Novinky
Lamborghini dosiahlo minulý rok historický predajný rekord13. Január 2022
Luxusné, športové autá Lamborghini sa minulý rok predávali skutočne výborne, resp. historicky najlepšie. Automobilka v roku 2021 dodala celkove 8.405 vozidiel, čo je o 13% viac ako v roku 2020. Silný dopyt tlačili hlavne luxusné, športové SUV Lamborghini Urus, ktorých sa predalo 5.021 kusov (takmer 60% celkového predaja).
Prekvapení asi nie je, že druhým v predaji sú luxusné, športové autá Lamborghini Huracan s počtom 2.586 predaných kusov. Vlajková loď Lamborghini Aventador sa predala v minulom roku v počte 798 kusov. Lamborghini uviedlo v minulom roku trojicu nových produktov, Huracan Super Trofeo Omologata (STO), Vantador Ultimae a Countach LPI 800-4.
Lamborghini sa v roku 2021 tešilo dvojcifernému rastu predaja svojich luxusných, športových automobilov na trhoch v Amerike, Ázii (14%) a na spojenom trhu EMEA (Európa, Stredný východ, Afrika = 12%). Najsilnejším trhom bolo USA, kde Lamborghini dodalo 2.472 vozidiel (+11%). Za USA nasledovala Čína (935 vozidiel +55%), Anglicko (564 kusov + 9%). Na domácom trhu v Taliansku bol nárast 3% s ročným predajom 359 vozidiel.
Rok 2022 vyzerá pre Lamborghini tiež veľmi dobre, keď zoberieme do úvahy, že automobilka má dostatok objednávok aby pokryla takmer celú produkciu plánovanú na 12 mesiacov. V tomto časovom horizonte tiež Lamborghini plánuje predstaviť nie menej ako štvoricu luxusných, športových automobilov. Portfólio Lamborghini sa pritom v druhej polovici desaťročia rozrastie o štvrtú modelovú radu s čisto elektrickým pohonom.
Medzitým budú všetky tri produktové rady dodávané aj s hybridným pohonom, to všetko do roku 2024. Nevyhnutné prijatie elektrického pohonu pomôže Lamborghini znížiť emisie CO2 na polovicu do roku 2025. Pokiaľ ide o luxusné, športové autá Lamborghini na elektrický pohon, hovorí sa, že pôjde o dvojdverový Gran Tourer so štvoricou sedadiel. Oficiálne ale zatiaľ automobilka nič nepotvrdila.
zdroj: motor1.com
Meniace sa automobilové prostredie otriasa vedením Ferrari12. Január 2022
Nový generálny riaditeľ Ferrari Benedetti Vigna, menovaný minulý rok, má za úlohu vymyslieť plán, ktorý prevedie luxusné, športové autá Ferrari do budúcnosti. Táto premena by mala obsahovať prvé SUV Ferrari, elektrický model a veľa Ďalších technologických zmien. Aby to všetko dosiahol, robí zmeny naprieč vedením automobilky.
Vigna k tomu povedal: ´´Chceme posunúť hranice ďalej vo všetkých oblastiach využitím nových technológii, ktoré sú jedinečné pre luxusné, športové autá Ferrari. Naša nová organizácia posilní našu agilitu, ktorá je nevyhnutná pre využitie príležitostí, ktoré sa pred nami v tomto rýchlo vyvíjajúcom prostredí objavujú.´´
Vigna menoval Gianmarii Fulgenzi, veterána Ferrari, ktorý je v automobilke od roku 2002, hlavným produktovým a vývojovým šéfom. Ernesto Lasalandra bude slúžiť ako výkonný riaditeľ pre vývoj a výskum. Lasandra prichádza do Ferrari z firmy STMicroelectronics, rovnakej spoločnosti v ktorej pracoval aj Vigna než sa postavil do čela Ferrari. Philippe Krief bude slúžiť ako Lasandrov zástupca.
Angelo Pesci je ďalším absolventom STMicroelectronics, ktorý sa pripojí k Ferrari a stane sa Chief Purchasing & Quality Officer. Andrea Antichi, ktorá pre Ferrari pracuje od roku 2006 a v minulosti bola vedúcou pre vozidlá, bude hlavnou výrobnou riaditeľkou.
Vigna, ktorý strávil 26 rokov v spoločnosti STMicroelectronics, prevzal pozíciu generálneho riaditeľa 1. septembra. Ferrari propagovalo jeho angažovanie hlavne z dôvodu odborných technologických znalostí. Bude zaujímavé sledovať, ako sa s novým tímom budú vyvíjať luxusné, športové autá Ferrari, v tomto rýchlo sa meniacom automobilovom prostredí.
zdroj: motor1.com
Deväť kusov Bugatti Chiron Pur Sport musí do servisu11. Január 2022
Je pravda, že táto zvolávacia akcia neotrasie automobilovým priemyslom, keďže sa týka len 9 automobilov. Treba ale dodať, že ide o luxusné, športové autá Bugatti Chiron Pur Sport.
Jedná sa o vozidlá predané v USA a nie je úplne jasné, či ide o všetky predané luxusné, športové autá Bugatti Chiron Pur Sport na tomto trhu. Ak nie, určite to bude blízko predajnému počtu v USA. Podľa informácii sa na zadných pneumatikách po prejazde asi 2.500 míľ môžu objaviť praskliny, čo by mohlo viesť k rýchlej strate tlaku. To samozrejme nie je dobré v žiadnom auto a už vôbec nie luxusnom, športovom aute Bugatti, ktoré jazdí extrémne rýchlo.
Bugatti spolupracovalo na vývoji pneumatík s Michelin. Ide o výkonné pneumatiky 355/25 R21, ktoré nemajú náhradu. Aktuálne je teda opravou výmena pneumatík za nové po nájazde 1.875 míľ, resp. po 1.5 roku. Takto to bude pokračovať až do doby, kedy nebude vyvinutá nová pneumatika, ktorá nepraská. Majitelia luxusných, športových automobilov Bugatti Chiron Pur Sport samozrejme za výmenu nič neplatia.
Zvolávacia akcia nehovorí nič o tom, či podobný problém majú aj ´´štandardné´´ luxusné, športové autá Bugatti Chiron. Podľa dokumentov súvisí stiahnutie Pur Sport s jedným testovacím vozidlo, kde sa praskliny objavili. Nikdy však nezlyhali. Dôvod prasklín nie je známy.
zdroj: motor1.com
Ferrari 812 GTS Stallone od Mansory dostalo oranžovú farbu10. Január 2022
Mansory je známy svojimi úpravami luxusných, športových automobilov, ktoré idú často až za hranu a úpravca to niekedy preženie. Pomerne divokou úpravou prešlo aj Ferrari 812 GTS, ktoré Mansory predstavilo v marci 2021.
V porovnaní so striebornou a modrou verziou Ferrari 812 GTS predstavenou v roku 2021, je luxusné, športové auto Ferrari 812 GTS z tohto roka iná liga. Vylepšený superšport, ktorý dostal označenie Stallone je teraz dodávaný v oranžovej farbe s bielymi doplnkami.
Rovnako ako verzie z minulého roka, aj toto luxusné, športové auto Mansory Stallone má množstvo dielov z uhlíkových vlákien v prednej časti a rovnako ja vzadu. Tam môžeme nájsť aj masívne krídlo, ktoré dominuje zadnej časti aj spolu so štvoricou výfukov.
Na rozdiel od minulej verzie, prichádza Mansory Stallone s farbou interiéru, ktorá kopíruje dizajn exteriéru. Palubná doska, sedadlá, časti dverí a stredová konzola sú v oranžovej farbe. Sedadlá navyše dostali biele doplnky. Celý interiér obsahuje uhlíkoví vlákna a nové sú aj hliníkové pedále.
Rovnako ako u väčšiny modelov, aj luxusné, športové autá Ferrari 812 GTS Stallone Mansory majú vylepšený výkon. Nemecký úpravca dokázal zvýšiť výkon atmosférického motora V12 o objeme 6.5 litra na 830 HP a krútiaci moment na 740 Nm. Auto dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 2.8 sekundy a má maximálnu rýchlosť 345 km/h.
zdroj: motor1.com
Rekordný predaj zaznamenal v roku 2021 aj Mercedes-Benz G9. Január 2022
Aj napriek problémov s nedostatkom čipov, zaznamenal Mercedes-Benz historicky najvyšší predaj svojich luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz G. V roku 2021 automobilka predala celkove 41.174 vozidiel Mercedes-Benz G. Ide o historicky najlepší predaj od roku 1979, kedy sa do predaja dostal prvý model Mercedes-Benz G (W460).
Rok 2022 by mohol byť ešte lepší, keďže sa do predaja dostanú luxusné, športové autá Mercedes-Benz G Facelift a tiež vysokovýkonný model 4×4 s portálovými nápravami a vyššou svetlou výškou. Nie je úplne jasné, do akej miery ovplyvnia problémy s dodávkami čipov celkový predaj, každopádne dopyt by mal byť mimoriadne silný. Vzhľadom na to, že luxusné, športové autá Mercedes-Benz G sa predávajú s vysokými cenami, musí ísť pre automobilku o jeden najziskovejších modelov. Pravdepodobne preto Mercedes tlačí obmedzenú produkciu čipov aj do tohto modelu, kde sú najvyššie ziskové marže.
Aktuálne má Mercedes-Benz naprieč trhmi v predaji luxusné, športové autá Mercedes-Benz G s benzínovými a dieselovou motorizáciou. Automobilka už potvrdila aj verziu s nulovými emisiami, ktorá by mala prísť v roku 2024. Produkčná verzia by mala nadviazať koncept EQS predstavený na výstave IAA v Mníchove.
Aj keď Mercedes-Benz G mal najlepší predaj v histórii, ešte úspešnejšie boli luxusné, športové autá Mercedes-Benz S. Vlajková loď Mercedes-Benz sa predávala o 40% lepšie ako v minulom roku, pričom dodávky činili 87.064 kusov. Až 35,5% predaja smerovalo do Číny. Ultra luxusné, športové autá Mercedes-Maybach sa predávali o 50% lepšie, pričom automobilka dodala 15.730 vozidiel. Až 11.000 kusov smerovalo do Číny. Zvýšil sa aj predaj modelov Mercedes-AMG, ktorý vzrástol o 16,7% na 145.979 kusov.
Celkove sa dá povedať, že predaj luxusných, športových automobilov (vrátane Smart) klesol v minulom roku o 5% na 2.093.476 vozidiel. Dopyt po plug-in hybridných modeloch a elektrických modeloch Mercedes-Benz vzrástol o 69,3% na 227.458 kusov.
Mercedes-Benz tiež s potešením oznamuje, že luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS dosiahli predaj 16.370 kusov, pričom elektrický liftback sa začal predávať len v auguste toto roka. Na najsilnejších trhoch v Číne a USA bol tento model predstavený len minulý mesiac, takže predaje budú určite ešte rásť.
zdroj: motor1.com
Luxusné, športové autá Bentley zaznamenali rekordný predaj8. Január 2022
Automobilka Bentley zaznamenala v roku 2021 rekordný predaj svojich luxusných, športových automobilov. Bentley v roku 2021 predalo celkove 14.659 vozidiel, čo je 31% nárast oproti roku 2020.
Z celkového predaja tvoril podiel crossoveru Bentley Bentayga až 40%. Išlo o rekordný predaj, pričom čo sa týka motorizácii, asi 20% tvorila verzia s hybridným pohonom.
Luxusné, športové autá Bentley Continental GT tvorili z celkového predaja 33%. Rozdiel medzi variantmi bol v pomere 60% pre kupé a 40% pre verziu kabriolet. Model Bentley Flying Spur mal na celkovom predaji podiel 27%, pričom automobilka očakáva, že toto číslo sa v roku 2022 zvýši vďaka dostupnosti hybridného pohonu.
Pokiaľ ide o regióny, najviac luxusných, športových automobilov Bentley sa predalo v Amerike, kde smerovalo 4.212 vozidiel. Ide o 39% nárast oproti roku 2020 a nový predajný rekord.
Druhým najväčším trhom bola Čína, kde Bentley dodalo 4.033 vozidiel. V porovnaní s rokom 2020 ide o 40% nárast predaja luxusných, športových automobilov na čínskom trhu.
Špionážne zábery ukazujú, že Bentley pripravuje aj verziu crossoveru Bentley Bentayga s dlhým rázvorom, ktorá by mohla prísť do predaja v roku 2022. Tento model by mal zákazníkom priniesť viac priestoru na zadných sedadlách, čo by mohli oceniť hlavne zákazníci v Číne.
zdroj: motor1.com
Hybrid Mercedes-Benz S ukazuje trvalo udržateľný luxus7. Január 2022
S dojazdom viac ako 100 kilometrov poskytuje dvojnásobne väčší elektrický dojazd, elektrický výkon na úrovni 110 namiesto 90 kW a rovný batožinový priestor s prepájacím otvorom na zväčšenie ložného priestoru: nové hybridné, luxusné, športové autá dobíjateľné zo siete Mercedes-Benz S 580 e (kombinovaná spotreba paliva, vážená: 1,0 – 0,6 l/100 km, kombinované emisie CO2, vážené: 22 – 15 g/km, kombinovaná spotreba elektriny, vážená: 24,8 – 20,7 kWh/100 km)[1] ponúka v porovnaní so svojím predchodcom množstvo výhod. V prepočte na celú životnosť vozidla je šetrnejšie k životnému prostrediu, a teda aj trvalo udržateľnejšie: ak sa vezme do úvahy výroba, používanie vozidla viac ako 300 000 kilometrov, vyprodukuje tento model približne o 14,1 (nabíjanie elektrinou z európskeho energetického mixu), resp. o 36,2 percent (elektrina z vodných elektrární) menej emisií CO₂ ako jeho predchodca, model S 560 e. To je výsledok 360-stupňovej environmentálnej kontroly od značky Mercedes-Benz.
„Urýchlili sme náš plán Ambícia 2039, aby boli naše luxusné, športové autá a naša spoločnosť CO2 neutrálne. Tento cieľ konzekventne sledujeme s komplexným prístupom. Preto si všímame celý hodnotový reťazec: od vývoja cez dodávateľskú sieť, vlastnú výrobu, elektrifikáciu našich produktov, používanie obnoviteľných energií až po recykláciu na konci fázy používania,“ tvrdí Markus Schäfer, člen predstavenstva Daimler AG a Mercedes-Benz AG, vedúci technologického oddelenia zodpovedný za vývoj a nákup. „Mercedes-Benz presne dokumentuje tieto vplyvy a bilanciu kontrolujú a potvrdzujú nezávislí znalci. Model Mercedes-Benz S 580 e úspešne prešiel touto overovacou kontrolou.“
Luxusné, športové autá Mercedes-Benz S 580 e sa vyrábajú v mimoriadne flexibilnej a efektívnej výrobnej hale Factory 56 v Sindelfingene. Na streche haly je nainštalované fotovoltické zariadenie s približne 12 000 PV modulmi a výkonom približne 5 000 kWp (kilowatt-peak). Halu napája zelenou energiou vlastnej výroby. V procese výroby materiálov a konštrukčných dielov vzniká v porovnaní s predchodcom viac oxidu uhličitého. Môže za to najmä zvýšený podiel ľahkých kovov v holej karosérii a väčší vysokovoltový akumulátor s kapacitou 28,6 kWh. Túto nevýhodu výroby možno kompenzovať vo fáze používania: zdvojnásobenie elektrického dojazdu má za následok výrazne väčší podiel jazdenia na elektrický pohon. Počas celej doby prevádzky disponuje luxusné, športové auto Mercedes-Benz S 580 e mnohými výhodami, najmä pokiaľ ide o produkciu emisií CO2. Platí to najmä vtedy, keď sa na nabíjanie používa elektrina z obnoviteľných zdrojov.
Okrem lepších hodnôt emisií CO2 vykazuje Mercedes-Benz S 580 e oproti svojmu predchodcovi aj výhody v oblasti eutrofizácie (EP)[2] a potenciálu letného smogu (POCP)[3]. V dôsledku vyššieho podielu použitej elektrickej energie sa podarilo znížiť spotrebu fosílnych zdrojov (ADP pre fosílne suroviny)[4] o 16 percent (Európsky energetický mix), resp. 59 percent (elektrina z vodných elektrární).
Ďalšie fakty z 360-stupňovej environmentálnej kontroly:
- Celkovo sa v novej Triede S nachádza 202 konštrukčných dielov vyrobených z materiálov, ktoré šetria zdroje. Celková hmotnosť týchto konštrukčných dielov je 98,9 kilogramov.
- Podlahové krytiny napríklad pozostávajú z regenerovaného nylonového vlákna značky Econyl®. Ten sa vyrába recykláciou odpadov z nylonu, ktoré sú určené na skládku. Ide napríklad o staré rybárske siete, zvyšky látky či koberce.
- Nová Trieda S bola vyvinutá v súlade s požiadavkami pečate kvality Európskeho centra pre výskum alergií (ECARF – European Centre for Allergy Research Foundation) a jeho pečať získala. ECARF touto pečaťou odlišuje produkty, ktoré boli vedecky testované na vhodnosť pre alergikov. Podmienky na jej získanie sú rozsiahle: testuje sa množstvo konštrukčných dielov na každý variant výbavy vozidla na výskyt inhalačných alergénov. Ďalej sa kontroluje funkčnosť peľového filtra v novom i použitom stave. K tomu sa ešte pridávajú pokusy s testovanými osobami.
- Pri koncepcii recyklácie zohrávajú pre miesta na odovzdávanie starých vozidiel dôležitú úlohu informácie o demontáži. Aj pre Triedu S sú všetky potrebné informácie elektronicky k dispozícii prostredníctvom takzvaného Medzinárodného informačného systému o demontáži (IDIS).
V novej Triede S oslávila svoju premiéru štvrtá generácia hybridného pohonu. Okrem modelu Mercedes-Benz S 580 e bude s modelom Mercedes-Benz S 580 e 4MATIC (kombinovaná spotreba paliva, vážená: 1,0 – 0,7 l/100 km; kombinované emisie CO2, vážené: 23 – 16 g/km; kombinovaná spotreba elektriny, vážená: 25,5 – 21,9 kWh/100 km)[1] čoskoro k dispozícii po prvýkrát v tomto segmente aj verzia s hybridným pohonom dobíjateľným zo siete s náhonom na všetky kolesá.
S elektrickým hnacím výkonom 110 kW/150 ka čisto elektrickým dojazdom viac ako 100 kilometrov (WLTP) dokážu oba modely v mnohých prípadoch jazdiť bez použitia spaľovacieho motora. Základom hybridného pohonu je šesťvalcový radový motor M 256 s výkonom 270 kW/367 k z aktuálnej generácie motorov od značky Mercedes-Benz. Vysoká hustota výkonu hybridnej hnacej hlavy sa dosahuje pomocou permanentne budeného synchrónneho motora vo forme vnútorného rotora.
Maximálny krútiaci moment elektrického stroja na úrovni 480 Nm je k dispozícii od prvej otáčky motora a stará sa o vysokú agilnosť pri rozjazde a dynamické jazdné vlastnosti. Maximálna rýchlosť v jazdnom programe ELEKTRICKÝ dosahuje 140 km/h, po jej dosiahnutí nasleduje jemné obmedzenie.
Štandardom na palube je nabíjačka na trojfázové nabíjanie striedavým prúdom s výkonom 11 kW. Na rýchlonabíjanie jednosmerným prúdom je k dispozícii nabíjačka s výkonom 60 kW. Dokonca aj prázdny akumulátor ňou možno nabiť za približne 30 minút.
Predaj Porsche Taycan je v USA dvojnásobný v oproti Panamere6. Január 2022
Je to asi znamenie meniacej sa doby, každopádne luxusné, športové autá na elektrický pohon Porsche Taycan v USA takmer dvojnásobne preskočili predaj Porsche Panamera. Elektrický Taycan sa v roku 2021 predal v počte 9.419 kusov, zatiaľ čo Panamera v počte 4.257 kusov (mimochodom 10% nárast oproti roku 2020).
Luxusné, športové autá Porsche Taycan sa pritom predávali dvakrát lepšie ako v minulom roku a len tesne nepredbehli v predaji aj klasické luxusné, športové autá Porsche 911 (10.042 kusov- 14% nárast oproti roku 2020). Pokiaľ ide o Porsche 718 Boxster/Cayman, tých sa celkove predalo 4.292 kusov, čo je rovnako nárast o 25%.
Netreba asi dodávať, že dojnou kravou predaja luxusných, športových automobilov Porsche v USA je kategória SUV. Porsche v minulom roku predalo 17.299 kusov crossoveru Porsche Cayenne a 24.718 kusov menšieho Porsche Macan. Celkove Porsche V USA za rok 2021 predalo 70.025 vozidiel, čo je nový ročný rekord. Dopyt po luxusných, športových automobiloch Porsche vzrástol v roku 2021 o 22% v porovnaní s rokom 2020 a o 14% v porovnaní s predkrízovým rokom 2019.
Podiel elektrických modelov vzrástol na 13.5% a plug-in hybridov na 17%. S príchodom nového elektrického crossoveru Porsche Macan na konci tohto roka, resp. začiatkom budúceho, bude podiel elektrických modelov Porsche na celkovom predaji ešte výraznejší.
zdroj: motor1.com
Logo Lexus vzadu bude nahradené nápisom LEXUS5. Január 2022
Model Lexus NX 2022 predstavuje nový dizajn zadnej časti, ktorý sa prejaví aj na ďalších luxusných, športových automobilov Lexus. Crossover je prvým sériovým modelom, ktorý stratil logo Lexus vzadu a miesto neho dostal nápis LEXUS cez celý batožinový priestor. Ukazuje sa, že nielen koncepty Lexus LF-30 a LF-Z Electrified, ale aj všetky ďalšie produkčné, luxusné, športové autá dostanú rovnaké označenie vzadu.
Brain Bolain, globálny šéf marketingu Lexus, v rozhovore pre MotorTrend potvrdil zmenu, ktorá je vidieť aj na zadných dverách nového Lexus LX. Do budúcna pôjdu touto cestou všetky luxusného, športové autá Lexus.
Brain Bolain k tomu povedal: ´´Potrebujeme nejaký spôsob, ako dať najavo, že u Lexusu dochádza k zmene. Môže sa to zdať ako hlúpy spôsob, ale táto zmena upúta jednoznačne vaše oči.´´ Zmena o ktorej Bolain hovorí, je ďalšou kapitolou stratégie k elektrifikácii Lexus, do ktorej výrobca luxusných, športových automobilov z Japonska vstúpi svojimi pripravovanými produktmi.
Pravdepodobne budú zákazníci veľmi radi, keď budú počuť, že Lexus tiež všetky svoje stávajúce a tiež budúce luxusné, športové autá presunie na nový informačný a zábavný systém Toyota. Vo finále to znamená, že frustrujúce ovládanie informačného systému Lexus sa čoskoro stane minulosťou.
V závislosti od toho o aké luxusné, športové auto Lexus pôjde, bude nový informačný systém dostupný vo veľkosti od 8 do 14 palcov s funkciou dotykového displeja, navigáciou založenou mapách Google a bezdrôtovou konektivitou Apple CarPlay a Android Auto. V pláne je aj bezdrôtová aktualizácia softwaru.
zdroj: motor1.com
Koncept Mercedes Vision EQXX má klzkú karosériu a dojazd 1000 km4. Január 2022
Po mesiacoch čakania automobilka Mercedes-Benz konečne predstavila koncept luxusného, športového auta Mercedes-Benz Vision EQXX, ktorý vyjadruje vrcholnú efektivitu značky. Mercedes má v pláne prísť aj s produkčnou verziou modelu.
Pôsobivá účinnosť umožňuje konceptu Vision EQXX prejsť najedno nabitie až 1.000 km, čo by stačilo na jednu cestu z Berlína do Paríža, bez toho aby ste museli toto luxusné, športové auto nabíjať.
Mercedes nezverejnil kapacitu batérie konceptu EQXX, okrem informácie, že je údajne nižšia ako 100 kWh. Automobilka však ponúkla niekoľko pôsobivých detailov. Batéria má o 50% nižší objem a je o 30% ľahšia ako batéria, ktorú majú súčasné, luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS. Maximálne napätie systému je 900 voltov. Batéria a rám ktorý ju nesie majú hmotnosť približne 495 kg.
Výkon pochádza z elektromotora o výkone 201 HP. Mercedes propaguje, že pohonné ústrojenstvo je ak účinné, že 95% energie končí na kolesách. Na streche je solárny panel so 117 článkami a auto ich používa na napájanie množstva pomocných elektrických systémov, ako je napr. ventilátor pre systém HVAC, svetlá, informačný alebo zábavný systém. Energiu uchováva samostatná lítium-železo-fosfátová batéria. Za ideálnych podmienok môže táto technológia uvoľniť dojazd až 25 miliónov kilometrov.
Pri pohľade na koncept Mercedes-Benz Vision EQXX to nie je úplne zrejme, ale ide pomerne o kompaktný model. Sedan má dĺžku 463 cm a rázvor 280 cm. Pre porovnanie, nový Mercedes-Benz C má dĺžku 475 cm a rázvor 286,5 cm.
Luxusné, športové autá Mercedes-Benz Vision EQXX sú tiež na konštrukciu elektromobilov pomerne ľahké. Hmotnosť auta je 1.750 kg, čo je o niečo viac ako Mercedes-Benz C300 sedan z roku 2022, ktorý má 1.675 kg.
Aby bola efektivita jazdy čo najvyššia, koncept Mercedes-Benz Vision EQXX má ultra nízky koeficient odporu vzduchu len 0,18. Telo auta je hladké a má tvar slzy ťahajúcej sa od strechy ku chvostu. Predná časť modelu je s v skutočnosti nižšia ako napr. u vozidla Smart.
Nový Mercedes má veľa technológii, vďaka ktorým je tento sedan tak klzký. Napr. kombinácia vzduchových clôn v prednom nárazníku a krytov kolies eliminuje aerodynamické rozdelenie pozdĺž tejto časti auta.
V prednej maske sú tiež aktívne chladiace uzávery, ktoré sa otvárajú len v prípade potreby. V zadnej časti sa pri vysokých rýchlostiach nasúva zadný difúzor, ale v prípade, že sa nepoužíva, plynule sa zasunie do tela karosérie.
Pneumatiky s ultra nízkym valivým odporom pochádzajú zo spolupráce s Bridgestone. Pneumatiky tiež majú špeciálne aerodynamicky optimalizované bočnice , ktoré spolupracujú s krytmi kolies.
Interiér ponúka to, čo je štandardom pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz. Dominantou je obrovský displej ťahajúci sa od A po A stĺpik. Ten má rozlíšenie 8k a ponúka navigačný systém s 3D grafikou, ktorá dokáže zobraziť mesto zo satelitného pohľadu až do výšky 10 metrov.
Interiér tiež výrazne využíva udržateľné materiály. Patrí sem hlavne látka, ktorá využíva hodvábne vlákno z biosteelu, veganská koža pochádzajúca z húb, koža z práškových kaktusových vlákien alebo koberce na báze bambusu.
Mercedes potvrdil, že komponenty ako napr. batéria, motor, solárny strešný panel, resp. dizajnové prvky konceptu Mercedes-Benz Vision EQXX sa už čoskoro dostanú do výroby a budú tak súčasťou nových luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz.
zdroj: motor1.com
















































































































































