Nové logo Audi chce lepšie vyniknúť14. November 2022
Štvorica prepletených prsteňov symbolizuje luxusné, športové autá Audi už takmer sto rokov. Teraz je v hre nový grafický dizajn loga Audi. Stále sa jedná o štvoricu prsteňov, ale ponúka 3D vzhľad vo dvoch rozmeroch, bez chrómu a vo vysokom kontrastnom čierno- bielom prevedení.
Návrhár Audi André Georgi k tomu povedal: ´´Čistota nových čiernych a bielych prstencov činí našu firemnú identitu nezameniteľnú. Tenký čierny okraj okolo krúžku zaisťuje konzistentný vzhľad prémiovej kvality bez ohľadu na ľak vozidla alebo farbu masky chladiča.´´
Stratég značky Audi Frederik Kalisch k tomu dodáva: ´´Asi pred troma rokmi prišli dizajnéri Audi s nápadom sploštiť logo- vzhľad ktorému sa začalo hovoriť Audi Type- aby bola zaistená konzistentná prítomnosť značky vo všetkých zákazníckych bodoch.´´
Ďalšou úvahou je zaistiť, aby nové logo pekne vyniklo na digitálnych obrazovkách, v podstate aby zobrazovalo prstence spôsobom, ktorý vyhovuje médiu. Trojrozmernosť na dvojrozmerných displejoch by nesplnila technické a estetické požiadavky. Takzvaný plochý vzhľad v poslednej dobe prevzali loga aj iných výrobcov, ako napr. General Motors, Volkswagen alebo luxusné, športové autá BMW.
Pôvodné logo Audi pochádza takmer z pred 100 rokov a symbolizuje štvoricu výrobcov automobilov so sídlom v nemeckej spolkovej krajine Sasko: Audi, DKW, Horch a Wanderer. Nová firma sa volala Auto Union AG.
OD roku 1978 charakterizoval luxusné, športové autá Audi čierny ovál s bielym písmom. V 90. rokoch minulého storočia sa firma opäť sústredila na prstence, v tej dobe s trojrozmerným vzhľadom.
zdroj: autoblog.com