Nový Mercedes-Maybach S opäť posúva definíciu luxusu21. November 2020

 

Nové, luxusné, športové autá Mercedes-Maybach S (2021) sú mimoriadne vhodné na prevádzku so šoférom. Rázvor, ktorý je v porovnaní s dlhou verziou Triedy S od značky Mercedes-Benz dlhší o 18 cm, prináša absolútne výhody pre cestujúcich na zadných sedadlách. Dôraz na oblasť zadných sedadiel podčiarkuje ešte prepracovanejšia výbava. Novinkou je masážna funkcia opierok lýtiek na riaditeľských sedadlách. Prvotriedna zadná časť bola bohato zušľachtená. Ďalšou príjemnou funkciou je vyhrievanie šije a ramien v oblasti zadných sedadiel.

K exkluzívnemu vzhľadu luxusných, športových automobilov Mercedes-Maybach S na želanie prispeje dvojfarebné lakovanie s deliacim pruhom. Toto lakovanie sa nanáša ručne podľa najvyšších kritérií kvality. Osobitným poznávacím znakom prednej časti je samostatná kapota motora s pochrómovanou plutvou, ako aj maska chladiča Mercedes-Maybach s jemnými vertikálnymi pochrómovanými pásikmi. Mercedes-Maybach S sa od príbuzných modelov líši aj z profilu: zadné bočné dvere sú širšie, v stĺpiku C je okrem toho umiestnené pevné trojuholníkové okno. Logo značky Maybach na stĺpiku C zvýrazňuje exkluzivitu.

Na želanie sú luxusné, športové autá Mercedes-Maybach S vybavené elektricky poháňanými komfortnými dverami vzadu. Vďaka tomu možno zadné bočné dvere veľmi jednoducho otvoriť a pohodlne zatvoriť aj v kopci. Vysoký komfort ovládania a dodatočnú bezpečnosť poskytuje integrácia v systéme MBUX a asistentovi sledovania mŕtveho uhla. Zadné bočné dvere je možné ovládať aj zo sedadla vodiča – je to dôležitá funkcia pri prevádzke so šoférom.

V prípade predchádzajúcej generácie Mercedes-Benz S oslávila technológia DIGITAL LIGHT svoju svetovú premiéru v rámci malej série, s novou generáciou Triedy S sa technológia dostáva aj do veľkosériovej produkcie. Revolučná technológia svetlometov DIGITAL LIGHT (mimoriadna výbava) umožňuje nové funkcie, ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku (predbežne od leta 2021). V prípade technológie DIGITAL LIGHT obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel. Rozlíšenie na jedno vozidlo je teda 2,6 milióna pixelov.

Interiér vozidla Mercedes-Maybach Triedy S sa zakladá na revolučnom spracovaní interiéru novej Triedy S od značky Mercedes-Benz. Novinkou v Mercedes-Maybach sú veľké ozdobné prvky na predných sedadlách. Ušľachtilé ozdobné prvky z dreva obopínajú zadnú časť sedadla vodiča a spolujazdca, čím sedadlám dodávajú veľkorysý vzhľad salónikového kresla. V prípade výbavy so zadnou časťou prvej triedy sa medzi dvomi cestujúcimi na zadných sedadlách nachádza podobne výrazný ozdobný prvok z dreva.

Vďaka aktívnej kompenzácii jazdného zvuku (AFGK) je už aj tak veľmi tichý interiér vozidla Mercedes-Maybach Triedy S ešte tichší. Systém podobne ako slúchadlá s potláčaním vonkajšieho zvuku zmierňuje neželané nízkofrekvenčné zvuky pomocou zvukových vĺn s opačnou fázou. Na reprodukciu sa používajú basové reproduktory špičkového ozvučovacieho systému Burmester® so štvorrozmerným priestorovým zvukom.

Zákazníci Mercedes-Benz, ktorí sa zaujímajú o luxusné, športové autá kategórie kupé a kabriolet, už dávno ocenili automatické podávače bezpečnostného pásu. Vo vozidle Mercedes-Maybach Triedy S z tejto komfortnej funkcie odteraz profitujú aj cestujúci na zadných sedadlách sedanu. Podávač bezpečnostného pásu nepriamo nabáda na pripútanie a súčasne dodáva tomuto procesu väčšie pohodlie. Cestujúci sa po usadení v komfortnej polohe sedenia už viac nemusia presúvať z tejto polohy, aby sa pripútali. Podávač bezpečnostného pásu je integrovaný v nastaviteľnom operadle riaditeľského sedadla, vďaka čomu je vždy v správnej polohe voči cestujúcemu.

Premiéru v luxusnom, športovom aute Mercedes-Maybach má adaptívne osvetlenie zadnej časti interiéru. Vo viacerých ohľadoch sa prispôsobí želaniam cestujúcich: okrem jasu je možné nastaviť aj veľkosť a polohu svetelného bodu. Zároveň je k dispozícii veľký rozsah nastavenia medzi precíznym pracovným svetlom a uvoľňujúcim salónovým svetlom.

V novej Triede S je predstavená druhá generácia učenlivého systému MBUX (Používateľský zážitok Mercedes-Benz), ktorý bol uvedený v roku 2018. Jedinečnosťou systému MBUX je jeho prepojenie s najrozličnejšími systémami a údajmi zo snímačov vozidla. Brilantné zobrazenia uľahčujú ovládanie funkcií vozidla a komfortných funkcií až na piatich veľkých obrazovkách, ktoré sčasti disponujú technológiou OLED. Luxusné, športové autá Mercedes-Maybach S sú na želanie vybavené interiérovým asistentom MBUX aj v oblasti zadných sedadiel.

Pri prudkých čelných kolíziách dokáže sériový airbag vzadu výrazne znížiť zaťaženie hlavy a šije pripútaných cestujúcich na krajných sedadlách vzadu. Čelný airbag pre zadné sedadlo sa vďaka svojej inovatívnej konštrukcii s rúrkovitou štruktúrou rozvíja mimoriadne šetrne voči cestujúcim.

Vďaka riadeniu zadnej nápravy (mimoriadna výbava) je vozidlo Mercedes-Maybach Triedy S v meste pocitovo veľmi obratné. Uhol natočenia kolies zadnej nápravy dosahuje až desať stupňov. Priemer otáčania Triedy S sa tým zmenšuje o takmer dva metre.

Veľký komfort jazdy a agilnosť, ako aj inovatívne funkcie ako zdvihnutie karosérie pri bočnom náraze ponúka aktívny podvozok s E-AKTÍVNYM OVLÁDANÍM POHYBU KAROSÉRIE, ktorý sa kombinuje so sériovým vzduchovým pružením AIRMATIC. Dokáže individuálne regulovať sily pruženia a tlmenia. E-AKTÍVNE OVLÁDANIE POHYBU KAROSÉRIE zabezpečuje spolu so systémom SKENOVANIE POVRCHU VOZOVKY a funkciou nakláňania v zákrutách ZÁKRUTY výnimočnú úroveň komfortu.

Pravdepodobne od polovice roka 2021 bude môcť nový Mercedes-Maybach s novým systémom DRIVE PILOT (mimoriadna výbava) jazdiť vysoko automatizovane v hustej premávke alebo počas zápchy na vhodných úsekoch diaľníc v Nemecku. Odbremení sa tým vodič, ktorý sa tak bude môcť venovať vedľajším činnostiam, ako napr. surfovaniu na internete alebo spracovaniu e-mailov vo vozidle prostredníctvom funkcie kancelárie v automobile (In-Car-Office), čím sa šetrí jeho čas.