Novinky

Ferrari končí so základným kabrioletom Portofino M18. Marec 2023

Spoločnosť Ferrari oznámila, že ukončuje svoj základný kabriolet s pevnou strechou Ferrari Portofino M. Novo predstavené luxusné, športové auto Ferrari Roma Spider prevezme úlohu vstupného drop-topu v zostave talianskej značky.

Ferrari Roma Spider, ktoré bolo predstavený pred niekoľkými dňami, sa môže pochváliť twin-turbo 3.9-litrovým V8, ktorý dosahuje výkon 612 HP. Na rozdiel od Portofino M sú luxusné, športové autá Ferrari Roma Spider vybavené tradičnou látkovou strechou, ktorá je výrazne ľahšia ako skladacia pevná strecha odchádzajúceho modelu. Rovnako ako Portofino M, aj Ferrari Roma Spider majú konfiguráciu sedadiel 2+2.

Ferrari Portofino M bolo uvedené na trh v roku 2020, po Portofine, ktoré bolo predstavené v roku 2017. Predtým bol model známy ako Ferrari California T, ktorá začala len ako California – modelová rada, ktorá sa datuje do roku 2008. Model prišiel so zavedeným atmosférickým motorom V8 o objeme 4,3-litra, ktorý dosiahol výkon 453 HP.

Označenie “T” bolo pridané k názvu Californie v roku 2014, čo predstavuje pridanie dvoch turbodúchadiel, ktoré zvýšili výkon na 552 HP. Vozidlo bolo následne premenované na Portofino s výkonom zvýšeným na 591 HP. Luxusné, športové autá Ferrari Portofino M boli potom uvedené na trh s výkonom 612 HP.

Vzhľadom na vyššie uvedené údaje o výkone Roma Spider Ferrari tvrdí, že Roma Spider môže dosiahnuť zrýchlenie z 0- 100 km/h za 3,4 sekundy a z 0-200 km/h za 9,7 sekundy. Pre porovnanie, model s pevnou strechou má tiež zrýchlenie z 0-100 km/h za 3.4 sekundy, ale zrýchlenie z 0-100 km/h  dosiahne za 9.3 sekundy. Najvyššia rýchlosť je podľa Ferrari 320 km/h.

zdroj: motor1.com


Nové Ferrari Roma Spider má látkovú strechu a 612 koní17. Marec 2023

Ferrari Roma Spider je najnovším kabrioletom, ktorý sa pripojil k ďalším luxusným, športovým autám z dielne Ferrari. Model kombinuje nenápadný retro štýl z pevnej strechy so skladacou látkovou strechou, ktorá sa uzavrie za 13,5 sekundy rýchlosťou až do 60 km/h.

Zasúvateľný mäkký vrch núti automobilku k tomu, aby pre luxusné, športové autá Ferrari Roma Spider existoval trochu iný dizajn. Dizajnéri vyladili tvar zadného okna. Zadná paluba má fasciu vo farbe karosérie, ktorá rozdeľuje oblasť na dve časti, aby sa vytvoril priestor na uloženie strechy. Spodná časť sa integruje do spojlera z aktívnych uhlíkových vlákien.

Ferarri ponúkne kupujúcim možnosť vybrať si látky na mieru a kontrastné prešívanie strechy. Pre pohodlie cestujúcich so strechou dole je k dispozícii veterný deflektor rozmiestňujúci silu, ktorý sa integruje do operadla zadnej lavice.

Rovnako ako kupé, aj luxusné, športové autá Ferrari Roma Spider majú pod kapotou 3,9-litrový motor V8 s dvoma turbodúchadlami, ktorý dosahuje výkon 612 HP. Maximálny krútiaci moment je 760 Nm. Jedinou možnosťou prevodovky je dvojspojkový, osemstupňový automat.

Ferrari odhaduje, že model Roma Spider dosiahne zrýchlenie z 0-100 km/h za 3,4 sekundy a z 0-200 km/h za 9,7 sekundy. Pre porovnanie, model s pevnou strechou má rovnaké zrýchlenie z 0-100 km/h, ale z 0-200 km/h zvládne za 9,3 sekundy. Ferrari uvádza maximálnu rýchlosť oboch verzii 320 km/h.

Luxusné, športové autá Ferrari Roma Spider vážia o 84 kg viac ako model s pevnou strechou. Nárast pochádza predovšetkým zo systému otvárania strechy. Výkonový veterný deflektor tiež zvyšuje hmotnosť.

Ferrari Roma Spider by malo byť schopné udržať cestujúcich v pohodlí aj na dlhých cestách. Prední cestujúci dostanú elektricky nastaviteľné sedadlá, ktoré sú vyhrievané, možnosťou je aj ohrievač krku. Zvyšok interiéru je ako u modelu s pevnou strechou, kde vysoká stredová konzola vytvára samostatné kokpity pre pasažierov vpredu. Usporiadanie zahŕňa digitálny prístrojový panel pre vodiča. K dispozícii je 8,4-palcový centrálny displej a kupujúci si môžu zvoliť voliteľnú obrazovku na strane spolujazdca.

zdroj: motor1.com


Kompaktné SUV Mercedes-Benz GLB prešlo drobným faceliftom16. Marec 2023

Mnohé inovácie a bohatšia sériová výbava – priestranné kompaktné SUV Mercedes-Benz GLB je pre zákazníkov ešte atraktívnejšie. Prepracovaný predný nárazník s vizuálnou ochranou proti podbehnutiu poukazuje na jeho terénne gény. Tento dojem zvýrazňuje aj maska chladiča SUV so štyrmi horizontálnymi lamelami a centrálnou hviezdou. Atletické stvárnenie ramien s primerane modelovanou grafikou bokov vytvára zaujímavú hru svetla a tieňa a vizuálne rozširuje zadnú časť vozidla.

Okrem toho treba spomenúť výrazné svetlomety a zadné svietidlá, ktoré využívajú výlučne technológiu svetelných diód. Výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz rozširuje ponuku možností, ktorá teraz zahŕňa novú farbu laku – spektrálnu modrú metalízu, ako aj štyri ďalšie dizajny diskov. V základnej výbave je nové GLB postavené na 17-palcových diskoch z ľahkej zliatiny s dizajnom piatich zdvojených lúčov vo vysokolesklej čiernej farbe a povrchmi osústruženými do leskla. Model GLB však môže byť vybavený aj 18- až 20-palcovými originál diskami Mercedes-Benz.

Jedným z atraktívnych prvkov výrazne modernizovaného interiéru je voľne stojaca dvojitá obrazovka. Sériovo zahŕňa 7-palcový displej pre združený prístroj a 10,25-palcový displej  pre multimediálnu obrazovku.  Na želanie sú k dispozícii dva 10,25-palcové širokouhlé displeje. Okrúhle výduchy vzduchu so vzhľadom turbíny vyjadrujú športovú eleganciu a kontrastujú s rovnými, pre terénne vozidlo typickými prvkami interiéru so vzhľadom hliníka. Volant súčasnej generácie je štandardne potiahnutý kožou napa, alternatívne si možno vybrať aj imitáciu kože ARTICO. Pre líniu výbavy AMG Line je okrem toho prvýkrát k dispozícii aj vyhrievaný veniec volantu.

Nový model Mercedes-Benz GLB je sériovo vybavený komfortnými sedadlami. Sedadlá sú potiahnuté imitáciou kože ARTICO a trojrozmerne štrukturovanou čiernou látkou. Na želanie sú k dispozícii v trendovej šalviovej sivej . Variant výbavy Progressive ponúka na výber tri farby interiéru: čiernu, béžovú macchiato a šalviová sivá . Pri línii výbavy AMG Line sa sériové poťahy sedadiel z koacmbinácie imitácia kože ARTICO/mikrovlákno MICROCUT teraz dodávajú aj vo farbe hnedá Bahia. Pre líniu výbavy AMG Line sú dostupné celkom štyri farby čalúnenia: čierna, hnedá Bahia, šalviová sivá a nový odtieň červená paprika, kombinovaná s čiernou. Látkový poťah komfortného sedadla je na 100 percent vyrobený z recyklovaných materiálov. Ak sú poťahy vyrobené z kombinácie materiálov ARTICO/MICROCUT, na kontaktných plochách sedadiel predstavuje tento podiel 65 %, v podkladových vrstvách je to 85 %.

Výrobca luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz výrazne vylepšil sériovú výbavu modelu GLB. Logika ponuky bola ešte presnejšie prispôsobená konkrétnym želaniam zákazníkov. Napríklad už pre základnú výbavu platí, že okrem koženého volantu a predných svetlometov s LED zahŕňa aj asistenta diaľkového svetla, cúvaciu kameru a balík USB. Od variantu výbavy Progressive zákazníci získajú aj parkovací balík a balík zrkadiel. Ďalšie funkčné prvky výbavy sú skombinované do balíkov, ktoré sú vytvorené na základe reálneho správania zákazníkov. Pokiaľ ide o dizajnové prvky ako farby, čalúnenia, ozdobné prvky a kolesá, záujemcovia majú možnosť individuálnej konfigurácie svojho vozidla.

Model Mercedes-Benz GLB je teraz vybavený najnovšou generáciou systému MBUX s novonavrhnutými štýlmi zobrazovania: zatiaľ čo štýl Klasický poskytuje všetky dôležité informácie pre vodiča, štýl Športový zaujme dynamickým otáčkomerom. Ak niekto chce ohraničiť obsah len na to podstatné, môže si vybrať štýl Decentný. V kombinácii s tromi režimami Navigácia, Asistencia a Služby, ako aj desiatimi farebnými svetmi náladového osvetlenia majú zákazníci množstvo možností individualizácie. Aj naďalej sú k dispozícii všetky doterajšie funkcie, napríklad Médiá, Telefón alebo Vozidlo. Tieto funkcie možno komfortne ovládať prostredníctvom dotykového displeja alebo dotykových plôch na volante. Na stredovej konzole však už nenájdete jednotku dotykového ovládania.

Modernizácia telematického systému bola zameraná na nový dizajn a lepší výkon. Chytré telefóny sa v  budú dať pripojiť bezdrôtovo prostredníctvom platformy Apple CarPlay alebo Android Auto. Model GLB má teraz navyše aj ďalšiu prípojku USB-C a zvýšený výkon nabíjania cez USB. Okrem toho sú teraz všetky prípojky USB osvetlené.

Inteligentný hlasový asistent dokáže viesť ešte lepšie dialógy a je ešte učenlivejší. To je možné po aktivovaní online služieb v aplikácii Mercedes me. Systém spozná vodiča a zapamätá si bežné nastavenia alebo obvyklé trasy. V závislosti od situácie potom navrhuje personalizované funkcie infotainmentu, komfortu a vozidla – tak, aby vyhovovali príslušnej jazdnej situácii. Samozrejme, že takýto návrh môže vodič v prípade potreby odmietnuť pomocou funkcie „Teraz nenavrhovať“, prípadne môže návrhy trvale deaktivovať pomocou funkcie „Už nenavrhovať“. Vozidlo si zapamätá aj takéto želania vodiča. Niektoré akcie možno teda spustiť aj bez aktivačného zvolania „Hey Mercedes“ (Ahoj, Mercedes). Hlasový asistent dokáže navyše vysvetliť aj funkcie vozidla.

Voliteľne dodávaný obklopujúci ozvučovací systém Burmester® v kombinácii s najnovšou generáciou systému MBUX vám teraz prináša pohlcujúci zvukový zážitok technológie Dolby Atmos. Hudba takto získa viac priestoru, jasnosti a hĺbky. Technológia Dolby Atmos sa navyše prispôsobí akémukoľvek prostrediu prehrávania. To znamená, že fanúšikovia môžu počúvať hudbu s neporovnateľnou čistotou, ktorá zodpovedá pôvodnej vízii umelcov v štúdiu.

S voliteľným balíkom individuálneho prispôsobenia pre služby Mercedes me connect sa do modelu Mercedes-Benz GLB dostáva aj nový digitálny doplnok. Výber minihier premení kompaktné SUV na mobilnú hernú konzolu. Vývojový tím ho navrhol špeciálne pre dotykové displeje a tlačidlá dotykového ovládania na volante vozidla. Ak si niekto chce skrátiť čas čakania, môže si zahrať sám alebo môže súťažiť so spolucestujúcimi. V súčasnosti sú k dispozícii klasické hry ako Sudoku, Vzdušný hokej, Pexeso, Match 3, ako aj kvíz.

Nové, luxusné, športové autá Mercedes-Benz GLB sa zlepšili aj v oblasti bezpečnostných asistenčných systémov. Asistent udržiavania v jazdnom pruhu využíva aktívne ovládanie riadenia, čo prináša vodičovi ešte komfortnejšie riadenie vozidla. Nová generácia parkovacieho balíka podporuje aj pozdĺžne parkovanie. A pri parkovaní s asistenciou kamery ponúka 360-stupňovú vizualizáciu. Pre model GLB je prvýkrát k dispozícii aj asistent manévrovania s prívesom. Ten uľahčuje manévrovanie pri cúvaní. Podmienkou je vybavenie vozidla spájacím zariadením s funkciou stabilizácie prívesu systémom ESP® v kombinácii s parkovacím balíkom a 360-stupňovou kamerou.

Nový model Mercedes-Benz GLB je v Európe k dispozícii so štyrmi benzínovými a štyrmi dieselovými motormi. V ponuke sú štvorvalcové agregáty so 7- alebo 8-stupňovou dvojspojkovou prevodovkou DCT, ktorá je súčasťou sériovej výbavy. Dva najvýkonnejšie benzínové motory sú štandardne skombinované s variabilným náhonom na všetky kolesá 4MATIC.

S cieľom znížiť spotrebu a emisie sú všetky benzínové agregáty elektrifikované. Tieto vozidlá s miernym hybridným pohonom sú vybavené prídavným 48-voltovým elektrickým systémom pre remeňom poháňaný štartovací generátor (rSG). Remeňom poháňaný štartovací generátor krátkodobo zvyšuje výkon o 10 kW, čím podporuje svižný rozjazd a prostredníctvom funkcie Boost aj rýchlejšiu akceleráciu vozidla. Remeňom poháňaný štartovací generátor zvyšuje aj komfort: popri nehlučnom štartovaní motora s nízkymi vibráciami umožňuje aj kĺzanie s vypnutým spaľovacím motorom. Remeňom poháňaný štartovací generátor rekuperuje aj počas brzdenia a v deceleračnom režime, pričom sa získaná elektrická energia využíva na napájanie 12-voltového elektrického systému, ako aj 48-voltového akumulátora.

2,0-litrový štvorvalcový dieselový motor kombinuje tichý chod a suverénny nárast hnacej sily s modernou efektívnosťou. Je k dispozícii v rámci troch úrovní výkonu a krútiaceho momentu od 85 kW (280 Nm) do 140 kW (400 Nm). K jeho charakteristickým znakom patrí jednostupňové preplňovanie turbodúchadlom s variabilnou geometriou turbíny. Hlava valcov aj kľuková skriňa sú vyrobené z ľahkého hliníka. Povrchová úprava pracovného povrchu valcov NANOSLIDE®, ktorá bola vyvinutá výrobcom luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz, znižuje trenie medzi pracovným povrchom valcov a oceľovými piestami. To znižuje spotrebu aj emisie.


Aston Martin čoskoro predstaví nový informačný systém15. Marec 2023

Greg Adams nie je pre prémiové luxusné, športové autá cudzí. S 32-ročnou kariérou, ktorá zahŕňa zastávky vo Ferrari, Fisker a Maserati, chápe dôležitosť definovania vízie prémiovej značky. Aktuálny prezident Aston Martinu pre Japonsko a Južnú Kóreu hovoril s CarExpert o tejto vízii pre Aston Martin.

Podľa Adamsa, keď skupina investorov Lawrencea Stolla kúpila Aston Martin, priviedli mnoho ľudí, ktorí pomohli etablovať luxusné, športové autá Ferrari ako modernú značku. V Aston Martin bude táto značka zahŕňať existujúce vozidlá GT, ako aj nové produkty ako Aston Martin DBX 707 Valhalla. Zahŕňa to však aj vstup značky do budúcnosti s nulovými emisiami, s vozidlami poháňanými elektrinou, vodíkom alebo inými alternatívnymi palivami.

“Ak sa pozriete na naše poslanie, Aston Martin chce byť najžiadanejšou britskou ultraluxusnou výkonnostnou značkou na svete, čo znamená, že musíte prijať technológiu a udržať si náskok pred svojimi rovesníkmi,” hovorí Adams. V prípade Aston Martin to neznamená len technológiu, ale aj luxusnú módu.

V dôsledku tohto zamerania sa Aston Martin pripravuje na dodávanie nových produktov vrátane nového radu luxusných, športových automobilov. Adams nešpecifikoval, čo sa pripravuje, ale uviedol, že stratégia zahŕňa nový informačný systém, ktorý automobilka predtým neurobila. “Budete naozaj príjemne prekvapení. Ako uvidíte, posúvame to ešte ďalej. A hovoríme o najbližších mesiacoch, ´´ doplnil Adams.

Okrem nástupcu Aston Martin DB11 a nového elektrického vozidla sa očakáva, že Vantage a DBS budú prepracované, čo Stroll potvrdil aj počas hovoru o príjmoch s investormi. Adams tiež zdôraznil potrebu určité zmeny, čo naznačuje, že zatiaľ čo luxusné, športové autá Aston Martin DBX predstavujú 50% objemu predaja Aston Martinu, vozidlá GT tvoria zvyšných 50% a zostanú jadrom podnikania.

zdroj: motor1.com


Nový program AMG EXPERIENCE pre vozidlá Mercedes-AMG14. Marec 2023

Zákazníci aj fanúšikovia výkonných, luxusných, športových automobilov značky Mercedes-AMG budú mať od apríla do októbra 2023 možnosť zdokonaliť svoje vodičské spôsobilosti v rámci programov AMG RACETRACK EXPERIENCE a AMG LIFESTYLE EXPERIENCE. Pod vedením profesionálnych inštruktorov si účastníci môžu na vlastnej koži vyskúšať dynamiku a výkon aktuálnych modelov Mercedes-AMG. Na známych pretekárskych tratiach a kľukatých cestách sa naučia, ako sa bezpečne ovládajú vysokovýkonné, luxusné, športové autá. Okrem toho získajú podrobný prehľad o ich technológiách.

Od Toskánska a Južného Tirolska cez slávne trate Formuly 1™ až po cestu časom do minulosti značky Mercedes-AMG – súčasťou všetkých podujatí sú úžasné jazdy, kulinárske zážitky a nezabudnuteľné momenty, pri ktorých naskakuje husia koža. Tie najkrajšie spomienky pre všetkých účastníkov zachytí profesionálny fotograf.

Program RACETRACK EXPERIENCE pokrýva všetky úrovne skúseností a stupne náročnosti – od zvedavých začiatočníkov cez pokročilých vodičov až po skúsených expertov. K dejiskám podujatia patrí aj Testovacie a technologické centrum Mercedes-Benz v Immendingene, ktoré je pre verejnosť bežne neprístupné. Okrem toho treba spomenúť pretekárske trate v portugalskom Estorile a belgickom Spa-Francorchamps, ako aj Centrum bezpečnosti jazdy na nemeckom Nürburgringu, okruh Grand Prix a pretekársku trať Nordschleife.

Základom je poldenný program DISCOVER, ktorý je zameraný na bezpečnosť jazdy a oboznámenie sa s luxusnými, športovými autami Mercedes-AMG. V kurzoch PERFORMANCE a ADVANCED, ktoré naň nadväzujú, si účastníci v rámci praktických cvičení môžu ďalej rozšíriť už naučené základy fyziky jazdenia. Účastníci si v náročných jazdných situáciách prehĺbia aj svoje spôsobilosti pri zaobchádzaní s vysokovýkonnými vozidlami a ovládaní asistenčných systémov Mercedes-AMG pre vodiča.

Podmienkou účasti na úrovni PRO sú skúsenosti získané na tréningu AMG ADVANCED alebo v porovnateľnom programe. Výcviková úroveň MASTER s pretekárskymi vozidlami GT2, GT3 alebo GT4, ktoré sa používajú aj v rámci divízie Mercedes-AMG Customer Racing, je ideálna pre vodičov s ambíciami absolvovať celodenný pretekársky kurz. V rámci intenzívnych jazdných zážitkov aj pri individuálnej spätnej väzbe od skúsených pretekárov ako Maro Engel, Bernd Mayländer alebo Maximilian Götz si v tréningovom areáli aj mimo neho rozšíria svoje spôsobilosti a súčasne si vyskúšajú jazdenie v hraničnej oblasti možností vozidla. Vrcholom ponuky MASTERS sú dvojdňové tréningy na okruhu Nürburgring-Nordschleife alebo na ardenskej horskej dráhe v Spa-Francorchamps.

Pod označením LIFESTYLE EXPERIENCE sú príjemné poznávacie jazdy v Chorvátsku, Južnom Tirolsku, Toskánsku alebo v rámci pretekov Formuly 1™. Program SPIRIT OF AFFALTERBACH ponúka aj exkluzívne zasvätenie do sveta luxusu zameraného na výkonnosť značky Mercedes-AMG.

Program AMG SUMMER BREEZE vás počas poldenného výletu oboznámi s ovládaním aktuálnych luxusných, športových automobilov Mercedes-AMG a súčasne vám sprostredkuje pôžitok z jazdenia na týchto vozidlách. Podujatie sa začína v hoteli Wald- und Schlosshotel Friedrichsruhe, čo je jeden z najkrajších 5-hviezdičkových hotelov Superior v Nemecku. Účastníci spolu s profesionálnymi inštruktormi preskúmajú kľukaté a malebné cesty regiónu Hohenlohe.

Počas poldenného alebo celodenného formátu SPIRIT OF AFFALTERBACH sa môžete ponoriť hlboko do sveta značky Mercedes-AMG. V rámci neho môžete v manufaktúre na výrobu motorov názorne zažiť fascináciu „jeden človek, jeden motor“. Rôznorodá trasa v okolí Affalterbachu vám pri jazde so sprievodcom prinesie nezabudnuteľný zážitok. Inštruktori vám okrem iného ukážu aj spôsob ideálneho využitia jazdných programov, vďaka čomu dokážete precítiť veľké rozpätie medzi výkonom a komfortom. Pri formátu SPIRIT OF AFFALTERBACH CLASSIC EDITION sa účastníci vydajú po stopách histórie spoločnosti Mercedes-AMG. Cesta do minulosti s prestížnymi klasickými aj súčasnými modelmi vedie pozdĺž niektorých míľnikov histórie značky.

Päťdňové podujatie AMG EXPLORER CROATIA sľubuje kulinárske špeciality v malebných mestečkách, ako aj kľukaté horské priesmyky a úchvatné pobrežné cesty pozdĺž Jadranského mora. Na tomto výlete nezostane nesplnené žiadne želanie – nielen vzhľadom na ubytovanie v luxusnom hoteli, ale aj s ohľadom na denný program.

Tie najlepšie vyhliadky na jeseň ponúka formát AMG EXPLORER SÜDTIROL s piatimi dňami horskej panorámy, kulinárskych zážitkov, kultúry a výkonu na rôznorodých trasách v juhotirolských horách za volantom luxusného, športového auta Mercedes-AMG. Na každodenný život zabudnete aj na šesťdňovej akcii AMG GRAND EXPLORER TOSKANA. Cesta Toskánskom vás prevedie zelenou krajinou s cyprusmi a olivovníkmi, vinicami a pulzujúcimi mestami. Ubytovanie v luxusnom hoteli, stredomorské gurmánske jedlá a toskánske špeciality vás nadchnú rovnako ako pestré výlety cez tieto regióny.

Lesk, adrenalín a vzrušenie: podujatie AMG GRAND EXPLORER F1 premení účastníkov na zasvätených členov tímu Mercedes-AMG Petronas Formula 1™ na pretekoch Veľkej ceny Maďarska na Hungaroringu. Prechádzka cez uličku boxov, živé rozhovory a bohatý sprievodný program so strhujúcimi výletmi prispejú k rozšíreniu obzorov.

Pri vybraných tréningoch programu AMG EXPERIENCE sú v roli inštruktorov úspešní pretekári a ambasádori značky AMG. Maro Engel, Maximilian Götz, Bernd Schneider, Karl Wendlinger a Bernd Mayländer sú vyhľadávanými odborníkmi pri všetkých témach, ktoré sa týkajú profesionálneho ovládania vozidiel.

Nasadená flotila vozidiel zahŕňa všetky druhy pohonu a všetky účely využitia, ako aj rôzne typy karosérií. Siaha od modelov s klasickými motormi V8 cez výkonné hybridné vozidlá až po čisto akumulátorové vozidlá. K tomu treba prirátať aj čistokrvné pretekárske vozidlá, ktoré sa používajú v rámci programu Mercedes-AMG Customer Racing. V závislosti od formátu podujatia a balíka možností budú vozidlá obsadené jednočlennými alebo dvojčlennými posádkami.

Program AMG EXPERIENCE ponúka exkluzívne jazdné zážitky a tréningy v Nemecku a v Európe. Pri vybraných jazdách programu AMG LIFESTYLE si na vlastnej koži vyskúšate jazdný zážitok s vozidlom značky AMG. Účastníci budú ubytovaní v exkluzívnych hoteloch a budú si môcť vychutnať kulinárske špeciality. Tréningy programu AMG RACETRACK pod vedením profesionálnych inštruktorov zo sveta motoristického športu sú určené na to, aby si účastníci zlepšili svoje vodičské spôsobilosti na pretekárskej trati. Program AMG EXPERIENCE už od roku 2007 prináša exkluzívne jazdné podujatia, ktoré nadchýnajú zákazníkov na 15 rôznych trhoch. Patria medzi ne napríklad Austrália, Čína, Japonsko a USA.

Podujatia AMG Experience organizuje a realizuje spoločnosť zet:motion . GmbH ako externý a nezávislý organizátor zájazdu. Mercedes-AMG GmbH je značkou spoločnosti Mercedes-Benz AG a spoločnosť zet:motion . GmbH ju používa na základe licencie. Podrobné informácie o podujatiach nájdete aj na adrese https://experience.mercedes-amg.com/en/#0.


Elektrické Porsche Cayenne príde po roku 202513. Marec 2023

Po sérii povestí Porsche oznámilo, že sa pripravuje elektrické, luxusné, športové autá Porsche Cayenne. Zverejnenie urobil predseda Oliver Blume počas výročnej tlačovej konferencie. Šéf Porsche konkrétne označil elektrický model za SUV štvrtej generácie, čo znamená, že nebude založený na súčasnom modeli, ktorý má v apríli dostať facelift. Elektrický model sa má začať predávať po elektrických modeloch Macan (2024) a 718 (2025).

Ľudia z Porsche tiež potvrdili, že sa vyvíja väčšie SUV umiestnené nad Cayenne, ktoré bude sedieť na platforme SSP Sport skonštruovanej Porsche. Blume vysvetlil, že väčšie elektrické, luxusné, športové auto prichádza ako reakcia na čoraz ziskovejšie trhy, ako sú Čína a Spojené štáty. Nový člen rastúceho portfólia je “navrhnutý tak, aby ponúkal silný výkon a funkcie automatizovanej jazdy s typickou líniou Porsche spolu s úplne novým zážitkom vo vozidle”.

S elektrickým modelom Porsche Taycan a nadchádzajúcimi modelmi Macan, 718, Cayenne a veľkým SUV chce Porsche, aby do roku 2030 tvorili viac ako 80% jeho ročného predaja elektrické, luxusné, športové autá. Čisto elektrický model Porsche 911 sa na toto desaťročie neplánuje, ale automobilka potvrdila, že hybrid dorazí pred rokom 2030.

Počas tej istej výročnej tlačovej konferencie nemecká luxusná značka tiež oznámila program “Road to 20″, čo signalizuje cieľ dosiahnuť prevádzkovú návratnosť predaja koncernu Volkswagen v dlhodobom horizonte viac ako 20%. Aby sa Porsche stalo ešte ziskovejším, snaží sa v nasledujúcich rokoch vylepšiť svoj sortiment a ceny, počas ktorých bude vyvíjať aj limitovanejšie špeciálne edície. Okrem toho sa rozšíri divízia Porsche Sonderwunsch oddelení Porsche Exclusive Manufaktur a Porsche Classic.

Hoci sa čoraz viac úsilia v oblasti výskumu a vývoja zameriava na elektrické vozidlá poháňané batériami, Porsche sa naďalej angažuje v oblasti e-palív, pretože verí, že môže “hrať užitočnú doplnkovú úlohu – pre veľký počet existujúcich automobilov a špecializovaných segmentov”. Blume ďalej povedal, že syntetické palivo by mohlo byť rovnako užitočné pre lode a lietadlá. Pilotná výroba sa začala v továrni v Čile už v decembri 2022.

zdroj: motor1.com


Mansory vyladilo Mercedes-AMG GT63 S na 880 koní12. Marec 2023

Mercedes-AMG GT63 S E Performance je jedným z najvýkonnejších luxusných, športových automobilov, ktoré vyšli z Affalterbachu.

Mansory tento model posúva ďalej a robí ho ešte výkonnejším. Vylepšenia výkonu samozrejme prichádzajú s vizuálnymi aktualizáciami, ktorými je nemecký tuner známy.

Pod kapotou Mercedes-AMG GT63 S E Performance sa ukrýva biturbo motor V8 o objeme 4.0 litra, ktorý spoločnosť Mansory vyladila až na výkon 880 HP a krútiaci moment 1 490 Nm (štandardne 831 HP, resp. 1 470 Nm).

Zvýšenie výkonu má za následok vyššiu maximálnu rýchlosť 320 km/h a o 0,1 sekundy lepšie zrýchlenie z 0-100 km/h. Mansory tvrdí, že do balíčka spadajú aj rozsiahle úpravy podvozku pre lepšiu ovládateľnosť a “maximálnu dynamiku”.

Dizajnovo zahŕňa úprava plnú karbónovú kapotu s prídavnými prívodmi vzduchu a rôzne ľahké aerodynamické časti z uhlíkových vlákien, ako napríklad nový zadný spojler. Novo navrhnuté uhlíkové aplikácie zapĺňajú celé vozidlo, aby dotvárali vzhľad. Ráfiky z ľahkej zliatiny, známe ako “Typ Y.5″, merajú priemer 22 palcov a dodávajú exteriéru tohto luxusného, športového auta nádych štýlu.

Dizajn interiéru tohto luxusného, športového auta je doplnený o ozdobné diely vyrobené z karbónu, rôzne kožené aplikácie s prešívaním, farebné bezpečnostné pásy, podlahové rohože a športový kožený volant – to všetko podľa želania zákazníka.

Mansory nezverejnil ceny za úpravu modelu Mercedes-AMG GT63 S E Performance, ale určite to nebude lacné. Za zmienku stojí, že samotné luxusné, športové autá Mercedes-AMG GT63 S E Performance sú v predaji za základnú cenu 196 897 EUR.

zdroj: motor1.com


Pred 60 rokmi mal premiéru Mercedes-Benz 230 SL ´´Pagoda´´11. Marec 2023

Športový, pohodlný a míľnik vo vývoji bezpečnosti luxusných, športových automobilov Mercedes-Benz: Pred 60 rokmi predstavila značka Mercedes-Benz model 230 SL (W 113) na autosalóne v Ženeve od 14. do 24. marca 1963. Očakávania publika sú vysoké. Model 230 SL nahradil dve vozidlá naraz: 300 SL Roadster (W 198) a 190 SL (W 121). Model W 113 bol vyrábaný do roku 1971.

Luxusné, športové autá Mercedes-Benz 230 SL, 250 SL a 280 SL sú vyhľadávanou klasikou s trojcípou hviezdou. Svedčia o tom okrem iného ceny za dobre zachované exempláry modelového radu W 113: Aktuálny prieskum trhu na roky 2022/2023 spoločnosti Classic Data uvádza cenz 128 000 eur za 230 SL v najvyššom stave (stupeň 1) a 156 000 eur za 280 SL. Mnohí majitelia modelov “Pagoda”-SL sú zákazníkmi Mercedes-Benz Classic Center vo Fellbachu s jeho jedinečnými odbornými znalosťami v oblasti vysokokvalitných veteránov značky.

V roku 1963 zapôsobil model Mercedes-Benz 230 SL ako komfortné, dvojmiestne cestovné vozidlo s vysokým výkonom. Jeho dizajn bol vytvorený pod vedením Friedricha Geigera. Kombinuje jasné línie s klasickým vzhľadom modelu SL s veľkou centrálnou hviezdou v maske chladiča. Voliteľná pevná strecha evokuje asociáciu: Jeho vnútorne zakrivená plocha strechy pripomína ázijské chrámové budovy. To dalo športovému autu prezývku “Pagoda”. Paul Bracq navrhol odnímateľnú strechu kupé.

Úroveň bezpečnosti modelu W 113 bola pre vtedajšie luxusné, športové autá prelomová. Rámový systém podlahy modelu 230 SL pochádza zo sedanu Mercedes-Benz modelového radu W 111. V porovnaní so štvordverovými modelmi je skrátený a vystužený. V roku 1959 bol “Fintail” prvým osobným automobilom na svete s bezpečnostnou karosériou, ktorú vyvinul priekopník v oblasti bezpečnosti značky Mercedes-Benz Béla Barényi. “Pagoda” je prvým športovým autom, ktoré ťaží z princípu solídnej kabíny pre pasažierov s deformačnými zónami vpredu a vzadu. K tomu sa pridáva vysoká bezpečnosť jazdy podvozku prevzatého zo sedanu. Je prispôsobený požiadavkám roadstera. Odpruženie je pevné a zároveň takmer nezvyčajne pohodlné pre športové auto 60. rokov. Po prvýkrát v športovom vozidle SL je voliteľne k dispozícii štvorstupňová automatická prevodovka. Model 230 SL má na predných kolesách kotúčové brzdy. Počnúc modelom 250 SL predstaveným v roku 1967 výbavu dopĺňali kotúčové brzdy na zadnej náprave.

Mercedes-Benz postupne ponúka luxusné, športové autá Mercedes-Benz SL s tromi rôznymi motormi počas osemročného výrobného obdobia. To ho odlišuje od modelov 300 SL a 190 SL. Motory týchto prvých dvoch sériových športových automobilov v tradícii SL, predstavených v roku 1954, zostali prakticky nezmenené až do roku 1963. Športový šesťvalcový motor M 127 modelu 230 SL je založený na motore M 180 z modelu 220 SE. Zdvihový objem sa pre použitie v modele SL zvýšil na 2 306 kubických centimetrov. Motor poskytuje 110 kW (150 k), maximálnu rýchlosť 200 km/h a športové auto zrýchli z nuly na 100 km/h za 11,1 sekundy.

Na konci roku 1966 model 250 SL nahradil model 230 SL. Jeho šesťvalcový radový motor M 129 mal zdvihový objem 2 496 centimetrov kubických. Výkon (110 kW/150 k) a maximálna rýchlosť (200 km/h) zodpovedali modelu 230 SL. Vyšší krútiaci moment však znižoval zrýchlenie z nuly na 100 km/h o 1,1 sekundy. Okrem toho bol model 250 SL vybavený regulátorom brzdnej sily, väčšími brzdovými kotúčmi vpredu a k tomu aj kotúčovými brzdami na zadných kolesách.

Ďalší rozdiel: 250 SL je voliteľne k dispozícii so strechou kupé a zadnými sedadlami. Toto prevedenie “California” dopĺňa variant karosérie známy z modelu 230 SL ako roadster s plátenou strechou a odnímateľnou strechou kupé. Mercedes-Benz predstavil verziu so zadným sedadlom prvýkrát v marci 1967 na autosalóne v Ženeve. “California” nemá ani plátenú strechu roadstera ani priestor pre plátenú strechu, aby poskytovala priestor pre zadné sedadlá.

Model 280 SL so šesťvalcovým radovým motorom M 130 s objemom 2 778 cm3 sa objavil v roku 1968. Je to tretia a najúspešnejšia verzia série W 113. Výkon stúpa na 125 kW (170 k). 280 SL zrýchli z nuly na 100 km/h za deväť sekúnd. Maximálna rýchlosť je stále 200 km/h. Výroba modelu modelov W 113 sa skončila v marci 1971 po tom, čo bolo vyrobených celkovo 48 912 vozidiel. Z toho bolo 19 831 vozidiel z modelu 230 SL, 5 196 z modelu 250 SL a 23 885 z modelu 280 SL.

Mercedes-Benz úspešne používal model 230 SL aj v motoristickom športe. Výnimočné je víťazstvo Eugena Böhringera a Klausa Kaisera na viac ako 5 000-kilometrovej rally Spa-Sofia-Liège, ktorá sa konala od 27. do 31. augusta 1963. V nasledujúcom roku duo získalo 3. miesto v tejto vytrvalostnej rally aj s modelom 230 SL.


Limitovaná edícia hodiniek používa originál diely Lamborghini Miura10. Marec 2023

Atelier Jalaper je francúzsky hodinár, ktorý vyrába ručne vyrábané hodinky. Jeho najnovší výtvor je však svojou povahou taliansky a mal by byť blízky srdcu každého milovníka luxusných, športových automobilov.

Zoznámte sa s AJ-P400. Automobiloví nadšenci aj zberatelia hodiniek budú ohromení najnovšou limitovanou edíciou hodiniek Atelier Jalaper. To, čo odlišuje AJ-P400, je jeho ciferník, ktorý bol vyrobený z originálnych dielov Lamborghini Miura P400 S, odtiaľ názov. Hodinky vyzerajú elegantne, s eloxovaným matným čiernym ciferníkom, ktorý zachováva pôvodnú patinu kúska.

Puzdro AJ-P400 je vyrobené z kombinácie leštenej ocele a ocele so saténovou úpravou s priemerom 39,5 mm. Zadná strana puzdra je priskrutkovaná a otvorená, čo umožňuje pohľad na pohyb. Leštený oceľový pevný rám má oválny tvar, spätnú väzbu k svetlometom luxusného, športového auta Lamborghini Miura. Predné sklo je antireflexný zafírový kryštál, zatiaľ čo zadné sklo je sivé minerálne sklo, ktoré prispieva k celkovej estetike hodiniek. Hodinky sú vodotesné až do 50 metrov.

Medzitým sú hodinové značky AJ-P400 luminiscenčné a sú inšpirované pôvodnými tachometrami Miura. Ešte lepšie je, že minútový prsteň je k dispozícii v štyroch farbách (zelená, oranžová, modrá a čierna), ktoré zodpovedajú ikonickým farbám aké používali luxusné, športové autá Lamborghini Miura. Rám má bielu minútovú stopu, zatiaľ čo reflexné ruky sú tiež inšpirované klasickými tachometrami Lamborghini.

Hodinky sú poháňané pohybom kalibru Sellita SW270-1 M, čo je mechanický pohyb s manuálnym navíjaním, ktorý bije frekvenciou 28 800 vibrácií za hodinu (4 Hz). Pohyb má výkonovú rezervu približne 45 hodín, ktorú je možné merať pomocou indikátora rezervy výkonu o 6. hodine.

Hodinky Atelier Jalaper AJ-P400 sú k dispozícii v obmedzenom počte – presne 400 kusov. Cena každého hodinového lístka je 1 800 eur. Predobjednávky na tieto obmedzené hodinky sa už začali, pričom dodávky začínajú v júni.

zdroj: motor1.com


Toto desaťročie sa dizajnovo Mercedes zo 60% zameria na SUV9. Marec 2023

Začiatkom roka sa začali objavovať informácie, že automobilka Mercedes-Benz sa chystá zrušiť bez náhrady niektoré svoje luxusné, športové autá. Hovorí sa, že kupé triedy C a kabriolet spolu s kupé Triedy E a kabriolet budú ukončené. Predpokladá sa, že namiesto nich Mercedes uvedie na trh kupé CLE a kabriolet CLE, čím sa počet dvojdverových modelov zníži na polovicu. Stalo by sa tak po zrušení kupé triedy S a kabrioletu triedy S, ako aj SLC.

Šéf dizajnu Mercedesu Gorden Wagener si sadol a porozprával sa s časopisom Car Magazine o tom, aká budúcnosť čaká luxusné, športové autá Mercedes-Benz. Na otázku, na čom pracuje dizajnérsky tím, povedal, že 60% úsilia v tomto desaťročí bude venovaných SUV. 30% času sa vynaloží na sedany a zvyšných 10% na špeciálne projekty.

Tých posledných 10% bude o luxusných, športových autách v rôznych dizajnoch karosérie, vrátane crossoverov. 54-ročný šéf dizajnu Honcho uviedol, že nízko položený sedan je jednou z možností, pričom poukázal na koncept F 015, ktorý bol predstavený v roku 2015. Je zaujímavé, že Gorden Wagener povedal, že ľudia pracujúci v Apple mu povedali: “To je presne to, čo sme mali na mysli a je to super, ale neviem, s čím vlastne prídu.” Mimochodom, po mnohých rokoch povestí je Apple Car stále neznámou.

Aj keď to v rozhovore nie je spomenuté, aby sme nezabudli na skutočne zvláštne koncepčné auto od Mercedesu. Hovoríme o čínsky orientovanom Maybach Ultimate Luxury 2018, ktorý slúži ako zvláštny polovičný sedan, napoly SUV. Toto luxusné, športové auto nikdy neuzrela svetlo sveta. Šéf dizajnu Mercedes-Benz ale povedal, že v určitom okamihu sa môže stať niečo podobné ako F 015.

zdroj: motor1.com