Lexus predstavil nový koncept s odvážnym interiérom30. Október 2025

Lexus sa pripravuje na uvedenie svojho nového luxusného, športového auta na trh a stále o ňom veľa nevieme. Automobilka začala v auguste dráždiť sériový model s konceptom Sport a teraz máme prvý pohľad dovnútra a je zrejmé, že v skutočnosti ide o hybrid.

Kabína vyzerá na prvý pohľad dosť divoko, ale pri bližšom pohľade je pripravenejšia na výrobu, ako by sa zdálo. Najvýraznejšou vlastnosťou je nedostatok centrálnej obrazovky infotainmentu. Namiesto toho Lexus navrhol divoko vyzerajúci digitálny prístrojový displej s dvojicou menších okrídlených obrazoviek, ktoré lemujú hlavnú.

Na obrazovke sa zreteľne zobrazuje 70% batéria s indikátormi “Power” a “Charge” lemujúcimi zvolený prevodový stupeň, ktorý je umiestnený nad tučným M, ktoré pravdepodobne predstavuje manuálny režim. Na obrazovke sa zobrazuje aj teplota a tlak v pneumatikách – 86 stupňov Fahrenheita a 33,4 psi.

Auto je vybavené strmeňom riadenia, ktoré má sortiment fyzických ovládacích prvkov vrátane tlačidiel, kolísk a spínačov. K dispozícii sú pádla radenia, pričom ľavé má značku “RE”, ktoré pravdepodobne upravuje úroveň rekuperačného brzdenia.

Lexus Sport Coupé má tiež novú interpretáciu pátok jazdných režimov LC, ktoré vyčnievajú z kapoty prístrojov. Sú umiestnené za volantom a visia zo stĺpika na kupé.

Pravý je vybavený voličom prevodovky, zatiaľ čo je ťažké rozoznať, na čo slúži ľavý. Na konci ľavej páčky je tlačidlo “Vypnúť”, pričom sú jasne viditeľné možnosti M a N. Zdá sa, že prepínač znie “Manual BEV”, ale posledné tri písmená sú ťažko viditeľné.

Strana spolujazdca v aute nemá nič špeciálne – ktokoľvek tam sedí, je len na ceste. Neexistuje žiadna centrálna obrazovka infotainmentu ani zážitok z tretej obrazovky pre znudeného cestujúceho. Cez palubnú dosku a na kartu dverí je zelený prízvuk, ale to je všetko.

Posledných niekoľko ovládacích prvkov, ktoré vidíme, je umiestnených v spodnej časti strieborných mriežkových akcentov lemujúcich kokpit. Na pravej strane sú tri tlačidlá napájania, prípadne pre HVAC, zadný odmrazovač a odmrazovač okien/čelného skla.

Ovládacie prvky vľavo sú súčasťou dverí a mriežková časť sa po zatvorení prepletá s akcentom na prístrojovej doske. Tlačidlá sú určené pre priestorové kamery, pridržanie bŕzd a parkovací asistent.

Je to odvážna interiérová kabína, ktorá, dúfame, sa oproti produkčnej verzii príliš nezmení. Absencia centrálnej obrazovky pôsobí ako odvážny krok a nečudovali by sme sa, keby sa zmenila pred debutom skutočného luxusného, športového auta Lexus.

zdroj: motor1.com