spoločnosti Autocar zo septembra 2022 tvrdila, že tento sa vyvinie do väčšieho elektromobilu umiestneného nad Taycanom, pričom bude používať rovnakú platformu SSP Sport. Je príliš skoro na to, aby sme to vedeli s istotou, ale elektrická Panamera nemusí nevyhnutne znamenať koniec benzínového modelu.

Koniec koncov, nový elektrický Macan bude pokojne koexistovať s benzínovým modelom niekoľko rokov, rovnako ako elektrické a benzínové, luxusné, športové autá Boxster a Cayman. To znamená, že crossover prvej generácie a súčasné modely 718 boli v Európskej únii postupne vyradené z dôvodu prísnejších predpisov o kybernetickej bezpečnosti. V ďalších krajinách sveta, ale ich predaj bude umožnený.

zdroj: motor1.com


Nové BMW M4 CS príde údajne už v máji5. Apríl 2024

Nové, luxusné, športové autá BMW M4 CS sú na ceste, uvádza sa v novej správe BMW Blog s odvolaním sa na nemenované zdroje. Vysoko výkonné kupé, ktoré bude založené na nedávno aktualizovanom modeli BMW M4, bude údajne debutovať niekedy v máji.

Všetky dôkazy poukazujú na to, že BMW používa v kupé svoj 3,0-litrový radový šesťvalec s dvoma turbodúchadlami. Údajne bude produkovať rovnaký výkon ako BMW M4 CSL – 543 koní a bude obsahovať osemstupňovú automatickú prevodovku značky. Na rozdiel od svojho predchodcu bude mať nový CS pohon všetkých kolies xDrive.

Ak luxusné, športové autá BMW M4 CS pôjdu rovnakou vývojovou cestou ako jeho ekvivalent M3, očakávame, že BMW ušetrí niekoľko kíl z pohotovostnej hmotnosti kupé. Spoločnosť použila plast vystužený uhlíkovými vláknami na strechu, kapotu, zadný difúzor a ďalšie časti, aby zo sedanu odrezala 37 kg. Dúfame, že kupé sa dočká podobného zníženia hmotnosti.

Predchádzajúce špionážne zábery zachytili horúcejšie kupé na verejnosti, vrátane Nürburgringu. BMW skrylo aktualizované časti, ktoré zahŕňali výrazný predný splitter a malý spojler veka kufra. Podľa BMW Blog bude založený na aktualizovanom modeli BMW M4, ktorý spoločnosť odhalila začiatkom tohto roka, a získa množstvo aktualizácií v polovici cyklu, ako sú vylepšené svetlomety, volant s plochým dnom a nové obrazovky.

Očakávame, že luxusné, športové autá BMW M4 CS budú rovnako drahé ako M3 CS. BMW odštartuje výrobu nového variantu v júli, čím obmedzí výrobu vozidla len na niekoľko tisíc kusov.

zdroj: motor1.com


Malý, športový crossover Lexus by mal ísť do výroby4. Apríl 2024

Bolo by nepríjemné, keby Toyota nevložila svoj silný trojvalcový motor do viacerých automobilov okrem GR Yaris a GR Corolla. Zdá sa, že tretí model, ktorý dostane 1,6-litrový turbo motor, by mohol vymeniť znak Toyota za logo Lexus. LBX Morizo RR, predstavený ako koncept v januári na autosalóne v Tokiu, má vysokú šancu dostať sa do výroby.

Malý crossover značky Lexus s malým motorom a vysokým výkonom je takmer potvrdený, že sa začne predávať na vybraných trhoch. Časopis Drive hovoril s generálnym riaditeľom spoločnosti Lexus Australia Johnom Pappasom, ktorý povedal, že tieto malé, luxusné, športové autá sa “s vysokou pravdepodobnosťou” dostanú do výroby. Dodal však, že silný derivát modelu LBX na báze modelu Yaris Cross zatiaľ nedostal zelenú.

Austrálsky časopis Drive poukazuje na to, že predseda predstavenstva spoločnosti Toyota Akio Toyoda už bol vypočutý, že LBX Morizo RR sa začne predávať neskôr v roku 2024. Zábavný fakt – bývalý prezident a generálny riaditeľ spoločnosti je známy pod svojou prezývkou “Morizo”, keď sedí za volantom. V prípade schválenia by mal mohutný derivát viac ako dvojnásobok výkonu bežného LBX, ktorý si vystačí s výkonom 134 koní z hybridného 1,5-litrového motora.

Ten istý Akio Toyoda koncom minulého roka naznačil, že do predaja by sa časom mohli dostať aj luxusné, športové autá Toyota Celica. Začiatkom roka 2023 prezident Toyoty Koji Sato tiež naznačil, že by rád videl model ôsmej generácie. Koncept FT-Se je oknom do budúcnosti elektrického športového automobilu typu MR2.

zdroj: motor1.com


Mercedes-Benz EQS stráca po roku takmer polovicu hodnoty3. Apríl 2024

Nie je žiadnym tajomstvom, že nové autá dostanú veľký zásah do hodnoty, keď opustia predajcu. Niektoré majú väčšie zásahy ako iné. Potom sú tu luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS. Luxusný elektromobil stráca neuveriteľných 48,7% svojej priemernej novej ceny už po jednom roku vlastníctva, podľa americkej štúdie zverejnenej spoločnosťou iSeeCars.

Nie je to ani jediný elektromobil na zozname najrýchlejšie sa odpisujúcich automobilov iSeeCar. Päť z desiatich najlepších vozidiel v štúdii sú elektromobily, počnúc Nissanom LEAF na druhom mieste. V priemere stráca iba 15.786 dolárov, ale s výrazne nižšou vyvolávacou cenou stále hovoríme o 45% poklese. Jaguar je držiteľom ocenenia za najlepšie znehodnocujúce spaľovacie vozidlo s modelom F-Pace na treťom mieste so stratou 28.555 dolárov, čo predstavuje 35,4% jeho hodnoty. Alfa Romeo nie je ďaleko pozadu s Giuliou s 33,4%, v priemere klesla o 16 297 dolárov. Kia EV6 je piata s 33,3%, pričom v priemere stráca 18 081 dolárov.

Záchrannou tvárou Mercedesu sú luxusné, športové autá triedy G, ktoré sa umiestnili na treťom mieste v najmenej znehodnocujúcej škále s poklesom o 2,3%, alebo v priemere 4.587 dolárov. Medzitým Ford Maverick stráca v priemere len okolo 1.400 dolárov. Drží sa na štvrtom a piatom mieste, čo predstavuje štandardný spaľovací model a hybrid so 4,1 a 4,4%.

Land Rover Range Rover, ktorý sa umiestnil na prvom mieste, má kuriózny rozdiel v predaji v priemere o 2,8% nad cenou pôvodnej ceny po jednom roku. Máme podozrenie, že je to skreslené kvôli tomu, že nový model 2024 sa pomaly dostáva na trh, čo zvyšuje dopyt po ojazdených SUV, pretože netrpezliví kupujúci sú unavení z čakania alebo odmietajú platiť vysoké prirážky predajcov. Tím iSeeCars spomína aj túto teóriu.

Štúdia hodnotila viac ako 1,6 milióna nových a použitých vozidiel od januára do marca 2024, ktoré zahŕňali vozidlá modelových rokov 2023 a 2024. V tomto prípade sa “použité” rovná vozidlu s najazdenými kilometrami do 20% z 13 476 míľ, čo sa vo veľkej miere považuje za priemerný počet najazdených kilometrov za rok používania. Nízkoobjemové špecializované vozidlá boli z výskumu vylúčené.

Je zaujímavé vidieť jasný pokles cien elektromobilov v porovnaní so silnými zvyškami jazdených hybridov. To podporuje zmäkčujúci dopyt po plne elektrických vozidlách, ktorý sme videli, zatiaľ čo hybridy zostávajú pre mnohých žiaducou voľbou.

zdroj: motor1.com


Predaj amerického Volkswagenu Golf GTI vzrástol o 156%2. Apríl 2024

Americký Volkswagen mal silný prvý štvrťrok 2024, keď dodávky vyskočili o 21%, a zatiaľ čo SUV predvídateľne podporovali rast, dôležitú úlohu zohrali aj ostrejšie verzie. Dopyt po GTI od januára do marca vyskočil o pôsobivých 156% na 2 412 kusov. Predaj luxusných, športových automobilov Volkswagen Golfu R vzrástol v porovnaní s 1. štvrťrokom 2023 o 125% a dosiahol 1 233 kusov.

Čo mohlo byť hnacou silou prudkého nárastu predaja? Možno je to blížiaci sa zánik manuálnej prevodovky. Luxusné, športové autá Volkswagen Golf GTI a R 8.5, ktoré prídu do USA koncom tohto roka, odstránia nastavenie troch pedálov. Keď bol v auguste minulého roka predstavený model GTI 380, VW oznámil koniec behu na modely GTI a R posunom páčky. Od modelu 2025 dostanú všetky Golfy predávané v USA sedemstupňovú dvojspojkovú automatickú prevodovku.

Smrť manuálu bude mať pravdepodobne významný vplyv na predaj. Túto projekciu robíme na základe skutočnosti, že VW nám povedal, že GTI s manuálom bude mať v roku 2023 mieru využitia 50%. Luxusné, športové autá Volkswagen Golf R neboli ďaleko pozadu, pričom 40% kupujúcich sa rozhodlo veslovať na vlastných prevodovkách. USA mali tú česť mať Volkswagen Golf R so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, pretože VW predával kompaktný model s pohonom všetkých kolies výhradne s DSG v Európe a na iných trhoch.

Volkswagen Golf GTI (2025) pravdepodobne získa v USA zvýšenie výkonu. VW vytočil 2.0 TSI na 261 koní, čo je nárast o 20 koní oproti modelu pred faceliftom. Golf R 2025 ešte nebol úplne odhalený, ale ten starý bol v Európe ponúkaný s výkonom až 328 koní namiesto 315 koní dostupných v Severnej Amerike.

V USA budú v predaji iba športové Golfy, ale globálna zostava má všetky druhy verzií s 1,5- a 2,0-litrovými benzínovými motormi a 2,0-litrovým dieselom. Menší benzínový motor a dieselový stále pracujú so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Tento 1,5 litrový motor je ponúkaný aj ako mild-hybrid (eTSI). K dispozícii je aj plug-in hybrid (eHybrid), ku ktorému sa pridáva výkonný model GTE s výkonom 268 k a praktickejšie kombi s verziou R.

zdroj: motor1.com


Ďalší hyperšport Porsche bude mať pohon všetkých kolies1. Apríl 2024

Hyperšportov Porsche bolo málo. Luxusné, športové autá Porsche 918 Spyder vyšli v roku 2013, zatiaľ čo Carrera GT bola uvedená na trh v roku 2004. Ešte ďalej, 959 debutoval v roku 1986. V roku 2023 predstavilo Porsche Mission X potenciálny vlajkový model zo Zuffenhausenu. Neskôr v tomto roku sa rozhodne, či sa koncept uvedie do výroby. Ak dostane zelenú, dôjde k veľkej zmene hardvéru.

Keď v júni 2023 debutovala plne elektrické Mission X na oslavu 75. narodenín Porsche mal koncept usporiadanie s pohonom zadných kolies. Následné auto povolené pre cestnú premávku by však prešlo na nastavenie pohonu všetkých kolies. Nie preto, aby sa odomkol dodatočný výkon, ale aby sa zvýšila efektivita. Akokoľvek zvláštne to môže znieť, keď hovoríme o hyperšporte, dáva to zmysel. Nastavenie pohonu AWD by výrazne zvýšilo rekuperáciu energie, aby sa do batérie vrátilo viac šťavy a pomohol by sa predĺžiť dojazd.

V rozhovore pre austrálsky magazín That Car, projektový manažér Mission X Michael Behr vysvetlil, prečo by mal byť AWD prijatý: “Je to elektrické auto a potrebujete auto s pohonom všetkých štyroch kolies, aby ste získali veľa energie [pre batériu], aby ste mali väčší dojazd na Nordschleife, nielen na jedno kolo, ale možno na tri kolá.”

To je stále extrémne nízky rozsah vzhľadom na to, že trať je dlhá necelých 21 km, takže tri kolá by boli niečo cez 60 km. Behr však hovoril o troch kolách vykonaných jazdcom, ktorý vie, čo robí a dokáže vyťažiť každú kvapku výkonu z Mission X. Pri pravidelnom tempe by elektrické, luxusné, športové auto Porsche pravdepodobne malo výrazne vyšší dojazd.

To znamená, že je zrejmé, že Porsche nechce napchať obrovskú batériu, aby predĺžilo dojazd, pretože by to zvýšilo hmotnosť. Bolo by ťažké nainštalovať nadrozmernú batériu, pretože koncept bol dlhý iba 450 cm, takže by existovali obmedzenia. Behr spomenul, že rázvor bude zmenený pre sériovú verziu v porovnaní s konceptom, ktorý meral 273 cm medzi nápravami.

V koncepte bola batéria namontovaná v strede za sedadlami a mala priame chladenie oleja. Porsche vyvinulo Mission X s 900-voltovou systémovou architektúrou, ktorá umožňuje nabíjanie približne dvakrát rýchlejšie ako predfaceliftované, luxusné, športové autá Porsche Taycan Turbo S. Aktualizovaný elektrický sedan teraz podporuje 320-kilowattový nabíjací výkon namiesto 270 kilowattov a dokáže doplniť batériu z 10 na 80% za 18 minút.

Počas toho istého rozhovoru Behr naznačil, že produkčná verzia sa bude pravdepodobne predávať striktne s ľavostranným riadením, aby sa znížila zložitosť. Dodal, že bude mať viac priestoru nad hlavou ako Porsche 918 Spyder, čo umožní vodičom pohodlne používať prilbu. To bude možné namontovaním dverí, ktoré sa otvárajú nahor a dopredu v rovnakom duchu ako na pretekárskom vozidle 917 Le Mans, ktoré malo zakrivené sklo siahajúce aj na strechu.

Porsche už skôr uviedlo, že schváli luxusné, športové autá Porsche Mission X na výrobu iba vtedy, ak splnia určité kritériá. Musia generovať väčší prítlak ako Porsche 911 GT3 RS a musia mať pomer výkonu k hmotnosti 1:1. Okrem toho musí model zdvojnásobiť rýchlosť nabíjania Taycan Turbo S. A čo je najdôležitejšie, musí vytvoriť rekord pre sériové luxusné, športové auto povolené pre cestnú premávku na okruhu Nürburgring. Titul aktuálne patrí Mercedes-AMG One s časom na kolo 6 minút a 35,18 sekundy.

Porsche drží absolútny rekord okolo Zeleného pekla s traťovým Porsche 919 Hybrid Evo a neuveriteľným časom 5:19,55.

zdroj: motor1.com


Volkswagen R bude samostatnou značkou ostrých elektromobilov31. Marec 2024

Volkswagen R začal v roku 2002 s Golfom R32. Potom prišiel sedan / kombi Passat R v roku 2008, nasledovaný o rok neskôr Scirocco R, zatiaľ čo Polo R WRC pristál v roku 2013. V posledných rokoch sa “R” dokonca používa pre luxusné, športové autá Volkswagen Arteon a T-Roc, Tiguan a Touareg. V roku 2024 však VW chce, aby sa z modelu R stala nezávislá značka.

V pláne je otvorenie špeciálnej sekcie Volkswagen R v zábavnom parku Autostadt vo Wolfsburgu. Ak ste tam ešte neboli, je to atrakcia pre návštevníkov, ktorá sa nachádza v blízkosti továrne spoločnosti, filozofiou podobná BMW Welt v Mníchove. Ročne navštívi Autostadt a jeho viaceré pavilóny venované značkám VW Group, od Škody a SEAT až po luxusné, športové autá Audi a Lamborghini množstvo ludí. Pavilón R sa k nim pripojí toto leto.

Fanúšikovia horúcich VW budú mať možnosť vyskúšať si koncepčné vozidlá a limitované sériové modely. Nevyhnutne budú vystavené elektrické výkonné modely. VW tvrdí, že modelový rad R sa bude v nasledujúcich rokoch postupne vyvíjať s vylepšenými elektromobilmi. Proces sa už začal modelom Volkswagen Touareg R – kompletným s plug-in hybridným pohonným ústrojenstvom V6.

V spaľovacom motore však stále zostáva život. Facelift Golfu R vyjde toto leto, ale bohužiaľ bez manuálnej prevodovky. Rozhodnutie VW dištancovať R (pôvodne nazývaný Volkswagen Individual GmbH) od hlavnej značky sa začalo v roku 2020, keď sa stala samostatnou obchodnou jednotkou. Inde v rámci koncernu VW zašiel SEAT so svojou americkou spin-off značkou Cupra ešte o krok ďalej a predstavil samostatné modely. Audi Sport je tiež samostatným subjektom v rámci Audi.

Pokiaľ ide o to, čo prinesie budúcnosť, VW uviedol, že Golf deviatej generácie bude výlučne elektrický. Bude to prvé elektrické R? Čas ukáže, ale pravdepodobne najskôr uvidíme elektrické GTI. Pikantné elektromobily sú už súčasťou portfólia spoločnosti, pretože modely GTX majú väčší výkon, vrátane minivanu ID. Buzz GTX.

Medzitým sa modelu R darí lepšie ako kedykoľvek predtým, pretože v roku 2023 bolo vyrobených viac ako 35 000 luxusných, športových automobilov, čo je pre značku rekord. Od roku 2002 sa predalo viac ako 300 000 vozidiel s označením R.

zdroj: motor1.com


Lamborghini mierne upravilo svoje logo30. Marec 2024

Lamborghini je najnovšou automobilkou, ktorá obnovila svoju firemnú identitu jemne aktualizovaným logom. Jemne prepracovaného zúrivého býka uvidíme nielen na digitálnych kanáloch spoločnosti, ale aj na skutočných luxusných, športových automobiloch Lamborghini. Je pravdepodobné, že náhrada Huracan a plug-in hybridný Urus budú prvé, ktoré dostanú aktualizovaný znak neskôr v tomto roku.

Čo sa vlastne zmenilo? Typ písma “Lamborghini” je teraz o niečo širší ako predtým. Čierna a biela zostávajú primárnymi farbami – “symbolizujúcimi jasnú identitu značky”, aspoň tak nám bolo povedané. Ako akcentové farby slúži žltá a nový zlatý odtieň. Zaujímavé je, že taliansky výrobca exotických, luxusných, športových automobilov má v úmysle používať legendárneho býka aj bez štítu, ale to sa stane iba na jeho webových stránkach, sociálnych sieťach atď.

Hovorí sa, že nové farby prepožičiavajú logu “minimálny, ale odvážny” vzhľad. Lamborghini, ktoré je technicky súčasťou skupiny Audi Group spolu s Bentley, Ducati a Italdesign, hovorí, že spolupracovalo s dizajnérskym tímom na vytvorení novej sady ikon, ktoré sa budú používať online.

Aktualizovaný typ písma je zjavne kývnutím na hranatý dizajnový jazyk, ktorý používajú luxusné, športové autá Lamborghini. Logika nám hovorí, že nový starý znak prichádza nielen k nástupcovi Huracan a elektrifikovanému SUV, ale aj k vlajkovej lodi Revuelto V12. Štvrtý model by mal prísť v roku 2028 ako vôbec prvý elektromobil značky, ktorý minulý rok predstavil koncept Lanzador. Po modeli 2+2 Grand Tourer bude o rok neskôr nasledovať čisto elektrický Urus druhej generácie.

Lamborghini sa darí lepšie ako kedykoľvek predtým, keďže rok 2023 bol prvým rokom, keď dodávky prekročili 10 000 kusov a dosiahli 10 112 vozidiel. Huracan a súčasný Urus sú už vypredané až do konca výroby, zatiaľ čo nové objednávky pre luxusné, športové autá Lamborghini Revuelto budú dodané až v roku 2026.

zdroj: motor1.com


Motor V8 od Porsche bude pokračovať aj v nasledujúcom desaťročí29. Marec 2024

Zmenšovanie môže byť v plnom prúde, ale Porsche ešte nie je pripravené vyradiť svoj motor V8. Napriek stále prísnejším emisným predpisom sú inžinieri zo Zuffenhausenu vždy o krok vpred. Osemvalcový motor sa už vylepšuje tak, aby spĺňal normu Euro 7, aj keď jeho implementácia na luxusné, športové autá Porsche bola odsunutá. Mal vstúpiť do platnosti v roku 2025, ale bol odložený na rok 2030.

V rozhovore pre austrálsky časopis Car Sales, šéf modelového radu Porsche Panamera Thomas Freimuth odhalil, že sa vyvíjajú nové komponenty, aby motor spĺňal emisnú normu Euro 7: “Vieme, že tento motor je pripravený na EU7, nie je to žiadny problém. Musíme pridať niektoré diely, ktoré sú vo vývoji, takže sme pripravení s týmto V8 ísť do predpisov EU7.”

Porsche sa nebude musieť nevyhnutne spoliehať na hybridné nastavenie, aby udržalo V8 nažive, pretože norma Euro 7 nebude taká prísna, ako sa pôvodne navrhovalo. Ale iné predpisy prinútia inžinierov urobiť niektoré nežiaduce zmeny. Freimuth spomenul maximálnu povolenú hladinu hluku výfukových plynov, ktorá bude podľa neho v priebehu rokov naďalej klesať. Prísnejšia legislatíva týkajúca sa hladín hluku “komplikuje získanie dobrých emócií pre naše luxusné, športové autá Porsche Panamera s motorom V8.”

Hoci V8 sa dožije roku 2030, predpokladáme, že Porsche nebude do konca desaťročia vyrábať toľko áut s twin-turbo 4.0-litrovým motorom. Vo výročnej správe a správe o udržateľnosti za rok 2023 zverejnenej tento mesiac nemecká automobilka zopakovala svoju prognózu, že elektromobily budú do roku 2030 predstavovať viac ako 80% ročných dodávok. Dosiahnutie tohto cieľa však závisí “od dopytu našich zákazníkov a rozvoja elektromobility v príslušných regiónoch sveta”.

Nápor elektromobilov sa začal modelom Porsche Taycan v roku 2019 a pokračoval začiatkom roka 2024 modelom Macan druhej generácie, ktorý bol výlučne elektrický. Elektrické, luxusné, športové autá Porsche 718 Boxster/Cayman by mali vyjsť v roku 2025, pravdepodobne s kabrioletom ako prvým a kupé krátko potom. Nástupca dnešného Cayenne už bol potvrdený ako elektromobil, zatiaľ čo toto trojradové veľké SUV vynechá aj benzínové motory.

Model Porsche 911 nedostane v tomto desaťročí plne elektrickú úpravu, ale hybridné nastavenie bude debutovať začiatkom leta s obnovou 992.2. Porsche dúfa, že udrží spaľovací motor nažive s takmer uhlíkovo neutrálnym syntetickým palivom, ktoré v súčasnosti vyrába v Čile. Cieľom je zvýšiť ročnú produkciu na 145 miliónov galónov do roku 2030.

zdroj: motor1.com


Nový Mercedes G má vyšší výkon a ´´priehľadnú´´ kapotu28. Marec 2024

Trieda G nesie terénnu pochodeň značky Mercedes-Benz už 45 rokov. Krabicové, luxusné, športové SUV sa za takmer polstoročie príliš nezmenilo. Ale pre rok 2024 Mercedes konečne elektrifikuje svoj ikonický terénny automobil – mierne – pred nadchádzajúcim elektromobilom EQG, ktorý príde koncom tohto roka.

Základný model G550 sa vzdáva svojho motora V8 pre nový preplňovaný 3,0-litrový radový šesťvalec s mild-hybridnou asistenciou prostredníctvom turbodúchadla výfukových plynov a elektrického pomocného kompresora. To dáva základnej triede G výkon 443 koní, pričom samotný integrovaný štartovací generátor dodáva 20 koní. To je o 27 koní viac ako predchádzajúci model. O niečo nižší je ale krútiaci moment.

Aktualizovaný deväťstupňový automat s meničom krútiaceho momentu poskytuje celkovo širšie prevodové pomery, zatiaľ čo pohon všetkých kolies s rozdelením krútiaceho momentu 40-60 je štandardom. A dokonca aj s motorom s menším zdvihovým objemom majú luxusné, športové autá Mercedes-Benz G550 stále vynikajúce schopnosti v teréne. Tri mechanické uzávierky diferenciálu sa spárujú s rozdeľovacou skriňou, ktorá ponúka terénne radenie s nízkym rozsahom. Svetlá výška vozidla zostáva rovnaká 24 cm, rovnako ako 30- a 31-stupňový nájazdový a zadný nájazdový uhol.

Mercedes zabudoval do informačno-zábavného systému MBUX funkciu Off-Road Cockpit, ktorá pomáha jazde v teréne. Off-Road Cockpit zobrazuje položky ako poloha vozidla, nadmorská výška, uhol natočenia volantu a teplota na 12,3-palcovej dotykovej obrazovke a zodpovedajúcom digitálnom združenom prístroji, čo umožňuje používateľom prispôsobiť si displej podľa vlastného uváženia. Funkcia “Priehľadná kapota” prevzatá z luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz EQE a GLC sa tiež prenáša a umožňuje vodičovi vidieť “cez” prednú časť vozidla pomocou 360-stupňovej hornej kamery.

Trieda G ponúka množstvo ďalších technológií vrátane balíka bezpečnostnej výbavy ako súčasť štandardného balíka asistenčných systémov vodiča. To zahŕňa adaptívny tempomat, monitorovanie mŕtveho uhla, rozpoznávanie dopravných značiek a ďalšie. Parkovací balík prichádza aj s 360-stupňovou kamerou. Kupujúci môžu pridať veci ako adaptívny asistent riadenia, aktívne núdzové zastavenie a asistent rýchlosti na základe trasy.

Zatiaľ čo základný model Mercedes-Benz G550 zmenšuje svoj motor, luxusné, športové autá Mercedes-AMG G63 orientované na výkon zostávajú nezmenené. Twin-turbo 4.0-litrový motor V8 ponúka výkon 577 koní a rovnakú 48-voltovú mild-hybridnú asistenciu ako základný model. To je dostatok energie na zrýchlenie modelu G63 z 0-100 km/h za 4,2 sekundy.

AMG Active Ride Control je novinkou v modeli G63 a pridáva hydraulickú stabilizáciu nakláňania a nastaviteľné adaptívne tlmenie pre lepší výkon na ceste aj v teréne. Môžete ho získať ako súčasť balíka AMG Offroad Package Pro.

Luxusné, športové autá Mercedes-Benz G550 aj G63 dostanú pre rok 2025 jemné vizuálne vylepšenia. G63 konkrétne prichádza s novým lakom Manufaktur Hyper Blue Magno, štandardnými adaptívnymi LED svetlometmi a vynoveným dizajnom nárazníka. Môžete si tiež vybrať zo šiestich rôznych možností originál diskov Mercedes-Benz v rozmedzí od 20 do 22 palcov.

zdroj: motor1.com