Novinky
Nové Bentley Bentayga Speed V8 prekonáva aj model W124. Jún 2025
Je to už takmer rok, čo Bentley zmontoval svoj posledný motor W12, čím sa uzavrelo viac ako 20 rokov výroby dvanásťvalcových luxusných, športových automobilov. Hoci úctyhodná pohonná jednotka je preč, ultraluxusná značka koncernu Volkswagen je presvedčená, že jej náhrada je lepšia. Nové Bentley Bentayga Speed nahrádza starú 6.0-litrovú jednotku výrazne menším 4.0-litrovým motorom, ktorý má stále nastavenie s dvojitým turbodúchadlom.
Najnovšie Bentley Bentayga Speed má výkon 641 koní, čo je o 15 koní viac ako dnes už neexistujúci model s motorom W12. Zmenšený motor však generuje krútiaci moment “len” 850 Nm, čo je o 50 Nm menej ako predchádzajúci model. Stále to nie je najsilnejšie SUV, vzhľadom na to, že luxusné, športové autá Aston Martin DBX S, Ferrari Purosangue, Dodge Durango SRT Hellcat, Lamborghini Urus SE a Porsche Cayenne Turbo E-Hybrid sú súčasťou klubu s výkonom 700 koní. Niekoľko elektromobilov je ešte výkonnejších.
Ako si viete predstaviť, odstránenie robustného motora malo pozitívny vplyv na pohotovostnú hmotnosť SUV. Teraz váži 2 465 kg, vďaka čomu je približne o 43 kg ľahší ako predtým. Transplantácia motora dáva “rýchlosť” do Bentley Bentayga Speed, čím sa skráti čas zrýchlenia z 0 – 100 km/h o pol sekundy na 3,4 sekundy.
Bentley tvrdí, že nóbl rodinné SUV dosahuje maximálnu rýchlosť 310 km/h, čo je o 5 km/h rýchlejšie ako starý W12. Okrem vylepšeného technického listu by mal aktualizovaný model pôsobiť o niečo agilnejší vďaka pridaniu riadenia zadných kolies. Karbónovo-keramické brzdy sú voliteľné, ale iba ak je vozidlo objednané s masívnymi 23-palcovými originál diskami Bentley Speed.
Bentley tiež vylepšil jazdný režim Sport a v porovnaní s Bentaygou V8 S vystužil tlmiče odpruženia o 15 %. Odozva riadenia bola zrýchlená pre pútavejšiu jazdu. Bentley verí, že soundtrack W12 vám nebude príliš chýbať, pretože nový Speed je vybavený štandardným športovým výfukovým systémom. Pre ešte horší hluk môžu kupujúci utrácať za voliteľný titánový výfuk Akrapovič so štyrmi hrotmi namiesto iba dvoch.
Stylingové zmeny sú diskrétne. Okrem vyššie spomínaných 23-palcových kolies dostane Bentley Bentayga Speed tmavšie svetlomety a zadné svetlá spolu s voliteľnou kontrastnou čiernou strechou dostupnou v saténovom alebo lesklom prevedení. Vo vnútri je možné štandardné chrómové akcenty nahradiť tmavým odtieňom, aby sa zvýraznila športová atmosféra. Aktualizácie dopĺňajú jemné zmeny farieb čalúnenia sedadiel a prešívaného dizajnu.
Ani bez W12 “nestratíte ani štipku z toho, čo robí Bentley, Bentley”. Tieto ďalšie štyri valce boli znížené kvôli prísnejším emisným predpisom. Z rovnakých dôvodov sa kráti čas na čistý zážitok zo spaľovacieho motora v modeli od Crewe. Bentayga je jediný prežívajúci benzínový model, pretože ostatné luxusné, športové autá Bentley sú hybridné.
Nadchádzajúci prírastok do portfólia Bentley úplne vynechá spaľovací motor a stane sa prvým elektromobilom spoločnosti. Bude mať tvar SUV menšieho ako Bentayga.
zdroj: motor1.com
Mimoriadny model Mercedes-AMG pri príležitosti filmu F13. Jún 2025
Tento rok budú kiná po celom svete horúcim miestom pre fanúšikov Formuly 1®: na veľké plátno sa dostáva film F1 s Bradom Pittom a Damsonom Idrisom v hlavných úlohách. Film sa natáčal počas skutočných pretekov Formuly 1® po celom svete a ponúka realistické pretekárske dianie v kombinácii s nemenej pútavými postavami a napínavým príbehom. Značka Mercedes-AMG podporila ako oficiálny propagačný partner spoločností Apple Original Films a Warner Bros. Pictures filmový štáb svojím know-how tímu F1®, ako aj svojimi vysokovýkonnými a luxusnými, športovými autami z aktuálneho portfólia. Mimo pretekárskej trate sú okrem iného prítomné aj luxusné, športové autá Mercedes-AMG SL, Trieda G a GT. Vo filme možno vidieť aj oficiálne bezpečnostné vozidlo (Safety Car) Mercedes‑AMG FIA F1® a záchranárske vozidlo (Medical Car). Globálna spoločná propagačná kampaň na kľúčových trhoch značky AMG pri príležitosti uvedenia filmu do kín dotvára toto partnerstvo.
V rámci veľkej ceny Formuly 1® v Miami prezentovala značka Mercedes‑AMG v súlade s filmom vysokoexkluzívny mimoriadny model Mercedes-AMG GT 63 4MATIC+ „APXGP Edition“ (kombinovaná energetická spotreba: 14,0 l/100 km | kombinované emisie CO₂: 319 g/km ). Prostredníctvom mnohých individuálnych dizajnových prvkov a prvkov výbavy vytvára úzke prepojenie s dizajnom fiktívneho tímu Formuly 1®. Luxusné, športové auto Mercedes-AMG GT kombinuje mimoriadne dynamické jazdné vlastnosti a neobmedzenú praktickosť pri každodennom používaní. Špičkové komponenty ako podvozok so systémom AMG ACTIVE RIDE CONTROL s čiastočne aktívnou stabilizáciou nakláňania, sériové riadenie zadnej nápravy a aktívna aerodynamika dodávajú profilu aktívnych jazdných vlastností ostrejší ráz. Športové kupé okrem toho prenáša svoj výkon na vozovku pomocou plnovariabilného náhonu na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. V súhre so 4,0-litrovým motorom AMG V8 biturbo s výkonom 430 kW (585 k) tak vzniká jazdný zážitok na najvyššej úrovni. Exkluzívna architektúra športového vozidla AMG s prepracovanou kompozitnou hliníkovou štruktúrou karosérie umožňuje konštrukciu vozidla vo verzii so sedadlami 2+2. To pre luxusné, športové auto tejto triedy znamená veľmi dobrý pocit z priestoru a veľký priestor pre batožinu cestujúcich.
„Film F1 pôsobivo prepája fiktívny tím APXGP so skutočným svetom Formuly 1®. Vzrušujúci dej a realistické pretekárske scény rozbúchajú srdcia divákov. Tešíme sa, že môžeme predstaviť naše vysokovýkonné luxusné, športové autá vrátane modelu AMG GT v prostredí zameranom na špičkový výkon. S exkluzívnou edíciou APXGP vytvárame limitovaný počet vozidiel GT, ktoré spájajú vzrušenie z AMG s majstrovským filmovým dielom F1.“ Povedal Michael Schiebe, predseda predstavenstva Mercedes-AMG GmbH a vedúci obchodných úsekov Mercedes-Benz Trieda G a Mercedes-Maybach.
V snímke F1® hrá Brad Pitt bývalého jazdca, ktorý sa vracia do Formuly 1®. Damson Idris je jeho tímový kolega v APXGP, fiktívnom pretekárskom tíme. Film bol natáčaný počas skutočných víkendových Veľkých cien (Grand Prix) nakoľko tím APXGP súťažil proti tímom patriacim medzi velikánov tohto športu. V hviezdnom obsadení sa predstaví aj nominantka na Oscara Kerry Condon, držiteľ Oscara Javier Bardem, držiteľ ceny Emmy Tobias Menzies, nominantka na cenu Emmy Sarah Niles, ako aj Kim Bodnia či Samson Kayo.
Joseph Kosinski (Top Gun: Maverick) režíruje a produkuje film spolu s Jerrym Bruckheimerom a Chadom Omanom zo spoločnosti Jerry Bruckheimer Films. Koproducentmi sú Brad Pitt, Dede Gardner a Jeremy Kleiner za spoločnosť Plan B Entertainment a Lewis Hamilton so svojou spoločnosťou Dawn Apollo Films. Film vzniká v spolupráci s Formulou 1® a komunitou F1® vrátane desiatich tímov F1® a ich jazdcov, organizácie FIA a organizátorov pretekov. Penni Thow, CEO spoločnosti Copper, je výkonnou producentkou.
F1® film distribuujú do kín po celom svete spoločnosti Warner Bros. Pictures a IMAX®. Film bude mať premiéru v severoamerických kinách 27. júna 2025 a medzinárodná premiéra bude 25. júna 2025.
Na 52 exemplárov prísne limitovaná edícia APXGP Edition je priamo odvodená od filmu. Luxusné, športové autá sú nalakované mimoriadnym lakom edície APXGP Edition. Početné dizajny špecifické pre tím APXGP sa aplikujú s remeselnou zručnosťou podľa vzoru lakovania filmového vozidla F1®. Okrem iného možno rozpoznať akcenty v pretekárskej zlatej farbe na lemovaní obloženia chladiča špecifického pre luxusné, športové autá AMG, na predných blatníkoch (v dizajne cieľovej vlajky), na bočnom obložení prahov a na spojleri zadného nárazníka a na liste difúzora.
Kované originál disky AMG s rozmerom 21 palcov s dizajnom krížových lúčov sú taktiež nalakované matným lakom v odtieni pretekárska zlatá. K ním pôsobia v silnom kontraste čierne strmene bŕzd keramickej vysokovýkonnej kompozitnej brzdovej sústavy AMG so 6-piestikovými pevnými strmeňmi vpredu a 1-piestikovými plávajúcimi strmeňmi vzadu, ktorá je súčasťou sériovej výbavy.
Sériový exteriérový balík uhlíkových vlákien AMG s predným rozdeľovačom prúdenia, ozdobnými lištami na bočnom obložení prahov, difúzorom a zadným krídlom z vysokokvalitne spracovaného pohľadového kompozitu z uhlíkových vlákien zdôrazňuje blízkosť k motoristickému športu. Súčasťou výbavy sú aj panoramatická sklenená strecha a aerodynamický balík AMG s pevným zadným krídlom na zadných výklopných dverách. Balík AMG Night II posilňuje individuálny vizuálny prejav edície APXGP Edition. Zahŕňa prvky v čiernom chróme, vrátane obloženia chladiča, erbu AMG, typografie a hviezdy Mercedes na zadnej časti vozidla. Na špeciálny status tejto edície taktiež poukazuje veko palivovej nádrže AMG v striebornej chrómovej farbe s nápisom AMG.
Interiéru taktiež dominujú mnohé prvky v pretekárskej zlatej farbe. Sériové sedadlá AMG Performance sú potiahnuté kožou napa/mikrovláknom MICROCUT v čiernej farbe a sú individualizované zlatistými ozdobnými švami. Ozdobné prvky AMG z uhlíkových vlákien so zlatými vláknami harmonizujú s vyhrievaným volantom AMG Performance potiahnutý mikrovláknom MICROCUT s čiernou značkou na 12. hodine a ozdobným švom v pretekárskej zlatej farbe. Tieto švy sa nachádzajú aj na obloženiach dverí, prístrojovej doske a stredovej konzole. Nástupné lišty MANUFAKTUR s nápisom AMG sú eloxované v čiernej farbe a osvetlené na zlato. Čierne velúrové rohože AMG majú koženú nášivku, na ktorej je vyšité logo APXGP v pretekárskej zlatej farbe.
Špičkový 3D obklopujúci ozvučovací systém Burmester® s 15 reproduktormi a systémovým výkonom 1 170 wattov je tiež sériovou súčasťou výbavy veľmi bohato vybaveného mimoriadneho modelu. Súčasťou je taktiež 360-stupňová kamera, balík asistenčných jazdných systémov a projekčný displej. Aplikácia AMG TRACK PACE vás prostredníctvom množstva údajov podporuje pri jazdení na pretekárskej trati. Pomocou systému zdvíhania na prednej náprave možno prednú časť vozidla nadvihnúť pred prahmi alebo obrubníkmi. Náladové svetlo a balík ENERGIZING plus, ako aj systém ENERGIZING AIR CONTROL zlepšujú pocit pohodlia na dlhých trasách. Na limitovanú edíciu mimoriadneho modelu odkazuje na stredovej konzole plaketa edície „Limited Edition 1 of 52“ (Limitovaná edícia 1 z 52).
Na ochranu hodnotnej edície získa každý zákazník na mieru navrhnutú interiérovú autoplachtu AMG vo vyhotovení špecifickom pre túto edíciu. Svojou priedušnou vonkajšou vrstvou z pevnej tkaniny zo syntetických vlákien a flanelovou antistatickou vnútornou vrstvou chráni vozidlo v garáži pred prachom a škrabancami.
McLaren predstavil špeciálnu edíciu modelu 750S Le Mans2. Jún 2025
Pred tridsiatimi rokmi McLaren vyhral Le Mans pri svojom debute, keď JJ Lehto, Yannick Dalmas a Masanori Sekiya pilotovali F1 GTR a zvíťazili pred silne favorizovanými protoypmi. Úspech pomohol spečatiť legendárne luxusné, športové autá McLaren F1 a urobil z McLarenu jediného konštruktéra, ktorý vyhral trojnásobnú korunu motoristického športu s víťazstvami v Le Mans, Monaku a Indy. Na pamiatku McLaren vytvoril 750S Le Mans, ktorý má všetky druhy úhľadných detailov, ktoré odkazujú na McLaren F1 GTR.
McLaren postaví 50 exemplárov, každý v jednej z dvoch farebných možností. Le Mans Grey odkazuje na vzhľad vozidla sponzorovaného Uneo Clinic, ktoré zvíťazilo, zatiaľ čo McLaren Orange je lakovaný v tradičnej pretekárskej farbe spoločnosti. Auto je vybavené novou súpravou High-Downforce Kit (HDK), ktorá pozostáva z oveľa väčšieho splittera a krídla z uhlíkových vlákien vzadu. Získate tiež strešnú lopatku a úžasné päťlúčové originál disky “LM”, ktoré odkazujú na kolesá OZ Racing používané na prvých pretekárskych autách McLaren F1 GTR. Stredové kryty kolies sú na jednej strane auta červené a na druhej modré, čo je ďalší detail pretekárskeho auta.
Ak sa rozhodnete pre súpravu na vylepšenie pásových bŕzd, získate strmene v eloxovanom zlate, ako Brembo na pôvodnom pretekárskom aute. Vo vnútri môžete získať čierne alebo sivé obloženie s dvoma rôznymi možnosťami sedadiel. Päťbodové postroje sú tiež modré, rovnako ako GTR. Existuje tiež veľa možností, najmä rad lesklých vonkajších komponentov z uhlíkových vlákien.
Toto je vlastne tretia edícia McLaren v Le Mans, pričom spoločnosť ponúka podobné balíky pre luxusné, športové autá McLaren 650S a 720S. McLaren F1 GTR je ikonou medzi ikonami a jeho víťazstvo v roku 1995 bolo prvým pre debutujúceho konštruktéra po desaťročiach. Je to tiež výkon, ktorý sa odvtedy nezopakoval.
McLaren má v súčasnosti preteky s autami GT3 v Le Mans, ale v roku 2027 sa vracia do najvyššej triedy s prototypom LMDh, ktorý bude súťažiť o majstrovstvá sveta vo vytrvalostných pretekoch.
zdroj: motor1.com
Superšport Praha Bohema prekonala rekord na trati Top Gear1. Jún 2025
Praga Bohema je luxusné, športové auto českej výroby, ktoré debutovalo začiatkom minulé roka. Dodávky sa začali koncom minulého roka a teraz jeden príklad prešiel testovacou dráhou Top Gear v Spojenom kráľovstve rýchlejšie ako akékoľvek luxusné, športové auto s čisto spaľovacím motorom.
Superšport Praga používa 3,8-litrový motor V6 s dvojitým turbodúchadlom pochádzajúci z Nissan GT-R a upravený spoločnosťou Praga s turbodúchadlami na mieru, suchou vaňou a titánovým výfukovým systémom. Má výkon 700 koní v kombinácii so šesťstupňovou sekvenčnou prevodovkou.
Auto dokáže dosiahnuť zrýchlenie z 0-100 km/h za menej ako tri sekundy a dosiahnuť maximálnu rýchlosť 320 km/h. Všetka táto sila umožnila autu prejsť trať za 1 minútu a 9,8 sekundy. Praga takmer prekonala čas na kolo Aston Martin Valkyrie 1 minúta a 9,7 sekundy, pričom Aston Martin je hybrid s výkonom 1 140 koní.
To, čo Boheme chýba na výkone, kompenzuje ľahkosťou a aerodynamikou. Auto váži menej ako 1.043 kg a dokáže vytvoriť až 900 kg prítlaku pri rýchlosti 250 km/h.
Pravdepodobne pomohol Prage dostať najlepší čas z Bohemy jazdec Ben Collins, bývalý Stig z Top Gear show, ktorý je teraz testovacím jazdcom Praga. Na trať priviezol auto na cestných pneumatikách a absolvoval kolo bez akýchkoľvek úprav superšportu. Podľa Praga si jednoducho obliekol pretekársku kombinézu, zahrial pneumatiky a zaútočil na trať.
Praga už umožnila zákazníkom jazdiť na Boheme a na tohtoročnom Festivale rýchlosti v Goodwoode dodá zákazníkom ďalšie tri luxusné, športové autá. Spoločnosť Praga založená v roku 1907 plánuje vyrobiť len 89 exemplárov superauta.
zdroj: motor1.com
Land Rover Defender (2026) si udržuje preplňovaný motor V831. Máj 2025
Land Rover dal Defenderu extrémne jemný facelift pre modelový rok 2026, ale čo je na tomto aktualizovanom 4×4 najzaujímavejšie, je to, čo nie je nové: jeho preplňovaný 5.0-litrový V8. Áno, Defender V8 dostane pozastavenie prevedenia a v najbližšej budúcnosti bude žiť po boku nového V8 Land Rover Defender Octa s dvoma turbodúchadlami.
Tento preplňovaný V8 je jedným z najstarších motorov na trhu. Jaguar vyvinul tento model AJ-V8 v polovici 90. rokov pod vedením spoločnosti Ford. 5.0-litrová verzia debutovala v roku 2009 a chvíľu bola dostupná v mnohých luxusných, športových automobiloch Jaguar Land Rover. Ale keďže Jaguar čoskoro úplne ukončí výrobu benzínových áut – F-Pace stále chvíľu bojuje – a všetky luxusné, športové autá Range Rover prechádzajú na 4.4-litrový twin-turbo V8 od BMW, Defender je veľmi pravdepodobne posledným autom, ktoré dostane tento preplňovaný motor.
Zmeny pre Defender 2026 sú inak veľmi malé. Vonkajšie zmeny sú nový dizajn svetlometov, štandardné hmlové svetlá, dymové zadné svetlá, prepracované ozdobné prvky a nové farby a dizajn originál diskov. Vo vnútri sú veci väčšinou rovnaké, s výnimkou 13.1-palcového displeja infotainmentu namiesto starej 11.4-palcovej jednotky.
Luxusné, športové autá Land Rover Defender získavajú voliteľný adaptívny terénny tempomat Land Rover, ktorý automaticky upravuje rýchlosť v závislosti od prekážok. To, ako hovorí Land Rover, prispieva k “nerušenej” jazde v teréne. Aké veľmi anglické. A s trojradovým Defenderom 130 ponúka Land Rover zabudovaný vzduchový kompresor na vetranie pneumatík po jazde v teréne.
zdroj: motor1.com
BMW v dohľadnej dobe nepostaví nový superšport30. Máj 2025
BMW bolo veľmi blízko k novej verzii ikonického, luxusného, športového auta BMW M1. Automobilka však tento projekt na poslednú chvíľu zrušila a je nepravdepodobné, že BMW v dohľadnej dobe postaví nové superauto.
Šéf BMW M Frank van Meel povedal pre BMW Blog, že spoločnosť teraz “nechce stratiť zameranie” na svoje vysokovýkonné luxusné, športové autá, aj keď “vždy snívame” o novom superšportu podobnom BMW M1. Spoločnosť však musí “nájsť správne okno príležitostí, kde máme kapacitu pracovať na takomto aute”.
BMW pripravuje uvedenie svojej architektúry Neue Klasse, ktorá bude podporovať elektrickú aj benzínovú verziu veľmi očakávanej M3. Očakáva sa, že sa začne predávať až koncom roka 2026 alebo začiatkom roka 2027 a pravdepodobne spotrebuje obrovské množstvo inžinierskych zdrojov vedúcich k uvedeniu na trh. Nový spaľovací motor BMW M3 bude mať benzínový motor, ktorý je jedinečný od 3,0-litrového radového šesťvalca S58 s dvojitým turbodúchadlom, ktorý poháňa súčasný model.
Nové BMW M1, na ktorom BMW údajne pracovalo, by bol plug-in hybrid s výkonom 600 koní so štvorvalcovým motorom. BMW pracovalo na projekte počas pandémie COVID-19, ale mocní sa namiesto toho rozhodli dať zelenú BMW XM.
Pravdepodobne to nie je otázka či, ale keď sa BMW rozhodne postaviť nové superauto – jednoducho sa to musí stať v správnom čase. Jedným z dôvodov, prečo spoločnosť dala XM zelenú pred novou M1, bolo to, že verila, že dnešní zákazníci chcú SUV namiesto športových áut. SUV BMW XM sa však nepredáva dobre a nové superauto BMW teraz sedí na vedľajšej koľaji.
zdroj: motor1.com
Jednorazová edícia Aston Martin DB12 bola navrhnutá pre Floridu29. Máj 2025
Palm Beach na Floride je jedným z najbohatších miest v krajine. Podľa Palm Beach Post má s mestom väzby najmenej 58 miliardárov a desiatky multimilionárov. To zahŕňa aj jedného prezidenta Donalda Trumpa.
Vďaka tomu je Palm Beach tiež jedným z najlepších trhov pre luxusné, športové autá v celej krajine – a Aston Martin to vie až príliš dobre. Preto spoločnosť predstavuje nový špeciál DB12 Volante by Q inšpirovaný mimoriadne bohatým mestom na Floride.
Aston Martin Palm Beach uviedol do prevádzky tento jedinečný DB12 Volante v spolupráci s tímom pre prispôsobenie Q automobilky. Exteriér je vyhotovený vo vlastnom odtieni modrého matného skla s bielymi pruhmi na predných splitteroch, bočných prahoch a zadnom nárazníku a lesklými čiernymi originál diskami. A vyzerá to krásne.
Interiér má dvojfarebnú povrchovú úpravu Aurora Blue a Ivory White s kontrastným prešívaním Spicy Red. Špeciálne drevo s otvorenými pórmi Linear Light Olive Ash pokrýva časti panelov dverí, prístrojovej dosky a sedadiel. A aby sa tento DB12 ešte viac odlíšil, po celej kabíne je rozmiestnené vlastné logo z palmových listov, vrátane vyšívaných na sedadlách, lakťových opierkach a paneloch dverí.
“Tento výnimočný model Aston Martin DB12 Volante dokonale vystihuje decentnú eleganciu Palm Beach aj Aston Martin,” povedal Pedro Mota, regionálny prezident spoločnosti Aston Martin The Americas. “Vďaka spolupráci so spoločnosťami Q by Aston Martin a Aston Martin Palm Beach sme vytvorili výnimočné luxusné, športové auto, ktoré spája ohromujúci výkon, umenie a luxus.”
Samozrejme, ako jeden z jedného nenájdete iný DB12 – alebo iný Aston Martin, naozaj, ktorý by vyzeral celkom takto. Keďže DB12 Volante začína na 265 000 dolároch v USA, môžeme si len predstaviť, koľko stálo vytvorenie tohto krásneho jednorazového diela.
zdroj: motor1.com
Nové BMW M2 CS má vyšší výkon, nižšiu hmotnosť a zadný náhon28. Máj 2025
Po tom, čo BMW minulý týždeň ukázalo, ale neodhalilo žiadne podrobnosti o BMW M2 CS 2026, konečne zverejnilo všetky šťavnaté detaily o svojom doteraz najhorúcejšom BMW M2.
Typický vzorec pre luxusné, športové autá BMW CS zahŕňa zvýšenie turbodúchadla, zníženie hmotnosti a vystuženie podvozku. Pre M2 CS BMW zvýšilo výkon 3.0-litrového radového šesťvalca s dvojitým turbodúchadlom na 523 koní. To je o 50 koní viac ako štandardné, luxusné, športové autá BMW M2 s automatickou prevodovkou.
Rovnako ako u ostatných modelov CS, aj osemstupňová automatická prevodovka BMW je štandardom. Manuálna prevodovka nie je k dispozícii. Ale na rozdiel od luxusných, športových automobilov BMW M3, M4 a M5 CS ide o čisto záležitosť s pohonom zadných kolies.
BMW tvrdí, že M2 CS ušetrí hmotnosť 50 kg v porovnaní s bežným automatickým modelom. Je to hlavne vďaka panelom karosérie z uhlíkových vlákien – vrátane vynikajúceho veka kufra s kačacím chvostom – štandardným kovaným originál diskami a štandardným karbónovým škrupinovým sedadlám.
BMW M2 CS má pohotovostnú hmotnosť 1.710 kg, čo je ľahšie aj ako bežný model M2 s manuálom. Nie je práve ľahké, ale BMW M je veľmi dobré v tom, aby autá pôsobili ľahšie, ako v skutočnosti sú, a toto je dnes najľahšie M auto so slušným náskokom. Navyše ho môžete ešte odľahčiť pomocou voliteľných karbónovo-keramických bŕzd za 8.000 EUR.
Aby sa prispôsobilo vyššiemu výkonu a nižšej hmotnosti, BMW M zvýšilo tuhosť pružiny a preladilo adaptívne tlmiče, elektrickú uzávierku diferenciálu, ABS a systémy kontroly trakcie/stability. Čo sa zdá ako dobrá vec, keď máte všetok ten výkon a krútiaci moment iba na zadné kolesá.
BMW tvrdí, že M2 CS zrýchli z 0-100 km/h za 3,7 sekundy a dosiahne maximálnu rýchlosť 305 km/h. Výroba sa má začať v závode BMW v San Luis Potosí v Mexiku v auguste tohto roka, dodávky budú nasledovať krátko nato.
zdroj: motor1.com
Krásne Zagato Bovensiepen vychádza z BMW M427. Máj 2025
Moderné shooting brakes si zvyčajne spájame s úžasnými luxusnými, športovými autami Zagato. Speedtop predstavený minulý víkend na Concorso d’Eleganza Villa d’Este však bol čisto BMW založený na M8. Legendárny taliansky výrobca karosérií sa zúčastnil aj každoročného podujatia, ktoré sa konalo na brehu jazera Como, aby predstavil iné luxusné, športové auto. Zhodou okolností základ tvorí tiež BMW. Pozdravte Bovensiepen Zagato.
Ak vám názov Bovensiepen znie povedome, spoločnosť založili bratia Andreas a Florian Bovensiepenovci, synovia zosnulého zakladateľa Alpiny Burkarda Bovensiepena, ktorý zomrel v októbri 2023. Zatiaľ čo Alpina teraz pôsobí pod záštitou BMW Group, Andreas a Florian sa odvážia s novou firmou, ktorá má tiež sídlo v Buchloe. Ich prvým projektom je spolupráca so spoločnosťou Zagato, založená na M4.
Namiesto toho, aby použil kupé ako základ, Bovensiepen vzal kabriolet a odstránil jeho elektricky sklopnú látkovú strechu. Môžete povedať, že je založený na padacej doske, pretože mu chýbajú B-stĺpiky. Okrem toho sa malé zadné bočné okná spúšťajú, čo umocňuje charakteristický charakter kupé bez stĺpikov.
Charakteristická dvojitá bublinková strecha Zagato, dizajnový motív z 50. rokov, nahrádza továrenskú mäkkú strechu. Zakrivenie zadného skla a integrovaný zadný spojler signalizujú, že nejde o obyčajné luxusné, športové autá BMW M4. Novo navrhnuté 20-palcové kované originál disky ho ešte viac odlišujú od darcovského auta. Napriek tomu laserové zadné svetlá neomylne odhaľujú jeho pôvod M4, aj keď je karoséria úplne nová.
Väčšina panelov je vyrobená z uhlíkových vlákien a prepracovaná predná časť má predĺženú kapucňu s vetracím otvorom v tvare písmena U. Všetci sa zhodneme na tom, že absencia nadrozmerných obličkových mriežok je osviežujúca. Samotné BMW urobilo súčasnú generáciu M4 s iným pohľadom na kontroverznú prednú masku. V roku 2022 oslávil 50 rokov M s retro príchuťou 3.0 CSL.
Bovensiepen a Zagato tiež vyvinuli agresívnejší zadný difúzor, lemovaný dvojitými koncovkami výfuku z titánového systému Akrapovič, ktorý znižuje hmotnosť o 40% v porovnaní so štandardným výfukom BMW M4. Obklopujúci dizajn na oboch koncoch dodáva autu sviežu identitu, hoci interiér zostáva nezameniteľne BMW. Modrá koža a Alcantara lemujú kabínu, ale ozdoby nemôžu úplne zamaskovať jej pôvod, nie že by na tom bolo niečo zlé.
Pod kapotou leží vylepšený motor S58: 3,0-litrový radový ševalec s dvojitým turbodúchadlom s výkonom 602 koní a krútiacim momentom 700 Nm. To je viac konských síl ako 3.0 CSL, doteraz najvýkonnejšie sériové auto BMW s radovým šesťvalcom. Poskytuje tiež väčší krútiaci moment ako M4 CS. Bovensiepen uvádza zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,3 sekundy a maximálnu rýchlosť presahujúcu 300 km/h. Keďže toto nové kupé s talianskym nádychom vychádza z modelu BMW M4 Cabrio, prichádza výlučne s automatickou prevodovkou a pohonom všetkých kolies.
Premena kabrioletu M4 na Bovensiepen Zagato trvá viac ako 250 hodín, takže sa dá predpokladať, že auto nebude lacné. Čísla cien a výroby budú oznámené vo štvrtom štvrťroku tohto roka. Očakáva sa, že dodávky sa začnú v druhom štvrťroku budúceho roka.
Pokiaľ ide o budúcnosť historickej značky Alpina, BMW naznačilo plány na posunutie tejto špecializovanej značky ďalej na vyšší trh. V rámci tohto nového smerovania, ktorého cieľom je umiestniť Alpinu ako most medzi luxusné, športové autá BMW a Rolls-Royce, by sa modely nižšej triedy založené na radoch 3 a 4 mohli postupne vyradiť. V dôsledku toho očakávajte, že nová Alpina sa zameria na najväčšie vozidlá BMW, ako sú rad 7 a X7.
zdroj: motor1.com
Podľa šéfa Volvo, by vyššie clá mali platiť zákazníci, nie automobilky26. Máj 2025
Volvo vyrába luxusné, športové autá S60 a EX90 v Spojených štátoch. Spoločnosť však musí dovážať zvyšok svojho radu zo zahraničia. To by mohol byť problém, pretože prezident Donald Trump zaviedol 25% clo na dovážané vozidlá a dnes pohrozil, že zavedie 50% clo na všetok tovar dovážaný z Európskej únie.
Výrobcovia automobilov majú pred sebou ťažkú cestu, aby sa zorientovali v neustále sa meniacom prostredí Trumpových ciel, a mnohí zaujímajú dvojaký prístup, zvyšujú ceny a zároveň znižujú časť dodatočných nákladov. Ak ste kupujúcim Volva, pravdepodobne budete musieť zaplatiť väčšinu týchto súvisiacich nákladov, podľa generálneho riaditeľa spoločnosti Volvo Hakana Samuelssona.
Samuelsson pre agentúru Reuters povedal, že clá by mohli zabrániť spoločnosti Volvo v predaji nového modelu EX30 v USA. Volvo začalo vyrábať elektrický crossover v Číne pred začatím výroby v Belgicku. Automobilka odhalila crossover v roku 2023 s vyvolávacou cenou 34 950 dolárov. 50% clo by zničilo jeho konkurencieschopnosť.
Spoločnosť Volvo nie je jediná, ktorá prenáša dodatočné náklady na spotrebiteľov. Aston Martin uviedol, že jeho luxusné, športové autá budú drahšie. Kedysi lacný Ford Maverick teraz stojí 30 000 dolárov. Celá zostava Subaru dostala začiatkom tohto týždňa zvýšenie ceny. General Motors začiatkom tohto mesiaca uviedol, že clá budú stáť spoločnosť 4 až 5 miliárd dolárov, ale nezvýšia ceny.
Výrobcovia automobilov varovali, že clá by mohli zvýšiť ceny. Prevádzkový riaditeľ Toyota Motor North America Mark Templin povedal, že clá na automobilové diely povedú k vyšším cenám, nižším predajom a drahším opravám. Pokiaľ sa niečo nezmení, bude sa to diať aj naďalej.
zdroj: motor1.com