Novinky

Porsche oslavuje 50 rokov modelu 911 exkluzívnou limitovanou edíciou5. Jún 2013

Automobilka Porsche na tohtoročnom Medzinárodnom autosalóne (IAA) vo Frankfurte nad Mohanom oslávi 50. výročie modelu 911 špeciálnou výročnou edíciou, ktorá vychádza z modelu 911 Carrera S. Táto limitovaná edícia v počte 1963 vozidiel, predstavuje rok výroby prvého modelu Porsche 911.

Rovnako ako pôvodné 911, tiež 911 50th Anniversary Edition je kupé s plochým šesťvalcovým motorom vzadu a pohonom zadných kolies. Jeho efektívna výkonnosť, aktívny športový podvozok a špeciálne karosérie majú súdobý význam: výročné Porsche 911 príde s rozšírenou karosériou, ktorá je zvyčajne vyhradená pre modely s pohonom všetkých kolies Carrera 4.

Táto limitovaná edícia modelu 911 Carrera S s výkonom 400 k (294 kW) zahŕňa prvky, ktoré prispeli k 50-ročnému úspechu 911. Limitovaná edícia obsahuje napríklad špeciálne naladený aktívny podvozok Porsche Active Suspension Management (PASM), ktorý dopĺňa zväčšený rozchod kolies, ktorý posilňuje jeho už tak výnimočné schopnosti v zákrutách. Športový výfukový systém vydáva ten správny emocionálny zvuk. Špeciálne 20palcové originál kolesá sú vizuálne poctou legendárnym kolesám “Fuchs” a sú vykované v matnom čiernom laku s leštenými stredmi. Chrómované ozdobné lišty otvorov pre prívod vzduchu vpredu, lamely na veku motorového priestoru a panel medzi zadnými svetlami zdôrazňujú výrazný vzhľad tejto limitovanej edície. Ďalšou technickou lahôdkou výbavy tohto luxusného auta je systém Porsche Dynamic Light System (PDL) s bi-xenónovými svetlometmi a dynamickými odbočovacími svetlami.

Pre výročné 911 sú k dispozícii dve unikátne farby – tmavšia grafitovo sivá a svetlejšie šedá metalíza. V ponuke je tiež čierna monochromatická farba. Každé vozidlo je vybavený dvojfarebnú plaketou s trojrozmerným dizajnom a nápismi “911 50“. To sa opakuje v trojfarebnom prevedení na hlavových opierkach a v dvojfarebnom vyvedenie ako logo na tachometri a hliníkových prahových lištách. Rovnaký prvok môžete nájsť tiež na držiakoch nápojov – spolu s plaketou s výrobným číslom jednotlivých vozidiel limitovanej edície. Medzi ostatné poznávacie prvky exteriéru patria vysoko lesklé rámčeky okien a vonkajšie športové zrkadlá na dverách.

Aj v interiéri nájdeme odkazy na pôvodné 911: zelené podsvietenie prístrojov s bielymi ručičkami a strieborné ovládacie prvky sú rovnaké ako pred päťdesiatimi rokmi. Ďalším špeciálnym prvkom sú stredy kožených sedadiel vyvedené v dizajnovom vzore, ktorý pripomína kockovaný vzor Pepita zo 60. rokov. Celokožený interiér je navrhnutý v achátové šedej alebo čiernej farbe s dekoratívnym prešívaním, v niektorých miestach kontrastným. Vodič aj spolujazdec si užívajú typickú zábavu za volantom 911 v športových sedadlách nastaviteľných v 14 smeroch alebo na želanie dodávaných športových sedadlách Plus nastaviteľných v 18 smeroch. Radiaca páka – zodpovedajúca dekoračným panelom na prístrojovej doske, dverách a stredovej konzole z brúseného hliníka – pochádza z programu Porsche Exclusive.

Výročný model Porsche 911 50th Anniversary Edition šprintuje z nuly na 100 km / h za 4,5 s (4,3 s s PDK) a môže dosiahnuť najvyššiu rýchlosť 300 km / h (298 km / h s PDK). Kombinovaná spotreba činí 9,5 l/100 km (8,7 l/100 km s PDK), čo zodpovedá emisiám CO2 vo výške 224 g / km (205 g / km s PDK).
Toto luxusné auto sa do predaja dostane koncom roka, cena limitovaného modelu je stanovená na 121 119 € vrátane DPH.

zdroj: porsche.cz


Brabus vylepšil luxusný Mercedes GL63 AMG4. Jún 2013

Brabus predstavil nový tuningový program pre Mercedes GL63 AMG. Tento luxusný automobil bol doplnený o nový body kit, ktorý obsahuje modifikované nárazníky, rozšírené podbehy kolies a zadný spojler. Športový crossover má tiež zadný difúzor, nerezový športoý výfukový systém, vysokovýkonné brzdy a nové pruženie, ktoré znižuje svetlú výšku o cca 30 mm. V neposlednej rade auto zvýraznia nové kolesá o veľkosti 21, 22, 23 palcov, obuté buď do pneumatík Yokohama alebo Pirelli.

Zmeny interiéru sú obmedzené, avšak Brabus dodáva nové športové pedále, radiacu páku a tachometer do 320 km/h. Zákazníci si tiež môžu objednať osvetlené prahové lišty, exotické drevo alebo špeciálnu kožu, resp. čalúnenie Alcantara.

Sériový twin-turbo motor V8 o objeme 5.5 litra bol vyladený na výkon 620 HP a krútiaci moment 820 Nm, čo predstavuje oproti klasickej verzii Mercedes GL63 AMG vylepšenie o 63 HP, resp. 60 Nm. Takto veľké, pritom luxusné, športové auto dokáže zrýchliť z 0-100 km/h len za 4.7 sekundy. Maximálna rýchlosť je elektronicky obmedzená na 280 km/h.

zdroj: worldcarfans.com


Nová generácia Audi A4 príde v r.2014, model Vario v r.20163. Jún 2013

nová generácia Audi A4 2014 sNemecké média informujú, že nová generácia modelu Audi A4 príde už budúci rok, pričom rada A4 bude rozšírená o model Vario. Tento model bude mať dlhší rázvor, ktorý vyjde z čínskej špecifikácie A4. Audi A4 Vario by sa malo stať konkurenciou pre nový model BMW 3 Gran Turismo. Model Vario by sa mal predstaviť v roku 2016 po príchode verzie sedan a Avant, ktoré vyjdú budúci rok. Je vidieť, že konkurencia pri predaji luxusných aut rastie veľmi výrazne.

Sedan nového Audi A4 bude mať o niečo dlhší rázvor, pričom sa očakáva, že stratí asi 100 kg hmotnosti oproti súčasnej generácii. Športová verzia Audi S4 bude mať pod kapotou motor V6 s objemom 3.0 litra, ktorý generuje výkon okolo 340 HP. Slabšie varianty budú vychádzať s osvedčených koncernových motorov 1.4 TFSI a 2.0 TFSI. Hovorí sa, že motor 1.4 TFSI (122 HP a 180 HP) bude obsahovať technológiu deaktivácie valca, ktorá zníži spotrebu o 0,5 litra na 100 km.

Populárnu radu dieselových motorov bude zastupovať verzia 2.0 TDI s výkonom 150 HP a 184 HP. Silnejšia motorizácia 3.0 TDI V6 príde s výkonom 218 HP a 272 HP.

nová generácia audi a4 2014Plug-in hybridná verzia bude k dispozícii zrejme s motorom 2.0 TFSI v kombinácii s lithium-iontovou batériou a osemstupňovou automatickou prevodovkou. Zaujímavosťou je, že tento striedmy model bude mať druhý elektromotor na zadnej náprave, čo dodá autu pohon všetkých kolies. Dva elektromotory poskytnú autu výkon ďalších 136 HP.

Nové Audi A4 príde tiež s aktualizovaným systémom MMI, centrálne otočným dotykovým displejom poskytujúcim podporu pre multi dotykové gestá. Dá sa očakávať programovateľná digitálna obrazovka a väčší head-up displaj.

zdroj: worldcarfans.com


SUV od Rolls-Royce bude závisieť na výrobe BMW X71. Jún 2013

Povesti o pripravovanom SUV od Rolls-Royce sa šíria niekoľko rokov. Najnovšie informácie naznačujú, že osud tohto luxusného auta bude závisieť na tom, či sa BMW rozhodne postaviť crossover BMW X7.
Automobile magazine píše o tom, že inžinieri sa zamerali na rôzne platformy, na ktorých by malo byť toto SUV postavené. Myšlienka vychádzať z modelu Rolls-Royce Phantom bola rýchlo zavrhnutá pre svoju nevhodnosť. Rovnako dopadol aj zámer vývoja vlastnej platformy, čo by bolo síce ideálne, ale ekonomicky neúnosné.

Preto sa vývoj uberá smerom spolupráce s BMW. Nádeje sa vkladajú hlavne do projektu luxusného SUV BMW X7, ktorý by sa mal stať konkurenciou pre Mercedes GL. Model X7 by mal vychádzať z novej verzie BMW X5, avšak s predĺženým rázvorom a tretím radom sedadiel. Následne z tej podvozkovej platformy by vyšlo aj SUV Rolls-Royce, avšak len v štvormiestnej podobe, s voliteľnou treťou radou sedadiel.

Aj keď myšlienky BMW sa uberajú skôr smerom k ekologickým hodnotám a znižovaniu objemov motorov, je jasné, že Rolls-Royce by mal pod kapotou silný agregát. Pravdepodobne twin-turbo motor V8 alebo osvedčenú klasiku V12.

Pokiaľ všetko vyjde tak ako má, dá sa predpokladať, že luxusné SUV Rolls-Royce sa do predaja dostane v priebehu roka 2017. Cena by mala byť o niečo nižšia ako u luxusného modelu Rolls-Royce Ghost.

zdroj: worldcarfans.com


Porsche Macan príde v novembri s cenou okolo 41.500 €31. Máj 2013

Nové informácie hovoria, že nové luxusné SUV Porsche Macan sa predstaví už v novembri na autosalóne v Los Angeles.

Zdroje oboznámené z vývojom pre Auto Express potvrdili, že ´´baby Cayenne´ ´ bude zdielať platformu s Audi Q5, ale bude mať iné zavesenia kolies a tiež rôzne motorizácie. Okrem toho by mal byť na aute kompletne prepracovaný interiér, čo znamená, že s najväčšou pravdepodobnosťou dostane niektoré prvky a rozloženie z nových rád luxusných automobilov Porsche 911 a Panamera.

Porsche Macan bude len vo verzii 4×4, pričom využívať bude platformu MLB, ale s väčším využitím hliníkových dielov, ktoré znížia hmotnosť oproti Audi Q5 asi o 130 kg.

Štartovacou benzínovou motorizáciou by mal byť štvorvalec o objeme 2.0 litra s výkonom 220 HP. Ďalšou variantou bude nepreplňovaný motor V6 o objeme 3.6 litra, ktorý bude generovať výkon 295 HP. Najvýkonnejšou motorizáciou bude twin-turbo motor V6 o objeme 3.0 litra s výkonom 370 HP.

Dieselové motory bude zastupovať koncernový agregát 2.0 TDI s výkonom 190 HP a tiež motor 3.0 TDI V6 s výkonom 250 HP. Hybridná varianta bude kombináciou benzínového štvorvalca o objeme 2.0 litra a elektromotora, ktorý pridá výkon 54 HP.

Nové luxusné auto Porsche Macan pôjde do predaja začiatkom budúceho roka, pravdepodobne so štartovacou cenou okolo 41.500 €. Nový Macan má veľké šance stať sa najpredávanejším modelom značky Porsche.

zdroj: worldcarfans.com


Luxusná športová hračka, čo stoji za to: Mercedes CLA 45 AMG30. Máj 2013

Štvordverové kupé strednej triedy CLA 45 AMG (rovnako ako kompakt A 45 AMG) poháňa najsilnejší dvojlitrový sériovo vyrábaný preplňovaný štvorvalcový motor na svete (265 kW/360 k; 450 Nm) využívajúci systém priameho viacnásobného vstrekovania BlueDIRECT s usmerneným lúčom. Každý takýto motor pre oba modely pritom tradične ručne skladá jeho technik na exkluzívne pre tento účel vytvorenej linke.

Pri novo vyvinutom motore zrýchli Mercedes CLA 45 AMG z 0 na 100 km/h za 4,6 sekundy. O jeho hospodárnosti svedčí celková spotreba paliva (podľa NEJC) 6,9 litra na 100 km, pričom tento agregát zároveň spĺňa emisnú normu EU 6.

Možnosť meniť prevodové stupne bez prerušenia ťažnej sily zabezpečuje v CLA 45 AMG športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT DCT. Má dve spojky, sedem rýchlostných stupňov, tri jazdné programy, funkciu medziplynu a RACE START. Pôsobivé jazdné výkony umožňuje tiež jednorazové stlačenie radiacej páčky up alebo down pod volantom a tým krátkodobé zapnutie manuálneho jazdného programu M bez toho, aby bolo treba zložiť ruku z volantu. Časy preradenia v manuálnom režime M a v športovom programe S majú podobnú športovú úroveň, ako časy dosahované na super športovom Mercedese SLS AMG GT.

Obzory v segmente celej konkurencie vo vozidle tiež posúva, na vysoký výkon navrhnutý, sériový variabilný systém pohonu všetkých kolies 4MATIC (moment prerozdeľuje od výlučne prednej až po rozdelenie 50 : 50 medzi prednú a zadnú nápravu). Pri vysokej účinnosti nového pohonu je jeho hmotnosť oproti bežne využívaným až o 25 percent nižšia.

Tuningová značka Mercedes-AMG modelom CLA 45 AMG zakladá nový segment luxusných športových vozidiel, ktorý v čase svojho vzniku nemá priamu konkurenciu a umožňuje podávať výkony podobné športovému autu. CLA 45 AMG zároveň nadväzuje na filozofiu úspešného štvordverového vysokovýkonného trendového kupé Mercedes CLS 63 AMG.


Nový model BMW X5 pre rok 2014 oficiálne predstavený30. Máj 2013

BMW oficiálne predstavilo nový model BMW X5, ktorý nahradí predchádzajúcu generáciu populárneho SUV.
Treba povedať, že toto luxusné auto je veľmi ľahko rozpoznateľné. Nové BMW X5 je kompletne prepracovaný crossover s evolučným štýlom, ktorý pritom stále pripomína odchádzajúci model. Auto má výraznejšiu prednú mriežku, aerodynamické predné nárazníky a voliteľné LED adaptívne svetlá. Novinkou sú aerodynamické lopatky a ´´clona´´, ktorá sľubuje zníženie odporu vzduchu okolo podbehov kolies.

Interiér novej X5 je celkom povedomý, avšak prijal kvalitnejšie materiály a lepší design. Medzi kľúčové funkcie patrí LED osvetlenie, samostatne stojací displej iDrive, lesklé čierne akcenty, rôzne drevené obloženie, prípadne česaný hliník. Vzhľadom na to, že auto narástlo aj do objemu, poskytuje dostatočný komfort a priestor. Batožinový priestor môže prijať až 1870 litrov.

Komfort pre posádku zabezpečujú športové sedadlá so sklápajúcou druhou radou, vyhrievanie, odvetrávanie a masážna funkcia. Samozrejmosťou je možnosť štvorzónovej klimatizácie. Objednať sa dá aj ovládanie tretej rady sedadiel, ozvučenie Harman Kardon prípadne Bang & Olufsen. Novinkou je tiež vybavenie zadnej rady dvoma tabletami v štýle displeja.

Na úvod budú k dispozícii tri motorizácie. Luxusne športový model BMW X5 xDrive50i bude mať pod kapotou motor V8 o objeme 4.4 litra, ktorý generuje výkon 450 HP a krútiaci moment 650 Nm. Toto luxusne športové auto dokáže zrýchliť z 0-100 km/h len ta 5 sekúnd, pričom maximálna rýchlosť je 250 km/h. Priemerná spotreba by mala byť okolo 10.5 litra na 100 km.

Ďalšou motorizáciou bude verzia BMW X5 xDrive30d, ktorá používa TwinTurbo motor V6 o objeme 3.0 litra, ktorý generuje výkon 258 HP a krútiaci moment 740 Nm. V tomto prípade má auto zrýchlenie z 0-100 km/h za 6.9 sekundy. Maximálna rýchlosť je 230 km/h. Udávaná priemerná spotreba činí len 6.2 litra na 100 km.

Poslednou ponúkanou motorizáciou je model BMW X5 M50d, ktorý používa dieselový tri-turbo motor V6 o objeme 3.0 litra. Táto športová verzia disponuje výkonom 381 HP a krútiacim momentom 740 Nm. Športový charakter nezaprie toto luxusné auto pri zrýchlení, ktorý je len 5.3 sekundy z 0- 100 km/h. Maximálna rýchlosť je 250 km/h. priemerná spotreba u takto výkonného auta je krásnych 6.7 litra na 100 km/h.

BMW bude pre nový model X5 ponúkať celú radu extra vybavenia. Len okrajovo spomenieme Dynamické pruženie, Comfort pruženie, alebo kompromis vo forme balíčka Professional. Ďalšou možnosťou je tiež M Sport paket, ktorý dodá tomuto luxusnému autu ešte športovejší charakter a lepšie jazdné vlastnosti.

Nové BMW X5 sa bude vyrábať Spartanburgu v Južnej Karolíne. Predaj tohto luxusného auta sa práve začína, prvé dodávky sú naplánované na november tohto roku.

zdroj: worldcarfans.com


Športové Audi R8 e-tron sa do predaja nedostane29. Máj 2013

 

Audi potvrdilo informácie, ktoré kolovali na internete už dlhšie, že luxusný športový elektromobil Audi R8 e-tron sa do výroby nedostane, rozhodne nie v najbližšej dobe.
Audi postavilo 10 kusov tohto luxusného auta na čisto elektrický pohon, pričom do predaja nepôjde ani jeden. Všetky budú slúžiť k ďalšiemu vývoju a testovaniu. Hlavným dôvodom prečo auto nepôjde do predaja, je pomalý vývoj technológie akumulátora.

Nízka životnosť a vysoké výrobné náklady donútili Audi k takémuto kroku. Problémom malo byť hlavne dlhé nabíjanie batérie a tak trochu aj obmedzený spoločenský dopyt po tomto segmente. To sú hlavné argumenty, prečo tento projekt nie je životaschopný pre výrobu. Audi bude vo vývoji technológii e-tron samozrejme pokračovať, tak je možné, že za čas sa podobný projekt do výroby dostane.

zdroj: worldcarfans.com


Nový Jeep® Grand Cherokee 2014: technologická evolúcia28. Máj 2013

Od svojho prvého uvedenia na trh v roku 1992 poskytuje Jeep® Grand Cherokee svojim užívateľom slobodu, originalitu, dobrodružstvo a vášeň. Veľké luxusné SUV značky Jeep, model Grand Cherokee, teraz stanovuje nové meradlá v zmysle výkonu, komfortu, inovácií a dielenského spracovania.

Uvedením modelu Grand Cherokee pred viac ako dvadsiatimi rokmi značka Jeep znovuobjavila segment prémiových športovo úžitkových vozidiel SUV a stanovila v ňom úplne nové meradlá. Po takmer piatich miliónoch predaných automobiloch sa najoceňovanejšie SUV na svete stále vyvíja. Nová verzia ponúka nový dizajn karosérie aj interiéru, najmodernejšie technológie a vďaka novej osemstupňovej automatickej prevodovke tiež lepšie jazdné vlastnosti na ceste aj v teréne. Nová prevodovka, ktorá je štandardom všetkých modelov radu Grand Cherokee, významne redukuje spotrebu paliva aj emisie a vďaka plynulejšiemu a rýchlejšiemu radeniu prispieva k lepšej akcelerácii.

Každý stupeň výbavy radu Grand Cherokee teraz charakterizujú špecifické štylistické prvky tak na karosérii, ako aj v interiéri. Medzi všeobecné prvky patria napríklad bi-xenónové svetlomety s LED svetlami denného svietenia, kolesá nového dizajnu a rad nových farieb karosérie aj interiéru.

Nové špičkové materiály, ako napríklad koža Natura Plus alebo vysoko kvalitné drevo, dodávajú ručne montovaným interiérom vlajkovej lodi značky Jeep vycibrenosť. Na exkluzívnom vzhľade interiéru sa podieľa aj úplne nový trojramenný volant.
Nová výbava zahŕňa rad inovatívnych infotelematických funkcií. Patrí medzi ne napríklad aj 8,4palcová dotyková obrazovka UConnect, satelitná navigácia a tiež nový vodičom konfigurovateľný 7palcový TFT displej medzi kontrolnými ukazovateľmi, ktoré sa u značky Jeep objavuje vôbec po prvýkrát. Vrcholná výbava Summit a výkonný model SRT zahŕňajú aj niektoré priamo exkluzívne prvky, akým je napríklad špičkový audio surround systém Harman Kardon s deviatimi reproduktormi a výkonom 825 watt, ktorý dodáva modelu punc skutočne luxusného auta.

Legendárnych schopností značky Jeep dosahuje nový model prostredníctvom jedného z troch systémov pohonu všetkých kolies – Quadra-Trac II, Quadra-Drive II a Quadra-Trac (exkluzívne pre model SRT)-, ďalej prostredníctvom pneumatického odpruženia Jeep Quadra-Lift a systémov kontroly trakcie Selec -Terrain a Selec-Track.
Nový Jeep Grand Cherokee modelového roku 2014 ponúka širokú škálu prvkov aktívnej a pasívnej bezpečnosti, okrem iného aj systém varovania pred čelným nárazom s funkciou zmiernenia následkov nehody a úplne nový systém Selec-Speed Control.

Nový Jeep Grand Cherokee modelového roku 2014 bude na európske trhy uvedený v júli tohto roku a bude ponúkaný v stupňoch výbavy Laredo, Limited, Overland, SRT a tiež v luxusnej vrcholnej verzii Summit.


Porsche Panamera SE Hybrid s testovanou spotrebou 4.4 l/100 km27. Máj 2013

Porsche zorganizovalo sériu testovacích jázd s novým modelom luxusného auta Porsche Panamera SE Hybrid, pričom sa snažilo podrobne analyzovať spotrebu paliva v reálnych podmienkach cestnej premávky.

42 skúšobných jázd bolo uskutočnených podľa návrhu novinárov, s celkovou vzdialenosťou 1200 km. Priemerná spotreba bola 4.4 litra na 100 km. Najnižšia spotreba ktorú sa podarilo vyjazdiť bola len 2.2 l/100 km.

Tieto testy sa uskutočnili na štyroch luxusných autách Porsche Panamera SE Hybrid. Na palube boli vždy traja, resp. štyria ľudia. Testovaný okruh tvorilo 6.5 km mestskej premávky, 9.2 km cesty po okresných cestách a 13 km jazdy po diaľnici. Klimatizácia bola stále zapnutá a na diaľnici sa jazdilo až 230 km/h.

zdroj: worldcarfans.com