Trojica nových konceptov VW je navrhnutá v Číne a pre Čínu22. Apríl 2025
Po predstavení konceptu ID. Code na autosalóne v Pekingu v roku 2024 Volkswagen pokračuje vo vývoji modelov výhradne pre čínsky trh. Nemecká značka predstavila na autosalóne v Šanghaji v roku 2025 tri nové koncepty, ktoré vyzerajú, že zajtra by mohli vstúpiť do výroby.
Koncepty ID. Aura, ID. Era a ID. Evo boli vyvinuté ako súčasť spoločného podniku s FAW, SAIC a VW Anhui. Tieto tri menšie luxusné, športové autá – dve SUV a sedan – predstavujú novú generáciu inteligentných elektrických vozidiel navrhnutých špeciálne pre čínsky trh.
Podľa Volkswagenu budú všetky nové sériové modely odvodené od týchto troch konceptov vybavené systémami založenými na umelej inteligencii pre pokročilú automatizovanú jazdu.
Do roku 2026 chce VW dosiahnuť prevádzku na úrovni 2+: hands-free prevádzka v niektorých situáciách s možnosťou samostatného predbiehania, odbočovania a vstupu do premávky. Nie je to však režim vypnutých očí ako úroveň 3. Vodiči musia zostať za volantom ostražití a pripravení prevziať kontrolu.
Okrem novej technológie boli tieto tri koncepty špeciálne navrhnuté tak, aby vyhovovali vkusu čínskych zákazníkov. To znamená značnú pozornosť venovanú detailom s ohľadom na kvalitu materiálov, dostatok priestoru nad hlavou pre cestujúcich vzadu a dlhý rázvor. Aby sme nezabudli, Volkswagen vyrába Tiguan L Pro špeciálne pre čínsky trh.
Počnúc abecedným poradím sa prvý na zozname nazýva ID. Era, ktorú vyrobila spoločnosť SAIC Volkswagen. Ide o veľké trojradové elektrické SUV doplnené spaľovacím motorom, ktorý slúži výlučne ako predlžovač dojazdu batérie. VW uvádza, že luxusné, športové autá Volkswagen ID. Era majú kombinovaný dojazd 1.000 km s bežiacim motorom. Len na batériu je dojazd 300 km.
Ďalej je ID. Evo, vyvinutý spoločnosťou Volkswagen Anhui. Je to tiež väčšie SUV, aj keď je zamerané na mladších kupujúcich, ktorí si viac uvedomujú štýl. Je súčasťou značky ID. Unyx s 800-voltovou platformou a obsahuje vysoko výkonnú zónovú elektronickú architektúru. Je schopný bezdrôtových aktualizácií a môže používať pokročilé digitálne systémy.
Posledným konceptom je ID. Aura, kompaktný sedan od inžinierov FAW-Volkswagen. Je to prvý model, ktorý využíva novú kompaktnú hlavnú platformu (CMP) so zónovou elektronickou architektúrou. Bol vyvinutý kombináciou zaobleného dizajnu s inteligentnými funkciami a používateľským rozhraním inšpirovaným smartfónom pre informačno-zábavný systém. Je tiež vybavený humanoidným AI asistentom pre prirodzené ovládanie palubných funkcií.
Volkswagen pri navrhovaní a vývoji týchto modelov bral veľký ohľad na potreby čínskych zákazníkov. Podľa Andreasa Mindta, vedúceho dizajnu spoločnosti, bol spomínaný koncept ID. Code východiskovým bodom pre dizajnový jazyk konceptov. Odtiaľ sa každé vozidlo vyvíjalo nezávisle v rukách dizajnérov v troch spoločných podnikoch. Podľa Thomasa Ulbricha, generálneho riaditeľa Volkswagen China Technology Center, spoločnosť zapája “čínsku rýchlosť” s budúcimi sériovými vozidlami, ktoré prídu na trh v časovom rámci 34 mesiacov.
Generálny riaditeľ spoločnosti Volkswagen Thomas Schäfer vo svojom prejave na autosalóne v Šanghaji vyhlásil, že tieto koncepty sú “viditeľným výsledkom stratégie ‘V Číne, pre Čínu’”, čím zdôraznil význam čínskeho trhu pre budúcnosť spoločnosti.
Nakoniec VW plánuje do konca roka 2027 uviesť na trh viac ako 30 nových modelov, vrátane 20 klasifikovaných ako vozidlá s novou energiou (NEV), ktoré zahŕňajú plne elektrické vozidlá, plug-in hybridy a elektromobily s predĺženým dojazdom.
zdroj: motor1.com