Porsche vysvetľuje, kde sa vzalo označenie Targa pre model 91111. Jún 2022

Označovanie modelov automobilov nemá vždy jasný pôvod a automobilky musia v tomto smere fanúšikov niekedy vychovávať. To urobilo aj Porsche, ktoré cez Twitter vysvetlilo, prečo niektoré jej luxusné, športové autá nesú označenie Targa. Porsche si meno vypožičalo od Targa Florio, čo je pretekársky okruh v Taliansku, kde Porsche kedysi pretekalo.

Porsche súťažilo na Targa Florio začiatkom 50. rokov a získalo tam niekoľko víťazstiev. Keď Porsche začalo stavať luxusné, športové autá, dnes známe pod menom Targa, automobilka uvažovala o tom, že im bude hovoriť 911 Flori. Šéf domáceho predaja Porsche Harald Wagner však navrhol, aby sa model označoval Targa.

Slovo Targa v taliančine znamená ŠPZ. Porsche údajne o tomto preklade nevedelo, až do momentu kedy nezačalo pracovať na predajnej brožúre v talianskom jazyku. Porsche požiadalo o ochrannú známku Targa pre svoje luxusné, športové autá v roku 1965. K modelovej rade Porsche 911 sa označenie Targa pridalo v roku 1966.

Porsche rýchlo inovovalo model Porsche 911 Targa, ktorý v roku 1967 ponúkal pevné, vyhrievané zadné bezpečnostné sklo. Nahradilo pritom sklopné plastové a stalo sa štandardným prvkom vozidla. Targa potom pokračovala v druhej a tretej generácii 911, než prešla masívnou prestavbou vo štvrtej generácii Porsche 911. Vtedy na chvíľu z dizajnu zmizol ochranný oblúk.

Ochranný rám sa opäť vrátil do siedmej generácie Porsche 911, ktorá prišla do predaja v roku 2011. Porsche predstavilo ôsmu generáciu Porsche 911 Targa v roku 2020, pričom v predaji luxusné, športové autá vo verzii 4 a 4S. Základná verzia ponúka výkon 380 HP, model 4S 443 HP. Obe verzie majú pod kapotou biturbo motor V6 o objeme 3.0 litra. Model Targa by mal u Porsche zostať aj v ďalšej generácii Porsche 911.

zdroj: motor1.com