Mercedes-Benz EQS stráca po roku takmer polovicu hodnoty3. Apríl 2024

Nie je žiadnym tajomstvom, že nové autá dostanú veľký zásah do hodnoty, keď opustia predajcu. Niektoré majú väčšie zásahy ako iné. Potom sú tu luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS. Luxusný elektromobil stráca neuveriteľných 48,7% svojej priemernej novej ceny už po jednom roku vlastníctva, podľa americkej štúdie zverejnenej spoločnosťou iSeeCars.

Nie je to ani jediný elektromobil na zozname najrýchlejšie sa odpisujúcich automobilov iSeeCar. Päť z desiatich najlepších vozidiel v štúdii sú elektromobily, počnúc Nissanom LEAF na druhom mieste. V priemere stráca iba 15.786 dolárov, ale s výrazne nižšou vyvolávacou cenou stále hovoríme o 45% poklese. Jaguar je držiteľom ocenenia za najlepšie znehodnocujúce spaľovacie vozidlo s modelom F-Pace na treťom mieste so stratou 28.555 dolárov, čo predstavuje 35,4% jeho hodnoty. Alfa Romeo nie je ďaleko pozadu s Giuliou s 33,4%, v priemere klesla o 16 297 dolárov. Kia EV6 je piata s 33,3%, pričom v priemere stráca 18 081 dolárov.

Záchrannou tvárou Mercedesu sú luxusné, športové autá triedy G, ktoré sa umiestnili na treťom mieste v najmenej znehodnocujúcej škále s poklesom o 2,3%, alebo v priemere 4.587 dolárov. Medzitým Ford Maverick stráca v priemere len okolo 1.400 dolárov. Drží sa na štvrtom a piatom mieste, čo predstavuje štandardný spaľovací model a hybrid so 4,1 a 4,4%.

Land Rover Range Rover, ktorý sa umiestnil na prvom mieste, má kuriózny rozdiel v predaji v priemere o 2,8% nad cenou pôvodnej ceny po jednom roku. Máme podozrenie, že je to skreslené kvôli tomu, že nový model 2024 sa pomaly dostáva na trh, čo zvyšuje dopyt po ojazdených SUV, pretože netrpezliví kupujúci sú unavení z čakania alebo odmietajú platiť vysoké prirážky predajcov. Tím iSeeCars spomína aj túto teóriu.

Štúdia hodnotila viac ako 1,6 milióna nových a použitých vozidiel od januára do marca 2024, ktoré zahŕňali vozidlá modelových rokov 2023 a 2024. V tomto prípade sa “použité” rovná vozidlu s najazdenými kilometrami do 20% z 13 476 míľ, čo sa vo veľkej miere považuje za priemerný počet najazdených kilometrov za rok používania. Nízkoobjemové špecializované vozidlá boli z výskumu vylúčené.

Je zaujímavé vidieť jasný pokles cien elektromobilov v porovnaní so silnými zvyškami jazdených hybridov. To podporuje zmäkčujúci dopyt po plne elektrických vozidlách, ktorý sme videli, zatiaľ čo hybridy zostávajú pre mnohých žiaducou voľbou.

zdroj: motor1.com