Nové Audi A431. August 2007
Nové Audi A4 posúva značku v rámci automobilovej strednej triedy výrazne vpred. Motory, ktoré poháňajú nový sedan- ako vznetové TDI, tak aj zážihové TSI alebo FSI majú priame vstrekovanie paliva do valcov a kombinujú tak vysoké výkony s vysokou účinnosťou. Hnacie ústrojenstvo podporujúce výbornú jazdnú dynamiku a použite veľkého množstva technických riešení, prevzatých z väčších modelov, sú hlavné dôkazy výsadného postavenia značky na automobilovom trhu. Nové Audi- to je tiež nový druh jazdy automobilom. Na českom trhu sa prvé vozidlá objavia v decembri, ceny pre český trh budú stanovené na jeseň.
Nové športové Audi ma progresívny charakter, napínavé a dynamické rysy, design, ktorý hovorí jazykom technickej dokonalosti. S celkovou dĺžkou
V porovnaní s predchádzajúcim modelom ma nové Audi A4 športové proporcie. Predný previs karosérie bol výrazne skrátený, kapota aj rázvor náprav boli naopak predlžené. V reťazci hnacieho ústrojenstva si diferenciál a spojka (resp. hydrodynamický menič) vymenili svoje miesta, čo umožnilo posunúť prednú nápravu o 154 mm vpred.
Toto pokročilé riešenie zaisťuje optimálne rozdelenie hmotnosti vozidla medzi jednotlivé nápravy. Nové Audi A4 je najšportovejší sedan v automobilovej strednej triede: agilný, ľahký a ľahko ovládateľný. Jeho dynamický podvozok má úplne novú konštrukciu, v ktorej bola pre väčšinu komponentov použitá ľahká hliníková zliatina. Výsledky sú pozoruhodné: mimoriadne dynamické jazdné vlastnosti na ceste, presné reakcie a ľahká ovládateľnosť.
Nové high-tech prvky výbavy robia dojmy v novom Audi A4 ešte viac fascinujúce. Audi drive select napríklad mení charakteristiky motora, automatickej prevodovky, riadenia a tlmičov tak, aby odpovedali v danom okamžiku vodičskému štýlu osoby, ktorá práve sedí za volantom. Riadenie Audi dynamic steering mení prevod riadenia v závislosti na rýchlosti jazdy a udržuje nové Audi A4 stále blízko fyzikálnych limitov, takmer okamžitými zmenami uhlov natočených kolies. Systém riadiace hydraulické tlmiče perovania mení charakteristiku tlmenia individuálne u tlmičov jednotlivých kolies, aby bola spojená najvyššia jazdná bezpečnosť so zábavou pri riadení vozidla.
Nové Audi A4 bude uvedené na trh s ponukou piatich motorov. Ich výkony pokrývajú spektrum od 105kW (143k) do 195 kW (265k). Štvorvalcový zážihový motor je, rovnako ako vznetové jednotky, preplňovaný výfukovým turbomiešadlom a obidve principiálne odlišné skupiny motorov majú priame vstrekovanie paliva do valcov. S celou paletou motorov bude radosť nové Audi A4 šoférovať a vďaka ich vysokej prevádzkovej účinnosti klesá spotreba paliva na hodnoty nižšie než u modelov predchádzajúcej generácie.
K dispozícií budú rôzne prevodovky: šesťstupňová manuálna prevodovka, automatická prevodovka Tiptronic, prevodovka multitronic s plynule variabilným prevodom. Kombinované môžu byť s pohonom prednej nápravy alebo pohonom všetkých kolies quattro, ktorý bol predmetom intenzívneho vývoja, a tak sú jeho prevádzkové vlastnosti ešte dynamickejšie ako doposiaľ.
Nové Audi A4 bude mať svetovú výstavnú premiéru na autosalóne IAA vo Frankfurte nad Mohanom v polovici septembra, na český trh sa prvé vozidlá objavia v decembri.