Koncept Lexus LS pretvára vlajkovú loď na šesťkolesový minivan31. Október 2025
Zabudnite na to, čo viete o LS, pretože to zjavne nie je ono. Názov môže evokovať typickú vlajkovú loď Lexus, ale všetko ostatné sa dramaticky zmenilo. Tieto dve písmená už neznamenajú “Luxusný sedan”, ale “Luxusný priestor” a tento hranatý vynález to poskytuje.
LS, ktorý debutuje na Japan Mobility Show 2025, je bizarným vozidlom na prepravu ľudí so šiestimi kolesami a tromi radmi sedadiel. Môže to byť prekvapením, ale Lexus nie je v hre s minivanmi nováčikom. Od roku 2019 predáva LM, vylepšený Alphard/Vellfire. Tento nový koncept však predstavuje oveľa extravagantnejšiu ponuku, a to nielen kvôli ďalšej náprave.
Šéf značky Toyota, Simon Humphries, nedávno povedal, že Lexus sa bude “tlačiť vpred ako priekopník” a ”pohybovať sa slobodnejšie”. Tento ostrý koncept určite vyhovuje a znamená obrovský odklon od každého sedanu LS od roku 1989. Dizajn tehly na kolesách je o uhloch a obsahuje priestrannú kabínu zakončenú gigantickou dvojitou panoramatickou sklenenou strechou.
Akokoľvek to bláznivo vyzerá, produkčná verzia by sa mohla stať. Predseda predstavenstva Toyoty Akio Toyoda je presvedčený, že vývojový tím dokáže minivan LS oživiť a nepriamo nahradiť základný sedan: “Je to neuveriteľná výzva. Existujú určité veci, ktoré ľudia od Lexus očakávajú – ticho, pohodlie, schopnosť zdolať akúkoľvek cestu. Šesťkolesové vozidlo musí spĺňať všetky tieto veci. Každý je oddaný tejto úlohe a som si istý, že uspeje.”
Lexus zostáva mlčanlivý o technických špecifikáciách, ale koncept LS sa zdá byť najväčším vozidlom, aké kedy značka vyrobila. Luxusná divízia Toyoty tvrdí, že nezvyčajné usporiadanie šiestich kolies “spôsobí revolúciu v balení”, aj keď nevysvetlila ako. Všimli sme si delené dvere batožinového priestoru a hektáre miesta na nohy pre tých, ktorí sedia vzadu. Bambusové odtiene zabraňujú zvedavým očiam nahliadnuť do honosného interiéru.
Koncept LS je pravdepodobne elektrický, maximalizuje priestor pri zachovaní tichej kultivovanosti, ktorá sa očakáva od vlajkovej lode Lexusu. Prídavná náprava zvyšuje zložitosť a vyvoláva otázky o hluku z vozovky, ale zdá sa, že Lexus je presvedčený, že to zvládne. Kredit tam, kde je to potrebné: spoločnosť premýšľa ďaleko mimo rámca, aj keď používanie názvu LS sa zdá byť trochu mimo.
Na druhej strane, zdá sa, že Lexus mapuje nový kurz, takže si možno budeme musieť zvyknúť na luxusné, športové autá, ktoré porušujú formu. Prechod z tradičného trojdielneho sedanu na bizarný minivan je však poriadny skok.
zdroj: motor1.com































