Koncept Mercedes Vision EQXX má klzkú karosériu a dojazd 1000 km4. Január 2022

Po mesiacoch čakania automobilka Mercedes-Benz konečne predstavila koncept luxusného, športového auta Mercedes-Benz Vision EQXX, ktorý vyjadruje vrcholnú efektivitu značky. Mercedes má v pláne prísť aj s produkčnou verziou modelu.

Pôsobivá účinnosť umožňuje konceptu Vision EQXX prejsť najedno nabitie až 1.000 km, čo by stačilo na jednu cestu z Berlína do Paríža, bez toho aby ste museli toto luxusné, športové auto nabíjať.

Mercedes nezverejnil kapacitu batérie konceptu EQXX, okrem informácie, že je údajne nižšia ako 100 kWh. Automobilka však ponúkla niekoľko pôsobivých detailov. Batéria má o 50% nižší objem a je o 30% ľahšia ako batéria, ktorú majú súčasné, luxusné, športové autá Mercedes-Benz EQS. Maximálne napätie systému je 900 voltov. Batéria a rám ktorý ju nesie majú hmotnosť približne 495 kg.

Výkon pochádza z elektromotora o výkone 201 HP. Mercedes propaguje, že pohonné ústrojenstvo je ak účinné, že 95% energie končí na kolesách. Na streche je solárny panel so 117 článkami a auto ich používa na napájanie množstva pomocných elektrických systémov, ako je napr. ventilátor pre systém HVAC, svetlá, informačný alebo zábavný systém. Energiu uchováva samostatná lítium-železo-fosfátová batéria. Za ideálnych podmienok môže táto technológia uvoľniť dojazd až 25 miliónov kilometrov.

Pri pohľade na koncept Mercedes-Benz Vision EQXX to nie je úplne zrejme, ale ide pomerne o kompaktný model. Sedan má dĺžku 463 cm a rázvor 280 cm. Pre porovnanie, nový Mercedes-Benz C má dĺžku 475 cm a rázvor 286,5 cm.

Luxusné, športové autá Mercedes-Benz Vision EQXX sú tiež na konštrukciu elektromobilov pomerne ľahké. Hmotnosť auta je 1.750 kg, čo je o niečo viac ako Mercedes-Benz C300 sedan z roku 2022, ktorý má 1.675 kg.

Aby bola efektivita jazdy čo najvyššia, koncept Mercedes-Benz Vision EQXX má ultra nízky koeficient odporu vzduchu len 0,18. Telo auta je hladké a má tvar slzy ťahajúcej sa od strechy ku chvostu. Predná časť modelu je s v skutočnosti nižšia ako napr. u vozidla Smart.

Nový Mercedes má veľa technológii, vďaka ktorým je tento sedan tak klzký. Napr. kombinácia vzduchových clôn v prednom nárazníku a krytov kolies eliminuje aerodynamické rozdelenie pozdĺž tejto časti auta.

V prednej maske sú tiež aktívne chladiace uzávery, ktoré sa otvárajú len v prípade potreby. V zadnej časti sa pri vysokých rýchlostiach nasúva zadný difúzor, ale v prípade, že sa nepoužíva, plynule sa zasunie do tela karosérie.

Pneumatiky s ultra nízkym valivým odporom pochádzajú zo spolupráce s Bridgestone. Pneumatiky tiež majú špeciálne aerodynamicky optimalizované bočnice , ktoré spolupracujú s krytmi kolies.

Interiér ponúka to, čo je štandardom pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz. Dominantou je obrovský displej ťahajúci sa od A po A stĺpik. Ten má rozlíšenie 8k a ponúka navigačný systém s 3D grafikou, ktorá dokáže zobraziť mesto zo satelitného pohľadu až do výšky 10 metrov.

Interiér tiež výrazne využíva udržateľné materiály. Patrí sem hlavne látka, ktorá využíva hodvábne vlákno z biosteelu, veganská koža pochádzajúca z húb, koža z práškových kaktusových vlákien alebo koberce na báze bambusu.

Mercedes potvrdil, že komponenty ako napr. batéria, motor, solárny strešný panel, resp. dizajnové prvky konceptu Mercedes-Benz Vision EQXX sa už čoskoro dostanú do výroby a budú tak súčasťou nových luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz.

zdroj: motor1.com