Posledný Nissan GT-R zišiel z montážnej linky27. August 2025

Stalo sa nevyhnutné. Luxusné, športové autá Nissan GT-R ukončili výrobu. Po 18 rokoch výroby sa R35 dostal na koniec montážnej linky. Od prvého zjazdu z výrobnej linky Tochigi v roku 2007 bolo vyrobených približne 48 000 kusov. Posledným príkladom je prémiová edícia T-Spec vo farbe Midnight Purple, určená pre zákazníka v Japonsku.

Treba povedať, že je to len dočasná rozlúčka. Generálny riaditeľ Nissan a prezident Ivan Espinosa ubezpečuje nadšencov, že Godzilla opäť povstane: “Mnohým fanúšikom GT-R na celom svete chcem povedať, že toto nie je rozlúčka s GT-R navždy, je to náš cieľ, aby sa luxusné, športové autá Nissan GT-R jedného dňa vrátili.”

Jeho následný komentár však jasne ukazuje, že R36 tak skoro nedorazí: “Takže všetko, čo môžem požiadať, je vaša trpezlivosť. Aj keď dnes nemáme dokončený presný plán, Nissan GT-R sa bude v budúcnosti vyvíjať a znovu objavovať.”

Espinosa nie je prvým vedúcim pracovníkom Nissanu, ktorý vyjadril záväzok k návratu. V rozhovore pre Motor1 v apríli na autosalóne v New Yorku hlavný produktový plánovač Nissanu USA Ponz Pandikuthira sebavedomo povedal: ”GT-R sa bezpochyby vráti.” Podobne Arnaud Charpentier, viceprezident pre produktovú marketingovú stratégiu, povedal pre Auto Express, že ”existujú ľudia, ktorí pracujú” na priamom nástupcovi R35.

Nissan už naznačil, akým smerom by sa R36 mohol uberať. Pamätáte si na šialený koncept Hyper Force? Ultra hranaté predvádzacie auto ohromilo davy na Japan Mobility Show 2023 v Tokiu s výkonom 1 341 koní, polovodičovými batériami a maximálnou rýchlosťou 360 km/h. Či budú ďalšie luxusné, športové autá Nissan GT-R plne elektrické alebo si zachovajú spaľovací motor pre ďalšiu generáciu, sa ešte len uvidí.

Nissan má zatiaľ väčšie výzvy. Spoločnosť sa snaží zotaviť zo zúfalej finančnej situácie. Zatiaľ čo superauto halo by mohlo pomôcť obnoviť jeho otlčený imidž, nízkoobjemový produkt nenapraví súvahu. Opatrenia na zníženie nákladov áno, a preto sa Nissan pripravuje na zatvorenie siedmich tovární a zrušenie 20 000 pracovných miest v rámci plánu obnovy “Re:Nissan”. Spoločnosť tiež plánuje znížiť zložitosť dielov o 70% a konsolidovať platformy z 13 na iba 7.

Vzhľadom na tieto okolnosti je ťažké si predstaviť, že by sa v dohľadnej dobe vrátil veľmi šitý, špecializovaný produkt, akým je Nissan GT-R, hoci vedenie Nissanu dalo jasne najavo, že R36 je stále súčasťou dlhodobej agendy.

Nissan GT-R R35 patril medzi najstaršie japonské luxusné, športové autá, ktoré sa stále vyrábali, aj keď aj jeho dlhá séria bledne v porovnaní s Land Cruiserom radu 70. Toyota vyrába J70 od roku 1984 a o 41 rokov neskôr sa tento úctyhodný terénny automobil stále predáva v Japonsku, Austrálii a na Blízkom východe.

zdroj: motor1.com