Porsche 911 GT3 bude ešte brutálnejšie s kitom od Manthey23. November 2025
Porsche je neúnavné v snahe vylepšiť luxusné, športové autá Porsche 911 pre trať a zlepšiť časy na kolo. Aj už tak náročné Porsche 911 GT3 má priestor na zlepšenie, a to nie nevyhnutne tým, že by ste prešli na RS. S pomocou Manthey, v ktorom Porsche drží väčšinový podiel od roku 2013, tento traťový stroj ešte viac ostrí svoje pazúry bez toho, aby sa dotkol motora.
Faceliftovaný model Porsche 911 GT3 (992.2), predstavený pred niečo vyše rokom, teraz ponúka voliteľný Manthey kit s šikovnými karbónovými aerodynamickými kotúčmi na zadných kolesách na zníženie odporu vzduchu. Vytvárajú ilúziu asymetrického dizajnu kolies, ale kované originál disky Porsche pod nimi majú rovnaký vzor. Ľahká sada v balíku používa 20-palcové predné a 21-palcové zadné, čím stratí 6 kg v porovnaní s pôvodnou sadou.
Za príplatok môže byť tento pretekársky stroj vybavený voliteľnými cestnými pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2 R s rozmermi 255/35 ZR20 vpredu a 315/30 ZR21 vzadu. Manthey tiež pridáva opletené oceľové brzdové hadice a štvorcestné coilover zavesenie so štvorcestnými nastaviteľnými vzperami, ktoré nevyžadujú žiadne náradie na dolaďovanie.
Luxusné, športové autá Porsche 911 GT3, ktoré už tak sú aerodynamický monštrum, sa teraz ešte viac držia na ceste. Masívne zadné krídlo je širšie a získalo lavicu (gurney flap), zatiaľ čo zväčšené koncové platne sa zakrivujú dovnútra na zlepšenie prúdenia vzduchu. Manthey tiež upravil zadný difúzor predĺžením vertikálnych plutiev.
Ale pod povrchom je toho viac. Podvozok bol ďalej optimalizovaný tak, aby slúžil ako veľký aerodynamický prvok. Otočné lopatky majú dĺžku približne 150 cm, čo predstavuje nárast približne o 100 cm. Aby to umožnili, Manthey pridal pod podlahu nákladového priestoru kryt, aby vyhladil podvozok pásovej zbrane Porsche.
Inde predný okraj spojlera siaha takmer o 13 mm ďalej než predtým. Predná časť podvozku obsahuje nové difúzne plutvy, zatiaľ čo predné nárazníkové canardy dopĺňajú aerodynamický balík. Aj v najprístupnejšej konfigurácii pre cesty generuje Porsche 911 GT3 s Manthey kitom prítlak 355 kg Ak všetko nastavíte pre nastavenie len na trať, toto číslo stúpne na 540 kg.
V porovnaní s predfaceliftovým modelom Porsche 911 GT3 vybaveným Manthey dresom, aktualizovaná verzia skracuje čas na kolo na Nürburgringu o 2,76 sekundy. Obhajca titulu DTM Ayhancan Güven viedol auto, vybavené lepkavými voliteľnými pneumatikami, na kolo za 6:52,9.
zdroj: motor1.com



















