Novinky
Volvo S90 a V90 so športovým balíkom R-Design23. Jún 2016
Automobilka Volvo predstavila už pred viac ako rokom balíček R-Design pre luxusný, športový crossover Volvo XC90 a teraz nadišiel čas aj pre ďalšie dva modely postavené na platforme SPA.
Luxusné, športové autá Volvo S90 a V90 sú momentálne v predaji aj s voliteľnou výbavou R-Design, ktorá prináša športovejší podvozok, športové doplnky s hmlovkami integrovanými v prednom nárazníku a mierne upravenú prednú mriežku. V ponuke sú aj originál disky Diamond-cut v matnom čiernom dizajne.
Výbava R-Design pre modelovú radu Volvo S90 a V90 obsahuje aj športové sedadlá, exkluzívny volant, podlahové rohožky a osvetlenie interiéru vytvorené špeciálne pre tieto luxusné, športové autá.
zdroj: motor1.com
Nový Aston Martin Vanquish by mohol dostať biturbo motor V1222. Jún 2016
Na začiatku roka v Ženeve bol predstavený model Aston Martin DB11, ktorý mal pod kapotou biturbo motor V12 o objeme 5.2 litra a výkon 600 HP.
Auto dostalo úplne nový motor, ktorý má pomerne veľký potenciál. Momentálne sa zdá, že prvým sériovým modelom, ktorý si užije nový motor, bude nová generácia Aston Martin Vanquish v roku 2018.
Podľa informácii Auto Express šéf motorizácii Aston Martin Dr. Brian Fitzsimons naznačil, že nový motor podstúpil testovanie až na výkon 820 HP. Nemusí to samozrejme nutne znamenať, že luxusné, športové autá Aston Martin Vanquish dostanú výkon 820 HP, ale určite je to znamenie, že nová generácia Vanquish príde s podstatne vyšším výkonom. Súčasná generácia s atmosférickým motorom má výkon 568 HP. Vďaka preplňovaniu výkon ľahko prekoná hranicu 700 HP a priblíži sa tak konkurencii v podobe luxusného, športového auta Ferrari F12tdf, ktoré ponúka 769 HP.
K novej jednotke Aston Martin časom pribudne aj preplňovaný motor Mercedes-AMG. Jedná sa o o biturbo motor V8 o objeme 4.0 litra, pričom do sériovej produkcie by mal byť nasadený už budúci rok.
zdroj: motor1.com
Tesla Model S P85D oproti Lamborghini Huracan LP610-4 (video)21. Jún 2016
Nedávno prebehla na internete debata o možnom budúcom superšporte Tesla, ktorý by si mohol zobrať základ z luxusného, športového auta Tesla Model S P90D, ktoré by malo mať dostatočný výkon. Video, ktoré prinášame ukazuje, že s tým výkonom to zase tak ružové nebude.
Na videu vidíme na jednej strane Tesla Model S P85D, ktorá má nainštalovaný systém Ludicrous Mode, čo znamená, že auto má 503 HP na zadnej náprave a 259 HP na prednej náprave. To samo o sebe môže znieť veľmi atraktívne, čo je aj poznať pri zrýchlení do 100 km/h (Tesla to zvládne za 3 sekundy). Superšport by mal ale ponúknuť asi o niečo viac, obzvlášť keď na druhej strane stojí Lamborghini Huracan.
To má pod kapotou nepreplňovaný atmosférický motor V10 o objeme 5.2 litra, ktorý generuje výkon 610 HP a krútiaci moment 560 Nm. Výkon je prenášaný na všetky štyri kolesá prostredníctvom sedemstupňovej dvojspojkovej automatickej prevodovky.
Kto súboj vyhrá môžete sledovať na videu, kde proti sebe nastúpilo luxusné, športové auto zo starej školy a auto na čisto elektrický pohon.
zdroj: motor1.com
Najrýchlejší, štvorsedadlový kabriolet Brabus má výkon 850 koní20. Jún 2016
Úpravca luxusných, športových automobilov Brabus predstavil na pretekoch 24 hodín Le Manse najrýchlejší a najvýkonnejší štvormiestny kabriolet, ktorý vychádza z Mercedesu-AMG S63 Cabrio.
Do čierna ladený superšport má zvýšený objem motora V8 z 5.5 litra na 5.9 litra, pričom dve turba boli nahradené vlastným preplňovaním Brabus. Vylepšený je aj výfukový systém z nerezovej ocele.
So všetkými vylepšeniami ponúka Mercedes-AMG S63 Coupe z dielne Brabus masívny výkon 850 HP a krútiaci objeme 1450 Nm. V prípade zachovania dlhšej životnosti motora, obmedzí Brabus krútiaci moment na úrovni 1150 Nm. Výkon je prenášaný na všetky štyri kolesá systémom 4MATIC prostredníctvom sedemstupňovej automatickej prevodovky.
Luxusné, športové auto Mercedes-AMG S63 Coupe Brabus dokáže zrýchliť z 0-100 km/h za 3.5 sekundy (štandardne 3.9 sekundy), z 0-200 km/h za 9.4 sekundy. Maximálna rýchlosť je z dôvodu životnosti pneumatík obmedzená na 350 km/h.
Balíček úprav od Brabus obsahuje aj 21´´ originál disky Brabus, o 15 mm znížený podvozok a veľa ďalších vylepšení interiéru.
zdroj: motor1.com
Ducati nie je na predaj, hovorí člen predstavenstva VW19. Jún 2016
Uprostred reštrukturalizácie VW, kvôli afére dieselgate, sa šírili zvesti o budúcnosti Ducati v koncerne VW.
Niektoré informácie naznačovali, že koncern VW by sa mohol z ekonomických dôvodov zbaviť talianskej motorkárskej ikony Ducati. Člen predstavenstva VW Rupert Stadler ale pomerne jasne pre magazín MCN today povedal, že: ´´Ducati nie je na predaj.´´
Talianska motocyklová fabrika Ducati bolo do skupiny VW začlenená v roku 2012, pričom jej výsledky neboli vždy najlepšie. Zvesti o možnom predaji čiastočne oživila agentúra Bloomberg, ktorá naznačovala, že VW plánuje kvôli afére dieselgate predať niektoré svoje divízie luxusných, športových automobilov, vrátane motocyklovej značky Ducati.
Medzitým však Ducati zaznamenalo najlepší rok v histórii značky, keď predalo 55.000 motocyklov. Navyše sa podarilo výrazne rozšíriť predajné trhy v Európe a USA, takže rozhodnutie o nepredajnosti Ducati dáva z pohľadu VW zmysel.
zdroj: motor1.com
Nový Mercedes-AMG C 63 kabriolet18. Jún 2016
Nový kabriolet Mercedes-AMG: C 63 (350 kW/476 k; 650 Nm) a ešte výkonnejší C 63 S (375 kW/510 k; 700 Nm) ako jediné v segmente poháňajú štvorlitrové osemvalce biturbo (príbuzné pretekárskym Mercedes-AMG GT). Popri možnosti jazdy pod otvoreným šírym nebom poskytujú výkony na úrovni športového automobilu: zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 4,1 (C 63) a 4,2 (C 63 S) sekundy či maximálnu rýchlosť (elektronicky obmedzenú) 250 km/h (s balíkom AMG Driver‘s Package 280 km/h).
Agilnú dynamiku oboch super výkonných kabrioletov okrem iného zabezpečuje prepracovaný podvozok s adaptívnym nastaviteľným tlmením AMG RIDE CONTROL, elektromechanické športové parametrické riadenie, 7-stupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT s rýchlejším radením, zverný diferenciál zadnej nápravy a dynamické ložisko motora.
Atletické tvary kabrioletov Mercedes C 63 a C 63 S zdôrazňujú najmä vpredu a vzadu výrazne vysunuté blatníky, široká stopa a veľké kolesá. Viacvrstvová látková sklápacia strecha so zadným sklom v zatvorenom stave kopíruje líniu strechy kupé a zosilňuje tak vnem náročného umeleckého diela. Celkový dojem, ako z pretekárskeho vozidla, pri pohľade zboku umocňujú dvere bez rámov, úplne zapustené bočné sklá a vynechanie viditeľného stĺpika B. Navyše, ako pri športových automobiloch, sú i vonkajšie zrkadlá umiestnené na dverách, teda nie na bežnom mieste v trojuholníku zrkadla. Nefalšované pretekárske prostredie poskytuje aj interiér oboch vyhotovení nového kabrioletu.
Od septembra 2016, kedy sa začnú luxusné, športové autá Mercedes C 63 a C 63 S (vrátane uvádzacieho modelu Edition 1) dodávať, bude ponuka Triedy C značky Mercedes-AMG obsahovať najväčší výber zo segmentu na trhu: celkovo v dvanástich vyhotoveniach ako sedan, kombi, kupé a kabriolet; na želanie s motorom V6 biturbo a pohonom všetkých kolies alebo s motorom V8 biturbo v dvoch výkonových stupňoch, s pohonom zadných kolies a zverným diferenciálom zadnej nápravy.
„Trieda C je rozhodujúcim faktorom úspechu našej spoločnosti. Nová kombinácia intenzívneho pocitu z jazdy pod šírym nebom a výkonného motora V8 je jedinečná v segmente a dokonale dopĺňa našu veľkú ponuku Triedy C,“ vyzdvihuje Tobias Moers, predseda obchodného vedenia spoločnosti Mercedes-AMG.
Úžitkovú hodnotu novinky zvyšuje pre kabriolet nezvyčajne veľký batožinový priestor s objemom 355 litrov (260 litrov pri otvorenej streche). Vytvára tak tie najlepšie predpoklady na každodenné používanie.
Mercedesy s najvyššou zostatkovou hodnotou17. Jún 2016
Po štyroch rokoch používania môže deväť modelov značiek Mercedes-Benz a smart dosiahnuť najvyššiu, napríklad pri modeli GLA 180 až 58-percentnú, zostatkovú hodnotu spomedzi všetkých porovnávaných vozidiel. Prognózuje to internetový portál Focus Online a nemecký inštitút pre výskum trhu Bähr & Fess Forecast, ktorí tak prisúdili značke s hviezdou titul Majster zostatkovej hodnoty pre jar 2020.
Ocenenie za očakávané najvyššie percentuálne zachovanie hodnoty po štyroch rokoch užívania (apríl 2016 až apríl 2020) najnovšie získali ako zástupcovia svojich tried modely: CLA 180 d (54 %), E 350 d (55 %), GLS 350 d 4MATIC (53,5 %), Citan 108 CDI Tourer (49,5 %) a model luxusného auta Mercedes S 300 h (49 %), ktorý zároveň dosiahol porovnateľne najnižšiu absolútnu stratu hodnoty v eurách vo svojom segmente. Víťazom medzi elektromobilmi je smart fortwo electric. Spomedzi kabrioletov možno očakávať najvyššiu hodnotu pri kabriolete smart fortwo. Medzi najlepšími vo svojich triedach sa umiestnili tiež C 160 kombi, GLA 180 a B 160d.
Nemecko plánuje do roku 2030 autá bez emisii16. Jún 2016
Nemecký automobilový priemysel čakajú v nasledujúcich rokoch veľké zmeny, aspoň podľa informácii agentúry Bloomberg, ktorá informovala, že všetky nové autá registrované v krajine budú musieť mať do roku 2030 nulové emisie.
Tento krok je súčasťou snahy Nemecka o zníženie emisii oxidu uhličitého o 80-95% do roku 2050. Námestník ministra hospodárstva Rainer Baake vysvetlil, že autá majú obvykle životnosť 20 rokov, takže v nasledujúcich 15 rokoch je treba výrazne znížiť predaj benzínových a dieselových automobilov.
Aj keď tlak na zníženie emisii je pomerne veľký, prijatie elektrických a hybridných automobilov je pomalé. Vláda sa preto snaží formou dotácii podporiť predaj automobilov (vrátane luxusných, športových automobilov) na elektrický pohon. Ministerstvo životného prostredia očakáva, že vďaka dotáciám by sa do roku 2020 mohlo predávať asi 500.000 automobilov na elektrický pohon.
Zdá sa zatiaľ nepravdepodobné, že nemecké automobilky budú do roku 2030 úplne eliminovať benzínové a dieselové motorizácie. Ministerstvo životného prostredia ale varuje, že emisie z dopravy prispievajú pätinou celkového znečistenia oxidom uhličitým. V prípade presadenia plánu by Nemecko malo do roku 2020 znížiť emisie CO2 o 40% v porovnaní s rokom 1990.
zdroj: motor1.com
Audi RS5 bude mať preplňovaný šesťvalec15. Jún 2016
Automobilka Audi len pred pár dňami predstavila novú generáciu Audi A5/S5 Coupe, pričom už teraz usilovne pracuje a testuje vrcholnú verziu luxusného, športového auta Audi RS5 Coupe.
Pri testovaní zamaskovanej verzie je vidieť, že nové Audi RS5 Coupe bude mať oproti Audi S5 Coupe širšie blatníky a oválne koncovky výfukov, ktoré sú typické pre modelovú radu RS.
Pod kapotou nového Audi RS5 Coupe bude preplňovaný motor V6 objeme 3.0 litra. Rovnaký motor je použitý aj v Audi S5 Coupe, kde generuje výkon 354 HP. U verzie Audi RS5 Coupe sa očakáva, že výkon stúpne na 450 HP a to hlavne vďaka použitiu e-turba, ktoré sa prvýkrát predstavilo u luxusného, športového SUV Audi SQ7.
Nie je presne známe, kedy pôjde nové, luxusné, športové auto Audi RS5 Coupe do predaja, avšak nedá sa očakávať, že to bude skôr ako v druhej polovici roka 2017.
zdroj: motor1.com
Šiesta generácia Mercedesu E kombi má sedem modelov14. Jún 2016
Trieda E kombi značky Mercedes Benz ponúkne špičkový priestor pre piatich cestujúcich i batožinu. Napriek výrazne športovejšej strešnej línii poskytuje dostatok miesta i nad hlavami pasažierov. Ponúkne i tretiu vyklápaciu lavicou pre deti. Poskytuje ložný objem 670 až 1 820 litrov. Ďalších 30 litrov pribudne pri vyrovnaní zadných sedadiel do zvislej polohy, pričom si vozidlo plne zachová využiteľnosť piatich miest. Nové kombi zároveň patrí medzi tých málo osobných vozidiel, do ložného priestoru ktorých sa zmesí i europaleta.
„Nové kombi je dynamické ako značka Mercedes Benz a priestorné, tak ako to očakávajú naši zákazníci. Inteligentné prvky výbavy ako poloha operadla zadného sedadla na prepravu nákladu a jeho sériové rozdelenie v pomere 40:20:40 umožňujú využiť veľkú ložnú kapacitu ešte lepšie,” uvádza Ola Källenius, člen predstavenstva spoločnosti Daimler a dodáva: „Okrem toho má kombi samozrejme všetky inovácie novej Triedy E – najinteligentnejšieho biznis sedanu na svete.“
Pri novej Triede E kombi budú k dispozícii najprv modely: s benzínovými štvorvalcami: E 200 (135 kW/184 k; 300 Nm) a E 250 (155 kW/211 k; 350 Nm) i E 220 d (143 kW/194 k; 400 Nm) s novo vyvinutým dieselovým štvorvalcom. Vo štvrtom štvrťroku 2016 budú nasledovať: E 200 d (110 kW/150 k; 360 Nm), E 350 d so šesťvalcovým dieselom (190 kW/258 k; 620 Nm) a E 400 4MATIC s benzínovým šesťvalcom (245 kW/333 k; 480 Nm). Všetky sú vybavené novou deväťstupňovou automatickou prevodovkou 9G TRONIC.
V poslednom štvrťroku 2016 príde tiež luxusné, športové auto Mercedes AMG E 43 4MATIC kombi s benzínovým trojlitrom V6 s dvoma turbodúchadlami (295 kW/401 k; 520 Nm) a automatickou prevodovkou 9G TRONIC so skrátenými časmi preradenia, pohonom všetkých kolies AMG Performance 4MATIC a so športovým, pre AMG špeciálne vyvinutým podvozkom.
Sériové vzdušné pruženie na zadnej náprave (na želanie aj pre obe nápravy so vzduchovým ovládaním pohybu karosérie) zabezpečuje, aby bolo kombi aj pri plnom zaťažení (podľa modelu až 745 kg) alebo hmotnosti prívesu (až do 2,1 tony) vždy vo vodorovnej polohe.
Nové kombi patrí tiež medzi vozidlá s najtichším interiérom vo svojej triede (navyše ponúka balík akustického komfortu, ktorý šum vo vozidle ďalej minimalizuje). Svetovou novinkou je mimoriadne bezpečné upevnenie nosiča (s jednoduchou montážou) až štyroch bicyklov pre zaťaženie do 100 kg.