Nový Volkswagen pre Čínu nevyzerá ako Volkswagen12. November 2025
Koncern Volkswagen jazdí v Číne už desaťročia, ale dni dominancie sú preč. Vzostup domácich výrobcov automobilov s cenovo dostupnými, technologicky nabitými autami spôsobuje vážnu dieru do súvah starších značiek a núti ich prehodnotiť svoje stratégie.
Ako sa hovorí, ak ich nemôžete poraziť, pridajte sa k nim. Audi nedávno podpísalo dohodu so spoločnosťou SAIC o rozšírení existujúceho partnerstva vytvorením novej lokalizovanej značky AUDI, ktorá sa vzdáva ikonických štyroch kruhov. Rovnako ako AUDI E5 Sportback bez kruhov vyzerá výrazne odlišne ako luxusné, športové autá Audi, nový ID. Unyx 08 od Volkswagenu, vyvinutý v spolupráci s Xpeng, vizuálne nesúvisí s globálnymi modelmi VW.
Elektromobil predstavuje nový dizajnový začiatok pre Volkswagen v Číne a predstavuje štylistický jazyk vyvinutý špeciálne pre najväčší svetový automobilový trh. Zatiaľ čo krása je v oku pozorovateľa, všetci sa zhodneme na ID. Unyx 08 sa len málo podobá na akýkoľvek existujúci produkt VW. Bez odznakov by bolo identifikovať ho ako Volkswagen na hranici nemožného.
Medzi pozoruhodné detaily patria brzdy Brembo a motív vlka integrovaný do tretieho brzdového svetla. Delené svetlomety a zapustené kľučky dverí nie sú žiadnym prekvapením, pretože tieto funkcie sú trendom už nejaký čas. Bezrámové dvere sú prémiovým prvkom, aj keď zatemnené A-stĺpiky a zvláštne umiestnené tmavé bočné obloženie môžu rozdeliť názory.
Unyx 08, v podstate produkčná verzia konceptu ID. Evo, je veľké elektrické SUV vyrobené spoločnosťou Volkswagen Anhui v Číne. S dĺžkou 5 000 mm je väčší ako luxusné, športové autá Volkswagen Touareg, ale menší ako Atlas. Jeho vyhradená platforma EV umožňuje výrazne dlhší rázvor ako oba modely poháňané benzínom, a to 3 030 mm.
Podľa miestnych správ má nový model VW len pre Čínu veľa spoločného s Xpeng G9. Dokumenty ministerstva priemyslu a informačných technológií potvrdzujú, že prešiel homologizáciou a bude ponúkaný vo variantoch s jedným a dvoma motormi, pričom špičková verzia poskytne takmer 500 koní.
Napájanie pochádza z lítium-železo-fosfátovej (LFP) batérie dodávanej CATL, ktorá poskytuje dojazd viac ako 700 km, aj keď merané podľa mierneho štandardu CLTC. VW tiež ponúka 800-voltové ultrarýchle nabíjanie pre tento nový elektromobil skonštruovaný v Číne, vyvinutý v jeho najväčšom výskumnom a vývojovom centre mimo Nemecka. Predaj sa má začať v prvej polovici budúceho roka.
Luxusné, športové autá ID. Unyx 08 a E5 Sportback sú len dve z približne 30 elektrických vozidiel, ktoré koncern VW plánuje ponúknuť v Číne do konca desaťročia v rámci svojej iniciatívy “V Číne, pre Čínu”.
zdroj: motor1.com



















