Porsche obnovilo model Carrera GT na nula kilometrov21. December 2025

Najbližšie, čo Porsche má k stroju času, je divízia Sonderwunsch (špeciálna požiadavka). Ak to bankový účet zvládne, môžete požiadať o kompletnú rekonštrukciu existujúceho luxusného, športového auta, čím ho dostanete do stavu “nula kilometrov, čo je tiež zdokumentované.” Presne to sa stalo s týmto Porsche Carrera GT, superšportom postaveným pred 20 rokmi, ktorý sa teraz vrátil do továrensky sviežeho mechanického stavu.

Porsche tieto projekty nazýva “Factory Re-Commission”, ktoré zahŕňajú úplné rozobratie áut. Prvá generácia Porsche Cayenne GTS so zriedkavou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou nedávno prešla rovnakou pozoruhodnou transformáciou. Rovnako ako pri trojpedálovom SUV, technické komponenty superšportu V10 sú prakticky späť v pôvodnom stave z roku 2005.

Auto však nevyzerá rovnako ako pred dvadsiatimi rokmi, keď opustilo montážnu linku v Lipsku. Majiteľ totiž požiadal Porsche, aby zmenilo farbu Carrery GT z pôvodnej striebornej farby na pretekársku farbu evokujúcu 917, ktorá vyhrala Le Mans v roku 1970. Pretekárske auto #23, ktoré riadili Hans Herrmann a Richard Attwood, hrdinsky nieslo farby rakúskeho mesta Salzburg.

Tieto odtiene boli teraz presne napodobnené na žiadosť majiteľa, Victora Gómeza. Fólia chráni ručne maľovaný exteriér tejto Carrery GT, keďže majiteľ ju plánuje skutočne riadiť. Namiesto toho, aby ho umiestnil do klimatizovanej garáže a čakal, kým jeho hodnota vzrastie, nadšenec Porsche plánuje najazdiť kilometre na svojom cennom kúsku.

Ďalšou odlišnosťou tohto Porsche Carrera GT z roku 2005 od pôvodnej špecifikácie sú matné čierne karbónové akcenty a pretekárske číslo “23″. Okrem toho sú masky chladiča motora teraz matne čierne eloxované, aby odrážali ostatné tmavé detaily. Kolesá sú tiež čierne, čo ešte viac zvýrazňuje kontrast s prevažne červeno-bielym motívom.

Interiér bol tiež úplne premenený, s rozsiahlym použitím červenej Alcantary v celej kabíne. Od palubnej dosky a dverí až po volant a stredovú konzolu, toto luxusné, športové auto Porsche Carrera GT je pokryté materiálom podobným semišu. Alcantara siaha dokonca až do predného kufra, kde je zodpovedajúca súprava batožiny.

Špeciálne detaily tu nekončia. Na niektoré povrchy Porsche použilo čiernu textíliu z nástupcu Carrera GT, modelu Porsche 918 Spyder. Inde sú sedadlá vyrobené z matného karbónu, ktorý sa objavuje aj na prístrojovej doske a vzduchových ventiloch.

Ide o jedno z iba 1 270 vozidiel vyrobených medzi jeseňou 2003 a májom 2006. Pri uvedení na trh si Porsche účtovalo v Nemecku 452 690 EUR. Spoločnosť neprezradí, koľko vyšla Gómezovi generálna oprava jeho superauta s motorom uprostred, ale určite to nebolo lacné.

Hovorí sa, že šťastie sa nedá oceniť, ale majiteľ je očividne nadšený, že má jedinečné, luxusné, športové auto Porsche Carrera GT: ‘Teraz vlastním Carreru GT v novom stave, s nulovými kilometrami na počítadle kilometrov, a vonku aj vo vnútri podľa mojich osobných predstáv.’

zdroj: motor1.com