Volkswagen by mohol budúci rok uviesť elektrické GTI12. Máj 2025

Volkswagen vstúpil do výklenku elektrických hot hatchov asi pred rokom uvedením modelu Volkswagen ID.3 GTX. Teraz však zjavne pracuje na ešte pikantnejšej verzii s oveľa ikonickejším odznakom: GTI. Podobne ako elektrickým luxusným, športovým autám Porsche Turbo chýbajú skutočné turbodúchadlá, ID.3 Grand Touring Injection zjavne nebude mať vstrekovače paliva. A zatiaľ čo tradičné GTI majú pohon predných kolies, Volkswagen ID.3 GTI bude mať pohon zadných kolies.

Nová správa nemeckého časopisu Auto Motor und Sport tvrdí, že inauguračné elektrické GTI dostane oproti GTX mierny nárast. Predpokladá sa, že GTI s nulovými emisiami poskytne 335 koní, čo je len o 13 koní viac ako súčasná vlajková verzia. Povráva sa, že inžinieri VW plánujú významné aktualizácie podvozku, riadenia a odpruženia, aby bol Volkswagen ID.3 GTI pútavejší na jazdu ako GTX.

Podľa AMS nebolo elektrické GTI súčasťou pôvodného plánu. VW však teraz údajne dáva ID.3 druhý facelift, aby predĺžil jeho životný cyklus. Dôvody tohto rozhodnutia údajne pramenia z oneskorenia jeho nástupcu, deviatej generácie iba elektrického Golfu. Teraz, ku koncu desaťročia, odloženie Golfu Mk9 znamená, že starnúci ID.3 vydrží dlhšie, ako sa očakávalo.

ID.3 skutočne debutoval už v roku 2019 a aktualizáciu dostal v roku 2023. Aby bol EV konkurencieschopný, na rok 2026 je údajne naplánovaný druhý, komplexnejší facelift, ktorý sa zhoduje so spustením horúcejšej verzie GTI. Táto aktualizácia údajne viac zosúladí dizajn a technológiu ID.3 s menším ID.2.

Keď už sme pri tom, koncept ID. GTI predviedol prvý elektromobil VW s odznakom GTI. Zdá sa však, že väčší Volkswagen ID.3 GTI ho na trhu porazí. Štandardný ID.2 sa má začať predávať budúci rok v Nemecku so základnou cenou okolo 25 000 eur, ale verzia GTI bude, samozrejme, stáť viac. Čo sa týka ID.3 GTI, očakávajte, že bude mať prémiu oproti súčasnej GTX, ktorá doma v Nemecku začína na niečo vyše 47 000 eur.

Niekoľko ďalších modelov už v Európe dostalo úpravu GTX. ID.7 a ID.7 Tourer majú výkonnostné varianty a dokonca aj minivan ID. Buzz GTX. Zostáva nejasné, či bude značka GTX nakoniec vyradená v prospech názvu GTI pre silné elektromobily, alebo či bude pokračovať ako cenovo dostupnejšia alternatíva.

Budeme si musieť počkať a uvidíme, či VW umiestni na svoje elektrické, luxusné, športové autá aj odznak R. Ak je odhodlaná uviesť na trh EV GTI, možno s novým logom GTI, kde “I” ustupuje blesku, pravdepodobne nebude mať problém predstaviť EV R o niekoľko rokov.

zdroj: motor1.com