Nové motory pre Audi A519. August 2007

Nové Audi A5, uvedené na český trh v začiatkom júna, je teraz k dispozícií s dvoma ďalšími motorizáciami: so vznetovým motorom 2.7 TDI a so zážihovým 3.2 FSI. Zatiaľ čo vznetový motor je v ponuke so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, agregát 3.2 FSI je kombinovaný so samočinnou prevodovkou multitronic s plynule premenným prevodom. Tak ako zážihový, tak aj vznetový motor rozširuje ponuku motorov s priamym vstrekovaním paliva. Šesťvalec 2.7 TDI má najvyšší výkon 140 kW (190 k) a najvyšší točivý moment 400 Nm sa dá využívať medzi 1400 a 3250 min-1. Moderný turbodiesel so systémom vstrekovania paliva common rail zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 7,6 s a pokračuje v zrýchľovaní až do najvyššej rýchlosti 232 km/h. Priemerná spotreba nafty je len 6,7 l/100 km. Vidlicový zážihový šesťvalec s objemom 3,2 l má najvyšší výkon 195 kW (265 k) a najvyšší točivý moment 330 Nm. Tento nový motor pod kapotou Audi A5 je vybavený systémom variabilného zdvihu ventilov Audi valvelift system. Vďaka tomu je významne znížená spotreba paliva a zvýšená celková účinnosť motora. Audi A5 3.2 FSI zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 6,6 s a priemerná spotreba paliva v kombinovanom jazdnom cykle je 8,9 l/100 km. Dva najnovšie prírastky v modelové rade A5 sú na českom trhu predávané za 1 239 000 Kč v prípade modelu 3.2 FSI multitronic a za 1 120 000 Kč v prípade modelu 2.7 TDI.

ZDROJ: Audi.cz