Novinky
Zdieľanie aut car2go už využili dva milióny zákazníkov19. November 2016
Celosvetová komunita používateľov služby na zdieľanie vozidiel car2go naďalej rastie: spoločnosť v septembri prekročila hranicu dvoch miliónov zákazníkov. Poskytovateľ služby na zdieľanie vozidiel, ktorý patrí do spoločnosti Daimler AG, si tak vybudoval vedúce postavenie na trhu v Nemecku, Európe aj na celom svete. Tieto služby si na celom svete získali dva milióny zákazníkov, z toho viac ako 1,1 milióna zákazníkov v Európe, pričom v Nemecku túto službu využíva viac ako 550 000 zákazníkov.
„car2go píše jedinečnú históriu rastu,“ povedal Olivier Reppert, konateľ car2go. „Koncepcia voľného zdieľania vozidiel prišla na trh v roku 2009. Odvtedy sa nám touto myšlienkou podarilo nadchnúť čoraz viac ľudí a rástol aj počet zapojených miest. Tento príbeh rastu budeme naďalej dôsledne rozvíjať.“
V priebehu jedného roka narástol počet zákazníkov služby car2go o viac ako 43 percent. To zdôrazňuje rýchly rast plne flexibilného podniku zameraného na zdieľanie automobilov. Každých 1,5 sekundy sa na celom svete použije jedno zo 14 000 vozidiel car2go. Najvýznamnejšou hnacou silou v poslednom roku bolo zavedenie služby na trhoch v Španielsku a v Číne: od spustenia služby v čínskej metropole Čchung-čching a v Madride sa v týchto regiónoch zaregistrovalo už viac ako 100 000 zákazníkov car2go. Služba si v Európe získala nových zákazníkov aj vďaka rozšíreniu flotily o luxusné, športové autá značky Mercedes-Benz.
Prehľad desiatich miest s najvyšším počtom zákazníkov služby car2go:
• Berlín (141 000 zákazníkov)
• Hamburg (134 000 zákazníkov)
• Rím (125 000 zákazníkov)
• Miláno (119 000 zákazníkov)
• Vancouver (118 000 zákazníkov)
• Čchung-čching (113 000 zákazníkov)
• Viedeň (113 000 zákazníkov)
• Madrid (112 000 zákazníkov)
• Calgary (99 000 zákazníkov)
• Porýnie (83 000 zákazníkov)
Koncepcia voľného zdieľania vozidiel nepotrebuje stále stanice na prenajímanie. Vozidlá sú rozdelené po celom meste a zákazníci ich môžu otvoriť celkom jednoducho pomocou smartfónu, môžu v nich jazdiť a po použití znovu odovzdať kdekoľvek v rámci hraníc obchodného regiónu tejto služby.
Jaguar/Land Rover chce v r. 2020 ponúkať polovicu elektro aut18. November 2016
Spolu s exoticky vyzerajúcim konceptom I-Pace a novým Land Roverom Discovery oznámila automobilka Jaguar Land Rover plány na elektrifikáciu svojich luxusných, športových automobilov. Automobilka plánuje, že v roku 2020 bude polovica modelovej rady s možnosťou elektrického pohonu.
V dôsledku silného tlaku na nové technológie, musela automobilka Jaguar Land Rover rozšíriť svoje vývojové centrum, kde doteraz preinvestovala 300 miliónov libier. V rámci rozvoja prijala fabrika viac ako 20.000 zamestnancov, ktorých je momentálne viac ako 40.000.
Šéf automobilky Jaguar Land Rover Dr. Ralf Speth k tomu povedal: ´´Dizajn, technické inovácie a inžinierska dokonalosť nám ležia veľmi na srdci. Pozeráme sa do budúcnosti, kde je autonómny systém riadenia alebo elektrický pohon a to všetko chceme naším zákazníkom ponúknuť.´´
Šéf dizajnu Ian Callum k novému konceptu I-Pace povedal, že ´´ide o najdôležitejší Jaguar od modelovej rady E-Type, pričom je to prvý krok k efektívnejšej budúcnosti.´´ 90 kWh batérie zaisťujú dojazd až 500 km na jedno nabitie. Model by mal byť priamou konkurenciou pre luxusné, športové autá Tesla Model X.
Jaguar predpokladá, že nové luxusné, športové SUV na elektrický pohon by sa v predaji malo objaviť v roku 2018. Luxusné, športové autá vo verziách sedan a kupé by mali prísť v elektrickej podobe krátko potom.
zdroj: motor1.com
Toto Ferrari 250 GTO by mohlo byť najdrahším autom na svete17. November 2016
Titul najdrahšie auto na svete v súčasnosti drží Ferrari 250 GTO z roku 1962, ktoré sa v roku 2014 predalo v aukcii za 38 miliónov dolárov.
Druhé najdrahšie je momentálne Ferrari 335 Sport Scaglietti z roku 1957, ktoré zákazník v roku 2016 získal za 36 miliónov dolárov. V najbližších dňoch by sa rebríček mohol zmeniť, keďže ide do predaja luxusné, športové auto Ferrari 250 GTO z roku 1962, ktorého očakávaná cena by mala byť 56 miliónov dolárov.
Vzácny model je v predaji prostredníctvom špecialistov Talacrest, pričom ide len o druhé vyrobené Ferrari 250 GTO. Auto bolo dokončené v roku 1962 a slúžilo automobilke Ferrari na testovanie a vývoj série GTO, predtým ako bolo v tom istom roku predané do súkromných rúk.
Auto má na sebe krásnu kovovo modrú metalízu s centrálnym bielym pruhom, ktorý zvýrazňuje jeho súťažný charakter. Model v roku 1962 absolvoval v Sebringu 12 hodinovku pod vedením Phila Hilla a Oliviera Gendebien, ktorí skončili prví vo svojej triede a druhí v celkovom poradí. Ten istý rok išlo toto športové auto aj 24 hodín Le Mans, kde dokončilo závod na tretej pozícii vo svojej kategórii a šieste v celkovom poradí. Neskôr auto jazdilo väčšinou v USA, až do roku 1965, kedy oficiálne ukončilo svoju súťažnú kariéru.
Od svojho odchodu do dôchodku auto zmenilo niekoľkých majiteľov a prezentovalo sa na rôznych medzinárodných výstavách. Pod kapotou tohto športového auta je pôvodný motor V12 o objeme 3.0 litra, ktorý generuje výkon 300 HP a ktorý dokáže vyvinúť maximálnu rýchlosť auta 280 km/h.
Bezpochyby ide o kus histórie Ferrari a model luxusného, športového auta Ferrari 250 GTO by nádherne vyzeral v každej automobilovej zbierke. Uvidíme koľko bude nový majiteľ ochotný za tento klenot skutočne zaplatiť.
zdroj: motor1.com
Hračka na leto Lamborghini Huracan LP 580-2 Spyder16. November 2016
Lamborghini ponúka model Huracan aj s pohonom zadných kolies a tak v náväznosti na verziu kupé, predstavilo aj verziu kabriolet, Lamborghini Huracan LP 580-2 Spyder.
Plátenná strecha je schopná otvorenia a zatvorenia za 17 sekúnd a to až do rýchlosti 50 km/h. Lamborghini Huracan LP 580-2 Spyder má hmotnosť 1509 kg, čo je o 119 kg viac ako verzia kupé, ale o 86 kg menej ako štvorkolka Lamborghini Huracan LP 610-4 Spyder.
Model s pohonom zadnej nápravy má síce o niečo menší výkon (580 HP) ako verzia 4×4 (610 HP), to ale kompenzujú jazdné vlastnosti a nižšia hmotnosť. Pod kapotou je tradičný atmosférický motor V10 o objeme 5.2 litra. Luxusné, športové autá Lamborghini Huracan LP 580-2 Spyder dokážu zrýchliť z 0-100 km/h za 3.6 sekundy, pričom maximálna rýchlosť je 321 km/h.
Výkon je prenášaný na zadnú nápravu prostredníctvom dvojspojkovej sedemstupňovej LDF prevodovky, ktorá zahrňuje aj kontrolu štartu a tak vždy zaistí dostatočnú priľnavosť kolies pri štarte. Model jazdí na 19´´ originál diskoch Lamborghini obutých do špeciálnych pneumatík Pirelli PZero, ktoré sú určené len na model Huracan.
Lamborghini zatiaľ neuviedol, kedy a za koľko pôjde toto luxusné, športové auto do predaja. Isté ale je, že momentálne je model k videniu na autosalóne v Los Angeles.
zdroj: motor1.com
Tesla predáva viac aut, ako je schopná servisovať15. November 2016
Automobilka Tesla rastie veľmi rýchlo. Očakáva sa, že v druhej polovici roka predá viac ako 50.000 luxusných, športových automobilov, pričom s nástupom Tesla Model 3 v roku 2018 by mala ročná produkcia vzrásť až na 500.000 automobilov.
Automotive News informuje o probléme, ktorý sa viaže práve na rýchlu produkciu. Majitelia luxusných, športových automobilov Tesla musia aktuálne počítať z meškaním, keď auto potrebuje servis alebo opravu. Kapacita servisných stredísk nie je dostačujúca.
Tesla má aktuálne v 24 štátoch 61 servisných stredísk. Podľa informácii z webu Tesla by malo v blízkej dobe pribudnúť ďalších 10, ich umiestnenie ale nie je spresnené. Oproti tomu v priebehu augusta, septembra a októbra Tesla ohlásila 17 nových predajných centier.
zdroj: motor1.com
Bentley Bentayga Coupe a junior by mohli ísť do predaja14. November 2016
Luxusné, športové SUV Bentley Bentayga by sa mohlo stať súčasťou širšej škály crossoverov Bentley, ktorá by zahrňovala menší model a tiež uhladenejšiu verziu kupé.
Šéf automobilky Bentley Wolfgang Durheimer už potvrdil, že do úvahy prichádzajú aj iné deriváty modelu Bentayga, ale v tomto momente nie je vôbec isté ktorý model dostane zelenú.
Menšia verzia Bentley Bentayga je jedným z modelov do diskusie, pričom by sa jednalo o luxusný, športový crossover, ktorý sa postaví do boja s Jaguarom F-Pace alebo BMW X3. Ak by bol nový model schválený, tak príde do predaja určite až koncom tohto desaťročia. Postavený by mal byť na novej platforme MSB, na ktorej príde aj nová generácia Bentley Continental GT 2018.
Ďalšou možnosťou rozšírenia modelovej rady Bentley Bentayga je verzia kupé, ktorá by mala byť viac orientovaná na výkon a prinášať športovejší charakter. Malo by ísť o uhladenejšiu verziu súčasného modelu Bentayga, pričom aj keď model nie je potvrdený, má Bentley pripravený projektový tím, ktorý by sa tomuto modelu venoval.
Bentley sa rozšírením modelovej rady crossoverov snaží získať čo najväčší koláč z popularity SUV. Svoje o tom vie aj konkurencia, ktorá sa na kategóriu luxusných, športových automobilov SUV rovnako zamerala. Maserati má svoje model Levante, Lamborghini pripravuje luxusný, športový Urus, ktorý príde v roku 2018 a o rok neskôr vstúpi na scénu SUV aj Rolls-Royce s modelom Cullinam. Jedine Ferrari nie je zatiaľ ochotné ísť touto cestou, keď šéf Ferrari vyhlásil, že ´´najskôr by ho museli zastreliť´´.
zdroj: motor1.com
Hamann vylepšil športové BMW M213. November 2016
Úpravca luxusných, športových automobilov Hamann pripravil balíček pre nový model BMW M2. Športové BMW M2 je silné už v základnej podobe, takže s vylepšeným balíčkom Hamann môžeme čakať skutočnú raketu.
Mechanická úprava Hamann vylepšuje preplňovaný motor V6 o objeme 3.0 litra, ktorý aktuálne generuje výkon 414 HP a krútiaci moment 530 Nm. Štandardne má toto luxusné, športové auto výkon 370 HP a krútiaci moment 465 Nm. Úpravca deklaruje zrýchlenie z 0-100 km/h za 4.2 sekundy.
Pokiaľ si zákazník želá vylepšiť aj zvuk svojho BMW M2, ponúka Hamann športový výfukový systém z nerezovej ocele, ktorý môže byť zakončený koncovkami výfukov z uhlíkových vlákien, alebo v striebornej farbe, prípadne v čiernom eloxovanom povrchu.
Dizajnové doplnky Hamann obsahujú športový body kit, ktorý možno nie je tak agresívny ako ponúkajú ďalší úpravcovia. Nový je predný nárazník, bočné prahy, prepracovaný zadný nárazník a jemný difúzor. Veko batožinového priestoru získalo malý spojler.
zdroj: motor1.com
Audi bude mať 15 RS modelov do roku 201812. November 2016
Automobilka Audi je nastavená na predaj ďalších osem vysokovýkonných, luxusných, športových automobilov RS, ktoré by mali do roku 2018 tvoriť flotilu 15 automobilov.
Divízia Audi RS, ktorej šéfuje bývalý riaditeľ Lamborghini Stephan Winkelmann má v súčasnosti na starosti luxusné, športové autá Audi RS3, RS6, RS7, Q3 RS, TT RS a zodpovednosť nesie aj za model Audi R8.
Pod Winkelmannom bude po novom zoskupené aj divízie Quattro, Audi Exclusive a celé oddelenie športových automobilov Audi Sport, ktoré má na starosti vozidlá Audi R8 LMS, RS3 LMS a tiež pohár Audi TT.
Winkelmnn nepotvrdil, ktoré ďalšie luxusné, športové autá Audi prejdú liečbou RS, je ale takmer jasné, že pôjde o modelové rady Audi A4 a A5. Vo výhľade by mala byť aj crossover Audi Q5 RS a najmenšie Audi RS1. Radikálnejšiu úpravu by mohlo dostať aj Audi R8.
zdroj: motor1.com
Sebastian Vettel v reklame na vypredané LaFerrari Aperta11. November 2016
Sebastian Vettel prezentuje na videu luxusné, športové auto LaFerrari Aperta, ktoré automobilka prinesie v obmedzenej sérii 209 kusov. Cela edícia je už vypredaná a zdá sa, že fakticky bola vypredaná ešte pred oficiálnym predajom.
Video ukazuje Sebastiana Vettela ako sa preháňa na LaFerrari Aperta v uliciach Barcelóny, po krajine a tiež na okruhu Catalunya. Nádherný model LaFerrari Aperta prezentuje vo videu svoj dizajn a tiež ohromný zvuk majestátneho dvanásťvalca.
Propagačné video pripomína 70. Výročie Ferrari a tiež niektoré legendárne luxusné, športové autá ako formulový model 625 F1 a Testa Rossa z roku 1950. Nezabúda sa ani na legendárny model Ferrari 250 GTO, tiež Ferrari 330 P4 z roku 1960, model 312T z roku 1970 a Ferrari 125 S z roku 1947.
zdroj: motor1.com
Ďalší krok v elektro ofenzíve Mercedes-Benz10. November 2016
Prvý sériový elektrický model novej produktovej značky EQ vyrobí už koncom desaťročia závod značky Mercedes-Benz v Brémach. Do roku 2025 bude v ponuke značky viac ako desať luxusných, športových automobilov na čisto elektrický pohon.
„Automobily bez emisií predstavujú budúcnosť… Závod v Brémach poskytuje maximálnu flexibilitu, vysokú rýchlosť a od začiatku kvalitu značky Mercedes aj pre naše modely na elektrický pohon,“ uviedol okrem iného Dr. Dieter Zetsche, predseda predstavenstva spoločnosti Daimler AG a vedúci divízie Mercedes-Benz Cars.
Prvý sériový elektrický model značky s hviezdou je založený na koncepte EQ – elektromobile so vzhľadom športového SUV kupé (premiéru mal v septembri na parížskom autosalóne). Ponúkne dojazd až 500 km a typické silné stránky značky s hviezdou v oblasti bezpečnosti, komfortu, funkčnosti a konektivity.
Nová produktová značka EQ je súčasťou stratégie pre mobilitu budúcnosti CASE: inteligentného prepojenia zosieťovaním (Connected), autonómneho jazdenia (Autonomous), flexibilného používania (Shared & Services) a elektrických pohonov (Electric).
Spolu 12,5-tisíca pracovníčok a pracovníkov závodu v Brémach vyrába desať rôznych hviezdnych modelov. Z výrobného pásu tu schádzajú napríklad aj hybridné vozidlá dobíjateľné zo siete Triedy C a GLC. V budúcnosti tu rovnako bude vyrábané GLC F-CELL – prvé luxusné auto s palivovými článkami s technológiou Plug-in na svete.
Akumulátory pre nový elektromobil vyvíja spoločnosť Daimler ACCUMOTIVE a budú sa (rovnako ako pre všetky elektrifikované vozidlá značiek Mercedes-Benz a smart) vyrábať v Kamenzi, po investícii približne 500 miliónov eur.