Historicky najvýkonnejší Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE7. December 2022

Pre značku Mercedes-AMG zohrávali luxusné, športové autá Mercedes-Benz S vždy dôležitú rolu. Zakladatelia už pred viac ako 50 rokmi dokázali, že so švábskym duchom inovácií dokážu luxusný sedan premeniť na skutočne športové auto. Značka vysokovýkonných a športových vozidiel z Affalterbachu vyrobila v roku 1971 model Mercedes-Benz 300 SEL 6.8 AMG, čím stanovila prvý míľnik. Nový Mercedes-AMG S 63 E PERFORMANCE (vážená spotreba paliva, kombinovaná: 4,4 l/100 km, vážené emisie CO2, kombinované: 100 g/km, vážená spotreba elektrickej energie, kombinovaná: 21,4 kWh/100 km)[1] s hybridnou technológiou AMG v súčasnosti opäť určuje štandardy vo svojom segmente. Model E PERFORMANCE spája 4,0-litrový motor AMG V8 biturbo so špecifickým hybridným hnacím ústrojenstvom AMG a ďalším stupňom rozšírenia vysokovýkonného akumulátora AMG (HPB). Nový akumulátor HPB 150 je zostavený z vysokovýkonných a priamo chladených článkov známeho akumulátora HPB 80. Kapacita energie 6,1 kWh v akumulátore HPB 80 sa v akumulátore HPB 150 zvýšila na hodnotu 13,1 kWh. Čisto elektrický dojazd sa tým zvyšuje na 33 km.

Hnacie ústrojenstvo nie je však zamerané na elektrický dojazd, ale  na najvyšší výkon vo svojej triede. Sedan s hodnotami výkonu 590 kW (802 k) a krútiaceho momentu 1 430 Nm stanovuje nové kritériá vo svojom segmente luxusných, športových automobilov. Zrýchlenie na 100 km/h za 3,3 sekundy a  na želanie maximálna rýchlosť 290 km/h zvýrazňujú suverénne, dynamické jazdné vlastnosti. Systémy ako AMG RIDE CONTROL+, stabilizácia nakláňania AMG ACTIVE RIDE CONTROL a sériovo dodávané riadenie zadnej nápravy zabezpečujú široké rozpätie medzi jazdnou dynamikou a komfortom.

Luxusné, športové autá Mercedes-Benz S mali pre nás vždy celkom osobitný význam. V roku 1971 preslávila značku AMG cez noc svojím legendárnym vystúpením na 24-hodinových pretekoch v Spa. To bol nesporne dôležitý predpoklad pre ďalší vzostup značky vysokovýkonných a športových automobilov s celosvetovým významom. S modelom E PERFORMANCE otvárame novú kapitolu: v luxusnom sedane ešte nikdy nedošlo k takému dokonalému spojeniu najvyššieho výkonu vo svojej triede s výnimočným komfortom a takmer nehlučným jazdením na elektrický pohon. Tým sa otvárame aj veľmi náročným cieľovým skupinám, ktoré si značku Mercedes-AMG dokážu užívať ako luxus 21. storočia so zameraním na výkonnosť. S najvýkonnejšou Triedou S všetkých čias nielenže prekonávame vlastné technické hranice, čo je typické pre značku AMG, ale tiež vytvárame výrazný vizuálny prejav: sedan Triedy S prvýkrát dostal obloženie chladiča špecifické pre AMG, takže príslušnosť k tejto značke je taká blízka ako nikdy predtým.“, uviedol Philipp Schiemer, predseda vedenia spoločnosti Mercedes-AMG GmbH

„S naším jedinečným modelom E PERFORMANCE v Triede S AMG stanovujeme aj v tomto segmente ďalší technologický míľnik v elektrifikácii: model S 63 je vybavený exkluzívnym vysokovýkonným akumulátorom s výrazne vyššou kapacitou, aká sa využívala doposiaľ, vďaka čomu sa predĺži elektrický dojazd. Vysokovýkonný hybridný dizajn so spaľovacím motorom vpredu a jednotkou elektrického pohonu na zadnej náprave ponúka nielen dokonalý jazdný zážitok, ale aj výrazne zvyšuje účinnosť. Optimalizované rozloženie hmotnosti, ideálne využitie krútiaceho momentu a veľmi spontánne dávkovaný výkon sú prísľubom najvyššej jazdnej dynamiky a kultúry jazdy. Okrem technicky vyspelého hnacieho ústrojenstva sme aj pri konštrukcii podvozka vyvinuli maximálne úsilie, aby sme dosiahli čo najväčšie rozpätie medzi komfortom a jazdnou dynamikou. Na dosiahnutie tohto cieľa sme v luxusných, športových automobiloch Mercedes-Benz S AMG prvýkrát skombinovali vzduchové pruženie, riadenie zadnej nápravy a aktívnu stabilizáciu nakláňania,” dodal Jochen Hermann, technický riaditeľ spoločnosti Mercedes-AMG GmbH.