Nový Mercedes-AMG C 43 4MATIC má vyšší výkon a efektívnosť11. Máj 2022

Vďaka technológii, ktorá je priamo odvodená z Formuly 1, určuje najnovšia generácia luxusného, športového auta Mercedes-AMG C 43 4MATIC vo verzii sedan (kombinovaná spotreba paliva 9,1 - 8,7 l/100 km, kombinované emisie CO2 206 - 196 g/km)[1] a kombi (kombinovaná spotreba paliva 9,2 - 8,8 l/100 km, kombinované emisie CO2 209 - 199 g/km) štandardy v oblasti inovatívnych riešení pohonu. Po premiére vo verzii Mercedes‑AMG SL 43 sa bude 2,0-litrový štvorvalcový motor AMG ako celosvetovo prvý sériový agregát s elektrickým turbodúchadlom odteraz používať aj v Triede C. Nová forma preplňovania zaručuje mimoriadne spontánne reakcie v celom rozsahu otáčok, čím ponúka ešte dynamickejší pocit z jazdy. Turbodúchadlo poháňa 48-voltový elektrický systém, ktorý napája aj remeňom poháňaný štartovací generátor (RSG). Agregát vo verzii Mercedes-AMG C 43 4MATIC dosahuje výkon 300 kW (408 k) a v určitých jazdných situáciách na krátky čas disponuje dodatočným zvýšením výkonu o 10 kW (14 k) štartovacieho generátora RSG. K dynamickému jazdnému zážitku prispieva aj sériové riadenie zadnej nápravy, stály náhon na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC s rozdeľovaním sily s dôrazom na zadnú nápravu, prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT 9G s mokrou rozjazdovou spojkou, ako aj podvozok so systémom AMG RIDE CONTROL s adaptívnym nastaviteľným tlmením. Funkcie v rámci výbavy, ktoré sú charakteristické pre túto značku, ako aj dizajn exteriéru a interiéru vhodne zvýrazňujú charakter nového luxusného, športového auta Mercedes-AMG C 43 4MATIC s orientáciou na výkon.

„Trieda C bola vždy absolútne najúspešnejším modelom pre značku Mercedes-AMG. Inovatívnou technológiou elektrického turbodúchadla ešte výraznejšie zvyšujeme atraktívnosť najnovšej generácie. Nové preplňovanie a 48-voltový elektrický systém nielenže prispievajú k vynikajúcej dynamike jazdy modelu C 43 4MATIC, ale zlepšujú aj efektívnosť. Ukazujeme tým vysoký potenciál, ktorý sa ukrýva v elektrifikovaných spaľovacích motoroch. Sériový náhon na všetky kolesá, aktívne riadenie zadnej nápravy a prevodovka s rýchlym radením zvyšujú jazdný výkon typický pre AMG,“ uviedol Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

Srdcom pre nové luxusné, športové autá Mercedes-AMG C 43 4MATIC je 2,0-litrový štvorvalcový motor AMG, ktorý prepája inovatívne technológie a vysoký výkon s príkladnou efektívnosťou. Hnací agregát ostáva verný tradícii typickej pre túto značku: nielenže bol kompletne vyvinutý v prevádzke spoločnosti v Affalterbachu, ale bol vyrobený na úrovni kvality remeselnej výroby podľa zásady „Jeden človek, jeden motor“. Mercedes-AMG pritom spája remeselnú zručnosť vysokokvalifikovaných zamestnancov s najmodernejšími výrobnými postupmi „Priemyslu 4.0“ a vysokou mierou digitalizácie.

Hnací agregát s interným označením M139l (l znamená pozdĺžne zabudovanie) je celosvetovo prvý sériový motor, ktorý je preplňovaný elektrickým turbodúchadlom. Tento inovatívny systém bol odvodený priamo z technológie, ktorú už niekoľko rokov úspešne používa tím Mercedes-AMG Petronas F1 v kráľovskej kategórii motoristického športu. Nová forma preplňovania zaručuje mimoriadne spontánne reakcie v celom rozsahu otáčok. Prináša ešte dynamickejší pocit z jazdy a súčasne zvyšuje efektívnosť.