Novinky

V aukcii je možné kúpiť originál disky na Bugatti EB1106. Apríl 2021

Do aukcie RM Sotheby´s sa dostali originál disky na legendárne, luxusné, športové auto Bugatti EB110. Unikátne disky sú jednoznačne z Bugatti, každopádne v prípade nejakej úpravy je možné ich použiť aj na iný model.

Jedná sa o dvojdielne, kované originál disky BBS, ktoré majú priemer 18 palcov a šírku 12 palcov (vzadu), resp. 9 palcov (vpredu). Jedná sa o pomerne vzácny kúsok, keďže tento dizajn bol použitý výhradne na luxusné, športové autá Bugatti EB110.

Aukčná spoločnosť odhaduje, že cena za celú sadu originál diskov BBS by sa mala pohybovať od 8 do 12.000,- EUR. Ponuky na disky je možné zaslať len online a to v termíne od 21. apríla do 29. apríla. Tento zberateľský kúsok je najlepšie použiteľný na luxusné, športové autá Bugatti EB110, každopádne pre budúceho majiteľa môžu byť originál disky Bugatti vzácnym suvenírom, aj keď samotné Bugatti EB110 nevlastní.

zdroj: motor1.com


Potenciálni zákazníci si mohli vyskúšať superšporty Bugatti5. Apríl 2021

Luxusné, športové autá Bugatti patria medzi najdrahšie automobilové kúsky na svete, pričom ich cena sa pohybuje v miliónoch EUR. Nie je teda asi prekvapením, že zákazníci pred samotnou kúpou dostanú príležitosť si daný model vyskúšať. Jedná taká akcia sa konala na predmestí Paríža, kde potenciálni kupci mohli urobiť testovaciu jazdu.

Bugatti pre zákazníkov pripravilo dve luxusné, športové autá, Bugatti Chiron Sport a Chiron Pur Sport. Firma hostila klientov v oblasti Vau-de-Cernay asi 50 km od Paríža. Lokalita nie je pre Bugatti náhodná. Len nedávno otvorilo Bugatti svoj predajný showroom v Paríži. Bolo to presne 100 rokov potom, ako v Paríži otvoril prvý showroom značky Ettore Bugatti.

Regionálny šéf Bugatti pre Európu Guy Caquelin k tomu povedal: ´´Po dlhej abstinencii a len digitálnych prezentáciách majú zákazníci konečne možnosť  otestovať dve naše luxusné, športové autá.´´ Pandémia korona víru za posledný rok obmedzila osobné stretnutia, takže podobné akcie boli zastavené. Bugatti od roku 2016, kedy predstavila luxusné, športové autá Chiron, vytvorila niekoľko derivátov modelu, ktoré značku aj ďalej posúvajú.

zdroj: motor1.com


BMW nechce, aby elektrické autá vyzerali podobne4. Apríl 2021

Automobilka BMW bola pomerne kritizovaná, že niektoré posledné, luxusné, športové autá, vrátane elektrického BMW iX, vyvolali značnú kontroverziu kvôli netradičnému dizajnu prednej masky chladiča. Dizajnéri BMW hovoria, že odvážny dizajn bude pokračovať aj napriek brutálnej spätnej väzbe, keďže si myslia, že dobrý dizajn nie je o peknom a škaredom. Teraz BMW začína hovoriť aj o dizajne iných modelov.

Šéf BMW Oliver Zipse v rozhovore pre Reuters k dizajnu iných modelov povedal: ´´Pokiaľ sa pozriete na to, čo sa deje na trhu s elektrickými vozidlami a ich platformami, všetky tieto autá vyzerajú podobne. Myslím ale, že dobre platiaci zákazníci nechcú luxusné, športové autá, ktoré vyzerajú rovnako.´´

BMW nebude mať svoje čisto elektrické auto až do polovice tohto desaťročia, keďže všetky aktuálne elektrické autá BMW (okrem BMW i3) vychádzajú z platforiem pôvodne vyvinutých pre vozidlá so spaľovacími motormi. Aj spomínané luxusné, športové autá BMW iX, iX3 alebo i4 majú svoj pôvod v modeloch so spaľovacím motorom. Toto samozrejme nesie určité nevýhody.

V roku 2025 budú nové, luxusné, športové autá BMW postavené na špeciálnej platforme s aerodynamickým dizajnom a batériovým systémom novej generácie. BMW aktuálne pracuje na rôznych škálach nových modulov, ktoré by pokrývali bežné vozidlá, ale aj luxusné, športové autá BMW M.

zdroj: motor1.com


Elektrické BMW iX M60 bude mať údajne 560 koní3. Apríl 2021

Elektrické, luxusné, športové autá BMW iX údajne dostanú aj verziu M. Nový model by mal prísť  v roku 2022 alebo 2023, pričom by mal mať výkon 560 HP. Športová verzia ponesie označenie BMW iX M60 a okrem vylepšeného výkonu prinesie aj upravené pruženie. Dizajn bude obsahovať agresívnejšie prvky, aby vizuálne zdôraznil mimoriadny výkon.

Aktuálne sú v predaji luxusné, športové autá BMW iX xDrive50, ktoré majú výkon 500 HP a zrýchlenie z 0-100 km/h za 5.0 sekundy. Batérie s výkonom 100 kWh umožní podľa testov EPA dojazd na jedno nabitie 483 km.

Základná verzia BMW iX xDrive40 má výkon 296 HP, pričom nie je známa kapacita batérie, BMW ale deklaruje výkon cez 70 kWh. Dojazd by mal byť podľa WLTP viac ako 400 km. Model dostane aj 150 kW nabíjačku, ktorá dokáže za 40 minúť nabiť batériu z 10% kapacity až na 80%. Elektrické, luxusné, športové autá BMW iX idú do predaja v základnej cene 77.400,- EUR.

BMW sa snaží vyrábať luxusné, športové autá BMW iX so zameraním na udržateľnosť. Fabrika využíva solárnu a vodnú energiu a zaisťuje si aj vlastné suroviny, ako napr. kobalt. Model iX obsahuje asi 60 kg recyklovaného plastu a ďalších syntetických materiálov.

zdroj: motor1.com


Range Rover SVAutobiography Ultimate prináša vrchol luxusu2. Apríl 2021

Automobilka Land Rover prináša pre rok 2021 nové luxusné, športové autá Range Rover SVAutobiography Ultimate. Vrcholný model sa vyznačuje saténovým lakovaním vo farbe Orchard Green, ktorý dopĺňa čierna farba Narvik na streche a zrkadlách.

Vonkajšie obloženie je vo farbe Graphite Atlas. Luxusné, športové autá Range Rover SVAutobiography Ultimate jazdia na 22´´ originál diskoch Range Rover v šedej farbe s kontrastným povrchom Diamond Turned.

Interiér predĺženej verzie má čalúnenie vo farbe Vintage Tan a doplnky z uhlíkových vlákien Copper Weave. Zákazníci si tiež môžu vybrať kožu Poltron Frau. Zákazníci na zadných sedadlách sedia na komfortných sklopných sedadlách Executive Class Comfort-Plus, ktoré majú funkciu vyhrievania, chladenia, masáže- vrátane režimu horúcich kameňov. Luxusné, športové autá Range Rover SVAutobiography Ultimate majú stredovú konzolu s integrovanými hodinami Zenith, chladiacu priehradku a rozkladací stolík.

Luxusné, športové autá Range Rover sa aktuálne blížia ku koncu svojho predajného cyklu. Špionážne fotografie ukazujú, že nová generácia príde už čoskoro, pričom prinesie zaoblenejší dizajn.

zdroj: motor1.com


Nový Mercedes EQS prinesie dizajn pre všetky zmysly1. Apríl 2021

Mercedes EQS je plnoelektrické, luxusné, športové auto značky Mercedes. Značka Mercedes-EQ ním nanovo definuje tento segment vozidiel. EQS je prvý model založený na modulárnej architektúre pre elektrické vozidlá luxusnej a vyššej triedy. Spojením technológie, dizajnu, funkčnosti a konektivity nadchne EQS vodiča i cestujúcich. S hodnotou cw od 0,20 [1] určuje nový aerodynamický štandard v oblasti sériových vozidiel. S podporou umelej inteligencie (UI) vám uľahčuje každodenný život v mnohých oblastiach. Luxusné, športové autá Mercedes EQS sa bude vyrábať spolu s Triedou S a modelom Mercedes-Maybach Triedy S kompletne CO2-neutrálne v závode Factory 56 v Sindelfingene, najmodernejšom výrobnom závode značky Mercedes-Benz. Systémy akumulátorov sa budú vyrábať v neďalekej lokalite Mercedes-Benz v Untertürkheime vo výrobnom závode Hedelfingen. Model EQS príde na európsky trh v druhej polovici tretie kvartálu.

Luxusné, športové autá Mercedes EQS možno zažiť takmer všetkými zmyslami. Plnoelektrický model vyššej triedy dosahuje novú dimenziu estetiky a luxusu. EQS zároveň svedčí o vášnivom odhodlaní jeho vývojárov a dizajnérov k elektromobilite.

Mercedes manažment o novom EQS: „Značka Mercedes-Benz sa neusiluje o nič iné, než o dosiahnutie vedúceho postavenia v oblasti elektrickej mobility a digitalizácie prostredníctvom inteligentnej stratégie platforiem a softvérového prístupu. Nový model EQS dokazuje: kráčame po našej vlastnej ceste Mercedes. Našim zákazníkom v elektrických vozidlách ponúkame mimoriadne efektívny, elektrický a luxusný zážitok.“

Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Daimler AG a Mercedes-Benz Cars COO: „S naším modelom EQS sa nám podarilo vytvoriť kompletne novú generáciu luxusných, športových automobilov budúcnosti. Na základe nášho štýlu zmyselnej čistoty vytvárame túžbu prostredníctvom kombinácie nádherne zvodnej skulptúry s progresívnymi proporciami. Dôležité črty, ako dizajn One-Bow a komplexne integrovaný, výrazne redukovaný a plynulý dizajn, dodávajú modelu EQS jeho športový a progresívny vzhľad. To ho odlišuje od ostatných vozidiel, ktoré sme kedy vytvorili – vďaka tomu je náš model EQS taký výnimočný.“ Gorden Wagener, hlavný návrhár koncernu Daimler.

Možno ho zažiť takmer všetkými ľudskými zmyslami. Zrak, sluch, čuch, cit a chuť. To sú klasické ľudské zmysly. Nový model Mercedes EQS sa rôznymi spôsobmi zameriava na prvé štyri:

  1. Vizuálne vnímanie: v sietnici ľudského oka sa nachádza viac ako 100 miliónov tyčiniek a čapíkov. Vďaka týmto zmyslovým bunkám môžeme vidieť napríklad prvky modelu EQS, ktoré sú pre luxusnú triedu revolučné, ako napríklad dizajn Cab-Forward alebo vedenie línií so šikmou zadnou časťou pripomínajúcou karosériu kupé s označením One Bow. Týmto sa model EQS už na prvý pohľad výrazne odlišuje od vozidiel so spaľovacím motorom, čo ešte zdôrazňuje čierny predný panel a dizajn osvetlenia.
    Dizajnéri mali aj pri vytváraní interiéru možnosť vydať sa úplne novými cestami. Túto slobodu aj využili: hyperobrazovka MBUX patrí medzi kľúčové vlastnosti v novom modeli EQS. Konkávna obrazovka plynie pred cestujúcimi ako morská vlna od ľavého až po pravý stĺpik A. Nadšenie okrem čistej veľkosti vyvoláva aj vysokokvalitné vyhotovenie s dôrazom na detail. Hyperobrazovka MBUX je integrovaná do prístrojovej dosky minimalisticky. Obklopuje ju iba jemný rám v tieňovej striebornej, pás ventilačných dýz a úzky kožený rám. Pás ventilačných dýz sa tiahne po celej šírke a je zároveň mimoriadne plochý. Tieto extrémne proporcie vytvárajú v kombinácii so sklenenou vlnou hyperobrazovky MBUX avantgardnú architektúru kokpitu. Pokojný a jasný vzhľad panelov dverí sa inšpiruje architektúrou interiéru moderných obytných priestorov. Avantgardné, ako aj tradičné materiály a farby vytvárajú v interiéri špeciálnu atmosféru. Ďalšou optickou zaujímavosťou je projekčný displej, ktorý prezentuje obsah v rámci rozšírenej reality.
  2. Sluchové vnímanie: ušami vnímajú ľudia zvukové vlny. Sluchový dojem z modelu Mercedes EQS sa pohybuje medzi komfortným pokojom a interaktívnym, zmyslovým zvukovým zážitkom. Vďaka komplexnému inscenovaniu zvuku sa zvukovým expertom značky Mercedes podarilo spraviť akusticky vnímateľnou zmenu paradigmy od vozidla so spaľovacím motorom k elektrickému vozidlu. EQS disponuje od výroby oboma zvukovými svetmi s názvami Striebristé vlny (Silver Waves) a Čulý tok (Vivid Flux). Tieto zvukové svety si možno zapnúť i vypnúť na centrálnom displeji ako funkciu Zvukový zážitok. Už pri približovaní sa k vozidlu a nastúpení vozidlo akusticky pozdraví vodiča a cestujúcich. Zodpovedajúci zvuk Aura sprevádza aj vystúpenie a zamknutie modelu EQS. V rámci príslušného zvukového sveta je k dispozícii aj voliteľný zvuk jazdy, ktorý sa bude prehrávať v interiéri prostredníctvom reproduktorov ozvučovacieho systému. Pôsobivý, realistický zvukový zážitok ponúkajú aj nové programy ENERGIZING NATURE systému KOMFORT ENERGIZING. Upokojujúce zvuky, ako Lesná čistinka (Forest Glade), Zvuky mora (Sounds of the Sea) a Letný dážď (Summer Rain) vznikli v spolupráci s prírodným akustikom Gordonom Hemptonom. Rovnako ako v prípade ostatných programov systému KOMFORT ENERGIZING sa prostredníctvom svetelnej atmosféry a obrázkov oslovujú ďalšie zmysly. Ďalšia alternatíva voči novému druhu ticha vo vozidle a voči interaktívnemu zvuku jazdy sú služby streamovania hudby: Mercedes-Benz komplexne integroval do infotainmentu MBUX prostredníctvom služby „Online hudba“ najväčších poskytovateľov.
  3. Čuchové vnímanie: pri dýchaní neustále prenikajú do tela vonné látky. Mozgu nezávisle od seba nahlasujú pachy rovno dva systémy: milióny receptorov v nosovej sliznici a na koncoch trojklaného nervu. EQS má v rukáve niečo aj proti nepríjemným pachom: jeho veľký HEPA filter (High Efficiency Particulate Air) mimoriadne efektívne čistí vonkajší vzduch od jemného prachu, drobných častíc a peľu. Špeciálne aktívne uhlie vo vnútri HEPA filtra a vo filtri vnútorného priestoru sa zároveň stará o filtráciu oxidu siričitého,oxidov dusíka a pachov. Vďaka svojej štruktúre pórov majú veľmi veľký vnútorný povrch. V HEPA filtri modelu EQS sa nachádza približne 600 gramov aktívneho uhlia. Adsorpčná oblasť zodpovedá asi 150 futbalovým ihriskám.
    Čuch oslovuje aj aktívny aromatizačný systém modelu EQS, ktorý je súčasťou balíka AIR-BALANCE. Pre nový, elektrický model vyššej triedy bola vyvinutá nová vôňa: No.6 MOOD Linen – nesie sa v duchu zeleného nádychu figy, ktorá leží na kuse plátna.
  4. Dotykové vnímanie: pokožka je najväčším zmyslovým orgánom človeka. Vďaka nim vnímame dotyky a cítime napríklad to, či je niečo mäkké, tvrdé alebo studené, mokré či suché. V interiéri modelu EQS možno zažiť množstvo príjemného: splývajúce kožené povrchy s prepracovanými švami alebo dynamickou perforáciou; moderná textília NEOTEX, ktorá kombinuje vzhľad nubukovej kože a špičkového neoprénu; ozdobné prvky so skutočným drevom s otvorenými pórmi alebo v 3D reliéfnej optike. Centrálny displej a displej spolujazdca hyperobrazovky MBUX ponúkajú aj taktilnú odozvu. Ak sa prst dotkne určitých bodov na dotykovom displeji, používateľ zacíti na hladkom povrchu impulzy, ktoré navodzujú dojem mechanického spínača. Ďalšou pomôckou pri ovládaní je takzvaná odozva Force-Feedback oboch displejov. Rôzny tlak na sklo mení reakciu. MBUX napríklad následne prejde na inú úroveň ponuky. Desať rôznych masážnych programov modelu EQS cítiť nielen jednotlivými prstami, ale dokonca celým telom. Používajú vibračné motory integrované do sedadiel a účinok relaxačnej masáže dokážu znásobiť na základe princípu horúcich kameňov aj pomocou tepla. Na tieto účely sa kombinuje vyhrievanie sedadla s nafukovacími vzduchovými komorami viackrivkového sedadla.

Rýchlo učenlivý vďaka umelej inteligencii (UI). Luxusný, športový Merceded EQS však nie je len vozidlo, ktorá osloví (takmer) všetky zmysly. Ako mimoriadne inteligentné vozidlo aj ono samotné disponuje množstvom zmyslov. V závislosti od výbavy mu ako zmyslové orgány slúži až 350 najrôznejších snímačov, ktoré sa nachádzajú na každom mieste vozidla. Merajú vzdialenosti, rýchlosti a zrýchlenia, svetelné pomery, zrážky a teploty, obsadenie miest na sedenie či žmurkanie vodiča alebo reč cestujúcich. Toto veľké množstvo informácií spracúvajú riadiace jednotky, ktoré na základe algoritmov rozhodujú rýchlosťou blesku. Spolu takpovediac tvoria mozog. Množstvo informácií však využívajú iba vtedy, ak nimi chce vodič niečo podniknúť. Nový model Mercedes EQS dokáže rozšíriť svoje schopnosti na základe nových skúseností, pretože vďaka umelej inteligencii (UI) je mimoriadne učenlivý.

Tu je niekoľko príkladov, ako a kde zlepšuje UI používateľský zážitok:

  • Voliteľný zvuk jazdy je interaktívny, takže reaguje na tucet rôznych parameterov, ako poloha plynového pedála, rýchlosť alebo rekuperácia. Zvuk jazdy ovplyvní aj výber jazdného programu. Pomocou inteligentných algoritmov dizajnu zvuku sa zvuky vypočítavajú v reálnom čase na zosilňovači ozvučovacieho systému Burmester® s priestorovým zvukom a prehrávajú sa prostredníctvom reproduktorov.
  • KOUČ ENERGIZING odporúča podľa situácie a individuálne niektorý z programov systému KOMFORT ENERGIZING, ako napríklad Čerstvosť, Teplo, Vitalita alebo Radosť. V prípade pripojených hodiniek Mercedes-Benz vivoactive® 3 Smartwatch, Mercedes-Benz Venu® Smartwatch alebo kompatibilnej nositeľnej elektroniky Garmin®, osobné hodnoty ako úroveň stresu alebo kvalita spánku optimalizujú presnosť odporúčania.
  • Systém MBUX proaktívne zobrazuje používateľovi správne funkcie v správnom čase. Kontextovo senzitívne vedomie sa neustále optimalizuje podľa zmien okolia, ako aj na základe správania používateľa. Takzvaná nulová vrstva ponúka používateľovi dynamické, agregované obsahy z celého systému MBUX a s nimi spojené služby na najvyššej úrovni informačnej architektúry MBUX. Interiérový asistent MBUX rozpozná želania podľa pohybu, a to aj v zadnej časti modelu EQS.

Mercedes-EQ: vedúca úloha v elektrifikácii a trvalo udržateľnej výrobe. Značka Mercedes-Benz sa ako súčasť stratégie Ambition 2039 snaží o to, aby do 20 rokov mohla ponúknuť flotilu nových vozidiel s neutrálnymi emisiami CO2. Už do roku 2030 chce spoločnosť predávať viac ako polovicu vozidiel s elektrickým pohonom (xEV) – do tejto skupiny patria plnoelektrické vozidlá a hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete.

Luxusné, športové autá Mercedes EQS sa budú vyrábať spolu s novou Triedou S a modelom Mercedes-Maybach Triedy S v závode Mercedes-Benz s názvom Factory 56 v Sindelfingene, najmodernejšom výrobnom závode značky Mercedes-Benz. V súlade s plánom Ambícia 2039 je továreň Factory 56 fabrikou s nulovou uhlíkovou stopou – kompletne neutrálnou z hľadiska produkcie emisií CO2 a s výrazne zníženou spotrebou energie. V celej hale boli dôsledne a celoplošne implementované inovatívne technológie a procesy, ktoré čo najlepšie podporujú zamestnanca pri jeho každodenných úlohách.

Lokálna výroba akumulátorov je dôležitým faktorom úspechu pre elektroofenzívu spoločnosti Mercedes-Benz AG a rozhodujúcim prvkom v schopnosti flexibilne a efektívne obslúžiť celosvetový dopyt po elektrifikovaných vozidlách. Výrobný závod Hedelfingen je ako súčasť kampusu Mercedes-Benz Drive Systems Untertürkheim (Nemecko) zodpovedný za výrobu systémov akumulátorov značky Mercedes-EQ pre model EQS.

 


Bugatti vyrobilo už 300 superšportov Chiron31. Marec 2021

Automobilka Bugatti oznámila, že už sa jej podarilo vyrobiť 300 kusov superšportu Bugatti Chiron. Vo svojom závode v Molsheim vyrába Bugatti luxusné, športové autá Bugatti Chiron už od roku 2016.

Pri príležitosti vyrobeného Bugatti Chiron s výrobným číslom 300, ukázala automobilka niekoľko fotografii jubilejného kusu. Jedná sa o kompletne čierne luxusné, športové auto, ktoré má výbavu Pur Sport. Čierna farba nesie označenie Nocturne a je doplnená o uhlíkové vlákna, ktoré sú viditeľné na stieračoch, ramenách, zrkadlách, prednom a zadnom obložení a samozrejme na masívnom zadnom krídle. Interiér obsahuje kožu a Alcantaru.

Jubilejné Bugatti Chiron je verzia Pur Sport, ktorá vymieňa maximálnu rýchlosť za ovládateľnosť. Maximálna rýchlosť modelu je 350 km/h. Prepracované radenie umožňuje, že luxusné, športové autá Bugatti Chiron Pur Sport dokážu zrýchliť z 0-100 km/h za 2.3 sekundy.

Prezident Bugatti Stephan Winkelmann k tomu povedal: ´´Bugatti predstavuje najvýznamnejšie, najsilnejšie a najelegantnejšie, luxusné, športové autá na svete. Teraz s vyrobeným kusom číslo 300 dokazujeme aj našu kompetenciu v kvalite a prispôsobení. Bugatti Chiron Pur Sport je potešením pre každého zákazníka. Okrem neuveriteľných jazdných výkonov kombinuje model aj najvyššie konštrukčné schopnosti a vynikajúce remeselné spracovanie.´´

Výrobná kapacita modelu Bugatti Chiron je 500 kusov, pričom do predaja sa dostane len 60 kusov verzie Pur Sport. Jedná sa teda o unikátne luxusné, športové autá, ktoré len tak ľahko nestretnete.

zdroj: motor1.com


Volkswagen (ne)mení v USA názov na Voltswagen30. Marec 2021

Najskôr to vyzeralo ako vtip, potom ako realita a nakoniec je to marketingový ťah. Novým oficiálnym názvom automobilky VW v USA nebude Voltswagen Amerika. Prechod na toto označenie sa mal oficiálne uskutoční v máji tohto roka.

Šéf VW v USA Scott Keogh k tomu povedal: ´´Možno meníme v našom názve písmeno ´´K´´ za ´´T´´, nemeníme ale to, čo sa naša značka zaviazala už dávno, vyrábať najlepšie autá vo svojich kategóriách. Myšlienka ´´ľudového vozidla´´ je samotnou štruktúrou nášho bytia. Od začiatku nášho prechodu na elektrické vozidlá sme hovorili, že chceme vyrábať a predávať elektrické autá pre milióny zákazníkov a nie elektrické, luxusné, športové autá pre milionárov. Táto zmena názvu hovorí, že sme stále automobilka pre milióny ľudí, pričom naša budúcnosť je prinášať dostupné elektrické autá ľuďom.´´

VW mal rozlišovať medzi svojimi elektrickými vozidlami a vozidlami so spaľovacím motorom. Elektrické autá chcel predávané pod značkou a logom Voltswagen a klasické autá so spaľovacím motorom ponesú stále logo VW.

Automobilka VW má v USA veľmi smelé plány. Aktuálne tam síce ponúka len jeden elektrický model (VW ID.4), každopádne do roku 2025 sa VW zaviazalo, že predá na celom svete milión elektrických automobilov. V celej skupine, do ktorej patria aj luxusné, športové autá Audi, Bentley, Porsche, Lamborghini alebo Bugatti, by chcel VW do roku 2029 predstaviť viac ako 70 elektrických modelov.

zdroj: motor1.com


Nový dizajn oficiálneho Safety Car a Medical Car Formule 129. Marec 2021

Do sezóny 2021 Formuly 1® vstupujú oficiálne bezpečnostné Safety Car a záchranárske vozidlá Medical Car majstrovstiev sveta FIA Formula 1™ značky Mercedes-AMG s novým lakom: výrazná červená nesymbolizuje iba farebný svet značky Mercedes-AMG, ale predovšetkým aj partnera tímu Mercedes-AMG Petronas F1, spoločnosť CrowdStrike, ktorá počnúc touto sezónou vystupuje aj v role sponzora oficiálneho bezpečnostného vozidla Mercedes Safety Car. Rovnako ako v predchádzajúcich rokoch tvorí základ bezpečnostného vozidla Safety Car luxusné, športové auto Mercedes-AMG GT R s výkonom 430 kW (585 k) (kombinovaná spotreba paliva 12,4 l/100 km, kombinované emisie CO2 284 g/km). Na účely záchranárskeho vozidla Medical Car sa využije luxusné, športové auto Mercedes-AMG C 63 S kombi (kombinovaná spotreba paliva 10,0 l/100 km, kombinované emisie CO2 229 g/km).

„Federácia FIA urobila v posledných rokoch pre bezpečnosť vo Formule 1® mimoriadne veľa. Nehodám sa aj napriek tomu nedá úplne zabrániť a práve v takých prípadoch sa ukazuje, nakoľko dôležitá je práca stewardov a spoľahlivosť bezpečnostných Safety Car a záchranárskych vozidiel Medical Cars. Vďaka našim luxusným, športovým autám Mercedes-AMG GT R a C 63 S kombi máme v našom portfóliu dve na mieru šitú vozidlá testované na pretekárskych tratiach, ktoré sa osvedčili ako bezpečnostné vozidlo FIA Safety Car a záchranárske vozidlo FIA Medical Car. Nový vzhľad sa im okrem toho skvelo hodí,“ tvrdí Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

Christoph Sagemüller, vedúci motoristického športu Mercedes-AMG, dodáva: „Luxusné, športvoé autá Mercedes-AMG v role oficiálneho bezpečnostného vozidla Safety Car vedú skupiny pretekárov Formuly 1® po okruhu už od roku 1996, keď si to vyžadujú zlé poveternostné podmienky alebo mimoriadne udalosti. Predĺženie zmluvy bolo pre nás tým pádom samozrejmosťou. Maximálna bezpečnosť je našou najvyššou prioritou – či už v pretekárskom športe, ako aj v našich cestných vozidlách. Napriek tomu však prirodzene dúfame, že obe vozidlá sa budú musieť v tejto sezóne využívať čo najmenej.”

Spoločnosť CrowdStrike je od roku 2019 partnerom tímu Mercedes-AMG Petronas F1. Tohtoročnou sezónou sa partnerstvo s lídrom na trhu v oblasti cloudovej ochrany koncových zariadení rozšírilo o angažovanie sa do bezpečnostného vozidla Mercedes Safety Car.

Veľvyslanec značky AMG a inštruktor v AMG Driving Academy, Bernd Mayländer, je od roku 2000 menovaný federáciou FIA za vodiča oficiálneho bezpečnostného vozidla Safety Car majstrovstiev sveta FIA Formula 1™: „Za celé tie roky ma moje bezpečnostné vozidlá Safety Car nikdy nenechali v štichu. Táto príkladná spoľahlivosť je tiež veľmi dôležitým bezpečnostným faktorom. Vysoký výkon na pretekárskej trati ma neprestáva nadchýnať. Teší ma, že aj naďalej budem jazdiť na bezpečnostnom vozidle FIA Safety Car a že táto sezóna bude pre mňa ešte pestrejšia, a to nielen kvôli novej farbe.“

V roku 2021 bude totiž Bernd Mayländer viesť skupiny pretekárov Formuly 1® po okruhu striedavo v rozličných luxusných, športových automobiloch: Mercedes-AMG sa od roku 1996 po prvýkrát delí o náročné bezpečnostné úlohy bezpečnostných vozidiel FIA Safety Car a záchranárskych vozidiel FIA Medical Car s ďalším výrobcom vozidiel – s britskou značkou športových vozidiel Aston Martin, s ktorou Mercedes-AMG rozsiahlo spolupracuje v oblasti techniky, napríklad v podobe osemvalcových motorov biturbo z Affalterbachu. Aston Martin sa po prvýkrát použije na začiatku sezóny 28. marca na Veľkej cene Formuly 1 Gulf Air v Bahrajne v roku 2021. Bezpečnostné vozidlá značky Mercedes-AMG budú po prvýkrát použité 18. apríla v rámci druhej Veľkej ceny majstrovstiev sveta FIA Formuly 1™ v talianskej Imole.

Z technického hľadiska zostáva luxusné, športové auto Mercedes-AMG GT R s výkonom 430 kW (585 k) v porovnaní s minulým rokom nezmenené: koncepcia motora uloženého vpredu na stred s prevodovkou umiestnenou vzadu, výkonný 4,0-litrový motor V8 biturbo, sofistikovaný podvozok, prepracovaná aktívna aerodynamika a inteligentná odľahčená konštrukcia tvoria základ mimoriadne vysokej dynamiky jazdy. V rámci voliteľnej výbavy môže byť na vozidlo disponovať traťovým balíkom AMG so systémom ochrany pri prevrátení či keramickou vysokovýkonnou kompozitnou brzdovou sústavou. Mercedes AMG GT R tak prináša do kráľovskej triedy motoristického športu optimálne predpoklady na splnenie tejto náročnej úlohy. Profil požiadaviek federácie FIA na oficiálne bezpečnostné vozidla Safety Car je náročný. Vozidlo musí byť schopné udržiavať minimálnu úroveň rýchlosti, aby sa pneumatiky a brzdy vozidiel Formuly 1® nechladili príliš rýchlo a aby sa motory neprehrievali. S maximálnou rýchlosťou 318 km/h a zrýchlením z nuly na 100 km/h za 3,6 sekundy je v prípade vozidla AMG GT R všetko v poriadku.

Mercedes-AMG C 63 S kombi ako oficiálne záchranárske vozidlo Medical Car majstrovstiev sveta FIA Formuly 1™, ktoré bude viesť Juhoafričan Alan van der Merwe, bude pripravené na rýchlu pohotovostnú starostlivosť. V štartovacom kole ide záchranárske vozidlo FIA Medical Car za skupinou pretekárov Formuly 1®, pretože v tejto kritickej fáze pretekov jazdia pretekárske vozidlá veľmi blízko seba. Lekári sa tak v nečakaných udalostiach najrýchlejšie dostanú na miesto nehody a okamžite môžu začať poskytovať prvú pomoc. Z technického hľadiska zodpovedá záchranárske vozidlo Medical Car sériovému vozidlu s výkonom 375 kW (510 k), ktoré je na účely použitia na pretekárskej trati taktiež vybavené voliteľnou keramickou vysokovýkonnou kompozitnou brzdovou sústavou. Štyri individuálne pretekárske sedadlá so štvorbodovými pásmi poskytujú vodičovi a tímu lekárov najlepšiu možnú podporu a bezpečnosť.

Obe bezpečnostné vozidlá majú v interiéri dve prídavné obrazovky. Na jednej je zobrazený aktuálny televízny prenos vysielania závodu. Na druhej obrazovke sú prostredníctvom grafu znázornené aktuálne pozície jednotlivých pretekárskych vozidiel na trati. Obe bezpečnostné vozidlá sú navyše vybavené strešnými nosníkmi z uhlíkových vlákien špeciálne vyvinutými značkou AMG, v ktorých sa nachádza povinné blikajúce svetlo.

Počas pretekov je oficiálne záchranárske vozidlo Medical Car majstrovstiev sveta FIA Formuly 1™ spolu s oficiálnym bezpečnostný vozidlom Safety Car pripravené na zásah v uličke boxov.


Rolls-Royce Cullinan Mansory má svetelnú mriežku28. Marec 2021

Mansory predstavilo pre luxusné, športové autá Rolls-Royce Cullinan skromný balíček už pred rokom, pričom teraz prichádza do predaja výrazne vylepšené SUV. Upravený model dostal zelenú farbu British Racing Green a je to óda na prepych.

Nedá sa povedať, že luxusné, športové autá Rolls-Royce Cullinan sú vyložene športové, čo ale neznamená, že Mansory nemôže na auto nainštalovať štvoricu koncoviek výfukov, robustný strešný spojler a tiež falošné vetracie otvory. V prednej časti dominuje osvetlená mriežka chladiča. Mansory sa pri tomto doplnku asi inšpirovalo u najnovšej generácie Rolls-Royce Ghost, ktorá má ako prvá osvetlenú prednú mriežku. Mansory tiež pridal extra LED svetlá, ktoré sú umiestnené v spodnej časti predného nárazníka.

Interiér je kompletne potiahnutý kožou, prakticky neexistuje miesto, kde by nebola koža alebo drevo. To je vidieť na palubnej doske, stredovej konzole, vo dverách a tiež medzi zadnými sedadlami. Koža má na dverách zložitý vlnovitý tvar a má bielu farbu.

Luxusné, športové autá Rolls-Royce Cullinan z dielne Mansory prešli aj úpravou motora. Pod kapotou sa ukrýva vyladený twin-turbo motor V12 o objeme 6.75 litra, ktorý generuje výkon 601 HP a krútiaci moment 950 Nm. Aj napriek obrovskej hmotnosti dokáže upravený model Rolls-Royce Cullinan Mansory zrýchliť z 0-100 km/h za 5 sekúnd. Maximálna rýchlosť je 280 km/h.

zdroj: motor1.com