Novinky
Budúce modely Ferrari budú zrejme vyzerať ako tento NFT28. Október 2025
Ferrari nás neprestáva prekvapovať. Medzi nespočetnými jednorazovými luxusnými, športovými autami, SUV V12 so samovražednými dverami a prísľubom elektromobilu Maranello neustále hľadá spôsoby, ako upútať pozornosť. Väčšina z nás si myslela, že humbuk okolo nezameniteľných tokenov už dávno vyprchal, no vzpínajúci sa kôň uvádza na trh svoje vlastné NFT. V dôsledku toho tento F76 nie je skutočný.
Namiesto toho je nízko položený stroj produktom fantázie Ferrari, navrhnutý výhradne pre členov programu Hyperclub spoločnosti. Za posledné tri roky dostali ultrabohatí možnosti dizajnu na prispôsobenie svojich fiktívnych áut, pričom od začiatku vedeli, že F76 nikdy nebude existovať mimo obrazovky počítača.
Je zaujímavé, že Ferrari ho opisuje ako “prvé luxusné, športové auto vytvorené výhradne pre digitálny svet vo forme NFT”. Podznačka Renaultu Alpine však pred štyrmi rokmi urobila podobné tvrdenie s konceptom GTA. Bez ohľadu na to, kto to urobil ako prvý, ultrahranatý F76 ponúka pohľad do dizajnovej budúcnosti spoločnosti.
Divoký virtuálny koncept, ktorý napísalo Ferrari Styling Centre pod vedením Flavia Manzoniho, je znamením vecí, ktoré prídu. Úlohou F76 je “predznamenať tvary Ferrari budúcnosti”, čo naznačuje radikálny posun pre nadchádzajúce sériové luxusné, športové autá Ferrari. Dizajnový jazyk spoločnosti sa už dramaticky zmenil od posledného modelu F12berlinetta podpísaného spoločnosťou Pininfarina, ktorého výroba sa skončila v roku 2017.
Samozrejme, skutočné sériové luxusné, športové autá nebudú také extrémne ako F76, ale tento digitálny koncept je jasným indikátorom toho, že na obzore sú ešte odvážnejšie dizajny. Ferrari to označuje ako “dizajnový manifest” s dvojitými kokpitmi, z ktorých každý má svoj vlastný volant a pedále. Zatiaľ čo futuristický tvar vyzerá, akoby prišiel desaťročia dopredu, výsuvné svetlomety vzdávajú hold minulosti, konkrétne ikonickým vyskakovacím svetlám z 80. rokov.
Keďže auto fyzicky neexistuje, neexistujú žiadne technické špecifikácie, o ktorých by sa dalo diskutovať. Napriek tomu je prekvapujúce, že Ferrari si predstavovalo F76 so spaľovacím motorom. Dizajn kričí EV, no trojuholníkové výstupy vzadu skrývajú koncovku výfuku. Talianska značka nedávno opätovne potvrdila svoj dlhodobý záväzok k motorom V6, V8 a V12, takže možno dáva zmysel, že spaľovací motor zostáva súčasťou fantázie.
Za zmienku tiež stojí, že F76 nie je prvým digitálnym výtvorom Ferrari: koncept Vision Gran Turismo debutoval o tri roky skôr. Čo sa týka názvu, pripomína 76 rokov od prvého triumfu Ferrari na 24 hodín Le Mans, keď Luigi Chinetti a Lord Selsdon v roku 1949 doviezli k víťazstvu 166 MM s motorom V12.
Keby to bol fyzický koncept, F76 by sa nemusel zdať taký rozdeľujúci. Ale NFT v roku 2025? Zdá sa, že je to rozohraté. Niektorí sú tiež znepokojení tým, ako dramaticky sa zmenil dizajnový jazyk Ferrari len za desať rokov. Napriek tomu sú knihy objednávok stále hrubšie, takže možno zákazníci plne súhlasia s novým smerovaním značky.
zdroj: motor1.com
Nástupca Alpine A110 si môže ponechať svoj benzínový motor27. Október 2025
Automobilka Alpine plánuje nahradiť svoje milované luxusné, športové auto elektromobilom, len aby to po spomalení trhu prehodnotila. Porsche to vyskúšalo s 718 Boxster a Cayman. Teraz môže Alpine nasledovať jeho príklad.
K nástupcovi ikonického luxusného, športového auta Alpine A110, ktorý mal byť pôvodne len elektrický, sa teraz môže pripojiť spaľovacia verzia – konkrétne hybridná. V rozhovore pre britské Evo generálny riaditeľ spoločnosti Alpine Philippe Krief naznačil, že luxusné, športové autá Alpine novej generácie by mohli prísť v elektrických aj hybridných variantoch na benzín.
Krief neponúkol jasné vysvetlenie posunu v stratégii, ale vzhľadom na nedávne spomalenie dopytu po elektromobiloch a vlažnú reakciu na elektrické luxusné, športové autá nie je tento krok práve prekvapujúci.
Krief hovorí, že nový Alpine A110 – ponúkaný v hybridnej aj plne elektrickej verzii – by mal prísť začiatkom roka 2027. K dispozícii bude ako dvojmiestne kupé, kabriolet a dokonca aj konfigurácia 2+2 so zadnými sedadlami. Tiež podpichoval, že “dizajn nového spôsobí, že súčasné auto bude vyzerať staré”.
Zatiaľ čo nové luxusné, športové auto so spaľovacím motorom od spoločnosti Alpine je vzrušujúce samo o sebe, ani verzia EV by nemala byť žiadna nuda. Elektrické kupé bude vybavené dvojmotorovým nastavením s pohonom zadných kolies s výkonom viac ako 464 koní, ktoré je v súčasnosti k dispozícii v SUV A390. Bude tiež používať batériu na mieru s cieľovou pohotovostnou hmotnosťou pod 1.360 kg.
Alpine sa tiež zameriava na to, aby bola batéria plne vymeniteľná, čo majiteľom umožní časom upgradovať na novšie batérie a vyhnúť sa dlhodobej degradácii. Keď sa dostane do predaja, Alpine dúfa, že elektrický model A110 bude priamou konkurenciou pre elektrické, luxusné, športové autá Porsche 718 Boxster a Cayman.
zdroj: motor1.com
Mercedes-Benz predstavuje novú éra hudobnej produkcie v aute26. Október 2025
Značka Mercedes-Benz spolu so značkami Universal Music Group a Dolby Laboratories predstavila v Los Angeles prelomovú inováciu. Na exkluzívnom podujatí si poprední hudobní producenti, umelci a zástupcovia médií na vlastnej koži vyskúšali, ako mobilita a kvalita zvuku nanovo definujú hudobnú produkciu.
Už v roku 2022 zaviedli značky Mercedes-Benz a Universal Music Group v rámci iniciatívy „Approved in a Mercedes-Benz“ (Schválené vo vozidle Mercedes-Benz) nový zlatý štandard kvality zvuku pre luxusné, športové autá Mercedes-Benz. Umelci schvaľujú hudobné mixy s technológiou Dolby Atmos priamo vo vozidle, aby zabezpečili, že ich hudba bude znieť na cestách dokonale. Technológia Dolby Atmos umožňuje úplne nový spôsob tvorby a prežívania hudby – pre hlbšie prepojenie medzi umelcami a fanúšikmi.
Spolupráca teraz ide ešte o krok ďalej: koncepciou „Crafted in a Mercedes-Benz“ (Vytvorené vo vozidle Mercedes-Benz) predstavuje Mercedes-Benz skutočné „mobilné kreatívne centrum“. Zadná lavica luxusného, športového auta Mercedes-Maybach sa premieňa na plne vybavené zvukové štúdio Dolby Atmos. Umelci a producenti si môžu pripojiť svoje notebooky a okamžite začať s mixovaním, počúvaním a dolaďovaním – pohodlne a mobilne. Systém umožňuje individuálne ovládanie systému reproduktorov vozidla, a tým aj precízne zvukové inžinierstvo na cestách. Mercedes-Benz momentálne testuje sériovú verziu tejto koncepcie.
Prezentácia sa konala v legendárnom štúdiu Interscope v Los Angeles. Medzi pozvanými hosťami bol viacnásobný držiteľ ceny GRAMMY®, Zlatého glóbusu a Ceny Akadémie FINNEAS, známy spoluprácou s Billie Eilish, a Aron Forbes, ktorý je uznávaný pre svoju spoluprácu s poprednými umelcami. Obaja boli z kreatívneho potenciálu technológie nadšení.
„Veľa ľudí počúva v aute hudbu – vytvárať a spracovávať hudbu v tomto priestore bolo preto zaujímavou výzvou a mimoriadne uspokojivou skúsenosťou. Ozvučovací systém od značky Mercedes-Benz je taký precízny a nastavenie také intuitívne, že je vzrušujúce vytvárať hudbu s ohľadom na rôzne zážitky z posluchu.“ FINNEAS
„Crafted in a Mercedes-Benz“ je viac než len produkt – je to výpoveď. Umožňuje umelcom byť kreatívnymi všade – v štúdiovej kvalite v luxusnom mobilnom prostredí. Ohlasuje tak novú kapitulu v súhre s hudbou, technológiou a dizajnom.
„Hudba je pre mňa centrálnou súčasťou jazdného zážitku. Z tohto dôvodu urobíme všetko pre to, aby sme mohli ponúknuť vo vozidle ten najlepší zvukový zážitok – rozhodujúce sú pritom naše partnerstvá so značkami Universal Music Group a Dolby. Produkciou „Crafted in a Mercedes-Benz“ opäť nastavujeme štandardy – nielen v oblasti automobilového luxusu, ale aj v tom, ako a kde môže hudba vznikať.“ Povedal Markus Schäfer, člen predstavenstva spoločnosti Mercedes-Benz Group AG, vedúci oddelenia technológií, vývoja a nákupu.
Spoločnosť Dolby Laboratories (NYSE: DLB) je svetovým lídrom v oblasti pohlcujúcej zábavy. Od filmov a televíznych programov, cez hudbu a šport, až po hranie hier a ďalšie oblasti transformuje Dolby vedu o obraze a zvuku na fascinujúce zážitky pre miliardy ľudí na celom svete na všetkých zariadeniach, ktoré obľubujú. Spolupracujeme s umelcami, rozprávačmi príbehov a značkami, ktoré máte radi, s cieľom transformovať zábavu a digitálny zážitok prostredníctvom prelomových inovácií, ako sú Dolby Atmos, Dolby Vision, Dolby Cinema a Dolby OptiView.
Spoločnosť Universal Music Group (UMG) si dala za cieľ formovať kultúru prostredníctvom sily hudby a umenia. UMG je popredná svetová spoločnosť v oblasti hudobnej zábavy – so širokým portfóliom obchodných úsekov v oblasti nahrávania hudby, hudobného vydavateľstva, merchandisingu a audiovizuálnych obsahov. Vďaka najrozsiahlejšiemu katalógu nahrávok a skladieb zo všetkých hudobných žánrov UMG objavuje a rozvíja umelcov, produkuje a distribuuje medzinárodne najrenomovanejšiu a najúspešnejšiu hudbu. Ako spoločnosť, ktorá si dala záväzok rozvíjať kreativitu, inováciu a podnikateľského ducha, podporuje UMG vývoj nových služieb, platforiem a obchodných modelov s cieľom rozšíriť umelecké a komerčné možnosti našich umelcov a ponúkať nové zážitky hudobným fanúšikom na celom svete.
Prevádzkové zisky Porsche prudko klesli25. Október 2025
Problémy Porsche v roku 2025 nie sú žiadnym tajomstvom. V júli odchádzajúci generálny riaditeľ Oliver Blume priznal, že spoločnosť čelí významným výzvam uprostred globálneho poklesu elektromobilov. Dodávky luxusných, športových automobilov Porsche v prvej polovici roka klesli o 6%, čo prinútilo nemeckú automobilku oznámiť plány na zrušenie až 1 900 pracovných miest do roku 2029.
Tieto problémy sa dobre odrážajú v nedávnych finančných výkazoch spoločnosti. Najnovšie prognózy Porsche ukazujú, že prevádzkový zisk v porovnaní s minulým rokom klesol o 99%, pričom za prvé tri štvrťroky 2025 vykázali len 40 miliónov eur, čo je prudký pokles zo 403,5 milióna eur vykázaných v rovnakom období v roku 2024.
Globálne tržby Porsche tiež klesli o 1,7 miliardy eur, zatiaľ čo dodávky klesli o 13 000 kusov v porovnaní s minulým rokom, čo predstavuje pokles o 6%. Napriek tomu spoločnosť zostáva optimistická, že tieto neúspechy sú len dočasné. Dr. Jochen Breckner, člen výkonnej rady pre financie a IT, uviedol: “V náročnom trhovom prostredí sme vytvorili silný peňažný tok. Zároveň sme ešte viac zdokonalili naše strategické zosúladenie. Teraz rozhodne vykonávame jasné rozhodnutia. Tohtoročné výsledky odrážajú vplyv nášho strategického preskupenia. Tieto opatrenia sú však nevyhnutné. Vedome akceptujeme dočasne slabšie finančné čísla, aby sme dlhodobo posilnili odolnosť a ziskovosť Porsche.”
Pre Porsche to však nie sú len zlé správy. Čistý peňažný tok spoločnosti vzrástol na 1,3 miliardy eur a dodávky v Spojených štátoch, ako aj na “zámorských a rozvíjajúcich sa trhoch”, dosiahli rekordné maximá. Porsche zaznamenalo silný rast aj v oblasti svojich elektrifikovaných vozidiel, pričom celosvetový predaj vzrástol o 56%.
Pri pohľade do roku 2026 privíta Porsche nového generálneho riaditeľa namiesto odchádzajúceho Olivera Blumeho. Michael Leiters, bývalý šéf McLarenu a technický riaditeľ Ferrari, prevezme kormidlo v januári s cieľom oživiť bojujúcu značku luxusných, športových automobilov.
zdroj: motor1.com
Lexus by sa mal podľa Toyoty posunúť odvážnejším smerom24. Október 2025
Lexus mal v minulom roku rekordné predaje, pričom dodávky sa vyšplhali na 851 214 luxusných, športových automobilov, čo je najviac od založenia spoločnosti v roku 1989. Zatiaľ čo niektorí by mohli namietať, že je najlepšie nezahrávať sa s víťazným vzorcom, materská spoločnosť Toyota chce veci otriasť.
Podľa hlavného riaditeľa značky Simona Humphriesa je teraz Lexus v pozícii, keď sa môže “pohybovať slobodnejšie” a “tlačiť vpred ako priekopník”. Aj keď tieto vyhlásenia znejú trochu vágne, naznačujú, že Toyota chce, aby jej luxusná divízia myslela kreatívnejšie. Súdiac podľa upútavky na pripravované koncepčné vozidlo, zdá sa, že Lexus dostal slobodu experimentovať s odvážnymi, nekonvenčnými projektmi.
To nás privádza k šesťkolesovému minivanu, ktorý bude debutovať koncom tohto mesiaca na Japan Mobility Show. Je to koncept, ktorý by sa jedného dňa mohol dostať do výroby. Umiestnil by sa nad menej známy LM, ktorý je sám o sebe luxusnejšou verziou Toyoty Alphard/Vellfire ponúkanej na vybraných trhoch. Predseda predstavenstva Toyoty Akio Toyoda naznačuje skutočnú možnosť opätovného použitia legendárneho odznaku LS pre tento luxusný rodinný nákladný automobil: “Je to neuveriteľná výzva. Existujú určité veci, ktoré ľudia od Lexus očakávajú – ticho, pohodlie, schopnosť zdolať akúkoľvek cestu. Šesťkolesové vozidlo musí spĺňať všetky tieto veci. Každý je oddaný tejto úlohe a som si istý, že uspeje.”
Toyoda tiež zdôraznil, že vlajková loď Lexusu nemusí byť nevyhnutne sedan, a vysvetlil, že “S” v “LS” teraz znamená skôr “priestor” ako “sedan”. Povedal vývojovému tímu, ktorý stojí za trojnápravovým minivanom, aby “objavil” a “nikoho nenapodobňoval”, čo naznačuje, že Lexus má zelenú na realizáciu skutočne radikálnych myšlienok.
Toyota sa nehanbí používať veľké slová na opis toho, čo čaká jej prémiovú značku. Prebieha skutočná “transformácia” s plánmi na prijatie “ešte odvážnejších výziev”. Keď hovoríme o pripravovanom koncepte, Toyoda ho opisuje ako “novú formu luxusného, športového auta” a “úplne nový typ prémiového trojradového minivanu”.
Výroba sedanu LS sa blíži ku koncu a jeho nepriamy nástupca podľa japonskej automobilky sľubuje “dramatickú transformáciu”. Predseda Toyoda dáva jasne najavo, že to nebude ďalší sedan alebo SUV, ale minivan so šoférom. Tento krok dáva do istej miery zmysel, pretože luxusné dodávky sú v Číne čoraz populárnejšie. Dva príklady od starších značiek, ktoré mi prichádzajú na myseľ, sú Volvo EM90 a Buick GL8.
Miestne automobilky tiež preplňujú segment vozidlami ako Voyah Dream, Denza D9, Zeekr 009 a Xpeng X9. Rovnako ako tieto čínske elektrické minivany, aj nový Lexus LS pravdepodobne úplne opustí spaľovacie motory. Ale vzhľadom na to, že koncept ešte nebol ani odhalený, produkčná verzia pravdepodobne nedorazí skôr ako v roku 2027.
Či sa takáto neortodoxná myšlienka uchytí mimo Číny, sa dá len hádať. Tradicionalisti sa pravdepodobne zdráhajú pomyslieť na minivan s označením LS, a to bizarný, ale zdá sa, že Toyota má v úmysle posunúť Lexus oveľa odvážnejším smerom.
zdroj: motor1.com
Porsche predstavilo nový, elektrický Macan GTS23. Október 2025
Porsche Macan Electric tento rok prekonáva predaj benzínového modelu, čiastočne preto, že verzia ICE sa už v Európskej únii nepredáva. Dlho nebude existovať žiadna interná konkurencia, pretože luxusné, športové autá Porsche Macan poháňané benzínom budú v roku 2026 celosvetovo vyradené. Nový crossover so spaľovacím motorom s iným názvom je vo vývoji, ale debutuje až v roku 2028. Medzitým Zuffenhausen rozširuje elektrický rad o piaty variant.
Porsche Macan GTS s pohonom všetkých kolies sa zaraďuje medzi 4S a Turbo, pričom si požičiava elektromotor toho druhého. Porsche uvádza kombinovaný výkon 509 koní, ktorý stúpa na 563 koní so zapnutým riadením rozjazdu. S prakticky okamžitým krútiacim momentom je nováčik predvídateľne rýchly a dosiahne rýchlosť 100 km/h za 3.6 sekundy. Luxusné, športové autá Porsche Macan Turbo stále držia korunu a šprintujú o pol sekundy rýchlejšie.
Od začiatku prichádza GTS s balíkom Sport Chrono, Torque Vectoring Plus a vzduchovým odpružením vyladeným špeciálne pre túto verziu. Má najnižšie ťažisko zo všetkých vozidiel Macan Electric a voliteľne môže byť vybavené riadením zadných kolies. Porsche tiež vyladilo tlmiče a ochranné rámy, aby poskytovalo pútavejší zážitok z jazdy.
V súlade s ostatnými modelmi GTS má čierne exteriérové akcenty a tónované svetlomety a zadné svetlá. Porsche osladzuje dohodu štandardným balíkom Sport Design Package s prepracovanou prednou a zadnou maskou. GTS ho dostane ako prvý, ale od leta 2026 sa spustí aj do ďalších variantov Macan Electric.
Silnejšie vahadlové panely pomáhajú odlíšiť GTS, zatiaľ čo Lugano Blue sa pripája k farebnej palete spolu s Carmine Red a Chalk. Kupujúci si môžu vybrať z 15 štandardných farieb alebo približne 60 ďalších prostredníctvom Porsche Exclusive Manufaktur. Štandardné 21-palcové originál disky Porsche je možné upgradovať na 22-palcové originál disky Porsche v antracitovo sivej farbe.
Verný tradícii Porsche lákať kupujúcich voliteľnými doplnkami, nový interiérový balík GTS s kontrastným prešívaním, ktoré ladí s vonkajším lakom v povrchovej úprave Carmine Red, Slate Grey Neo alebo Lugano Blue. Na volant a združený prístroj je pridané logo GTS. Balík je dostupný iba v kombinácii s obložením interiéru z uhlíkových vlákien.
zdroj: motor1.com
Lamborghini začína ponúkať svoje autá so záruku až 10 rokov22. Október 2025
Talianska automobilka Lamborghini oznámila nový program, ktorý začína ponukou päťročnej záruky na najnovšie luxusné, športové autá značky: Temerario, Revuelto a Urus SE. Lamborghini tiež poskytuje osemročnú štandardnú záruku na vysokonapäťové batérie vo svojich hybridoch.
Potom je tu program predĺženia záruky Selezione, ktorý ochráni luxusné, športové autá Lamborghini až desať rokov od prvej registrácie auta. To by ho postavilo na rovnakú úroveň ako 10-ročná záruka Kia. Lamborghini so zárukou nespomína limit najazdených kilometrov, ale predchádzajúca záruka, ktorá bola platná len tri roky, mala neobmedzený počet kilometrov.
Tieto programy umožnia Lamborghini udržať svoje luxusné, športové autá na cestách a v dobrom stave, “čím sa ochráni – a dokonca zvýši – ich hodnota,” povedal Giuliano Cassataro, vedúci popredajného oddelenia Lamborghini. “Naším poslaním je poskytovať zákazníkom komplexnú podporu počas celého životného cyklu ich vozidiel.”
Ochrana hodnoty svojich automobilov chráni značku. Ferrari ponúka celý rad možností záruky, vrátane jednej, ktorá sa vzťahuje na vozidlá do 15 rokov a do 90.000, resp. 120.000 km.
Napriek tomu, aké dobré sú moderné luxusné, športové autá, v prvých rokoch vlastníctva s nimi môžu stále nastať problémy. Vtedy je záruka najdôležitejšia a každý výrobca je iný. Desaťročná záruka nie je normou, ale stáva sa čoraz bežnejšou. Kia a Hyundai nemajú 10-ročné záruky na pohonné ústrojenstvo.
zdroj: motor1.com
Koncept Audi vyrazil na cestu už aj s poznávacou značkou21. Október 2025
Koncepčné, luxusné, športové autá sa zvyčajne obmedzujú na autosalóny a múzeá, ale nie toto. Audi si prešlo problémami s registráciou konceptu C na pouličné použitie, aj keď nie je na predaj. Aby bolo vyhovujúce ceste a získalo poznávaciu značku, muselo byť výkonné kupé vybavené smerovkami, stieračmi a klaksónom.
Väčšina konceptov sa nemôže pohybovať vlastnou silou, a aj keď môžu, pravdepodobne by ste ich mohli predbehnúť, pretože sú to zvyčajne slabé elektromotory, ktoré ich mali len premiestniť na pódium a z neho. Audi Concept C je však oveľa bližšie k skutočnej veci ako typický koncept. Elektromotor umiestnený vzadu umožňuje dosiahnuť rýchlosť okolo 150 km/h. Produkčná verzia, ktorá má byť uvedená v roku 2027, bude podstatne rýchlejšia, ale aj tak je to pôsobivá maximálna rýchlosť na to, čo väčšina ľudí považovala za statickú ukážku na minuloročnom septembrovom IAA Mobility Show.
Keďže do debutu tohto luxusného, športového auta zostáva ešte pár rokov, Audi pochopiteľne zatiaľ nezdieľa všetky technické podrobnosti. Je známe, že zadné kolesá poháňa jeden motor. Daniel Schuster, hovorca technického vývoja, povedal pre Motor1, že koncept C jazdí na novo vyvinutej architektúre, “ktorá bude zdieľaná v rámci koncernu VW”. To pravdepodobne znamená, že nízko položené kupé súvisí s pripravovaným elektrickým Boxsterom a Caymanom od Porsche. Pracuje sa aj na dvojmotorovom variante vybavenom Quattrom s väčším výkonom.
Váži 1.690 kg, čo je približne rovnako ako luxusné, športové autá Audi R8 V10 Spyder s pohonom zadných kolies. Concept C má batériu za vodičom a pred zadnou nápravou, čím napodobňuje usporiadanie motora uprostred. Spoločnosť Autocar, ktorá krátko jazdila s autom v talianskych Dolomitoch, sa od Audi dozvedela, že nové odpruženie bolo vyvinuté špeciálne pre tento model namiesto získavania dielov z TT alebo R8.
Väčšina z toho, čo tu uvidíte, sa dostane do showroomov o pár rokov. Kreatívny riaditeľ Audi Massimo Frascella už potvrdil, že dizajn exteriéru odráža “87%” konečného vzhľadu výroby. Elektricky zaťahovacia pevná strecha, ktorá je pre značku prvá, sa dostane do výroby ako jediný štýl karosérie, pretože kupé s pevnou strechou sa neplánuje.
Nebude to oživenie TT alebo R8, aj keď nové obrázky ukazujú Concept C spolu s verziami prvej generácie oboch. Zaujímavosťou je, že na fotení sa objavilo aj RS6 (C6) a legendárne pretekárske auto Auto Union Type C z roku 1936 s preplňovaným 6,0-litrovým motorom V16.
Generálny riaditeľ Audi Gernot Döllner očakáva ročný predaj vo “veľmi nízkom päťcifernom” rozsahu, ale je presvedčený, že toto Audi môže stále dosahovať zisk. Zdieľanie nákladov na vývoj s elektrickým 718 by mohlo pomôcť skupine VW dosiahnuť úspory z rozsahu, ale budeme si musieť počkať na potvrdenie, že tieto dve luxusné, športové autá sú skutočne príbuzné.
Zatiaľ čo Porsche Boxster a Cayman dostanú späť svoje benzínové motory, nové luxusné, športové auto Audi bude ponúkané výlučne ako elektromobil.
zdroj: motor1.com
Ford predáva svoju mimoriadne vzácnu edíciu GT Heritage20. Október 2025
Kolekcia Ford Heritage Collection je domovom niektorých z najvzácnejších luxusných, športových automobilov, aké kedy Ford vyrobil. Aj keď to nie je najrobustnejšia zbierka, je tu niekoľko skrytých klenotov – ako napríklad pôvodný prototyp Bronco šiestej generácie, jediný Mustang na svete s motorom V10 a niekoľko vzácnych superšportov Ford GT.
Teraz Ford po prvýkrát ponúka verejnosti jedno z týchto výnimočne vzácnych vozidiel. Automobilka pošle svoj Ford GT Heritage Edition z roku 2006 do aukcie na nadchádzajúcom predaji Barrett-Jackson na jeseň 2025 v Scottsdale v Arizone.
Táto konkrétna edícia Ford GT Heritage Edition je jedným z iba 343 exemplárov vyrobených pre modelový rok 2006 na pamiatku 50. výročia historického výsledku 1-2-3 spoločnosti Ford na pretekoch 24 hodín Le Mans v roku 1966. Vyznačuje sa ikonickým vzhľadom Gulf – starostlivo nanášaným ručne, vrátane rondelov.
Pod kapotou je rovnaký preplňovaný 5,4-litrový motor V8, ktorý sa nachádza vo všetkých sériových modeloch Ford GT tej doby. S výkonom 550 koní je spárovaný so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou. Interiér je čalúnený čiernou kožou s jemnými akcentmi inšpirovanými retro, ktoré dopĺňajú dizajn exteriéru.
Toto konkrétne luxusné, športové autá je tretím GT Heritage Edition, aké bolo kedy vyrobené, a na marketingové a mediálne účely sa používalo striedmo. Má však trochu histórie s menším poškodením zadnej časti a podvozku. To znamená, že oba problémy boli opravené podľa štandardov kvality spoločnosti Ford.
S iba 8 345 míľami na počítadle kilometrov je toto GT jedným z najmenej jazdených príkladov, aké sme kedy videli. Víťazný uchádzač dostane certifikát pravosti spolu so stavebnou knihou, ktorá podrobne dokumentuje výrobu vozidla – od začiatku do konca.
Výťažok z predaja pôjde priamo späť na podporu Ford’s Heritage Collection, ktorá pozostáva z viac ako 500 vozidiel, ktoré si vyžadujú pravidelnú údržbu. Aj keď je ťažké presne predpovedať, čo toto vzácne GT prinesie – predchádzajúce edície Heritage Edition sa predávali za 680 000 až 1,2 milióna dolárov. Očakáva sa, že tento sa priblíži k hranici 1 milióna dolárov.
zdroj: motor1.com
Ferrari je presvedčené, že benzínové motory ešte nedosiahli vrchol19. Október 2025
Ferrari sa v posledných dňoch dostalo na titulky novín po tom, čo Maranello odhalilo predbežné technické špecifikácie pre “Elettricu”, svoje prvé luxusné, športové auto na elektrický pohon. To však neznamená, že vzpínajúci sa kôň signalizuje postupný zánik spaľovacieho motora. Práve naopak: zdvojnásobuje sa to na ICE.
V roku 2022 Ferrari predpokladalo, že do konca desaťročia bude len 20% jeho zostavy stále používať čisto spaľovacie motory. Revidovaná stratégia oznámená tento mesiac požaduje 40% podiel ICE v celkovom portfóliu do roku 2030. Podiel hybridov zostáva nezmenený, pričom Ferrari sa drží pôvodne ohlásených 40%. To znamená, že väčšina nových luxusných, športových automobilov Ferrari bude o štyri roky stále používať motor V6, V8 alebo V12.
Talianska značka vie, že jej verní Ferraristi zostávajú oddaní spaľovaciemu motoru, a preto bude pokračovať v zdokonaľovaní svojich benzínových motorov pre vyšší výkon a zároveň spĺňať čoraz prísnejšie emisné predpisy. Riaditeľ výskumu a vývoja Ernesto Lasalandra počas Dňa kapitálových trhov opätovne potvrdil záväzok Ferrari k tradičným hnacím jednotkám: “Pokračujeme vo vývoji našich motorov V6, V8 a V12 s cieľom neustále zlepšovať ich výkon a účinnosť a zároveň byť v súlade s novými celosvetovými predpismi. Budeme naďalej ponúkať tepelné motory v našom produktovom portfóliu a prinášať inovácie do motorov neustálym zvyšovaním špecifického výkonu.”
Naznačil, že číslo hyperšportu Ferrari F80 s výkonom 296 koní na liter, čo je rekord pre cestné auto Ferrari, môže byť stále prekonané: “Dosiahli sme nový vrchol špecifického výkonu, ale toto nie je koniec. Chceme sa čoraz viac zlepšovať pomocou najnovších technológií, nových materiálov a inovatívnej architektúry motorov.”
To nie je všetko. Ak syntetické palivá získajú trakciu a rozšíria sa, motory Ferrari budú pripravené: “Uistíme sa, že náš motor bude fungovať s alternatívnym palivom, ako je e-palivo, a bude pripravený, ak alebo keď sa táto technológia rozšíri v globálnom meradle.”
Aj keď myšlienka elektromobilu môže znieť neintuitívne, prísnejšia emisná legislatíva nakoniec dobehne aj luxusné, športové autá Ferrari. Nejde však len o spokojnosť regulačných orgánov. Spoločnosť je presvedčená, že dokáže postaviť vzrušujúci elektromobil pre tých, ktorí sú otvorení myšlienke skoncovať so spaľovacím motorom.
Pre tých, ktorí si nevedia predstaviť zážitok bez spaľovacieho motora, bude v nasledujúcich rokoch stále na výber veľa modelov V6, V8 a V12. V rokoch 2026 až 2030 je plánovaných najmenej 20 nových áut, vďaka čomu budú najbližšie roky jedny z najrušnejších v histórii spoločnosti.
zdroj: motor1.com










































































































