Nové športové Porsche 911 GT312. Marec 2013
Automobilka Porsche oslavuje 50 rokov legendárneho modelu 911 s novým prevedením typu GT3. Už piata generácia je úplne novou konštrukciou a posúva sa na vrchol produkcie vozidiel Porsche s atmosféricky plnenými motormi. Firma tak opäť stanovuje nové štandardy pre výkonné športové vozidlá, určené pre závodné okruhy.
Úplne nový je motor, prevodovka, karoséria, rovnako tak ako podvozok – na vyššiu úroveň sa tak posúva typický charakter a dynamika modelu 911 GT3.
Výkon: 475 k
Výkonová hmotnosť: 3,0 kg / k
Zrýchlenie z 0 na 100 km / h: 3,5 s
Najvyššia rýchlosť: 315 km / h
Čas dosiahnutý na Nordschleife okruhu Nürburgring: 7:30 min.
Technickou zaujímavostou nového GT3 je u vozidla značky Porsche prvýkrát použitý systém riadenia zadných kolies. K dispozícii sú tiež LED svetlomety. Nové 911 GT3 si zachováva všetky svoje tradičné schopnosti pre použitie na pretekárskych okruhoch, vyznačuje sa ešte väčšou jazdnou dynamikou, zlepšením praktickosti a schopnosťou ponúknuť ešte viac potešenia z jazdy.
Pre pohon nového 911 GT3 je použitý plochý šesťvalec boxer s objemom 3,8 litra s výkonom 475 k (350 kW) pri 8250 1/min a dvojspojková prevodovka Porsche Doppelkupplung (PDK). Samozrejmosťou je pohon zadných kolies. Šesťvalcový motor po technickej stránke vychádza z jednotky určenej pre model 911 Carrera S, zdieľa s ním však len veľmi málo častí. Najmä kľukový hriadeľ, rozvody a mnoho ďalších hlavných častí bolo navrhnutých novo alebo boli pre použitie v modeli GT3 prispôsobené.
Porsche vyvinulo špeciálne pre tento typ titánové ojnice a kované piesty. Vykonané zmeny umožňujú dosiahnutie najvyšších otáčok 9 000 /min. Špeciálne pre tento model bola upravená aj dvojspojková prevodovka Porsche Doppelkupplung (PDK). Jej charakteristika radenia je priamo odvodená zo sveta automobilových pretekov a šoférovi tak prináša zlepšenie dynamiky a jazdných výkonov.
Vôbec prvýkrát Porsche používa aktívne riadenie zadných kolies, ktoré významne zvyšuje presnosť ovládania a dynamiku v priečnom smere. V závislosti na rýchlosti jazdy sa zadné kolesá natáčajú buď v smere, alebo proti smeru zatočenie predných kolies. Tým sa dosahuje zlepšenie stability a zvýšenie ochoty k zatáčaniu. Ďalším novým modulom navrhnutým pre zvýšenie jazdnej dynamiky je diferenciál s elektronicky riadenou svornosťou, rovnako tak ako dynamické aktívne závesy motora. U novo vyvinutého podvozku možno nastaviť svetlú výšku, zbiehavosť aj odklon. Kontakt s vozovkou zabezpečujú nové hliníkové 20-palcové kolesá s centrálnymi maticami.
Model 911 GT3 ako svoj základ využíva ľahkú, ale veľmi tuhú karosériu aktuálnej generácie modelu 911, ktorá je vyrobená z kombinácie ocele a hliníka. Samozrejme disponuje novo vyvinutými dielmi na prednej a zadnej časti vozidla. V zadnej časti je model 911 GT3 o 44 mm širší než 911 Carrera S. Ďalším rozpoznávacím znakom je pevne umiestnené veľké zadné prítlačné krídlo. Tým nová 911 GT3 dosahuje príkladných aerodynamických vlastností s nižším odporom vzduchu a väčším prítlakom.
Spojením všetkých nových riešení dosahuje nová 911 GT3 nových horizontov v oblasti jazdnej dynamiky. Pri maximálnom zrýchlení je tento model schopný z 0 na 100 km / h zrýchliť počas 3,5 s a rýchlosti 200 km / h dosiahnuť za menej než 12 sekúnd. Najvyššia rýchlosť 315 km / h sa dosahuje na siedmy prevodový stupeň novo navrhnuté dvojspojkovej prevodovky PDK. Nemenej pozoruhodný je výkon dosiahnutý na Nordschleife okruhu Nürburgring. Nová 911 GT3 ho prešla za 7 minút a 30 sekúnd.
Nový model 911 GT3 bude v predaji už od augusta 2013. Cena modelu je stanovená na 137 303 €.
zdroj: porsche.cz