Motor V8 od Porsche bude pokračovať aj v nasledujúcom desaťročí29. Marec 2024

Zmenšovanie môže byť v plnom prúde, ale Porsche ešte nie je pripravené vyradiť svoj motor V8. Napriek stále prísnejším emisným predpisom sú inžinieri zo Zuffenhausenu vždy o krok vpred. Osemvalcový motor sa už vylepšuje tak, aby spĺňal normu Euro 7, aj keď jeho implementácia na luxusné, športové autá Porsche bola odsunutá. Mal vstúpiť do platnosti v roku 2025, ale bol odložený na rok 2030.

V rozhovore pre austrálsky časopis Car Sales, šéf modelového radu Porsche Panamera Thomas Freimuth odhalil, že sa vyvíjajú nové komponenty, aby motor spĺňal emisnú normu Euro 7: “Vieme, že tento motor je pripravený na EU7, nie je to žiadny problém. Musíme pridať niektoré diely, ktoré sú vo vývoji, takže sme pripravení s týmto V8 ísť do predpisov EU7.”

Porsche sa nebude musieť nevyhnutne spoliehať na hybridné nastavenie, aby udržalo V8 nažive, pretože norma Euro 7 nebude taká prísna, ako sa pôvodne navrhovalo. Ale iné predpisy prinútia inžinierov urobiť niektoré nežiaduce zmeny. Freimuth spomenul maximálnu povolenú hladinu hluku výfukových plynov, ktorá bude podľa neho v priebehu rokov naďalej klesať. Prísnejšia legislatíva týkajúca sa hladín hluku “komplikuje získanie dobrých emócií pre naše luxusné, športové autá Porsche Panamera s motorom V8.”

Hoci V8 sa dožije roku 2030, predpokladáme, že Porsche nebude do konca desaťročia vyrábať toľko áut s twin-turbo 4.0-litrovým motorom. Vo výročnej správe a správe o udržateľnosti za rok 2023 zverejnenej tento mesiac nemecká automobilka zopakovala svoju prognózu, že elektromobily budú do roku 2030 predstavovať viac ako 80% ročných dodávok. Dosiahnutie tohto cieľa však závisí “od dopytu našich zákazníkov a rozvoja elektromobility v príslušných regiónoch sveta”.

Nápor elektromobilov sa začal modelom Porsche Taycan v roku 2019 a pokračoval začiatkom roka 2024 modelom Macan druhej generácie, ktorý bol výlučne elektrický. Elektrické, luxusné, športové autá Porsche 718 Boxster/Cayman by mali vyjsť v roku 2025, pravdepodobne s kabrioletom ako prvým a kupé krátko potom. Nástupca dnešného Cayenne už bol potvrdený ako elektromobil, zatiaľ čo toto trojradové veľké SUV vynechá aj benzínové motory.

Model Porsche 911 nedostane v tomto desaťročí plne elektrickú úpravu, ale hybridné nastavenie bude debutovať začiatkom leta s obnovou 992.2. Porsche dúfa, že udrží spaľovací motor nažive s takmer uhlíkovo neutrálnym syntetickým palivom, ktoré v súčasnosti vyrába v Čile. Cieľom je zvýšiť ročnú produkciu na 145 miliónov galónov do roku 2030.

zdroj: motor1.com