Novinky
Ferrari vyrobí nový motor pre Fiat5. Jún 2012
Ferrari a Fiat oznámili dohodu o spolupráci, ktorú nazvali Italian supercar a kde sa Ferrari zaväzuje, že vyvinie nový motor pre prémiovú triedu vozidiel Fiat.
Taliansky magazín ANSA hovorí, že Fiat poskytne Ferrari približne 50 miliónov Euro na pripravenie novej výrobnej linky, kde by sa mal tajomný motor vyrábať.
Mohlo by sa jednať o twin-turbo motor V6, ktorý by mal byť použitý vo vozidlách Maserati Kubang, Levante a tiež v budúcej generácii Quattroporte. Hovorí sa aj o tom, že motor by sa mal dostať aj do vrcholnej verzie Alfa Romeo, avšak nič ešte nie je oficiálne potvrdené.
Motor by sa mal dostať do výroby do roka 2014, takže sa dá predpokladať, že v nasledujúcich mesiacoch budú známe ďalšie podrobnosti.
zdroj: worldcarfans.com
Audi A3 sedan4. Jún 2012
Model Audi A4 za niekoľko generácii výrazne podrástol, takže aj medzera medzi modelom A4 a A3 trochu narástla. Preto sa automobilka Audi chystá uviesť v blízkej dobe na trh model Audi A3 sedan, ktorý by zakryl medzeru v portfóliu tejto prémiovej značky.
Audi zobrazilo prvú štúdiu takéhoto vozidla už v roku 2011 na autosalóne v Ženeve, kde bol sedan Audi A3 prezentovaný ako koncept. Súčasná vyzualizácia ma možno trochu viac agresívnejší, športový design ako bude reálna podoba, avšak mohlo by sa stať, že design viac zodpovedá prípadnej verzii RS.
Ponuka motorov bude tradične obsahovať všetky klasické koncernové benzínové aj dieselové motorizácie, ale hovorí sa aj o novej plug-in hybrid verzii.
Svetová premiéra by mala byť pravdepodobne koncom tohto roka, pričom k prvým zákazníkom sa nové Audi A3 sedan dostane v roku 2013.
zdroj: worldcarfans.com
Nová generácia Volvo XC90 prichádza do centra pozornosti1. Jún 2012
Volvo už vydalo niekoľko skíc novej generácie modelu XC90, ale postupne sa začínajú objavovať aj ďalšie informácie o pripravovanej novinke.
Podľa magazínu Inside Line bude nový model XC90 stáť aj novej variabilnej platforme SPA, ktorá tiež tvorí základ pre modelové generácie S60, V70, XC60 a S80. Tie budú poháňané novým štvorvalcovým motorom VEA, ktorý by mal byť ľahší, výkonnejší, úspornejší, než je súčastný šesťvalec. Tiež by sa malo jednať o motor ktorý je šetrnejší k životnému prostrediu. Dá sa očakávať benzínová a dieselová varianta, ale tiež verzia plug-in hybrid.
Nový model Volvo XC90 by sa mal na trhu objaviť v priebehu roka 2015. Cena zatiaľ nie je známa, avšak dá sa predpokladať na podobnej úrovni ako je to u súčasnej generácie.
zdroj: worldcarfans.com
Nové Audi A4 dostane svalnatejší design a lepšiu aerodynamiku31. Máj 2012
Nové informácie sa začínajú objavovať o Audi A4 ktoré by na trh malo prísť v roku 2014. V rozhovore pre auto motor und sport, designer Audi Wolfgang Egger povedal, že ďalšia generácia modelu bude mať svalnatejší design a lepšiu aerodynamiku. Ďalej tiež naznačil, že auto bude obsahovať poctivú ´´trojrozmernú´´ mriežku a lepšie definované podbehy kolies.
Jednotlivé motorizácie zatiaľ nie sú potvrdené, ale predpokladá sa použitie benzínových motorov 1.4 TFSI (122 HP) a 1.8 TFSI (180HP) a tiež diesla 2.0 TDI (150HP). Naviac tiež možno očakávať aj výrobu plug-in hybrid varianty s elektrickým rozsahom približne 50 km.
zdroj: worldcarfans.com
Land Rover Freelander 2 Sport 201229. Máj 2012
Na Slovensko práve dorazili prvé modely limitovanej edície Freelander 2 Sport modelového roka 2012, ktorú automobilka Land Rover pripravila pre vybrané európske trhy.
Vozidlá zvláštnej série sú k dispozícii v troch farbách karosérie – čiernej BAROLO BLACK, červenej FIRENZE RED alebo modrej MAURICIUS BLUE, s ktorými je optimálne zladený jedinečný dvojfarebný interiér v odtieňoch Ebony/Ebony, Ebony/Pimento a Ebony/Ivory.
Vonkajšie kľučky dverí a kryty vonkajších spätných zrkadiel sú lakované vo farbe karosérie, pri pohľade zozadu upúta zadný spojler. K ďalším prvkom výbavy edície Sport patria exkluzívne 10-lúčové disky kolies z ľahkej zliatiny s priemerom 19“ a pneumatikami 235/55 R 19. Disky majú špeciálnu povrchovú úpravu – sú lakované tmavým lakom.
Unikátny dvojfarebný kontrastný interiér modelu Sport obsahuje sedadlá s dvojfarebným koženým čalúnením. Na opierkach hlavy predných sedadiel a na opierkach vonkajších sedadiel vzadu sú reliéfne nápisy Sport.
Športová téma v kabíne pokračuje prístrojovým panelom so stredovou konzolou v odtieni Ebony, na ktorý nadväzujú dvojfarebné čalúnenia dverí. Športový dojem podporujú aj textilné koberčeky na podlahe v odtieni Ebony s kontrastným lemovaním Limited Edition.
Land Rover Freelander 2 Sport je k dispozícii s výkonným a ekonomickým štvorvalcovým turbodieslom SD4 s objemom 2,2 litra. V kombinácii so 6-stupňovou automatickou prevodovkou ComandShift ® a výkonom 140 kW (190 k) umožňuje dosahovať kombinovanú normovanú spotrebu paliva iba 7,0 l/100 km s emisie CO2 185 g/km. Cena limitovanej edície Freelander 2 Sport LE je 39 603 EUR s DPH.
zdroj: landrover.sk
Jedinečné Ferrari SP12 ES oficiálne predstavené28. Máj 2012
Ferrari oficiálne predstavilo jednorázový model SP12 ES. Auto navrhlo Centro Stile Ferrari v spolupráci s Pininfarina a inžiniermi z Maranella, ako model pre hudobníka Erica Claptona. Auto vychádza z modelu 458 Italia, pričom čerpá inšpiráciu z modelu 512 BB.
Špecifikácie neboli oznámené, ale model má údajne pod kapotou motor V8 o objeme 4.5 litra, ktorý generuje výkon 570 HP a krútiaci moment 540 Nm. Zrýchlenie z 0-100 km/h by malo byť okolo 3.4 sekundy. Maximálna rýchlosť je viac ako 325 km/h.
Samotný Clapton sa k autu vyjadril s tým, že ´´ vytvárať nové auto je ako mať pred sebou gigantické prázdne plátno, ktoré bolo treba namalovať.´´ Dodal tiež, že ´´sa jednalo o neuveriteľný zážitok a jeden z najuspokojivejších momentov aký kedy zažil´´.
zdroj: worldcarfans.com
BMW 4 Gran Coupe príde budúci rok24. Máj 2012
Informácia, že BMW vyvíja novú radu 4 Gran Coupe asi nie je úplne nová, postupne sa ale začínajú objavovať aj podrobnosti o pripravovanej novinke.
Podľa Auto Express sa bude jednať o štvordverové kupé, ktoré by malo preklenúť priepasť medzi radou 3 a 5. Auto bude vychádzať z podobného konceptu ako je to u modelu 6 Gran Coupe, takže očakávať sa da aj trojdverová verzia 4 rady.
Pod kapotou sa dá očakávať štvorvalec s objemom 2.0 litra s výkonom 184 HP, resp. 245 HP. Silnejšou variantou bude motor V6 3.0 litra s výkonom 320 HP.
Nová rada BMW 4 Gran Coupe by malo byť predstavené koncom budúceho roka, pričom cena by sa mal pohybovať niekde na úrovni 37.000 €.
zdroj: worldcarfans.com
Trieda A pod štyri litre23. Máj 2012
Mercedes-Benz triedy A nastupujúcej generácie príde v septembri tiež s novo vyvinutými agregátmi, ktoré umožnia novým modelom dosahovať oproti predošlým o 22 až 26 percent nižšiu spotrebu (i pod hranicou štyroch litrov na 100 kilometrov) a to pri výrazne vyšších výkonoch.
Napríklad i najvýkonnejší diesel 2 143 cm3 pre A 220 CDI (125 kW/170 k, 350 Nm) si predbežne vyžiada iba 4,3 litra nafty na 100 km (pri dvojspojkovom automate 7G-DCT). Nový základný diesel 1 461 cm3 radu OM 607 (80 kW/109 k, 260 Nm,) pre A 180 CDI spotrebuje priemerne dokonca len 3,8 litra na 100 km (s manuálnou prevodovkou). Mercedes-Benz stavia pri tomto agregáte vsadil na spoluprácu s Renaultom. Dôsledný downsizing pritom vytvoril malý ľahký motor s nízkym trením. Ako štvorvalec Common Rail s tlakom 1 600 bar má OM 607 okrem iného turbodúchadlo poháňané výfukovými plynmi a variabilnú geometriu turbíny. Jeho hmotnosť je zhruba o 30 kg nižšia oproti OM 651. Ten našiel univerzálne uplatnenie aj v ďalších vozidlách s hviezdou, vrátane prémiovej triedy S. Práve OM 651 po prispôsobení pre priečnu montáž a ďalších úpravách nachádza využitie tiež pri najnovších výkonnejších variantoch triedy A.
Rovnako pozoruhodné parametre v porovnaní výkon a spotreba poskytujú i nové zážihové motory. Tak napríklad nový model A 200 (115 kW/156 k, 250 Nm) má spotrebu len 5,5 litra/100 km. Podstatne úspornejší oproti predchodcovi je so spotrebou 6,1 litra i nový špičkový model s prevodovkou 7G-DCT (155 kW/211 k, 350 Nm).
Úspornosť nastupujúcej triedy A podmieňujú nielen úplne nové motory a optimálne navrhnutá prevodovka ale aj výborná aerodynamika s hodnotou koeficientu cw 0,27 a rad ďalších vylepšení. Všetky motory novej triedy A sú sériovo vybavené, pre značku s hviezdou typickou, funkciou ECO štart –stop. Vďaka tomu je A 180 CDI prvým modelom značky Mercedes-Benz, ktorý emituje iba 98 g CO2 na kilometer a model A 220 CDI spĺňa už teraz emisnú triedu Euro 6 (záväzná od roku 2015).
Nové BMW M3 príde s motorom V622. Máj 2012
Veľká debata, ktorá sa spustila v poslednej dobe kvôli budúcej generácii modelu BMW M3, resp. kvôli motoru, sa zdá byť ako tak vysvetlená.
Podľa riaditeľa BMW Severná Amerika, pána Ludwiga Willischema, bude nová generácia modelu M3 obsahovať motor V6. Presnejšie povedané, nový šesťvalec bude pod kapotou ukrývať aj model v úplne novej rade M4.
Nový motor nahradí stávajúcu jednotku V8 o objeme 4.0 litra. Bude sa jednať pravdepodobne o motor s objemom 3.0 litra, s twin, prípadne tri-turbo technológiou. Výkon by sa mal pohybovať niekde na úrovni 450 HP.
Nové informácie o motorizácii nového modelu BMW M3 naznačujú, že auto by malo byť predstavené koncom roka 2013, prípadne začiatkom roka 2014. Cena by sa mala pohybovať na podobnej úrovni ako je to u súčasného modelu.
zdroj: worldcarfans.com
Dizajn triedy A: Atak na zmysly mladej generácie21. Máj 2012
Na začiatku stála pred najrenomovanejšou automobilovou značkou na svete výzva – určiť pulz novej generácie motorového vozidla, ktoré by v sebe obsahovalo všetky atribúty mladej generácie: dynamickosť, inovatívnosť, športový charakter a výrazné zviditeľnenie individuality jeho majiteľa.
Vízie auta vyznačujúceho sa inakosťou, určeného predovšetkým aktívnej mladšej a strednej generácii sa v podobe nového Áčka stali realitou. Viditeľné zníženie vozidla o 18 cm určuje jeho športový a dynamický dizajn, čím vozidlo získava nielen väčšiu stabilitu, ale aj ,,zrastá s vozovkou“. Pri jeho vývoji bola aplikovaná aj nová progresívna dizajnová stratégia v podobe tzv. dizajnu Two Box – pre ktorý je typický jedinečný charakter, športovo-emocionálny exteriér a interiér s mimoriadne hodnotným pôvabom. Dizajn exteriéru určujú presne definované hrany a pevne vedené plochy. Práve zmyselne tvarované skulpturálne hrany a výrazné línie zvýrazňujú novozískanú hĺbku a dynamiku vozidla. Športový charakter je viditeľný predovšetkým na športovo dlhej prednej kapote, silno zošikmenej v tvare šípu. Sugestívny pocit dravca pri novom Áčku zvýrazňujú aj jedinečné svetlomety, maska chladiča so stredovou hviezdou, dvojitá lamela vľavo a vpravo od hviezdy, ako aj doplnkové bočné nasávacie otvory. „Fakľová téma“ denného svetla a smeroviek sa presadila usporiadaním osvetľovacích modulov a svetelných diód za krycím sklom svetlometov. K tzv. „fakli“ nad charakteristickou líniou vo svetlometoch patria moduly s LED pre denné osvetlenie a svetelné zdroje pre smerovky. Pre strechu vozidla je typická jej dokonalá súhra dynamického tvaru a excelentnej aerodynamiky.
Základom filozofie dizajnového stvárnenia nového interiéru Áčka, sa stala interiérová experimentálna socha „Mercedes-Benz Aesthetics No. 2“. Autori sochy sa inšpirovali neobmedzenosťou priestoru okolo nás, prirodzenosťou prírody, jej dokonalými tvarmi, ekológiou, technológiou, leteckými konštruktérskymi motívmi, svetom plným tajomstiev a dokonalých tvarov. Ako vzor a inšpirácia im poslúžili exotické a magické lupene orchidei, ich fascinujúca bunková štruktúra. Výrazný rukopis vidieť aj v inšpirovaní sa dokonalým tvarom morskej Manty. Výsledným efektom sa tak stala socha, ktorej krivky, tvoriace štruktúru rámu pripomínajú bunky, oblúky z tekutého kovu pripomínajú systém krvného obehu živých organizmov a stredová konzola kostrovú štruktúru chrbtice.
Prístrojová doska nového Áčka pripomína nielen kokpit lietadla, ale hneď na prvý pohľad zaujme jasným rozčlenením na vrchný diel s krídlovým profilom a atleticky vyzerajúci spodný diel. Ten obsahuje rôzne, na dotyk mäkké povrchové štruktúry, vytvárajúce tak pestrý vzhľad povrchov, ako aj umožňujúcich dosahovať atraktívne svetelné efekty. A práve to je aj faktor, ktorý odlišuje interiérový dizajn nového Áčka od jeho konkurencie – enormný náskok v kvalite a dôslednosti použitých materiálov a aplikovaných tvarov. Potvrdzujú to aj všetky galvanizované povrchy a ozdobné prvky, vďaka čomu majú skutočný metalický povrch vyvolávajúci pocit „chladného dotyku“. V prístrojovej doske je integrovaných päť okrúhlych dýz, s kvalitne galvanizovanými okrúhlymi obvodovými prstencami. Smerovanie prúdenia vzduchu sa mení galvanizovanou striebornou chrómovou vložkou, v detailoch pripomínajúcou turbínu lietadla. Výrazným prvkom je aj samostatne stojaci displej so strieborným celoobvodovým rámom. Združený prístroj tvoria dva veľké a dva malé okrúhle ciferníky, ktoré majú biele vložky ručičiek, ktoré sú červené len pri športových líniách výbavy. Trojramenný volant s galvanizovanou rozperou má až dvanásť ovládacích prvkov. Tunel a stredová konzola, ako aj usporiadanie jednotlivých prvkov ovládania, klimatizácie, otočných tlačidiel, opierok a úložných priestorov boli dizajnérmi navrhnuté na základe striktného dodržiavania najnovších ergonomických poznatkov. Dynamickosť sedadiel predstavujú športové sedačky s integrovanými opierkami hlavy (dodávané ako nadštandardná výbava), pre ktoré je charakteristický otvor medzi hornou hranou operadla a opierkou hlavy, ktorý je na zadnej strane predných sedadiel lemovaný strieborným chrómovým rámom.