Nový superšport s motorom V12 má manuálnu prevodovku14. August 2025
V poslednou čase sú prezentované nové a nové luxusné, športové autá, ktoré prekonávajú výkonnostné parametre a zrýchlenia. Sú však väčšinou na elektrický pohon, takže im chýba určitá zvuková emócia. To je dôvod, prečo GP1 od britského nováčika Garagisti & Co pravdepodobne nadchne nadšencov klasiky – aj keď zatiaľ existuje len ako render.
GP1 je superšport postavený na atmosférickom motore V12, spárovaný s manuálnou prevodovkou a pohonom zadných kolies. Inými slovami: Sen puristu. “Auto postavené čisto pre radosť z nefiltrovanej jazdy,” uvádza spoločnosť vo vyhlásení.
Jadrom GP1 je úplne nový, 6,6-litrový atmosférický motor V12 vyvinutý Italtecnicou, rešpektovanou talianskou inžinierskou firmou v motoristickom športe. Čísla sú pôsobivé – 800 koní pri 9 000 ot./min. Žiadna elektrifikácia, žiadne turbodúchadlá – len surová, mechanická čistota.
Všetka táto sila sa prenáša na zadné kolesá prostredníctvom pozdĺžne namontovanej šesťstupňovej manuálnej prevodovky Xtrac, “ktorá ponúka bezkonkurenčnú hmatateľnosť a zapojenie,” hovorí Garagisti & Co. Hmotnosť auta je len 1.000 kg.
Mechanické komponenty pochádzajú od špičkových spoločností ako Brembo, Öhlins a ďalších dôveryhodných dodávateľov s osvedčenými odbornými znalosťami – nielen v cestných autách, ale aj v motoristickom športe na vysokej úrovni.
Dizajn je valiace sa umenie – vyrezávané formy, ktoré sú podľa spoločnosti “oslavou formy, ktorá spája podnety zo zlatého veku klinového dizajnu”. Výrazné línie napísal Angel Guerra, bývalý dizajnér pre luxusné, športové autá Bugatti a Rimac, inšpiráciu čerpal z ikonických strojov ako Lancia Stratos Zero, Lamborghini Countach a ďalších majstrovských diel Marcella Gandiniho.
Ostré, účelné línie formujú aerodynamiku auta, ktorá bola starostlivo zdokonalená – vrátane toho, čo môže byť jedným z najväčších difúzorov, aké kedy boli namontované na cestnom aute. Nad ním sú stredobodom pozornosti štyri výrazné výfukové potrubia, orámované výraznými zadnými LED svetlami v tvare X.
Interiér GP1 zahŕňa čistý minimalizmus. Neexistujú žiadne nadrozmerné obrazovky, žiadne dotykové ovládacie prvky – len to najnutnejšie. Medzi dvoma sedadlami sa nachádza výrazný stredový tunel s fyzickými spínačmi a tradičnou radiacou pákou. “Všetko je presne tam, kde má byť,” hovorí spoločnosť. Dizajn sa riadi hlavnou zásadou Angela Guerru: “Len vy, auto a cesta pred vami.”
Garagisti & Co. GP1 je teraz v záverečnej fáze návrhu a vývoja, pričom dodávky sa očakávajú v najbližších mesiacoch. Budete však musieť postupovať rýchlo – výroba je prísne obmedzená len na 25 kusov, z ktorých každá začína na cene približne 2,45 milióna libier, bez daní, dopravy a prispôsobenia na mieru.
Prvých 12 kupujúcich získa tiež prístup k exkluzívnemu programu otvorených dverí Garagisti, ktorý ponúka vzácnu príležitosť stretnúť sa s inžiniermi a dizajnérmi stojacimi za GP1 a zblízka byť svedkami vzniku vozidla.
zdroj: motor1.com