Porsche 911 Sport Classic je najvýkonnejší manuál značky30. Apríl 2022

Luxusné, športové autá Porsche 911 Sport Classic nie sú klasické len kvôli tradičnému spojleru a doplnkom. Interiér neponúka žiadne pádlo radenia pod volantom a v podlahovej časti nájdeme trojicu pedálov. Model neponúka možnosť automatickej prevodovky. Nechýba možnosť pohonu všetkých štyroch kolies, pričom šofér má k dispozícii výkon 543 HP, čo z tohto luxusného, športového auta činí najvýkonnejší model Porsche s manuálnou prevodovkou.

Šéf špeciálnych projektov Porsche Grant Larson model označil ako analógový superšport v digitálnom svete. Ďalšie označenie by mohlo byť, že ide o Porsche 911 Turbo S s manuálnou prevodovkou, keďže Sport Classic je založený na tomto Porsche. Výkon ide výhradne na zadné kolesá, štandardom sú keramické brzdy, dynamické riadenia podvozku, riadenie zadnej nápravy alebo aktívne pruženie.

Rozšírená zadná časť v podobe modelu Turbo S bola pre Porsche veľmi dôležitá, aby toto luxusné, športové auto dostalo retro štýl. Klasickému dizajnu výrazne pomáha aj spojler, ktorý vzdáva hold klasickému Porsche 911 Carrera RS zo 70tých rokov. Dvojitá bublinková strecha je spätným odkazom na Sport Classic z éry 997. Logo Porsche pripomína niektoré skoršie návrhy spoločnosti. Nedá sa tiež nespomenúť modernú interpretáciu klasických originál diskov Fuchs o veľkosti 20´´ vpredu a 21´´ vzadu.

Luxusné, športové autá Porsche 911 Sport Classic obsahujú množstvo výbavy, ktorá u iných modelov Porsche nie je bežne dostupná. Už spomínaná strecha je vyrobená z vystuženého plastu (CFRP), rovnako ako aj predná kapota. Možnosť takej to výbavy nenájdete ani v Porsche 911 Turbo. Pevný predný spojler a čierne svetlá LED-Matrix sú exkluzívnym prvkom Sport Classic. Pruhy po celej dĺžke auta sú jednoznačným dizajnovým prvkom Sport Classic, rovnako ako číselné označenie na dverách. Zákazníci si môžu vybrať ľubovoľné číslo od 1 do 99. Jedná sa o nálepky, takže v prípade preferencie menej pretekárskeho vzhľadu, môžu byť odstránené.

Vzhľadom na to, že pod kapotou sa ukrýva motor z luxusného, športového auta Porsche 911 Turbo S, možno prekvapí, že u Sport Classic chýbajú bočné vetracie otvory. Dizajnéri chceli hladký, neprerušovaný povrch a tak bolo vyrobené nové blatníky bez prieduchov. Porsche vysvetlilo, že vyladenie motora znamenalo, že nie je potreba toľko vzduchu. Navyše Porsche prepracovalo ďalšie vzduchové kanály, aby nebolo treba ventilačných prieduchov na blatníkoch. Konečným výsledkom je veľmi čistý, širokouhlý dizajn, ktorý je exkluzívny pre luxusné, športové autá Porsche 911 Sport Classic.

Pre účely tejto špeciálnej edície bol rovnako upravený aj interiér. Semianilínová koža bola použitá prvýkrát od modelu Porsche 918 Spyder, kde je kombinovaná s látkovými vložkami sedadiel, látkovými dvernými panelmi a dreveným obložením, aby model navodil atmosféru konca 60. a začiatku 70. rokov 20. storočia. Analógový otáčkomer je v retro štýle. Celý interiér dopĺňajú logá Porsche spolu s logom Porsche Exclusive Manufaktur. Model je stále štvormiestnym autom, keďže cieľom Porsche 911 Sport Classic nie je byt ostrým okruhovým vozidlom, ale zábavnou hračkou pre šoféra.

Luxusné, športové autá Porsche 911 Sport Classic idú do predaja v obmedzenej sérii 1.250 kusov. V ponuke budú štyri farebné verzie, čierna, šedá Agate, modrá Gentian alebo šedá Sport. Zákazníci budú mať tiež nárok na špeciálne hodinky s tematikou Sport Classic. Cena modelu zatiaľ nebola zverejnená, každopádne do predaja by sa tento superšport mal dostať koncom tohto roka.

zdroj: motor1.com