Novinky

Do dražby ide unikátny Aston Martin DB3S z roku 19556. August 2012

Britská automobilka Aston Martin v roku 1952 predstavila model DB3 s cieľom, aby vyhral Le Mans. Auto však bolo veľmi ťažké a nestabilné, tak ho rozhodli vylepšiť modelom DB3S. Do dvoch rokov sa autu podarilo vyhrať rôzne preteky ako napr. 9 hodín Goodwood, Silverstone a celkove druhé miesto v Le Mans v roku 1955. Rovnaký výsledok bol dosiahnutý aj o rok neskôr.

Vzhľadom k svojím úspechom na závodných tratiach, si niekoľko súkromných zákazníkov želalo svoje vlastné DB3S a tak Aston Martin začína v roku 1955 vyrábať limitovanú edíciu DB3S. Takýto model je vidieť aj na fotografiách, pričom sa jedná o vozidlo pre holandského pretekára Hansa Davidsa, ktoré bolo ladené v typicky holandskej farbe. Ten sa ním zúčastnil pretekov v roku 1956, skončil na treťom mieste, pričom v poslednom závode bral prvé miesto.

Neskôr bolo auto predané do Ameriky, zatiaľ čo od roku 1992 je v rukách súčasného majiteľa. Aston Martin postavil len 20 kusov týchto ojedinelých modelov DB3S, pričom konkrétne tento nesie podvozok s označením 118 a je považovaný za jeden z najoriginálnejších ktoré sú k ešte k dispozícii.
RM Auction odhaduje, že Aston Martin DB3S z roku 1955 sa vydraží niekde na úrovni 4 miliónov dolárov. Presnú čiastku sa dozvieme už 18. augusta.

zdroj: worldcarfans.com


Ako bude vyzerat nové Audi RS6 Avant?3. August 2012

Prinášame návod ako by mohlo vyzerať nové Audi RS6 Avant. K navrhovaným zmenám designu oproti modelu S6 Avant patria širšie športové podbehy, väčšie 20´´ kolesá, mriežka so štruktúrou tradičnou pre model RS, väčšie nasávacie otvory v spodnej časti nárazníka, nový zadný nárazník s difúzorom a oválne koncovky výfukov na oboch stranách.

Hovorí sa, že Audi nahradí biturbo motor V10 o objeme 5.0 litra, ktorý poháňal model RS6 v minulej generácii (580 HP), novým motorom 4.0 TFSI V8. Ten by mal byť pretaktovaný na vyšší výkon. Rovnaký motor je pod kapotou modelov Audi S6, S7 (420 HP), Audi S8 (520 HP) a tiež Bentley Continental (500 HP).

zdroj: germancarblog.com


Audi potvrdilo 7- miestne MPV2. August 2012

Audi potvrdilo, že 7- miestne MPV je na ceste. Podľa šéfa predaja a marketingu Petra Schwarzenbauera bude auto reprezentovať tradičný športový design vozidiel Audi, pričom bude ponúkané so šiestimi alebo siedmimi sedadlami. Charakterom a veľkosťou by malo ísť o podobné auto ako Ford S-Max.

Pomocou dlhšej a širšej verzii platformy MQB, by malo Audi vyrábať priestranný prémiový model v nižšej cenovej hladine.
Platforma MQB umožňuje tak ako predný pohon, tak aj pohon všetkých kolies. MPV tiež dostane priečne uložený motor, čím sa maximalizuje vnútorný priestor. Je pravdepodobné, že auto by malo mať dĺžku okolo 4500 mm.

zdroj: germancarblog.com


Airbag pre bezpečnostný pás1. August 2012

Beltbagy – viacvrstvové bezpečnostné pásy, ktoré sa pri aktivácii nafúknu na takmer trojnásobnú šírku, dostane čoskoro sériovo nový Mercedes-Benz vyššej triedy. Beltbag je nafúknutý plynovým generátorom ihneď ako nárazové snímače rozpoznajú ťažký čelný náraz. Oproti klasickému bezpečnostnému pásu širší beltbag lepšie rozkladá silu pôsobiacu na cestujúceho. Pri nafúknutí dôjde k rozpáraniu švov a trojnásobnému zväčšeniu šírky. Pri čelnom náraze tak beltbagy znižujú zaťaženie hrudných košov a riziko poranenia pasažierov na zadných sedadlách. Pre cestujúcich v prednej časti sa použitie beltbagu nepredpokladá, pretože vpredu už je airbag ako doplnkový záchytný systém.

Nafukujúci sa bezpečnostný pás beltbag bol prvý krát predstavený pred tromi rokmi ako výrazný prvok experimentálneho bezpečnostného vozidla Mercedes-Benz ESF 2009, ktorý zhotovili konštruktéri Daimleru.

Bezpečnostný pás patrí medzi najdôležitejšie vynálezy uplynulého storočia. Zachránil už státisíce životov. Vylepšili ho napínače a obmedzovače sily. Beltbag je ďalší významný krok jeho zdokonalenia a tým zníženia rizík zranení pri nehodách.


BMW M X4 ma byť M3 na chodúľoch31. Júl 2012

Podľa posledných informácii od zdrojov BMW by nový model BMW X4 M mal byť tak trochu ako model M3 na chodúľoch. Auto ktoré na trh príde v roku 2015 sa má stať silnou konkurenciou modelu Porsche Macan Turbo.

Design bude silne ovplyvnený novými modelmi X3 a X6, pričom dĺžkou by mal byť asi o 40 mm kratší ako je väčší súrodenca. Dá sa tiež predpokladať agresívny styling a doplnky, prípadne aj samotná konštrukcia a výstuže z uhlíkových vlákien.

Pod kapotou sa údajne bude ukrývať šesťvalcový motor, ktorý sa predstaví už v novej generácii BMW M3. Zdroje neuvádzajú presnejšie hodnoty výkonu, ale predchádzajúce informácie a minulá verzia naznačujú, že výkon by mohol byť okolo 450 HP.

Vzhľadom k tomu, že crossover ponesie označenie M, dá sa predpokladať veľmi športový podvozok, elektromechanický systém posilňovača riadenia a krútiaceho momentu a tiež vektorovanie zadnej nápravy.

zdroj: worldcarfans.com


Piloti F1 montérmi Mercedesu30. Júl 2012

Piloti Formuly 1 tímu Mercedes AMG PETRONAS Michael Schumacher a Nico Rosberg sa stali montérmi. Pri návšteve závodu vozidiel Mercedes-AMG v nemeckom Affalterbachu sa podieľali na montáži motora 5,5-litra V8 biturbo nového CLS 63 AMG Shooting Brake Edition 1.

Pre maximálnu precíznosť vyhotovenia zostavuje v tomto závode každý špičkový agregát vždy iba jeden mechanik. Podľa tradície AMG: jeden muž, jeden motor. Plaketu s podpisom svojho zodpovedného montážnika potom nesie každý vyhotovený motor. Agregát, na ktorom sa zúčastnili ako montéri inštalácie ôsmich piestov Michael Schumacher a Nico Rosberg nesie plaketu, kde sú aj ich mená. Tradíciu: jeden muž, jeden motor, tak rozšírili na: jeden tím, jeden motor.

Pri verejnej premiére (v rámci nemeckej Veľkej ceny F1) doteraz nikdy nevídaného športového automobilu s piatimi miestami na sedenie a veľkou zadnou kapotou – CLS 63 AMG Shooting Brake sa uskutočnili i ďalšie prezentácie. Počas nainscenovanej „módnej“ prehliadky vozidiel AMG v rámci „Noci hviezd“ predviedli na otáčajúcom sa pódiu osobnosti motoristického športu okrem nového Shooting Brake tiež A 250 Sport, SLK 55 AMG, SL 65 AMG „45th ANNIVERSARY“ i nové G 63 AMG.

CLS 63 AMG Shooting Brake a CLS 63 AMG Shooting Brake „Edition 1“ začnú pre záujemcov celosvetovo (aj na Slovensko) dodávať od októbra 2012.


Skvelý facelift Audi R827. Júl 2012

Audi odviedlo skvelú prácu s faceliftom kultového modelu Audi R8. Jemné vyladené línie a design vytvárajú pocit dokonalosti.
Asi najväčšou zmenou na facelifte modelu R8 pre rok 2013 je pridanie novej sedemstupňovej prevodovky S-tronic, ktorá využíva dve multilamelové spojky.
Audi bude mať v ponuke tiež šesťstupňovú manuálnu prevodovku, avšak tá bude v porovnaní s S tronicom takmer o tri desatiny pomalšia pri zrýchlení z 0-100 km/h.

Audi R8 V10 modelového roku 2013 príde tiež s radou doplnkov, ktoré sme predtým mohli vidieť vo verzii R8 GT. Jedná sa hlavne o časti karosérie z uhlíkových vlákien. Predná časť spojleru, zrkadlá, zadný difúzor, kryt motorového priestoru, to všetko bude vyrobené z karbónu.
Určitou úpravou si prejde aj atmosferický motor V10 o objeme 5.2 litra, ktorý bol vyladený na súčastných 550 HP.

zdroj: germancarblog.com, netcarshow.com


Znížená výroba pre Aston Martin V12 Zagato26. Júl 2012

Aston Martin údajne znížil výrobu svojho luxusného modelu V12 Zagato z pôvodného počtu 150 kusov na 101. Nič zatiaľ nie je oficiálne, ale špekulácie hovoria o pomalých predajoch a tiež veľmi zdĺhavom výrobnom procese, ktorý trvá takmer 2000 hodín. Faktorov takejto situácie bude asi viac.

Ako sme písali už skôr, luxusný model Aston Martin V12 Zagato ma pod kapotou motor V12 o objeme 6.0 litra, ktorý generuje výkon 517 HP a krútiaci moment 570 Nm. Auto používa šesťstupňovú manuálnu prevodovku, ktorá umožňuje zrýchlenie z 0-100 km/h za 4.2 sekundy. Maximálna rýchlosť je 305 km/h.

zdroj: worldcarfans.com


Mercedes CLS 63 AMG Shooting Brake25. Júl 2012

V októbri 2012 sa začne (aj na Slovensko) dodávať nové Mercedes-Benz CLS 63 AMG Shooting Brake (premiéru malo na Veľkej cene Nemecka F 1). Výkonové parametre CLS 63 AMG Shooting Brake zabezpečí 5,5-litrový motor V8 AMG s dvoma turbodúchadlami (386 kW/525 k, v exkluzívnom uvádzacom vyhotovení Edition 1 až 410 kW/557 k), 7-stupňová športová prevodovka AMG SPEEDSHIFT MCT a športový podvozok AMG RIDE CONTROL. Praktickosť využitia zasa umocňuje priestranný interiér a batožinový priestor (až 1 550 litrov).

CLS 63 AMG Shooting Brake zrýchli z nuly na 100 km/h za 4,4 sekundy (pri Edition 1 za 4,3 sekundy). Najvyššia rýchlosť je 250 km/h (elektronicky obmedzená). Obidva výkonové stupne majú spotrebu paliva 10,1 litra na 100 kilometrov (podľa NEJC).

Prevodovka ponúka štyri jazdné programy: C (aktívna funkcia ECO štart – stop), Sport, Sport+ a Manual; automatickú funkciu medziplynu a funkciu RACE START. Športový podvozok AMG RIDE CONTROL s oceľovými pružiacimi vzperami na prednej náprave a vzduchovými pružiacimi vzperami na zadnej náprave má tri režimy (Comfort, Sport a Sport plus), automatickú reguláciu svetlej výšky a zdokonalený elektronicky riadený systém tlmenia. Trojstupňové ESP® s režimom SPORT Handling Mode umožňuje po stlačení gombíka tri individuálne stratégie regulácie.

Na želanie sa dodáva aj vysokovýkonná keramická kompozitná brzdová sústava AMG so vzduchom chladenými dierovanými kotúčmi priemeru 360 mm.

CLS 63 AMG Shooting Brake identifikujú najmä modifikované nárazníky (spojler zadného nárazníka vo vzhľade difúzora a dvoma pochrómovanými dvojitými koncovkami výfuku), maska chladiča s jednou lamelou a rozšírené predné blatníky s nápisom V8 Biturbo. Rovnako ako sériový systém inteligentného osvetlenia s vysokovýkonnými svetlometmi so svetelnými diódami LED vrátane adaptívneho asistenta diaľkového svetla.

V interiéri zaujmú športové multiobrysové sedadlá s pamäťou nastavení, trojramenný volant AMG Performance v koži napa so splošteným vencom, tvarovanými oblasťami uchopenia a hliníkovými páčkami radenia, analógové hodiny AMG, či združený prístroj i so stopkami RACETIMER. Jednotka AMG DRIVE UNIT integrovaná v stredovej konzole smerom k vodičovi s voliacou pákou E-SELECT ovláda jazdný program prevodovky, nastavenie podvozka, funkcie ESP® i program AMG.

Na želanie je tiež široká škála prvkov zvláštnej výbavy designo, či tých, ktoré dodáva AMG Performance Studio. Nechýba ani možnosť priestorového ozvučenia Bang & Olufsen BeoSound AMG so 16-kanálovým zosilňovačom DSP, zosilňovačom ICEpower, výkonom 1 200 wattov a 14 reproduktormi.


Mercedes SLC AMG príde v roku 201524. Júl 2012

Mercedes prinesie svoje druhé vozidlo čisto z dielne AMG v roku 2015 pod označením SLC. Nie je ešte úplne isté, či sa nový model bude vyrábať spolu so svojím súrodencom SLS alebo sa bude čakať, až sa skončí výroba SLS a začne sa vyrábať model SLC.

Športový model Mercedes SLC AMG je momentálne známy len pod jeho interným kódovým označením W190, pričom samotný design by mal byť nastavený viac konvenčne v porovnaní s retro štýlom jeho väčšieho brata modelu Mercedes SLS. Dôležité bude, aby sa designom obracal k mladým ľuďom, aj keď s najväčšou pravdepodobnosťou si budú auto kupovať starší zákazníci.

Pod kapotou pripravovanej novinky by mal byť atmosferický motor V8 o objeme 5.5 litra pripojený o dvojspojkovú sedemstupňovú automatickú prevodovku. Pre optimálne rozloženie hmotnosti by mala byť posunutá ďaleko za chrbát vodiča. Výkon motora by mal byť okolo 450 HP.

zdroj: worldcarfans.com