Ferrari je cennejšou značkou ako McDonald´s alebo Coca-Cola28. Január 2019

logo ferrari sPodľa spoločnosti Global Finance 500 je najcennejšou značkou roku 2019 Ferrari. Správa, ktorá bolo prezentovaná minulý týždeň na ekonomickom fóre v Davose, hovorí, že výrobca luxusných, športových automobilov (okrem iného) Ferrari, má cennejšiu značku ako McDonald´s alebo Coca-Cola, Lego, Dinsey a pod. Index sily značky (BSI) sa u Ferrari zvýšil  o tri body z 91.5 na 94.8 bodu (z maximálnych 100 bodov) a Ferrari je tak len 14tou značkou na svete, ktorá dostala rating AAA+.

Ďalší výrobcovia luxusných, športových automobilov BMW alebo Porsche majú aktuálne rating AAA. Šéf hodnotiacej firmy Brand Finance David Haigh k tomu povedal: ´´Ferrari ako výrobca luxusných, športových automobilov má vysokú úroveň značky a udržuje vysoký štandard pre kvalitný, dizajn a inovácie. Špičkové logo je dokonalým symbolom pre silu, vitalitu, pričom automobilka ako taká plánuje do budúcna nové modelové rady a angažuje sa aj mimo automobilový priemysel.´´

Ferrari bolo už o počiatku priekopníkom v doplnkových produktoch a nezameriavalo sa výhradne len na luxusné, športové autá. Túto obchodnú politiku neskôr prevzali ja iné automobilky. Ferrari zapožičalo svoju značku nielen pre oblečenie a tovar, ale aj pre zábavné parky, ubytovacie služby a samozrejme motoršport a priemysel.

V minulom roku sa hodnota značky Ferrari zvýšila o 27% na 8.3 miliardy dolárov. Väčšina modelov Ferrari je vypredaná, resp. na dodanie sa pomerne dlho čaká. Nový šéf Ferrari Louis Camillieri pritom oznámil, že Ferrari plánuje 15 nových modelov a veľa z nich bude elektrifikovaných.

zdroj: motor1.com