Novinky
Lamborghini Aventador S má 740 koní a natáčanie zadných kolies20. December 2016
Automobilka Lamborghini predstavila uprostred predajného cyklu modelu Aventador verziu S, ktorá so sebou nesie agresívnejšie dizajnové doplnky a vyšší výkon.
Luxusné, športové autá Lamborghini Aventador S majú upravenú prednú časť, masívnejší rozdeľovač vzduchu, ktorý vylepšuje chladenie a okrem toho obsahuje predný nárazník aj dva bočné vzduchové kanály na prídavný prítlak.
Zadná časť superšportu Lamborghini Aventador S obsahuje difúzor s vertikálnymi rebrami, ktoré slúžia viacero účelom, lebo nielenže znižujú odpor vzduchu, ale tiež zlepšujú prúdenie vzduchu a pomáhajú generovať väčší prítlak. V strede zadného nárazníku sa nachádzajú tri samostatné koncovky výfuku a tiež novo vyvinutý výfukový systém, ktorý je o 20% ľahší ako ten predchádzajúci. Pokiaľ ide o zadné krídlo, to má tri polohy nastavenia v závislosti na rýchlosti a zvolenom jazdnom režime.
Vďaka všetkým aerodynamickým vylepšeniam má nové Lamborghini Aventador S o viac ako 130% lepší prítlak na prednú nápravu v porovnaní so starým modelom.
Teraz nazvané Lamborghini Aventador ´´LP 740-4´´ znamená, že atmosférický motor V12 o objeme 6.5 litra má vylepšený výkon o 40 HP a generuje tak aktuálne 740 HP. Výkon je prenášaný prostredníctvom sedemstupňovej prevodovky ISR. Krútiaci moment tohto luxusného, športového auta je 690 Nm. Lamborghini hovorí, že vylepšenie výkonu nastalo vďaka ladeniu časovania ventilov a variabilného systému sania, pričom aj maximálne otáčky motora vzrástli z 8.350 ot./minúta na impozantných 8.500 ot./minútu.
Luxusné, športové autá Lamborghini Aventador S dokážu zrýchliť z 0-100 km/h za menej ako 2.9 sekundy, pričom maximálna rýchlosť auta je 350 km/h.
Lamborghini Aventador S je aktuálne prvý sériový model, ktorý dostal systém riadenia všetkých štyroch kolies. Cieľom je zvýšiť bočnú kontrolu a tým robiť tento superšport ešte obratnejší aj pri nízkych otáčkach, rovnako ako zvýšiť stabilitu pri vysokých rýchlostiach.
Ďalšou novinkou faceliftu Lamborghini Aventador S je použitie nových na zákazku vyrobených pneumatík Pirelli P Zero, ktoré výrazne zlepšujú trakciu a tiež brzdenie. Keď už hovoríme o brzdení, keramické brzdy sú schopné zastaviť nové Lamborghini Aventador S z rýchlosti 100 km/h len za 31 metrov.
Luxusné, športové autá Lamborghini Aventador S pôjdu do predaja začiatkom budúceho roka, pričom cena bude začínať na úrovni 281.500 EUR.
zdroj: motor1.com
Prvé snímky predĺženého crossoveru VW Tiguan Allspace19. December 2016
Automobilka VW predstavila niekoľko fotografii nového Volkswagenu Tiguan Allspace, ktorý má predĺžený rázvor a sedem miest na sedenie.
Samotné luxusné, športové auto nemá oproti klasickej verzii Volkswagen Tiguan žiadne konštrukčne zmeny, odlišuje sa len predĺženým rázvorom, siedmimi sedadlami, dlhšími zadnými dverami a plochejšou líniou strechy. Rovnako to platí pre interiér, ktorý je v podstate prenesený.
Predĺžená verzia crossoveru Volkswagen Tiguan je o 11 cm dlhšia už medzi nápravami a tak sa vytvoril dostatočný priestor na tretiu radu sedadiel, aj keď posledná rada sedadiel bude kvôli miestu vhodná hlavne pre deti. Sklopením zadných sedadiel ale v vznikne batožinový priestor ktorý presahuje 615 litrov. Možnosťou je aj sklopenie druhého radu sedadiel s čím vzrastie batožinový priestor až na 1655 litrov.
Rovnako ako päťmiestna verzia aj predĺžený Volkswagen Tiguan Allspace jazdí na modulárnej platforme MQB, pričom bude ponúkaný s tradičnou paletou preplňovaných benzínových a dieselových štvorvalcov. Výkon bude prenášaný na prednú nápravu alebo za príplatok systémom 4MOTION a na všetky štyri kolesá. Prenos výkonu zaistí šesťstupňová manuálna alebo dvojspojková automatická prevodovka.
V Európe pôjde toto luxusné, športové auto do predaja pod označením Volkswagen Tiguan Allspace. Model by mal byť predstavený v marci 2017 na autosalóne v Ženeve.
zdroj: motor1.com
BMW M550i xDrive je aktuálne najrýchlejšia 5-ka všetkých čias18. December 2016
Historicky prvé BMW M550i xDrive bude dočasne najrýchlejšie luxusné, športové auto BMW modelovej rady 5 v celej histórii, samozrejme len do príchodu nového BMW M5.
Ako už názov napovedá, vysokovýkonný sedan je štandardne vybavený pohonom všetkých štyroch kolies, pričom pod kapotou sa ukrýva známy biturbo motor V8 o objeme 4.4 litra. Výkon modelu BMW M550i xDrive by mal byť 456 HP, pričom bude prenášaný na všetky štyri kolesá prostredníctvom osemstupňovej automatickej prevodovky.
Vďaka silnému motoru a novej platforme Clar nová rada BMW 5 stratí veľkú časť hmotnosti, takže luxusné, športové autá BMW M550i xDrive dokážu zrýchliť z 0-100 km/h za menej ako 4 sekundy. Čo je najmenej o 0.2 sekundy rýchlejšie zrýchlenie ako ponúkla stará generácia BMW M5! Maximálna rýchlosť auta bude tradične obmedzená na 250 km/h.
Ak by ste si radi počkali na klasické BMW M5, treba povedať, že nová generácia BMW M5 bude predstavené koncom roka 2017 alebo začiatkom 2018. Model bude štandardne dodávaný s pohonom xDrive, ktorý bude schopný prepnutím jedného tlačidla vypnúť systém xDrive a mať tak auto s pohonom zadnej nápravy. Podobný systém už poznáme aj z nedávno predstaveného luxusného, športového auta Mercedes-AMG E63 S, ktoré bude mať rovnako driftovací režim.
zdroj: motor1.com
Ferrari 250 GT SWB Berlinetta ide do aukcie za 9.5 mil. dolárov17. December 2016
Len málo luxusných, športových automobilov je tak žiaducich a ikonických ako je legendárne Ferrari 250. Počas víkendu 10.-11. Marca 2017 pôjde na akcii RM Sotheby na Floride krásne Ferrari 250 GT SWB Berlinetta.
Auto bolo vyrobené v roku 1961 a nosí červenú Rosso Corsa metalízu a stojí na podvozku s číslom 2639 GT. Jedná sa o jedno, z len 176 vyrobených luxusných, športových automobilov, ktoré malo výbavu ´´LUSSO´´. Jej súčasťou bola hliníková kapota a kufor, otvory na blatníkoch a streche. Model mal aj kratší rázvor, takže išlo o monštrum s pouličným označením.
Auto bolo predané v Taliansku, ale čoskoro bolo vyvezené do USA, kde potom strávilo veľkú časť svojho života, prevažne v súkromných zbierkach v Texase a Kalifornii. Nakoniec sa toto luxusné, športové auto dostalo späť do Európy v roku 1981, pričom súčasný majiteľ ho získal v roku 2011.
V roku 2015 prešiel model kompletnou obnovou špecialistami Ferrari a od tej doby získalo auto niekoľko ocenení ako napr. Best in Show na Concorso Italiano, platinovú cenu Ferrari klubu American International alebo cenu na XXV Cavallino Classic Concours.
Z nedávnej histórie vieme, že legendárne luxusné, športové autá Ferrari 250 GTO sa predávali za ceny 20-30 miliónov dolárov, takže v porovnaní s nimi je model Ferrari 250 GT z roku 1961 ´´lacnejší špás´´. RM Sotheby dáva odhad ceny auta na 9.5 milióna dolárov.
zdroj: motor1.com
VW Passat CC by mal nahradiť model Arteon16. December 2016
Automobilka VW by mala nahradiť model VW Passat CC úplne novým, luxusným, športovým automobilom Volkswagen Arteon.
Nový Volkswagen Arteon by mal byť lepší a luxusnejší ako súčasný model CC, pričom podľa interných informácii by modelová rada Arteon mohla obsahovať aj verziu Shooting Brake. Produktový šéf VW Elmar-Marius Licharz pre Autocar povedal, že model Shooting Brake je presne ten typ luxusného, športového auta, ktorý by mohol u zákazníkov fungovať. Verzia Shooting Brake ale môže byť len jednou z mnohých verzii modelovej rady Arteon.
Pokiaľ ide o štandardnú verziu Volkswagen Arteon, už teraz vieme, že model bude vychádzať z konceptu Sport Coupe Concept GTE z roku 2015. Pod kapotou tohto luxusného, športového auta by sa mali objaviť tradičné dieselové a benzínové motorizácie VW. Nie je ešte potvrdená plug-in hybridná verzia Volkswagen Arteon s motorom V6, ktorá sa predstavila v Sport Coupe Concept GTE.
Nové, luxusné, športové auto Volkswagen Arteon bude mať svoju premiéru v marci 2017 na autosalóne v Ženeve, pričom do predaja by sa mal dostať v druhej polovici roka.
zdroj: motor1.com
Po GT3 nasadí Mercedes-AMG aj pretekárske GT415. December 2016
Nadchnutie zákazníkov AMG pre motoristický šport ustavične rastie: novinkou je vývoj pretekárskeho automobilu podľa pravidiel GT4. Tobias Moers, predseda obchodného vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH, v rámci oslavy pri príležitosti ukončenia sezóny 2016 poskytol zákazníckym tímom a jazdcom prvý náhľad na nový Mercedes-AMG GT4.
Vývoj nového pretekárskeho vozidla vychádza z luxusného, športového auta Mercedes-AMG GT R, predstaveného v tomto roku. Špičkový športovec v programe Mercedes-AMG má optimálne predpoklady na nasadenie v motoristickom športe. Ako už v prípade pretekárskeho modelu AMG GT3, aj v prípade nového člena rodiny motoristického športu AMG patria medzi hlavné ciele vývoja vysoký komfort pre používateľa a vynikajúca úroveň bezpečnosti.
Tobias Moers, predseda obchodného vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH: „Vývoj GT4 Mercedes-AMG je ďalším dôležitým krokom na ceste postupného rozširovania nášho programu Mercedes-AMG pre motoristický šport. Vynikajúca spätná väzba tímov našich zákazníkov k modelu AMG GT3 a rastúci záujem o pretekárske vozidlá kategórie GT4 nás posilnili v našom rozhodnutí. Tešíme sa, že tak v budúcnosti oslovíme ešte väčšiu cieľovú skupinu amatérskych a profesionálnych jazdcov a tímov.´´
Ako ďalej s motormi V12 Lamborghini?14. December 2016
Automobilka Lamborghini vydala krátke video s označením ´´Lamborghini V12: Čo bude ďalej?´´, na ktorom ukazuje históriu majestátneho dvanásťvalca Lamborghini. Všetko to začalo v roku 1963 príchodom modelu Lamborghini 350 GT. Neskôr nasledovalo nádherné, luxusné, športové auto Lamborghini Miura, radikálny Countach, stále efektné Diablo a najnovší superšport Lamborghini Aventador.
Nie je presne jasné čo chce Lamborghini videom povedať. V úvahu prichádza možnosť propagácie modelu Lamborghini Aventador S, ktorý by mohol prísť uprostred predajného cyklu modelu Aventador. Ten je v predaji od roku 2011, takže aktualizácia je na mieste, pričom maskovaná verzia tohto luxusného, športového auta sa už usilovane testuje.
Video ale môže tiež poukazovať na nový koncept, ktorý by zahrňoval motor V12 skombinovaný spolu s elektromotorom. Hybridný pohon by bol niečím podobným ako v koncepte Lamborghini Asterion. Ďalšou možnosťou je predstavenie preplňovania motora V12, to sa zdá ale ako najmenej pravdepodobné.
Ktorá verzia bude nakoniec správna a na ktoré luxusné, športové auto Lamborghini je propagačné video s motorom V12 určene by sme sa mali dozvedieť už pomerne čoskoro, keďže predstavenie nového modelu Lamborghini je naplánované na začiatok budúceho roka.
zdroj: motor1.com
Nádherné Ferrari J50 ako oslava 50 rokov Ferrari Japonsko13. December 2016
Ferrari Japonsko je v slávnostnej nálade, keď oslavuje 50 rokov od založenia pobočky. Na oslavu významného medzníka zobralo Ferrari luxusné, športové auto Ferrari 488 Spider a urobilo z neho 10 kusovú sériu pod označením Ferrari J50.
Špeciálna edícia bude prispôsobená požiadavkám konkrétneho zákazníka, pričom v Tokiu bolo predstavené luxusné, športové auto v krásnej trojvrstvovej červenej farbe s nemenej pekným červeno-čiernym interiérom v prevedení Alcantara/koža.
Dizajn exteriéru auta prešiel kompletnou prestavbou a model Ferrari 488 Spider nie je vôbec poznať. O všetko sa postaralo oddelenie Ferrari Styling Centrum, ktoré sa snažilo dostať do dizajnu výraznú osobnosť a moderný vzhľad ktorý by čo najviac vyhovoval vkusu zákazníka.
Predná kapota získala niekoľko vzduchových prieduchov z uhlíkových vlákien a preč je aj kovová skladacia strecha. Miesto nej Ferrari nainštalovalo dvojdielny kryt z uhlíkových vlákien v štýle Targa, ktorý keď sa nepoužíva je umiestnený za sedadlami. Ďalším výrazným prvkom je stredová deliaca čiara, ktorá pripomína ikonické luxusné, športové autá Ferrari GTO, F40 a F50.
Zadná časť prešla rovnako výraznou zmenou, pričom najdôležitejšou z nich je doplnenie dvojitých svetiel. Nový je aj zadný difúzor a koncovky výfukov, ktoré si berú inšpiráciu z turbínových motorov.
Na mieru boli vyrobené aj nové, 20´´ originál disky Ferrari, ktoré doplňuje ja priehľadný polykarbonátový kryt motora. Pod kapotou sa ukrýva štandardný bi-turbo motor V8 o objeme 3.9 litra, ktorý ale generuje výkon 690 HP, čo je o 20 HP viac ako má verzia Ferrari 488 Spider.
Ferrari nezverejnilo žiadne informácie o zrýchlení, každopádne údaje by mali byť lepšie, resp. minimálne rovnaké ako štandardná verzia Ferrari 488 Spider (zrýchlenie z 0-100 km/h pod 3 sekundy, maximálna rýchlosť 325 km/h).
zdroj: motor1.com
Mercedes-Benz prekročil vlaňajší rok už v novembri12. December 2016
V novembri 2016 dosiahla značka Mercedes-Benz celosvetovo odbyt 182 602 (medziročné zvýšenie o 12,7 %) a od začiatku tohto roka 1 893 619 (nárast o 11,8 %) osobných vozidiel. Vedúca značka koncernu Daimler tak už v novembri prekročila vlaňajší celoročný odbyt. Ďalšia značka koncernu: smart pokračovala v novembri dvojciferným prírastkom (+15,9 %) a už stotisíci smart dodala od uvedenia na trh do Číny, kde sa teší najväčšej obľube.
„Pri dvojcifernom raste od začiatku roka prekročila značka Mercedes-Benz vlaňajší celoročný odbyt už v novembri.,“ vyzdvihol dosiahnuté výsledky člen Ola Källenius, člen predstavenstva koncernu Daimler zodpovedný za divíziu Mercedes-Benz Cars.
Počas novembra roku 2016 bolo, pri zvýšení o 16,7 percenta, dodaných do Európy spolu 78 797 vozidiel značky s hviezdou, čo je absolútny rekord pre uvedený mesiac. Z nich 25 599, pri náraste o 7,2 percenta, smerovalo do Nemecka. Vďaka dvojciferným rastom zaznamenali nové maximá odbytu Veľká Británia, Francúzsko, Španielsko a Belgicko.
Nový novembrový rekord a zvýšenie o 14,7 percenta dosiahol (potom ako sa stali osobitne vyhľadávanými nová Trieda E a vozidlá SUV), regióny Ázia a Tichomorie. Odbyt 42 310 luxusných, športových automobilov s hviezdou v znaku pri náraste o 16,5 percenta znamenal nový rekord odbytu v novembri pre Čínu. Mierny nárast, o 1,1 percenta a predaj 30 363 vozidiel zaznamenali Spojené štáty. Zvýšenie o 40 percent a rekord za mesiac november dosiahlo na americkom kontinente Mexiko.
Odbyt 26 915 vozidiel (+38,6 %), čo je dopyt ako nikdy v minulosti, mala za november Trieda E. V novembri si zákazníci prevzali tiež rekordných 61 266 vozidiel SUV, pri osobitne veľkom záujme o luxusný, športový crossover Mercedes-Benz GLC.
Nové technologické stredisko pre bezpečnosť vozidiel Mercedes11. December 2016
V Sindelfingene uviedli do prevádzky nové technologické stredisko pre bezpečnosť luxusných, športových automobilov (TFS) značky Mercedes-Benz. TFS je najmodernejšie stredisko nárazových skúšok na svete. Disponuje štyrmi rozbehovými dráhami z ktorých najdlhšia meria viac ako 200 m. Podlaha dráh je pre presnosť skúšok extrémne rovná: s toleranciou ±5 mm/100 m. Stredisko okrem iného využíva päť blokov bariér. Z nich jeden druh je flexibilne pojazdná a druhá otáčateľná bariéra okolo zvislej osi. TFS umožňuje približne 70 rôznych konfigurácií stretu vozidla s bariérami, vrátane vozidla s vozidlom, je vhodné tiež na dimenzovanie asistenčných systémov (ako PRE-SAFE®) či zabezpečovanie koncepcií automobilov s alternatívnymi pohonmi.
„V uplynulých rokoch sme technologické stredisko Mercedes-Benz v Sindelfingene komplexne rozšírili: po jazdnom simulátore, aerodynamických tuneloch a stredisku integrácie pohonov je odnedávna v prevádzke technologické stredisko pre bezpečnosť vozidiel,“ vysvetľuje Dr. Dieter Zetsche, predseda predstavenstva spoločnosti Daimler a vedúci divízie Mercedes-Benz Cars a pripomína: „To len opäť ukazuje, že srdce automobilového priemyslu bije v Sindelfingene. A aby to tak aj ostalo, Mercedes-Benz touto investíciou do budúcnosti posilňuje Nemecko ako sídlo špičkových technológií a zaisťuje si technologické a inovačné prvenstvo v segmente luxusných, športových automobilov.“