Mercedes-AMG určuje budúcnosť jazdného výkonu30. Apríl 2021

So zreteľom na budúcu elektrifikáciu hnacieho ústrojenstva spája značka Mercedes-AMG vynikajúci výkon a pôsobivú dynamiku jazdy s maximálnou efektívnosťou svojich luxusných, športových automobilov. Vývoj nových koncepcií pohonu pritom ťažil a ťaží z cenných skúseností nazbieraných v rámci spolupráce s odborníkmi na Formulu 1 tímu Mercedes-AMG High Performance Powertrains (HPP) a Mercedes-AMG Petronas F1. Spolupráca troch špecialistov na výkonnosť sa v roku 2021 ešte viac posilní, čo sa okrem iného prejavuje aj na spájaní aktivít v motoristickom športe. Vzájomná výmena poznatkov umožňuje vznik najmä fascinujúcich modelov AMG ako špeciálne luxusné, športové auto Project ONE, ktoré hybridnú technológiu Formuly 1 prináša na cestu takmer v nezmenenej podobe. Ďalšie elektrifikované cestné modely budú prvýkrát uvedené na trh ešte v tomto roku. Nová stratégia pohonu sa pritom zakladá na dvoch pilieroch: prvým z nich je ponuka hybridných vozidiel zameraných na výkon s úplne samostatnou koncepciou pohonu pod technologickým označením E PERFORMANCE. Druhý pilier predstavujú akumulátorové elektrické deriváty AMG, ktorých základom je nová architektúra elektrických vozidiel Mercedes (EVA) pre luxusné, športové autá a vozidlá vyššej triedy. Rozsiahle modifikácie pohonu, podvozka, dizajnu a výbavy aj s čisto elektrickým pohonom ponúkajú typický emotívny zážitok z jazdy vo vozidle AMG.

„Prostredníctvom našej novej stratégie pohonu prenášame našu typickú DNA do elektrifikovanej budúcnosti. Naše hybridné vozidlá, ktoré boli v plnej miere vyvinuté v Affalterbachu, dokonca prekonajú jazdnú dynamiku našich aktuálnych modelov, a tak právom nesú naše nové technologické označenie E PERFORMANCE. Aj s čisto elektrickými derivátmi na základe modelov Mercedes-EQ značka Mercedes-AMG začína priebežne elektrifikovať svoje portfólio luxusných, športových automobilov. Otvoríme sa tým novým cieľovým skupinám, ktoré budú môcť zažiť Mercedes-AMG ako značku luxusných, športových automobilov zameraných na výkon 21. storočia,“ uviedol Philipp Schiemer, predseda predstavenstva spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

Mercedes-AMG je od nepamäti symbolom najvyššieho výkonu a maximálnej jazdnej dynamiky. Pri vývoji našej novej stratégie hybridov E PERFORMANCE preto bolo od začiatku zrejmé, že budeme presadzovať samostatnú koncepciu pre AMG. Konštrukčné usporiadanie so spaľovacím motorom vpredu a elektrickou pohonnou jednotkou na zadnej náprave ponúka množstvo výhod. Takto optimalizované rozloženie hmotnosti, ideálne využitie krútiaceho momentu alebo veľmi spontánne dávkovaný výkon sú prísľubom najvyššej jazdnej dynamiky. To všetko ešte dopĺňa nami vyvinutý vysokovýkonný akumulátor, ktorý má v porovnaní s bežnými trakčnými akumulátormi dvakrát vyššiu hustotu energie, a ako aj pre mnohé ďalšie komponenty, tak aj pre neho bola inšpiráciou technológia z Formuly 1,” hovorí Jochen Hermann, technický riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.

Modulárna koncepcia AMG v podobe hybridného pohonu zameraného na výkon spája osemvalcový alebo štvorvalcový motor AMG s permanentne budeným synchrónnym elektromotorom, vysokovýkonným akumulátorom, ktorý bol vyvinutý v Affalterbachu, a plne variabilným náhonom na všetky kolesá AMG Performance 4MATIC+. Elektromotor (podľa modelového radu s výkonom až 150 kW a krútiacim momentom 320 Nm) je umiestnený na zadnej náprave, kde je spolu s elektricky pripájanou dvojstupňovou prevodovkou a elektronicky riadeným zverným diferenciálom zadnej nápravy integrovaný do kompaktnej jednotky elektrického pohonu (Electric Drive Unit EDU). Odborníci toto usporiadanie nazývajú P3 hybrid. Aj ľahký vysokovýkonný akumulátor je umiestnený v zadnej časti nad zadnou nápravou. Takáto koncepcia prináša množstvo výhod, najmä pre luxusné, športové autá a modely zamerané na výkon.